ArchAge - kommande sandbox mmo

Permalänk
Medlem

Sådär, då har man fått tillstånd från den ryska admin att använda kalkylatorn och han ska sända över filerna till mig. *gnugga händer*

Permalänk
Medlem

Då kan jag börja översätta namn på skills

Permalänk
Medlem
Skrivet av Termy:

Sådär, då har man fått tillstånd från den ryska admin att använda kalkylatorn och han ska sända över filerna till mig. *gnugga händer*

Skrivet av Ferum:

Då kan jag börja översätta namn på skills

Härligt

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Kan dock ej säga hur snabbt det går. Inte lätt att skapa hemsida och kalkylatorer hit och dit när man knappt kan programmera alls. Det blir en del sittande med trial and error-testing. Men det går nog bra i slutändan. ^^ Såg iaf att dom även har klass-kombinationsbenämningar på engelska, dvs. om man väljer 3 speciella skilltrees så får man något slags klassnamn t.ex. summoner eller death knight osv.

Permalänk
Medlem

combat

crushing blow
unexpected strike
rising slash
tremor
emptying wind
raging wind
lightning speed
pull of freedom
lasso
tempest
lightning strikes
readiness
pulverizing storm
weapons master(passive)
counterattack(passive)
master of arms(passive)
duelist(passive)

will

saviour shield
wave of life
energy blast
jump
iron will
energy explosion
breath of life
meditation
energy transformation
impenetrable
interupting sword
tradeoff
angels wings
lifetap(passive)
master of teleportation(passive)
pain kill(passive)
improved concentration(passive)

wild

jagged arrow
piercing shot
light arrow
trap
burning arrow
hawks claw
aimed shot
flight
mark
will of life
bone prison
rain of arrows
twister
walk of the panther(passive)
runaway fire(passive)
grace(passive)
sniper(passive)
hawkeye(passive)

Protection

shield bash
strenght of life
disarm
healing word
stone body
warcry
raging shield
stone throw
taunt
energy shield
invulnerability
shield cower
master of defence(passive)
counter strike(passive)
impenetrable shield(passive)
steel skin(passive)

conjury

Earth hold
psy-strike
water bubble
fearful wisper
breaking of charms
feign death
magic dissonance
clarity
headspin
screaming nightmare
unstable magic
mind strenght
quick grab(passive)
transformation of pain(passive)
magic resistance(passive)
master of curses(passive)

artistry

cutting accord
charming motive
march
dissoance
melody of life
wisemans anthem
cradle
war song
meditation music
earths wisper
lion roar
flute melody
concentration(passive)
combat bard(passive)
master of strings(passive)
experienced minstrel(passive)

devotion

dark and light
gift and curse
gift of life
ressurection
punishing spears
godly protection
stream of light
union
fountain of healing
unstoppable regeneration
godly light
areal healing
twilight
acceptance(passive)
rapid regeneration(passive)
gratitude(passive)
holy spirit(passive)

magic

fireball
ice arrow
magic shield
lightning
magic circle
frozen footprint
levitation
rain of fire
flashfreeze
chain lightning
firewall
thundercloud
falling star
magic potential(passive)
counterspell(passive)
magic expansion(passive)
master of magic(passive)
destructive wizardry(passive)

death

energy blades
death shackles
vampirism
window to hell
raven call
mana theft
telekinesis
vengeful cover
silence
law of the dead
summon spirit
energy control(passive)
destructive spells(passive)
revenge(passive)

calling

feigned strike
poisoned arrow
dodge
rapid strikes
continuous shots
cunning
blow to the neck
dash
explosive arrow
healing kiss
strike from shadow
sprint
shadow jump
acrobatic steps(passive)
master of evasion(passive)
stealth(passive)
awareness(passive)
fortune(passive)

Permalänk
Medlem

Nån som vet om spelet kommer vara f2p eller om man måste betala i månaden? Ser ut att kunna vara riktigt kul

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

p2p dvs månads avgift

Permalänk
Medlem

Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Nu är jag klar med översättningen. Sätt lite fart nu Termy !

Permalänk
Medlem

Ser mycket intressant ut!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Mjo jag sitter och utbyter lite mails med de ryska programmerarna för att lista ut det hela... är som sagt ingen höjdare på programmering själv och det var visst inte så enkelt som att bara byta ut ryska ord mot engelska i koden, utan det var massa annat som strulade också. Har inte supermycket tid på veckodagarna heller, så blir mer att sitta under påsken nu. Jobbar på det iaf... ^^

Permalänk
Medlem

ingen påskgodis till dig tills du är klar

Permalänk
Medlem

Själva error-letandet är klart så att kalkylatorn funkar iaf... sedan är det ju lite småord i alla filer som ska översättas också utöver själva skillnamnen, osv... har börjat lite men får sitta med det imorn. Borde ju inte ta mer än några timmar.

Permalänk
Medlem

Snart klar med skillträd nummer 2.. i en av filerna dvs (själva skill-filen som kalkylatorn använder). Tar ju en sjuhelvetes tid -_- Måste i vilket fall som helst köra igenom alla skillnamnen i google translate för att se att det är rätt, då det ej står exakt i den ordning som står här eller i den engelska skill-listan som jag länkat till på min hemsida.. sedan översätta alla beskrivningar osv också och jämföra google translates med den engelska sidan, osv osv... sedan verkar den ryska kalkylatorn ha med lite som den engelska sidan ej har, t.ex. "tame beast". Får köra in alla skills som står i denna fil iaf och sedan ändra i efterhand om någon skill är förlegad.

Permalänk
Medlem

beskrivningar på skills finns juh på archeagesource.com sidan, alla beskrivningar på alla träd, sen om du behöver översätta nåt mer så kan du copypasta hit så gör jag det, google translate är inte det mest pålitliga tolken

Permalänk
Medlem

Beskrivningar på skillsen tar jag som sagt till stor del från Amaterasus poster på archeagesource-sidan, men jag kör fortfarande den ryska texten i google translate för att se om någonting skiljer sig eller om någon formulering verkar konstig.. går ju inte att lämna det till slumpen. Sedan skiljer sig några enstaka skills som sagt, vet ej vilken version som är mest uppdaterad men det får vi väl se när allt är klart och uppe.

Permalänk
Medlem

ok jag ska kika på båda, så kommer jag skriva ifal jag hittar nåt som inte stämmer

Permalänk
Medlem

Nu är det bara att lista ut varför det blir massa parsing errors i koden när översättningar har gjorts >_<

Permalänk
Medlem

OK! EFter många om och men är kalkylatorn nu uppe och fungerande. Alla översättningar har gjorts. Kika på länken i menyn från huvudsidan.

http://archeagescandinavia.se

För att summera det hela så stötte jag på någon skill här och där som fanns i den ryska versionen som ej återfanns i Ferums skill-lista eller Ameratsus skill-lista på archeagesource (era två listor stämde däremot överens). För att inte riskera att pajja nånting i koden så har jag dock översatt allting, men det verkar som att vissa skills i den ryska versionen som fanns i koden kanske inte visades i själva kalkylatorn (förlegade skills som bara ligger och skräpar i koden antar jag). Peka ut om det är någonting sådant som ej stämmer.

Avseende översättningar har jag på många ställen medvetet valt bort korrekt grammatik (huggit av meningar, ej använd "the", m.m.) för att det inte ska ta så stor plats. Översättningar av skills har i stort varit i enlighet med Ferums lista, med vissa undantag dock (vet ej exakt hur många) där jag själv tyckte att det passade bättre med det som dykte upp i google translate (pga den specifika skillens egenskaper eller dylikt).

I övrigt verkar "physical attack", "magic attack" m.m. som återfinns till höger om kalkylatorn, ej stämma överens med det som finns på XLGames officiella klass-kombinerare: http://www.archeage.com/en/contents/gameinfos/ability/11 . Om detta är för att den ryska versionen är gammal eller om XLGames egna ej är uppdaterad vet jag ej. Det kan nog säkerligen utan större problem ändras i efterhand i så fall.

Hur som helst.. ta en titt och kommentera så mycket som möjligt på ändringar som bör ske.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra jobbat! Ska kolla lite mer på det när jag kommer hem. Är det något sagt om att det kommer bli en riktig release här i Sverige?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Tack! Jag antar att XLGames håller på eller planerar att samarbeta med någon international publisher, men än så länge finns det inget officiellt om detta. Om man jämför med Tera Online så fanns det väl vad jag kan minnas publishers redan färdiga innan eller strax efter spelet släpptes i korea? Efter det fick man ju lägga på ett år till innan EU/NA release date (i maj eller när det nu är). Så jag kan tänka mig att det är minst 1,5 år innan archeage skulle kunna vara ute inom EU.

Permalänk
Medlem

Usch Ju mer jag läser om spelet ju mer intresserad blir ja. Bygga byar med folk, köra skepp som kräver att man är 2-10. Det låter helt underbart! Har inte spelat ett riktigt sandbox mmo sen swg :/

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Japp, man får verkligen hoppas att spelet slår igenom i Korea och att någon riktigt bra publisher tar sig an projektet här i EU.

Permalänk
Medlem

Har ändrat stats nu på kalkylatorn (physical attack m.m.) så att det stämmer bättre.

Permalänk
Medlem

http://archeagesource.com/topic/757-archeage-special-what-a-w...

Riktigt bra videos på upp till 50 minuter med lite blandat av allting.

Permalänk
Medlem

Hej Termy

Jag kollade lite på skillcalc, det finns några skills som har fel namn. Jagged arrow och Poison Arrow borde byta plats Jagged = (wild - bleed) och Poison (vocation - dot), Weapons Master(1 hand vapen bonus) och Master of Arms(2 hand vapen bonus) borde också byta plats. Annars ser det bra ut

Permalänk
Medlem

Hej hej

Aha, där ser man. Det stod rätt i skills-filen bara att två skills hade bytt plats (poisoned/jagged arrow). Ska ändra det när jag kommer hem.

Avseende weapon master osv, är du säker på det? Det står i samma ordning som övriga ryska skill calcs samt i den ordningen amaterasu har skrivit sina skills. Ikonerna verkar stämma också. Det står ju även att Master of arms inte är 2-hand bonus utan generell "melee weapon damage" bonus. Duelist står ju som 1-handsbonus och står sist i listan.

Permalänk
Medlem

Läste lite fel, "Master of arms" är skill som ger atk speed bonus med 2hands vapen, "weapon master" ger bonus skada med alla mele vapen, "counterattack" parry bonus, och duelist bonus med 2st 1hands vapen.

Och skälva skillsen poison och jagger är på rätta platser, bara namnet på dom behövs swappas typ

Permalänk
Medlem

Poisoned/jagged har jag bytt, dvs. så posoned arrow är vocation level 2 och jagged arrow är wild level 1.

Avseende combat så står det ju på de ryska kalkylatorerna, samt ordningen i amaterasus skill list, att "Damage of melee weapons is increased by 13%" kommer först av de passiva skillsen och den verkar ju översättas till Master of arms. Eller menar du att ordningen är rätt men namnen fel?

Permalänk
Medlem

Du behövde inte byta ikoner dock