Permalänk
Medlem

Nu är 10 meter aqua blått och 20 meter svart sleeve beställt och lite annat smått och gott ser fram emot att börja

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Måste bara gratulera Verkar som bästa alternativet hittills som inte är MDPC-X Fast... försök fixa helt färgad krympslang, utan text. Kan förstöra "kvalité" känslan och så

EDIT: Skriver detta innan någon hinner rätta mig. Blev väldigt osäker nu, det ser ut som den är helt svart osv på hemsidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Har fått hem "sunbeam" atx-verktyg. Många tycker ju dom är lite klena men just nu kan jag inte hitta något annat.
Jag har köpt detta verktyget Chilled PC och ska se om de duger bättre.
Funkar de bra ska jag försöka ta hem dessa

Håller på för fullt med hemsidan, kommer uppdateras inom kort om du vill köpa "sunbeam" verktyget.

Jag, personligen, betalar gärna 50kr extra för ett ordentligt verktyg!

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Måste bara gratulera Verkar som bästa alternativet hittills som inte är MDPC-X Fast... försök fixa helt färgad krympslang, utan text. Kan förstöra "kvalité" känslan och så

EDIT: Skriver detta innan någon hinner rätta mig. Blev väldigt osäker nu, det ser ut som den är helt svart osv på hemsidan?

Det är andra leverantörer nu om jag inte minns helt fel, så det är ingen text på krympslangen:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Måste bara gratulera Verkar som bästa alternativet hittills som inte är MDPC-X Fast... försök fixa helt färgad krympslang, utan text. Kan förstöra "kvalité" känslan och så

EDIT: Skriver detta innan någon hinner rätta mig. Blev väldigt osäker nu, det ser ut som den är helt svart osv på hemsidan?

Jag, personligen, betalar gärna 50kr extra för ett ordentligt verktyg!

Tackar!

Alla SMAL-krympslang är textfria, sedan är det lite kvar att göra på sata-sleeven.
Där är det fortfarande vit och grön som har text, men detta ska åtgärdas så fort julhelgen är över

Ska försöka ordna så jag har fler alternativ till atx-verktyget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Tackar!

Alla SMAL-krympslang är textfria, sedan är det lite kvar att göra på sata-sleeven.
Där är det fortfarande vit och grön som har text, men detta ska åtgärdas så fort julhelgen är över

Ska försöka ordna så jag har fler alternativ till atx-verktyget.

Jävligt nice Skulle föredra om ni/du kunde försöka skaffa in svarta och vita ström kablar i olika längder. Hade varit skitnice

Permalänk
Medlem

Tjaa, det står på 24-pins ATX förlängare - 20 cm att man skulle behöva ungefär 10-11 meter sleeve smal till den men 24 gånger 20 är väll 480? så det skule behövas ingentligen runt 5meter sleeve? Skulle varit bra om det stog rätt ^^ Tack Tack

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackDistortioN:

Tjaa, det står på 24-pins ATX förlängare - 20 cm att man skulle behöva ungefär 10-11 meter sleeve smal till den men 24 gånger 20 är väll 480? så det skule behövas ingentligen runt 5meter sleeve? Skulle varit bra om det stog rätt ^^ Tack Tack

Ah, liten tabbe där
Tack ska du ha som upptäckte detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Ah, liten tabbe där
Tack ska du ha som upptäckte detta

Märkte också det men glömde det sen
När får du in 20cm 24-pin atx förlängaren igen? Hade du beställt in mindre än vad förväntade förfrågan var på dem?
Och så Sata förlängare som man sätter på en molex kanske? Och fall man behöver flera satakontakter så sätter man på dom där lösa som du säljer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Normano:

Märkte också det men glömde det sen
När får du in 20cm 24-pin atx förlängaren igen? Hade du beställt in mindre än vad förväntade förfrågan var på dem?
Och så Sata förlängare som man sätter på en molex kanske? Och fall man behöver flera satakontakter så sätter man på dom där lösa som du säljer?

Det dröjer tyvärr någon vecka till. :/
Ja de jag hade gick åt snabbt! Kanske inte var så vanligt med svarta förlängare?
De brukar ju vara olika färger på dem annars.

Har du någon bild på en sådan? Hängde inte riktigt med där

Permalänk
Medlem

Det var som attan jag fick den sista 20cm förlängaren JIPPI Synd att bankogirot ska dröja så länge men men...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

Det dröjer tyvärr någon vecka till. :/
Ja de jag hade gick åt snabbt! Kanske inte var så vanligt med svarta förlängare?
De brukar ju vara olika färger på dem annars.

Har du någon bild på en sådan? Hängde inte riktigt med där

Det han menade var en Molex -> Sata strömkabel.

en sådan här liten rackare

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

Det han menade var en Molex -> Sata strömkabel.

en sådan här liten rackare http://www.doctorpc-shoponline.com/ekmps/shops/cpalmer/images...

Aha!
Ska undersöka saken

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Aha!
Ska undersöka saken

Tänkte ungefär en som en Molex förlängar på 50cm men har istället för en han-kontakt en SATA strömkontakt
Sen får man sätta på SATA strömkontakterna själv så att det passar bra hur man har hårddiskarna

Vet inte riktigt vad jag skrev innan, ibland känns det som man skriver det man menar men blir något annat. Har skrivit saker jag inte ens minns vad jag menade med det eller att jag ens skrivit det

Skrivet av snoogiloo:

Det han menade var en Molex -> Sata strömkabel.

en sådan här liten rackare http://www.doctorpc-shoponline.com/ekmps/shops/cpalmer/images...

Ja något sådant fast kanske inte så kort så man kan sätta fast flera SATA strömkontakter på den där man vill ha dem.:P

Permalänk
Medlem

Fel knapp när jag skulle ändra på ovanliggande inlägg -.-

Permalänk
Medlem

Hej!

Tänkte höra om man kunde få se en bild på en kabel där du visar den lila smala sleeven, inklusive krympslang?

Den jag menar är den här: http://djungelapa.se/product.php?id_product=34

Som den lime-gröna sleeven, på bild #2: http://djungelapa.se/product.php?id_product=46

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Hej!

Tänkte höra om man kunde få se en bild på en kabel där du visar den lila smala sleeven, inklusive krympslang?

Den jag menar är den här: http://djungelapa.se/product.php?id_product=34

Som den lime-gröna sleeven, på bild #2: http://djungelapa.se/product.php?id_product=46

Hej!

Kan slänga upp en bild imorgon (senare idag)

/Stefan

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Hej!

Kan slänga upp en bild imorgon (senare idag)

/Stefan

Schysst. Funderar på att sleeva mitt nätagg(för första gången) och jag har en speciell färgkombination uttänkt, men vill se lila "in action" först

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

tjenare Stefan

Har bara en liten fråga, funkar det att sleeva fläkt kablar med den vanliga sleeven (vill ha det så att det blir 1 tjock kabel istället för 3 st små.) Har nämligen flera Scythe GT hemma som inte har sleeves för tillfället tänkte också kanske ta och sleeva nätagget.

Edit: kan man använda "crimp" verktyget till 3 pins kontakter?

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Tror det inte är så 'jäkla lätt' starta en e-shop. Stefan verkar ju slita som ett djur ju:O
Btw, AWG Wire 18 och 24 skulle ju vara vettigt att ta in också!

Oj menade att skriva att man blir lätt sugen på att start eget, när det verkar så lätt förlåt om ni förstod mig fel

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Skrivet av willaim:

Oj menade att skriva att man blir lätt sugen på att start eget, när det verkar så lätt förlåt om ni förstod mig fel

Jaha, då förstår jag:)

Skrivet av willaim:

tjenare Stefan

Har bara en liten fråga, funkar det att sleeva fläkt kablar med den vanliga sleeven (vill ha det så att det blir 1 tjock kabel istället för 3 st små.) Har nämligen flera Scythe GT hemma som inte har sleeves för tillfället tänkte också kanske ta och sleeva nätagget.

Edit: kan man använda "crimp" verktyget till 3 pins kontakter?

Jepp, man kan stoppa in alla tre små kablar i en smal strumpa. Du kan även ta sata krympslang köra då får du över krympslangen över kontakten, blir snyggare tycker jag.

Permalänk
Medlem

Tjaa stefan! Undrar om beställningar skickas som brev eller som paket? För om dom skickas som paket ska man väll kunna leta reda på dom med ett kollinummer? tacktack

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Schysst. Funderar på att sleeva mitt nätagg(för första gången) och jag har en speciell färgkombination uttänkt, men vill se lila "in action" först

Here ya go!

Hann tyvärr inte sleeva hela kablaget men hoppas detta duger...
(lite hastigt gjord dock)

Skrivet av willaim:

tjenare Stefan

Har bara en liten fråga, funkar det att sleeva fläkt kablar med den vanliga sleeven (vill ha det så att det blir 1 tjock kabel istället för 3 st små.) Har nämligen flera Scythe GT hemma som inte har sleeves för tillfället tänkte också kanske ta och sleeva nätagget.

Edit: kan man använda "crimp" verktyget till 3 pins kontakter?

Hallu!

Det funkar att sleeva 3st småkablar i en SMAL sleeve.

Det går att pilla ut stiftet ur en 3-pins kontakt (hona) med crimpverktyget, men går lika bra med en tandpetare eller något annat smalt och avlångt

Skrivet av BlackDistortioN:

Tjaa stefan! Undrar om beställningar skickas som brev eller som paket? För om dom skickas som paket ska man väll kunna leta reda på dom med ett kollinummer? tacktack

Tjänare!

Det skickas som skrymmande brev, så det kommer troligtvis tryckas ner i din postlåda om inte brevbäraren bestämmer sig för att lägga det på hyllan i ditt lokala utlämningsställe för posten

Det går tyvärr inte att spåra försändelsen, då skulle jag inte kunnat erbjuda 10:- frakt förstår du

Permalänk
Medlem

@LightBlizz
Tack för det svaret och tack för tipset:)

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Here ya go!

Hann tyvärr inte sleeva hela kablaget men hoppas detta duger...
(lite hastigt gjord dock)

http://www.shphotographer.com/stuff/_MG_3989.jpg

http://www.shphotographer.com/stuff/_MG_3991.jpg

Blir utmärkt, tack!

...nu ska man bara bestämma sig för om man faktiskt ska sleeva eller inte

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Tjaa stefan! Skulle varit rätt kul med ett typ av galleri på hemsidan där medlemmar kan lägga upp bilder på deras byggen med din produkter osv... Så alla nya kunder blir mer intresserade

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackDistortioN:

Tjaa stefan! Skulle varit rätt kul med ett typ av galleri på hemsidan där medlemmar kan lägga upp bilder på deras byggen med din produkter osv... Så alla nya kunder blir mer intresserade

Hej!

Ska försöka fixa detta så fort jag kan, fått förslag om detta tidigare minns jag så det verkar vara efterfrågat

Permalänk

Hej!

La precis en beställning på lite smågrejer, kommer det till brevlådan eller måste man masa sig till posten och hämta ut det?

Trevlig butik förövrigt, keep it up

P.S. Dessa http://djungelapa.se/product.php?id_product=61 heter egentligen kabelklämma

Visa signatur

i7-6700K 4,8 GHz @ 1,350 V | ASUS Maximus VIII Ranger | Corsair LPX 4x8GB | Gigabyte 3070 Eagle | P2 850 W | Silverstone FT02 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laurell:

Hej!

La precis en beställning på lite smågrejer, kommer det till brevlådan eller måste man masa sig till posten och hämta ut det?

Trevlig butik förövrigt, keep it up

P.S. Dessa http://djungelapa.se/product.php?id_product=61 heter egentligen kabelklämma

Hej!

Tack ska du ha!

Det kommer vanligtvis till din brevlåda, men hamnar på posten om det inte går att få ner (brevinkast i dörr etc).

Ja nuvarande buntbandsfäste låter inte korrekt, ändrar till kabelklämmor
Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Skulle man kunna ha någon typ av förhandsbokning när lagret är slut eller något sånt? Eller man får ett mail när det finns på lager igen Skulle varit najs!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum