Permalänk

två saker skulle jag vilja ha. ledbelysning dels i stänger och dels lösa lampor. det andra är sleeve för utsida nätagregatet. alltså den sladden som går mellan en ström kontakt och själva nätagget på utsidan

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk
Medlem
Skrivet av kmzdapimp:

två saker skulle jag vilja ha. ledbelysning dels i stänger och dels lösa lampor. det andra är sleeve för utsida nätagregatet. alltså den sladden som går mellan en ström kontakt och själva nätagget på utsidan

Hej!

Ledbelysning håller jag på och undersöker, har dock inte så stor kunskap inom detta området så därför kanske jag inte lyckas ta hem allt som är nödvändigt
Typ motstånd etc har jag ingen aning om vad som behövs till ledbelysning i datorn.
Lösa lampor kan jag ta hem.

Ang sleeve för nätkabeln så ska jag kolla upp lämplig diameter till detta, möjligtvis blir det kanske bara svart färg att börja med isåfall.

Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

Hej!

Ledbelysning håller jag på och undersöker, har dock inte så stor kunskap inom detta området så därför kanske jag inte lyckas ta hem allt som är nödvändigt
Typ motstånd etc har jag ingen aning om vad som behövs till ledbelysning i datorn.
Lösa lampor kan jag ta hem.

Ang sleeve för nätkabeln så ska jag kolla upp lämplig diameter till detta, möjligtvis blir det kanske bara svart färg att börja med isåfall.

Vad som skulle vara enklast om du säljer dioder/lampor som drar 12v, då är det väldigt lätt att hantera, bör nog inte behövas några motstånd etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

50cm och 20cm längder
Har nu hittat lite olika modeller och storlekar, produktbilder ser ni när jag lägger ut dem på hemsidan!
Tar ett tag innan jag har fått hem dem, dock.

Nu måste man ju vänta på att se hur de ser ut, spännande
Hur höga är de ungefär? 1-2cm låter som en bra höjd men andra höjder kan också går bra

Skrivet av SteFFoo:

God fortsättning!

Tack det samma!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MAxAbbemo:

Vad som skulle vara enklast om du säljer dioder/lampor som drar 12v, då är det väldigt lätt att hantera, bör nog inte behövas några motstånd etc

Har kollat runt lite, verkar vara tämligen smalt utbud med 12V/5V dioder :/
En vanlig ljusstark kan vara på runt 3.4V så jag får fundera på hur jag ska göra.
Finns ju många butiker där ute som erbjuder ett komplett sortiment av dessa lampor och motstånd.
Ska kolla lite mer på led-längder som är färdiga med molex-kontakt!

Skrivet av Normano:

Nu måste man ju vänta på att se hur de ser ut, spännande
Hur höga är de ungefär? 1-2cm låter som en bra höjd men andra höjder kan också går bra

Tack det samma!

De är cirka 1.5 till 2cm höga

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

De är cirka 1.5 till 2cm höga

Låter fin fint
Du känns som en person som verkligen bryr sig om sina kunder, det gillar jag!:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Normano:

Låter fin fint
Du känns som en person som verkligen bryr sig om sina kunder, det gillar jag!:D

Tack, det är bara roligt att få lite förslag på produkter, gillar att leta runt på nätet efter nya prylar

Permalänk

Hade vart kanonbra om det gick att köpa sleeve per meter. Krympslangen är så pass billig och kort så att man kan leva med 15kr/meter även om man bara behöver 10cm krympslang. Personligen så skulle jag behöva 1 meter SATA sleeve samt 1-2 meter smal sleeve. I mitt fall så ska det ej användas till datorbygge och det känns lite onödigt för både kund och företags skull att köpa 20m smal sleeve samt 10 meter SATA sleeve när jag klarar mig med 1-2 meter (det som blir över kommer i princip att kastas). Om ni kunde fixa sleeve i metervara för exempelvis samma kostnad som krympslangen (15kr) så skulle ni göra en större vinst per meter samt att det skulle bli billigare för kunder som mig som enbart behöver 1-2-3 meter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muhihihaha:

Hade vart kanonbra om det gick att köpa sleeve per meter. Krympslangen är så pass billig och kort så att man kan leva med 15kr/meter även om man bara behöver 10cm krympslang. Personligen så skulle jag behöva 1 meter SATA sleeve samt 1-2 meter smal sleeve. I mitt fall så ska det ej användas till datorbygge och det känns lite onödigt för både kund och företags skull att köpa 20m smal sleeve samt 10 meter SATA sleeve när jag klarar mig med 1-2 meter (det som blir över kommer i princip att kastas). Om ni kunde fixa sleeve i metervara för exempelvis samma kostnad som krympslangen (15kr) så skulle ni göra en större vinst per meter samt att det skulle bli billigare för kunder som mig som enbart behöver 1-2-3 meter.

Hej!

Jag ska försöka hinna med att ordna en kategori där alla sleeves säljes per meter.
Mitt problem blir att det inte går att få längder längre än 10m då det mesta av mitt lager kapas färdigt av leverantören. Det kommer nog bli så att jag kan erbjuda sleeve per meter ifall det rör sig om längder under 10 meter.
Jag kan förstå ditt problem då du tycker det är onödigt att köpa 10 meter för en liten pryl som ska sleevas.

Priset kommer naturligt bli lite högre då det blir en del merjobb, men jag tror fortfarande det är värt den kostnaden för brukaren.
15kr / meter låter bra som du föreslog.

Tack för ditt förslag och jag ska försöka börja på detta under dagen, men kanske måndag, tisdag blir det klart.

Ha ett gott nytt!

Permalänk
Medlem

Kom på en till idé som skulle kunna vara för folk som inte kan bestämma sig för ett färgtema. Ett set med alla olika färger så man kan se hur de ser ut irl, man bör även få med krympslan eftersom de också kan vara viktigt att de blir rätt färg sen när man köper all sleeve. Tror 0,5 meter av varje färg bör räcka så totalt får man 5 meter sleeve i 10 olika färger. Fast detta kanske inte är så relevant fall du säljer per meter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Normano:

Kom på en till idé som skulle kunna vara för folk som inte kan bestämma sig för ett färgtema. Ett set med alla olika färger så man kan se hur de ser ut irl, man bör även få med krympslan eftersom de också kan vara viktigt att de blir rätt färg sen när man köper all sleeve. Tror 0,5 meter av varje färg bör räcka så totalt får man 5 meter sleeve i 10 olika färger. Fast detta kanske inte är så relevant fall du säljer per meter

Hej!

Jag får ibland önskemål om att få lite färgprover skickade med sin beställning.
Ska nog kunna slänga ihop ett provkit med alla färger och slangar, men det blir nog 10cm/5cm per sleeve för att hålla kostnaden nere.
Kanske en tjuga för ett provkit med smal, sata inkl slangar, låter det ok?

Permalänk
Medlem

Vilken Ø har FOAMPAD-4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Hej!

Jag får ibland önskemål om att få lite färgprover skickade med sin beställning.
Ska nog kunna slänga ihop ett provkit med alla färger och slangar, men det blir nog 10cm/5cm per sleeve för att hålla kostnaden nere.
Kanske en tjuga för ett provkit med smal, sata inkl slangar, låter det ok?

Tycker det låter som en vettig idé, beställer nog ett sådant paket när det kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Vilken Ø har FOAMPAD-4?

Hej SUMITOMO
De har en diameter på 40mm, 5mm höga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Hej SUMITOMO
De har en diameter på 40mm, 5mm höga.

Låter nice, när får du in såna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Låter nice, när får du in såna?

Det kommer tyvärr dröja någon vecka till, men uppdaterar sidan så fort det kommer hit.

Permalänk
Medlem

Såg bra ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Såg bra ut!

Tack

Sleeve per meter finns nu att köpa för de som bara ska ha enstaka meter till sina projekt!

Permalänk
Medlem

Du kan kanske ta in lite fläktar i olika storlekar? lite sennare när du börjar få lite pengar över

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Du kan kanske ta in lite fläktar i olika storlekar? lite sennare när du börjar få lite pengar över

Joo det är ju något och tänka på i framtiden, men än så länge får de riktiga datorbutikerna sköta den biten

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Joo det är ju något och tänka på i framtiden, men än så länge får de riktiga datorbutikerna sköta den biten

Något du borde se över dock är att ta in Deltafläktar och andra specialvarianter(Gentle Typhoon 5400 RPM) för överklockare som inte går att få tag på mer än i Kina/Japan/Korea.

Inte just bara fläktar, men annat, du förstår vad jag menar.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Har kollat runt lite, verkar vara tämligen smalt utbud med 12V/5V dioder :/
En vanlig ljusstark kan vara på runt 3.4V så jag får fundera på hur jag ska göra.
Finns ju många butiker där ute som erbjuder ett komplett sortiment av dessa lampor och motstånd.
Ska kolla lite mer på led-längder som är färdiga med molex-kontakt!

Tjena inte så knepigt att fixa motstånd, och då får man ju själv så många dioder man vill ha i burken.
För de som har det svårt finns det väldigt många guider för att koppla dioder till 12V.
Att koppla lysdioder | Lysdioder.nu
Hitta även en bra sida för att räkna ut motståndet som behövs:
Current limiting Resistor calculator for leds
Man kan även göra det lätt för sig som jag gjort i min burk, jag har kopplat en slinga dioder både till hdd samt pwr led på moderkortet, ena lyser konstant, den andra blinkar när datorn jobbar, och då behövs inga motstånd, jag har testat med 10st som max till moderkortet och då lyser de fortfarande starkt.

Visa signatur

GameMachine |Intel I7-3770K 3.5GHz @ 4.8GHz | Corsair H80 | Corsair Vengeance 1600Mhz 16gb| EVGA Nvidia GTX980 | ASUS P8Z77-V | OS HDD: 2x SSD 840|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovard:

Något du borde se över dock är att ta in Deltafläktar och andra specialvarianter(Gentle Typhoon 5400 RPM) för överklockare som inte går att få tag på mer än i Kina/Japan/Korea.

Inte just bara fläktar, men annat, du förstår vad jag menar.

Ja precis, lite specialfläktar tror jag är uppskattat
Ska kika hur det ligger till med distributör och Delta, kanske finns en anledning till varför det inte finns någon som säljer dessa.

Skrivet av HeZZa:

Tjena inte så knepigt att fixa motstånd, och då får man ju själv så många dioder man vill ha i burken.
För de som har det svårt finns det väldigt många guider för att koppla dioder till 12V.
Att koppla lysdioder | Lysdioder.nu
Hitta även en bra sida för att räkna ut motståndet som behövs:
Current limiting Resistor calculator for leds
Man kan även göra det lätt för sig som jag gjort i min burk, jag har kopplat en slinga dioder både till hdd samt pwr led på moderkortet, ena lyser konstant, den andra blinkar när datorn jobbar, och då behövs inga motstånd, jag har testat med 10st som max till moderkortet och då lyser de fortfarande starkt.

Jag tänkte mest på att det finns ju ganska många olika motstånd, om man ska sälja dioder så bör det väl finnas ett stort sortiment med motstånd också
Vet inte om jag kan konkurrera prismässigt med nuvarande renodlade led-butiker, men jag får kolla upp vad jag kan få hem och till vilka priser.

Permalänk

Skulle vara jävlig fint om du skulle kunna utveckla sidan till en lite mer lutad åt modding-hållet.

Specialfläktar, div. 5.25" enheter (skärmar osv). Men du får ju inte såklart glömma vad sidan egentligen handlar om!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grim_reaper_SwE:

Skulle vara jävlig fint om du skulle kunna utveckla sidan till en lite mer lutad åt modding-hållet.

Specialfläktar, div. 5.25" enheter (skärmar osv). Men du får ju inte såklart glömma vad sidan egentligen handlar om!

Exakt!
Jag vill gärna behålla sleevingen i centrum, men kunna erbjuda lite annat godis också
Men självklart ska jag försöka ta in så mycket som ni önskar, men allt kan inte köpas in på en gång.

Fast ju mer som handlar, desto snabbare kan jag köpa in sådant som jag fått önskemål om...

Jag tror det läggs upp lite nya produkter under dagen om posten sköter sig!

Permalänk
Medlem

Se på fan! Du har ju massor med roliga saker! Uppdatera tråden nu

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovard:

Se på fan! Du har ju massor med roliga saker! Uppdatera tråden nu

Jag håller på och lägger in lite nya produkter just nu, tar lång tid med produktfotografering och så vet du
Men det kommer säkerligen ploppa upp i webshopen under kvällen.

Permalänk
Medlem

När får ni in mer vit sleeve?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sealarn:

När får ni in mer vit sleeve?

Jag hoppas att den dyker upp tidigast vecka 2.
Ursäkta att den dröjer!

Permalänk

Hur går det med sleeving verktygen?