Microsoft rullar ut Security Essentials 2.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbesApa:

Klart jag har, det tydliggjorde jag klart, men som sagt är inte MS ett helt paket som jag också sa, om du läser lite mer nästa gång du citerar unviker vi dessa diskutioner....

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmiDonk:

Klart jag har, det tydliggjorde jag klart, men som sagt är inte MS ett helt paket som jag också sa, om du läser lite mer nästa gång du citerar unviker vi dessa diskutioner....

Nej det tydliggjorde du inte. Det lyser snarare igenom att du inte har gjort det.

Svara gärna på mina frågor som jag ställde ovan.

Visa signatur

~warez the phuture~

Permalänk
Avstängd

sketnajs för min licens på nod32 gick precis ut har seriöst typ aldrig hittat nått med nod ändå dock när jag körde kaspersky så fann jag en massa skit. sett tidigare att mse har fått bra kritik så nu blir det till att testa. Astalavista here i come! iofs har jag kört med zonealarm väldigt länge och det är en jävligt bra brandvägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av s1k:

Nej det tydliggjorde du inte. Det lyser snarare igenom att du inte har gjort det.

Svara gärna på mina frågor som jag ställde ovan.

OK...MSE är det bästa programmet...alla andra är sämre...Hela paket från andra tillverkare är ett sämre val..
MS firewall är det bästa....

Nu har du fått svaren...vibrerar du nu av glädje att du får rätt....

Permalänk
Avstängd

mse var ju mer minimalistiskt än nod ju me like!
AVG är ju det sämsta antiviruset på marknaden missade ju enbart 40st trojaner på farsans dator som hade en gullig trojan downloader i sig och ett fint fejk antivirus fick han på köpet. Skulle aldrig rekommendera AVG till såg något test då det tog 53% av infektionerna medans resterande i testet låg på 80+

Permalänk
Medlem
Skrivet av SLiCE:

Fy fan AVG 2011 är det sämsta som kommit ut, ungefär lika krävande som Telia säker surf & Norton samtidigt på en dator. har testat på 4st olika datorer helt ny installerade. Gick knappt använda datorerna sen. Nej tacka vet ja NOD

Håller med 2011 är ett stolpskott. Buggigt med

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Underbart! Är väldigt nöjd med Security Essential och har aldrig behövt ens fundera över att byta. Det enda lustiga är att Microsoft varit så dåliga på att sprida dess existens. I princip ingen jag känner vet vad det är, men många har blivit nöjda när de bytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmiDonk:

OK...MSE är det bästa programmet...alla andra är sämre...Hela paket från andra tillverkare är ett sämre val..
MS firewall är det bästa....

Nu har du fått svaren...vibrerar du nu av glädje att du får rätt....

Killen hade ju faktiskt bra och seriösa frågor och här kommer du med svar som en 14-åring i puberteten skulle ha gett?

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...

Permalänk
Medlem

Trevligt har kört MSE sen det kom är riktigt nöjd

Permalänk
Medlem

Fungerar utmärkt här också, har kört det sen det släpptes. Nu har den i och för sig inte hittat någonting vilken kan både vara någonting positivt eller negativt beroende på hur man ser det, men det är som folk säger, ganska osynligt och verkar göra sitt jobb bra. Jag har en laglig Windows 7-licens så varför inte

Permalänk
Medlem

Jag är förvånad över att den har stöd för XP, skulle inte MS sluta släppa uppdateringar till XP?

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Jag är förvånad över att den har stöd för XP, skulle inte MS sluta släppa uppdateringar till XP?

Microsoft erbjuder uppdateringar till XP fram till 2014. Microsoft Support Lifecycle

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk

Microsoft Security Essentials har samlat på sig nöjdhetspoäng ända sedan det kom ut i princip, kul att se. Även jag har använt det sen ett par månader tillbaka eller så, och även jag är väldigt nöjd med programmet. Det jag inte gillade med uppgraderingen till MSE 2.0 var väl möjligtvis den nya bakgrunden i programmet, det var en snyggare blå bild i förra versionen imo.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Skrivet av Cybertsen:

Provade att uppgradera MSE (Help/Upgrade ...), men får svaret att jag har den senaste utgåvan.
Kollar man "om/about", så får jag:

Microsoft Security Essentials Version: 1.0.2498.0
Antimalware Client Version: 2.1.6805.0
Engine Version: 1.1.6402.0
Antivirus definitions: 1.95.2179.0
Antispyware definitions: 1.95.2179.0

Är detta 2.0? (som då måste ha autouppdaterats i förra veckan...)

Det funkar inte för oss da vi kör den svenska versionen. Kommer senare antagligen.

Permalänk
Skrivet av Kadjoopplo:

Det funkar inte för oss da vi kör den svenska versionen. Kommer senare antagligen.

Det funkar på svenska också.

Security Essentials, version: 2.0.657.0 Klientversion av Antimalware: 3.0.8107.0 Motorversion: 1.1.6402.0 Antivirusdefinition: 1.95.2179.0 Antispionprogramsdefinition: 1.95.2179.0

Permalänk
Skrivet av NisseRoth:

Det funkar på svenska också.

Security Essentials, version: 2.0.657.0 Klientversion av Antimalware: 3.0.8107.0 Motorversion: 1.1.6402.0 Antivirusdefinition: 1.95.2179.0 Antispionprogramsdefinition: 1.95.2179.0

Hmm jag får ett felmeddelande om att språkpaketen skiljer sig åt. Jag kör svenska rätt igenom.

Permalänk
Skrivet av Zyqol:

Jag har kvar defender efteråt och kan inte avinstallera det..

Om man kan avinstallera det eller ej vet jag inte. Men du kan inte köra det då det är inaktiverat i och med installationen av security essentials.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

Det funkar inte för oss da vi kör den svenska versionen. Kommer senare antagligen.

Jag kör den engelska...

Permalänk
Medlem

Jag kör Svensk windows 7 och körde engelsk MSE för jag inte orkade vänta på att den skulle släppas på svenska. (med andra ord kört den länge)
Jag kunde inte isntallera svenska "uppgraderingen" som länkades här, men jag avsintallerade min och sen kunde jag köra filen. (som inte var en uppgradering utan en fullständig installation)

Visa signatur

Most people would rather die than think, in fact they do so..
/Joakim

Permalänk
Skrivet av ec96joan:

Jag kör Svensk windows 7 och körde engelsk MSE för jag inte orkade vänta på att den skulle släppas på svenska. (med andra ord kört den länge)
Jag kunde inte isntallera svenska "uppgraderingen" som länkades här, men jag avsintallerade min och sen kunde jag köra filen. (som inte var en uppgradering utan en fullständig installation)

Tack för tipset. Funkar nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av defaultusername:

Trevligt. Jag tycker Microsoft har lyckats riktigt bra med Security Essentials.

Kan bara hålla med.

Man märker knappt av programet heller..tar lite resurser med

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

I XP tycker jag att MSE är segt som sirap, däremot är det mycket stabilare i 7.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Inaktiv

Klockrent enkelt att installera, lagom med inställningar men saknar fortfarande scheduled updates UTAN att köra en genomgång av datorn först.

Permalänk
Skrivet av ec96joan:

Jag kör Svensk windows 7 och körde engelsk MSE för jag inte orkade vänta på att den skulle släppas på svenska. (med andra ord kört den länge)
Jag kunde inte isntallera svenska "uppgraderingen" som länkades här, men jag avsintallerade min och sen kunde jag köra filen. (som inte var en uppgradering utan en fullständig installation)

får väl ta o göra de med

Permalänk
Medlem

använt det i flera månader nu! och kan säga att det är ett av dom bästa Antivirusprogrammen jag testat!

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

bara jag eller tar full scan väldigt lång tid efter uppdateringen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Om jag har fattat det rätt så kollar det inte E-Posten

Nej, det har ingen direkt integration till din Epost... men å andra sidan så måste en fil sparas på hårddisken nånstans (eller när det ligger i minnet för den delen) innan den körs, direkt när det sker så kommer Security Essentials scanna den. Så länge man håller sin email klient / browser (som givetvis inte är IE) är chanserna rätt små.

Skrivet av Ziegfried:

Microsoft Security Essentials har samlat på sig nöjdhetspoäng ända sedan det kom ut i princip, kul att se. Även jag har använt det sen ett par månader tillbaka eller så, och även jag är väldigt nöjd med programmet. Det jag inte gillade med uppgraderingen till MSE 2.0 var väl möjligtvis den nya bakgrunden i programmet, det var en snyggare blå bild i förra versionen imo.

När bakgrundsfärgen i ett program är det största klagomålet på en ny version, så får man väl se det som positivt.

Permalänk
Medlem

Microsoft har lyckats riktigt bra för en gångs skull, man blir chockad. Lätt drivet program inge "bloat" det är helt otroligt.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk

Undrar hur bra detta antivirusprogram är, skulle vilja se ett test..

Permalänk
Medlem

haha. nu röstade jag på ja även om jag inte har något. kom på mig själv att jag faktiskt inte har något och har inte haft på de två månader sen jag formaterade xD

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.