Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Hmm, Konstigt att en så "gammal" telefon kan va så mycket bättre på sådana punkter än en "ny" men visst, 625 är ju mer budget.. ska se vad dom säger i affären då.. 920 bllev ju intressant nu!

32gig känns ju betydligt mer acceptabelt än 925ans 16gig...

Tror nog inte att du kommer att hitta en Lumia 920 i en fysisk butik idag, endast mer på butiker på webben.

Samt, säljare brukar inte ha så bra koll på Windows Phone-telefoner så oftast kan man inte lita på dem i detta sammanhang.

920 är bättre än 625 i princip på alla punkter. Om du skulle jämföra 920 med 1020 exempelvis, så är hårdvaran exakt likadan, förutom kameran (som i sig är revolutionarande) men du har fortfarande grymt bra bilder i lågt ljus och OIS på 920. Allt annat är likadant inuti, och 1020 kostar ~5000 SEK om inte mer, idag. Dock annan typ av skärmpanel (har ägt både 920 och 1020) och jämförelsevis föredrar jag skärmen på 920 i de flesta fall.

Så jag skulle rekommendera en 920 än 625 alla dagar i veckan. Samt, glöm inte att du har 7GB SkyDrive via nätet också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Tror nog inte att du kommer att hitta en Lumia 920 i en fysisk butik idag, endast mer på butiker på webben.

Samt, säljare brukar inte ha så bra koll på Windows Phone-telefoner så oftast kan man inte lita på dem i detta sammanhang.

920 är bättre än 625 i princip på alla punkter. Om du skulle jämföra 920 med 1020 exempelvis, så är hårdvaran exakt likadan, förutom kameran (som i sig är revolutionarande) men du har fortfarande grymt bra bilder i lågt ljus och OIS på 920. Allt annat är likadant inuti, och 1020 kostar ~5000 SEK om inte mer, idag. Dock annan typ av skärmpanel (har ägt både 920 och 1020) och jämförelsevis föredrar jag skärmen på 920 i de flesta fall.

Så jag skulle rekommendera en 920 än 625 alla dagar i veckan. Samt, glöm inte att du har 7GB SkyDrive via nätet också.

1020 kostar "bara" 4490:-

Permalänk
Skrivet av Cable:

Tror nog inte att du kommer att hitta en Lumia 920 i en fysisk butik idag, endast mer på butiker på webben.

Samt, säljare brukar inte ha så bra koll på Windows Phone-telefoner så oftast kan man inte lita på dem i detta sammanhang.

920 är bättre än 625 i princip på alla punkter. Om du skulle jämföra 920 med 1020 exempelvis, så är hårdvaran exakt likadan, förutom kameran (som i sig är revolutionarande) men du har fortfarande grymt bra bilder i lågt ljus och OIS på 920. Allt annat är likadant inuti, och 1020 kostar ~5000 SEK om inte mer, idag. Dock annan typ av skärmpanel (har ägt både 920 och 1020) och jämförelsevis föredrar jag skärmen på 920 i de flesta fall.

Så jag skulle rekommendera en 920 än 625 alla dagar i veckan. Samt, glöm inte att du har 7GB SkyDrive via nätet också.

Jag menade mer att jag skulle snacka med säljaren om att byta från 625 till 920.. Sen blir det via elgiganten och dom verkar ha 920 i butiken så...

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått det där mailet som skulle ge ytterligare 20 gb på Skydrive? Någon mer som inte heller fått det?

Jag har ju redan 230, så det kanske är därför, men det tror jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Jag har inte fått det där mailet som skulle ge ytterligare 20 gb på Skydrive? Någon mer som inte heller fått det?

Jag har ju redan 230, så det kanske är därför, men det tror jag inte.

Kollat din email för livekontot?

Permalänk

Suck... 920 hade tydligen utgått från sortimentet men tagit bort att från hemsidan orkar dom inte.. Får nöja mig med en 625 ser det ut som.. =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Suck... 920 hade tydligen utgått från sortimentet men tagit bort att från hemsidan orkar dom inte.. Får nöja mig med en 625 ser det ut som.. =P

Kikade just på Elgiganten.se, den svarta finns i lager i Göteborg Nordstan och i Lidköping, har inte kollat lagerstatus på den andra färgerna. De borde väl kunna lösa det internt kan man tycka om du vill ha en.

Permalänk
Skrivet av nisselask:

Kikade just på Elgiganten.se, den svarta finns i lager i Göteborg Nordstan och i Lidköping, har inte kollat lagerstatus på den andra färgerna. De borde väl kunna lösa det internt kan man tycka om du vill ha en.

Man kan tycka det men försäljaren va inte alls sugen på att hjälpa mig med det, Det va inget som gick att göra, det går inte att lösa produkten finns inte, svar i den stilen va det jag fick..

Permalänk
Medlem

Jag har redan 25GB som early adopter och fick mailet för 20GB extra. Någon i samma sits som jag som fått totalt 45GB? Är lite skraj för att de ska plocka bort mina extra early adopter-gig om ett år istället.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

1020 kostar "bara" 4490:-

Verkar vara endast just nu, som erbjudande. Men den kommer säkerligen gå ner i pris om ett tag.

Skrivet av StuntmanMike:

Jag menade mer att jag skulle snacka med säljaren om att byta från 625 till 920.. Sen blir det via elgiganten och dom verkar ha 920 i butiken så...

Skrivet av StuntmanMike:

Man kan tycka det men försäljaren va inte alls sugen på att hjälpa mig med det, Det va inget som gick att göra, det går inte att lösa produkten finns inte, svar i den stilen va det jag fick..

Hmm. Har du inte möjlighet att lämna tillbaka din Lumia 625? Du har väl inte ens fått den ännu? Om jag minns rätt vad du hade tidigare sagt. Finns via andra butiker på nätet.

Skrivet av tomle:

Jag har redan 25GB som early adopter och fick mailet för 20GB extra. Någon i samma sits som jag som fått totalt 45GB? Är lite skraj för att de ska plocka bort mina extra early adopter-gig om ett år istället.

Finns många som ligger på 45GB totalt nu. Inget du behöver oroa dig över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Jag har redan 25GB som early adopter och fick mailet för 20GB extra. Någon i samma sits som jag som fått totalt 45GB? Är lite skraj för att de ska plocka bort mina extra early adopter-gig om ett år istället.

Jag har 25 från tidigare + 20GB från Office och fick 20GB från Widnows Phone så jag har nu 65GB. Varför skulle de ta bort lagring när de erbjuder extra i ett år?
På min SkyDrive står det:
"Enthusiast bonus 20 GB Valid through: 12/21/2014"
Finns inget datum på de 25GB.

Permalänk
Skrivet av Cable:

Hmm. Har du inte möjlighet att lämna tillbaka din Lumia 625? Du har väl inte ens fått den ännu? Om jag minns rätt vad du hade tidigare sagt. Finns via andra butiker på nätet.

Jo det går väl säkeret med lite bök.. Ska se vad som kan göras men eftersom det va en gåva så verkade det inte som jag kunde byta den mot cash bara "pressentkort" på elgiganten.. Få se, har dålig koll men annars så får jag släpa med min mor men känns ju lite sådär när hon va snäll å köpte den åt mig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Kollat din email för livekontot?

Det har jag givetvis gjort, den är på i luren och den är densamma som jag loggar in på. Men de har av någon anledning inte skickat detta, och jag skulle kunna förstå dem då jag redan har så mycket, men 200 fick jag ju pga att jag köpte deras platta, så jag tycker ändå att det vore märkligt. Men jag väntar ett tag till, sedan ringer jag och frågar dem

Permalänk
Medlem

Bara jag som väntar ivrigt på WP 8.1?... Vill ha nytt fräscht OS varför kan man inte hitta mer information om det om det snart ska släppas?!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Bara jag som väntar ivrigt på WP 8.1?... Vill ha nytt fräscht OS varför kan man inte hitta mer information om det om det snart ska släppas?!

Det blir inte "nytt", det blir vidareutveckling av det som redan finns på plats.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Ska det inte finnas en tråd med bara WP8-appar? Jag lyckas inte hitta den. Ja, jag har sökt flera gånger

Visst finns det en sådan: http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1168053-wi....

Tyvärr inte så aktiv, men kan tycka det är bra med en separat tråd, då tips annars lätt försvinner bland alla andra svar i en generell tråd som denna.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD3 | Core i5 760, 2,8GHz | 1TB Samsung Spinpoint F3, 2 TB Seagate Barracuda Green
Corsair 8 GB DDR3 1600MHz CL8 | GF GTX 760 | Corsair VX 550w | Win 10 64-bit
laptop: Samsung 730U3E

Permalänk
Medlem

Funkar Fixbit Flex armband med wp 8,0 ? Har en Nokia 920 och skulle vilja testa ett sånt armband..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Jag har redan 25GB som early adopter och fick mailet för 20GB extra. Någon i samma sits som jag som fått totalt 45GB? Är lite skraj för att de ska plocka bort mina extra early adopter-gig om ett år istället.

Hmm, någon som vet vad för vilkor det är för att man skulle få mailet? Har inte fått något nu när jag kollade nämligen :/.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rexa:

Funkar Fixbit Flex armband med wp 8,0 ? Har en Nokia 920 och skulle vilja testa ett sånt armband..

Står inget om Windows phone på deras hemsida. Så jag tror inte det

Permalänk

Får Nokia 920 mer plats för livetiles eller är det endast för full HD telefoner när Windows Phone uppdateras?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Får Nokia 920 mer plats för livetiles eller är det endast för full HD telefoner när Windows Phone uppdateras?

läste att 3 tiles i rad är för 5 tum skärmar eller större

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Som Windows Phone-användare så verkar man få 20GB extra utrymme på Skydrive i ett år gratis. Fick ett mail inatt med länk och en kod. Inte jättemycket men trevlig gest av Microsoft.

Skrivet av Oggmeiler:

Fick precis ett mail där jag fick 20gb extra i SkyDrive i 1 år från Windows Phone, så kolla era mail! Har 65gb ledigt nu!

Skrivet av Telepati:

Jag har inte fått det där mailet som skulle ge ytterligare 20 gb på Skydrive? Någon mer som inte heller fått det?

Jag har ju redan 230, så det kanske är därför, men det tror jag inte.

Skrivet av reinholdsson:

Kollat din email för livekontot?

Skrivet av tomle:

Jag har redan 25GB som early adopter och fick mailet för 20GB extra. Någon i samma sits som jag som fått totalt 45GB? Är lite skraj för att de ska plocka bort mina extra early adopter-gig om ett år istället.

Skrivet av betan:

Jag har 25 från tidigare + 20GB från Office och fick 20GB från Widnows Phone så jag har nu 65GB. Varför skulle de ta bort lagring när de erbjuder extra i ett år?
På min SkyDrive står det:
"Enthusiast bonus 20 GB Valid through: 12/21/2014"
Finns inget datum på de 25GB.

Snackade med MS nu och de sa att det endast är vissa som får det, inte alla. Så vi som inte fått det än kommer inte att få det.

Permalänk

Köpte en Lumia 620 igår, mest för att jag var nyfiken och ville testa WP8. Jävlar vilket trevligt mobilt OS! Vilket flyt i animeringar. Skärmen känns större än vad den är, vet inte om det är pga alla stora ikoner/tiles? Har klämt lite på några Nokia med WP8 tidigare som kompisar haft, men ingen längre stund. Det känns dock att WP8 fortfarande är ett ungt operativsystem. Kan nog bli riktigt bra om de sätter lite fart.

Undrar dock lite om alla appar i App Store. Många har suspekta utvecklarnamn, bör man vara orolig för att ladda ner något farligt?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Köpte en Lumia 620 igår, mest för att jag var nyfiken och ville testa WP8. Jävlar vilket trevligt mobilt OS! Vilket flyt i animeringar. Skärmen känns större än vad den är, vet inte om det är pga alla stora ikoner/tiles? Har klämt lite på några Nokia med WP8 tidigare som kompisar haft, men ingen längre stund. Det känns dock att WP8 fortfarande är ett ungt operativsystem. Kan nog bli riktigt bra om de sätter lite fart.

Undrar dock lite om alla appar i App Store. Många har suspekta utvecklarnamn, bör man vara orolig för att ladda ner något farligt?

Till varje app finns en lista med vilka behörigheter som den kräver. Appar med reklam kräver: MediaLib, användarID och phonedialer samt internet om jag minns rätt. En app kan inte ställa till med saker i mobilen och bara hämta den information som den begär tillgång till. Det är alltid värt att tänka till om den verkligen behöver tillgång till informationen den begär tycker jag.

Permalänk
Skrivet av betan:

Till varje app finns en lista med vilka behörigheter som den kräver. Appar med reklam kräver: MediaLib, användarID och phonedialer samt internet om jag minns rätt. En app kan inte ställa till med saker i mobilen och bara hämta den information som den begär tillgång till. Det är alltid värt att tänka till om den verkligen behöver tillgång till informationen den begär tycker jag.

jo visst men när utvecklare av till synes vanliga appar som t.ex. Dropbox som ligger på topplistan är utvecklad av "pranxter" blir man lite undrande...

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

jo visst men när utvecklare av till synes vanliga appar som t.ex. Dropbox som ligger på topplistan är utvecklad av "pranxter" blir man lite undrande...

Ja, det låter lite skumt den verkar inte ha något vidare bra betyg heller Dropbox verkar lite klurigt att fixa, sett några rekommendationer om deras mobilsida eller appen BoxFiles.

Permalänk
Medlem

Halloj, nu när Lumia 925 kostar 2222 kr på Elis tycker jag att det är dags att testa på en WP8 lur. Är dock en sak jag funderar över, finns det en Swedbank app till WP8?

Permalänk
Medlem

Tjena, har tidigare haft Samsung Omnia 7 och Lumia 920... nu har jag reserverat en Lumia 925 och funderar på att sälja min Nexus 4, enda besväret jag känner till att gå tillbaka var att Spotifyappen inte var klockren sist, hur är den nu?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Tjena, har tidigare haft Samsung Omnia 7 och Lumia 920... nu har jag reserverat en Lumia 925 och funderar på att sälja min Nexus 4, enda besväret jag känner till att gå tillbaka var att Spotifyappen inte var klockren sist, hur är den nu?

Spotifyappen blev senast uppdaterad i juli, och jämfört med den version som släpptes i februari så tycker jag att den blev bättre, men trots att den blev bättre är den fortfarande väldigt dålig. Den går att använda men är inte den roligaste att ha och göra med.

Den är lite buggig och slö titt som tätt och ibland krävs flera omstarter för att den ska hitta mina offlinesynkade listor.

Jag tycker att det också är nästan helt omöjligt att söka efter musik och artister i appen så jag själv håller mig nästan uteslutet till mina listor. Något som funkar för mig, men som absolut inte funkat för mina föräldrar som föredrar att söka upp ett album och lyssna igenom det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre671:

Spotifyappen blev senast uppdaterad i juli, och jämfört med den version som släpptes i februari så tycker jag att den blev bättre, men trots att den blev bättre är den fortfarande väldigt dålig. Den går att använda men är inte den roligaste att ha och göra med.

Den är lite buggig och slö titt som tätt och ibland krävs flera omstarter för att den ska hitta mina offlinesynkade listor.

Jag tycker att det också är nästan helt omöjligt att söka efter musik och artister i appen så jag själv håller mig nästan uteslutet till mina listor. Något som funkar för mig, men som absolut inte funkat för mina föräldrar som föredrar att söka upp ett album och lyssna igenom det.

Kan gå håller mig alltid till mina offlinelistor

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650