Permalänk
Medlem

Exchange hosting

[Lite osäker på om det här är rätt forumdel, tipsa gärna om jag gjort fel]

Hej!

Jag hjälper ett litet aktiebolag med deras datorfrågor och de söker efter tillförlitlig exchange-hosting.
Tillförlitligheten är därför största prioritet, men priset är inte helt oviktigt.
De har i dagsläget behov av 3 konton men kommer troligen expandera.
De hanterar stora mail och skulle därför behöva inkorgar på 200mb+ (gärna GB+)
De vill ha full kompabilitet med windows 7 32 och 64 (Outlook 2010) samt Windows Phone (6.5/7)

Är det någon som har erfaranhet av någon leverantör och kan ge mig något bra tips.

Jag har kollat lite på Axbyte AB som har dedikerade servrar.
Någon som har varningsord eller bra erfarenheter om dem?

Tack på förhand!!

Permalänk
Medlem

varför inte google apps? 25gb storage för mail + en MASSA annat nödvändigt

Google Apps for Business | Official Website

Permalänk
Medlem

Du får förtydliga; är det endast Exchange du söker eller vill du ha 'mailkonton', dvs ej nödvändigt Exchange?
Är det mailkonton du vill fixa så räcker det ju med att fixa ett konto hos ett webbhotell, något av de större kända ex. Loopia, One, FS Data mm. Där får du tillgång till mailtjänst ifrån av IMAP eller POP3, åtkomst ifrån mail via webbläsare. Ang mobilen så tror jag, utan att använt windows mobile, den har en mailklient som stödjer både imap och pop3.

Är det en Exchange-lösning du vill ha så blir det genast mycket mer omständigt. Oftast mindre företag som erbjuder 'exchange-hosting'-paket. Beroende på hur hög tillförlitlighet ni vill ha kontra kostnad så hade jag tittat på någon av de större och etablerade aktörerna på marknaden, gått på en VPS och satt upp allt själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av badcash:

Du får förtydliga; är det endast Exchange du söker eller vill du ha 'mailkonton', dvs ej nödvändigt Exchange?
Är det mailkonton du vill fixa så räcker det ju med att fixa ett konto hos ett webbhotell, något av de större kända ex. Loopia, One, FS Data mm. Där får du tillgång till mailtjänst ifrån av IMAP eller POP3, åtkomst ifrån mail via webbläsare. Ang mobilen så tror jag, utan att använt windows mobile, den har en mailklient som stödjer både imap och pop3.

Är det en Exchange-lösning du vill ha så blir det genast mycket mer omständigt. Oftast mindre företag som erbjuder 'exchange-hosting'-paket. Beroende på hur hög tillförlitlighet ni vill ha kontra kostnad så hade jag tittat på någon av de större och etablerade aktörerna på marknaden, gått på en VPS och satt upp allt själv.

Hej!

Ledsen att jag var otydlig.

Anledningen till att de vill ha exhange är att det skall fungera att synka delade kalendrar etc till telefon.
Pratade dock med VD:n idag, och de kommer lugna sig med inköp till nästa år.
Men stort tack för tipsen allihoppa!

Permalänk

Jag vet ett mindre företag i sthlm som har just exchangehosting som business. Hör av dig om det blir aktuellt (har glömt namnet just nu)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whippoorwill:

Jag vet ett mindre företag i sthlm som har just exchangehosting som business. Hör av dig om det blir aktuellt (har glömt namnet just nu)

ok, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av nvmuppen:

[Lite osäker på om det här är rätt forumdel, tipsa gärna om jag gjort fel]

Hej!

Jag hjälper ett litet aktiebolag med deras datorfrågor och de söker efter tillförlitlig exchange-hosting.
Tillförlitligheten är därför största prioritet, men priset är inte helt oviktigt.
De har i dagsläget behov av 3 konton men kommer troligen expandera.
De hanterar stora mail och skulle därför behöva inkorgar på 200mb+ (gärna GB+)
De vill ha full kompabilitet med windows 7 32 och 64 (Outlook 2010) samt Windows Phone (6.5/7)

Är det någon som har erfaranhet av någon leverantör och kan ge mig något bra tips.

Jag har kollat lite på Axbyte AB som har dedikerade servrar.
Någon som har varningsord eller bra erfarenheter om dem?

Tack på förhand!!

Inte testat med just Exchange hos Axbyte, men kan ändå rekommendera de starkt.

Har varit kund hos de i 6-7 år och det har aldrig varit några större problem. Har då haft dedikerad server medan numera har jag co-location stående hos de. Men har även hjälpt ett antal som haft deras webhotell med hemsidor och tillförlitligheten/uptime har varit så nära 100% man kan komma.

De har även riktigt bra support som svarat snabbt när jag haft frågor/önskemål.

Permalänk
Medlem

med google apps kan du synca kalender, mail osv till telefoner med exchange protokollet.

Permalänk
Medlem

Det finns ett antal leverantörer i Sverige som tillhandahåller Exchange konton:

http://www.gns.se/
http://brommaitsupport.se/hosted_exchange_2007.html
mfl...

Själv har jag dock tecknat avta med en företag i UK,
de har betydligt bättre priser där.

Kolla på:

http://www.cobweb.com/hosted-services/hosted-exchange.aspx

Permalänk
Medlem

Det finns också de som kör med hosted exchange 2010 så får man också en helt egen server vilket vi har inom företaget via Surfcity Sverige http://www.surfcity.se
Det har funkat bra hitintills "iaf"