Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Hur går det med sleeving verktygen?

Har fått hem "sunbeam" atx-verktyg. Många tycker ju dom är lite klena men just nu kan jag inte hitta något annat.
Jag har köpt detta verktyget Chilled PC och ska se om de duger bättre.
Funkar de bra ska jag försöka ta hem dessa

Håller på för fullt med hemsidan, kommer uppdateras inom kort om du vill köpa "sunbeam" verktyget.

Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

Har fått hem "sunbeam" atx-verktyg. Många tycker ju dom är lite klena men just nu kan jag inte hitta något annat.
Jag har köpt detta verktyget Chilled PC och ska se om de duger bättre.
Funkar de bra ska jag försöka ta hem dessa

Håller på för fullt med hemsidan, kommer uppdateras inom kort om du vill köpa "sunbeam" verktyget.

Okej
Men det är så fall det där Pulse verktyget jag är intresserad av om det håller måttet, vill säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Okej
Men det är så fall det där Pulse verktyget jag är intresserad av om det håller måttet, vill säga.

Ja det ska bli intressant, ser ju bra ut i alla fall.
Försökt kontakta Pulse också, deras sida är helt tom

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Ja det ska bli intressant, ser ju bra ut i alla fall.
Försökt kontakta Pulse också, deras sida är helt tom

Om jag inte mistar mig så är Pulse Chilled PCs egna märke för fall man går in på menyn "Chilled PC Products" så finns den där. Och jag tror för tillfället att Chilled Pc inte svara på mail eftersom de har julstängt om jag inte mistar mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Normano:

Om jag inte mistar mig så är Pulse Chilled PCs egna märke för fall man går in på menyn "Chilled PC Products" så finns den där. Och jag tror för tillfället att Chilled Pc inte svara på mail eftersom de har julstängt om jag inte mistar mig?

Aha, för jag snokade upp denna adress: pulsemodding.co.uk
Det är mycket möjligt att det är deras egna märke

Jag har inte fått svar från ChilledPC på ett par dagar nu ang försäljning av verktyget i Sverige, får hoppas dom återgår till arbetet snarast

Såg nu öppet 3:e januari igen, nåja...

Permalänk
Medlem

Det var ju riktigt fina grejer du la till idag
Kommer nog köpa 24-pins och 8-pins förlängaren frö något framtida projekt, gillar att dom är helt svarta
Vet dock inte om jag ska ta 20cm eller 50cm, blir lite skillnad i sleeve jag lär behöva för den lol.
Saknar dock 3-pins kontakter som är svarta men de kommer väll inom sinomtid om jag inte gissar fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Normano:

Det var ju riktigt fina grejer du la till idag
Kommer nog köpa 24-pins och 8-pins förlängaren frö något framtida projekt, gillar att dom är helt svarta
Vet dock inte om jag ska ta 20cm eller 50cm, blir lite skillnad i sleeve jag lär behöva för den lol.
Saknar dock 3-pins kontakter som är svarta men de kommer väll inom sinomtid om jag inte gissar fel?

Du var snabb!
Jag hade beställt men inte f*n dök det upp några Likadant med svarta molex-hylsor.
Men misstag kan alla göra, det kommer i nästa leverans. Ska försöka få hit den kvickare än den senaste.

Butiken har uppdaterats med lite nya prylar för de intresserade!

Permalänk
Medlem

Sjukt bra grejer i uppdateringen! För de som är slöa och inte orkar sleeva ser det ju bra ut med bara helt svarta kablar med, det fattas bara PCI-E i svart med

Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

Du var snabb!
Jag hade beställt men inte f*n dök det upp några Likadant med svarta molex-hylsor.
Men misstag kan alla göra, det kommer i nästa leverans. Ska försöka få hit den kvickare än den senaste.

Butiken har uppdaterats med lite nya prylar för de intresserade!

Grymt:)
Fanns ju massor med roligt nu!
Du har inte funderat på att ta in lite skruv? Typ Insexer (m3) samt popnitar i olika färger?

Permalänk
Medlem

Ser ut som att sidan utvecklar sig bra, mycket bra och nyttigt nu :).
Har en liten anmärkning har använt mig av din sleeve nu och har i stort sett sleevat hela datorn, och använder tekniken att sätta ett lager krympslang på insidan av sleeven i ändarna, så att den yttre krympslangen inte glider, men har märkt att att den nuvarande (smal)krympslangen är lite för grov nyper inte tag i kabeln fullt. Det är något du kan fundera på och införskaffa kanske, annars sleeven är hur bra som helst och väldigt lätt att handskas med.

Edit

Har en fråga såg tidigare i tråden att folk hade undrat om sleeven var UV känslig, och undrar då om du har haft tid att kolla upp det?, och vilka färger som är UV och vilka som inte är.

Visa signatur

GameMachine |Intel I7-3770K 3.5GHz @ 4.8GHz | Corsair H80 | Corsair Vengeance 1600Mhz 16gb| EVGA Nvidia GTX980 | ASUS P8Z77-V | OS HDD: 2x SSD 840|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sealarn:

Sjukt bra grejer i uppdateringen! För de som är slöa och inte orkar sleeva ser det ju bra ut med bara helt svarta kablar med, det fattas bara PCI-E i svart med

Tack, ska försöka få med detta nästa gång.
Är det 6-pins kontakter?

Skrivet av LightBlizz:

Grymt:)
Fanns ju massor med roligt nu!
Du har inte funderat på att ta in lite skruv? Typ Insexer (m3) samt popnitar i olika färger?

Det kanske jag kan ordna när jag har mer tid

Skrivet av HeZZa:

Ser ut som att sidan utvecklar sig bra, mycket bra och nyttigt nu :).
Har en liten anmärkning har använt mig av din sleeve nu och har i stort sett sleevat hela datorn, och använder tekniken att sätta ett lager krympslang på insidan av sleeven i ändarna, så att den yttre krympslangen inte glider, men har märkt att att den nuvarande (smal)krympslangen är lite för grov nyper inte tag i kabeln fullt. Det är något du kan fundera på och införskaffa kanske, annars sleeven är hur bra som helst och väldigt lätt att handskas med.

Edit

Har en fråga såg tidigare i tråden att folk hade undrat om sleeven var UV känslig, och undrar då om du har haft tid att kolla upp det?, och vilka färger som är UV och vilka som inte är.

Du vill att krympslangen ska krympa bättre? Ska kolla upp om det går att ordna

Provade UV igår, de färger som reagerade mest var gul, aqua, navy och lila (lite svagt).
Har inte haft mer tid att kolla upp detta mer ingående, skall göras så fort jag kan

Permalänk
Proffsmoddare

La precis en beställning hos dig Stefan! Riktigt najs produkter du arbetat fram. Fortsätt med det! Saknade till GPU, men gör ingenting det heller.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Tack, ska försöka få med detta nästa gång.
Är det 6-pins kontakter?

6 pin och 6+2 pin.

Permalänk
Medlem

Ser grymt bra ut! Har inte testat sleeva någonting men läst på en hel del både vad sack säger och i en hel del gallerier :>

Personligen så tycker jag att ett schysst nybörjarkit skulle vara nice då det kan vara svårt att veta precis vad man ska ha annars.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av DraXula:

Ser grymt bra ut! Har inte testat sleeva någonting men läst på en hel del både vad sack säger och i en hel del gallerier :>

Personligen så tycker jag att ett schysst nybörjarkit skulle vara nice då det kan vara svårt att veta precis vad man ska ha annars.

Jag kan rekommendera: För ATX/EPS/PCI-E
1x 24pin ATX extender
1x 8pin EPS extender
ca 40m sleeve + 1m extra krympslang (medföljer 1m med varje 10m)
Och så slutligen något verktyg.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Ok, det krävs alltså så mycket sleeve? Bra att veta! Hade jag aldrig gissat själv.. tack

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av DraXula:

Ok, det krävs alltså så mycket sleeve? Bra att veta! Hade jag aldrig gissat själv.. tack

Beror på vad du sleevar. Jag räknade med att du som förstagångs användare kanske förstör en del samt att du ska sleeva minst två PCI-E kablar. Till bara extender så behöver du max 30m. Bättre att köpa för mycket än för lite. Även om Stefans fraktpriser gör att det inte är hela världen om man måste beställa lite till.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

La precis en beställning hos dig Stefan! Riktigt najs produkter du arbetat fram. Fortsätt med det! Saknade till GPU, men gör ingenting det heller.

Tack, det ska jag försöka fixa fram.
Mycket har redan sålt slut, helt sjukt vad ni handlar! Jag får massor att göra, vilket är bra
Några förlängare är redan slut, ska ta försökta ta hem ännu fler.

Skrivet av Sealarn:

6 pin och 6+2 pin.

Aha, tack för det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Tack, det ska jag försöka fixa fram.
Mycket har redan sålt slut, helt sjukt vad ni handlar! Jag får massor att göra, vilket är bra
Några förlängare är redan slut, ska ta försökta ta hem ännu fler.

Nämen, jag som precis tänkte beställa När får du hem någon av förlängningarna nedan?
8-pin frlngare - 30cm - Djungelapa
24-pins ATX frlngare - 50 cm - Djungelapa
Edit: Kul att det går bra

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av SteFFoo:

Tack, det ska jag försöka fixa fram.
Mycket har redan sålt slut, helt sjukt vad ni handlar! Jag får massor att göra, vilket är bra
Några förlängare är redan slut, ska ta försökta ta hem ännu fler.

Svart och vit elkabel vore ju också najs att kunna köpa. Eftersom att du redan erbjuder pins, kontakter och crimpverktyg så vore det en naturlig utveckling.

Lycka till i framtiden, såg att mina prylar precis blev skickade. Riktigt najs gjort av dig.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Nämen, jag som precis tänkte beställa När får du hem någon av förlängningarna nedan?
8-pin frlngare - 30cm - Djungelapa
24-pins ATX frlngare - 50 cm - Djungelapa
Edit: Kul att det går bra

Ouch...
Jo dom gick åt snabbt som tusan, jag ska se till att det kommer in nya så snabbt det bara går (1-2v).
Skriver i tråden när nya har anlänt!

Tack ska du ha

Permalänk
Medlem

Tjaa! Såg att du har fått in förlägningkablar nu och ett bra pris på det med! Det gillas! Och ett verktyg med Undrar om du kommer få 6pins atx förlängare? Och rekommenderar du med dubbla lager krympslang som på videorna du länka på din hemsida? Och i såna fall räcker den biten krympslang man får med sleevesen? Hoppas det går bra för dig med miniaffären! God Jul!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Entusiast

När får du in fläktramar i gummi till 120 millimeters fläktar igen?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MSIOCGenie:

När får du in fläktramar i gummi till 120 millimeters fläktar igen?

Det kommer tyvärr ta någon vecka till, men det är beställt

Skrivet av BlackDistortioN:

Tjaa! Såg att du har fått in förlägningkablar nu och ett bra pris på det med! Det gillas! Och ett verktyg med Undrar om du kommer få 6pins atx förlängare? Och rekommenderar du med dubbla lager krympslang som på videorna du länka på din hemsida? Och i såna fall räcker den biten krympslang man får med sleevesen? Hoppas det går bra för dig med miniaffären! God Jul!

Hej!

6-pins förlängare ska beställas, så det kommer finnas i sortimentet lite senare
Jag själv använder inte dubbel krympslang, men det är en smaksak.
Är osäker på om krympslangen som ingår räcker till dubbel, men det beror också på hur många bitar man kapar slangen förstås

Tack så mycket, gott nytt!

Permalänk
Medlem

Uj så trevlig sida du har där!
Leveransen av svarta molexkontakter bör väl omfatta både hanar och honor? Om så är fallet så blir det att slänga iväg en beställning när de ramlar in!

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

tjenare Stefan
Du borde lägga till "Lager Status" på din sida, så att man får en humm om vad som finns i lager

Mvh

P.S. Jäklar vad sugen man vart på att starta ett eget Web företag :). Det är så lätt att bara göra det ^^
jaja hare gött

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem

Som sagt; Sälj kabel också!

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Är på jakt efter en/ett par gummiramar till nätagg och men jag såg att du endast hade till fläktar. Är det något du funderar på att ta in i sortimentet? Beställer hellre av dig än någon av storkedjorna.

Edit: Eller tror du personligen det skulle räcka med "badringarna" du säljer?

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Skrivet av willaim:

tjenare Stefan
P.S. Jäklar vad sugen man vart på att starta ett eget Web företag :). Det är så lätt att bara göra det ^^
jaja hare gött

Tror det inte är så 'jäkla lätt' starta en e-shop. Stefan verkar ju slita som ett djur ju:O
Btw, AWG Wire 18 och 24 skulle ju vara vettigt att ta in också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Uj så trevlig sida du har där!
Leveransen av svarta molexkontakter bör väl omfatta både hanar och honor? Om så är fallet så blir det att slänga iväg en beställning när de ramlar in!

Hej!

Tack
Självklart är det både hon och hankontakter, dock funderar jag på vilken som är vanligast att köpa till extra.
Borde väl vara hankontakter skulle jag tro.

Skrivet av willaim:

tjenare Stefan
Du borde lägga till "Lager Status" på din sida, så att man får en humm om vad som finns i lager

Mvh

P.S. Jäklar vad sugen man vart på att starta ett eget Web företag :). Det är så lätt att bara göra det ^^
jaja hare gött

Minns jag inte fel så står det lagerstatus ovanför antal på produktsidan

Skrivet av Ovard:

Som sagt; Sälj kabel också!

Jag håller på och kollar efter en passande leverantör till kabel

Skrivet av 1mike20:

Är på jakt efter en/ett par gummiramar till nätagg och men jag såg att du endast hade till fläktar. Är det något du funderar på att ta in i sortimentet? Beställer hellre av dig än någon av storkedjorna.

Edit: Eller tror du personligen det skulle räcka med "badringarna" du säljer?

Jag har faktiskt köpt in ett fåtal av dessa, kan lägga upp dem senare i shoppen!

Skrivet av LightBlizz:

Tror det inte är så 'jäkla lätt' starta en e-shop. Stefan verkar ju slita som ett djur ju:O
Btw, AWG Wire 18 och 24 skulle ju vara vettigt att ta in också!

Ja det är ju en del jobb och mycket stress ibland, men väldigt roligt och lärorikt
Kollar som sagt upp om det går att få tag i någon leverantör till dessa storlekar, snackade med en kille för någon vecka sen ang fabrikat men kan inte hitta meddelandet :/