ArchAge - kommande sandbox mmo

Permalänk
Medlem

Oj -_- Själva filnamnen på bilderna var visst fel från början. Har bytt dessa nu.

Permalänk
Medlem

Ok

Permalänk
Medlem

Man blir jävligt sugen på att lira! Synd att det inte blir så förräns något/några år

Permalänk
Medlem

Höst eller vinter 2012 om man kan vara så optimistisk, Q1-Q2 2013 kan vara mer sannolikt om det inte blir global release, när XLgames först visade Aarcheage så har de sagt att den skulle släppas globalt samtidigt, sen dess har vi inte hört nåt mer, men man kan alltid hoppas

Permalänk
Medlem

En video här med en fet tsunami som en båt rider på. Vet ej när/hur den effekten läggs till, men ser ju grymt ut iaf.

http://vimeo.com/40201954

Permalänk

Som en hardcore Ultima Online spelare (drygt 11år) så är det med glädje att jag har funnit detta spelet. Hoppas verkligen vi kan få tag på den i Europa snart och njuta av den underbara grafiken och de härliga systemen som spelet är uppbyggt på.

Har hittat en riktigt utförlig rescension av CBT4 i spelet.

http://archeagesource.com/topic/636-archeage-cbt4-review-and-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GabrielJoo:

Som en hardcore Ultima Online spelare (drygt 11år) så är det med glädje att jag har funnit detta spelet. Hoppas verkligen vi kan få tag på den i Europa snart och njuta av den underbara grafiken och de härliga systemen som spelet är uppbyggt på.

Har hittat en riktigt utförlig rescension av CBT4 i spelet.

http://archeagesource.com/topic/636-archeage-cbt4-review-and-...

Läste igenom det mesta av den nu och kan säga att jag är helt lyrisk. Har letat efter ett liknande spel sen SWG och detta verkar ha allting jag vill att ett mmo ska ha

Hoppas verkligen det kommer snart till sverige

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Detsamma för min del. Känns som att det är alltförmånga spel på den europeeiska marknaden som liknar varandra. Hoppas verkligen vi får en publisher till Arche Age snart

Permalänk
Medlem

Undra om det kommer att komma en översatt klientversion av den Koreanska så man kan spela även om alla kommer att prata på Koreanska

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Lite ny info: http://archeagesource.com/topic/911-all-about-the-cbt5-schedu...

Koreanska CBT5 är från 120816-120831.

Fortfarande ingen direkt info om hur många betafaser som kommer att finnas, men denna fas är ju betydligt kortare än förra fasen så kanske inte är så mycket kvar?

Permalänk
Medlem

Beta 5 börjar idag, hoppas jag kan testa lite.

Permalänk
Medlem

Lite otur med tiderna om man jobbar heltid...

CBT5: 5:00 - 19:00 enligt vår tidszon. På helgerna blir det 5 på morgonen på lördag till 5 på morgonen på söndag.

Permalänk
Medlem

mjo inte direkt super tider, men kanske kan testa nåra timmar om dan

Permalänk
Skrivet av Ferum:

mjo inte direkt super tider, men kanske kan testa nåra timmar om dan

Hur fick du invite till betan?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Hur fick du invite till betan?

Köp in dig, googla lite så lär du hitta.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Köp in dig, googla lite så lär du hitta.

Nää, vill inte spendera pengar.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Invite fick han av mig som tack för hjälpen. Här köps inga illegala konton

Permalänk
Medlem

Oj härligt, berätta så snabbt ni vet något mer

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Troligen blir det i alla fall öppen beta härnäst, i slutet av året någon gång... release Q1 2013 möjligen? Lägg till ett år så blir det väl antagligen det ungefärliga releasedatumet inom EU.

Permalänk
Medlem

Hoppas något bra företag lanserar europas version.

Bara det inte blir som TERA, otroligt bra spel blir portad till västerländsk skit.

Permalänk
Medlem

Ingenting nytt kring detta?

Här är iaf en Gangnam style video som gjordes i spelet... byarna ser mysiga ut

Från en äldre intervju:

Citat:

Massively: Can we expect to see the game in the West any time soon? We've got a decent-sized sandbox audience here that is constantly saying ArcheAge, ArcheAge... so when can we play?

Suk Woo Choi (translated): We are definitely going to service ArcheAge in Europe and America, and we have been meeting with major publishers. It's a question of timing at this point.

Det låter som om att finns hopp iallafall.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Hedersmedlem

Jag mer eller mindre snubblade över detta spel via Sweclockers. Ser ju mycket lovande ut och den senaste veckan har jag lite sporadiskt sökt info om spelet. Det finns ju både en skandinavisk och svensk sajt om det, men från officiellt håll får jag lite Darkfall Online-vibbar. Med andra ord: Dåligt med info om release och hur man kan köpra det m.m. Så som jag förstått det har spelet genomgått fem betastadier hittills - vilket borde betyda att de kommit en bit?

Edit: Stort fail på mig. Står på Gamespot 31/12 och på webbhallen 2012. Så ngn gång Q2 2013 med andra ord!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Jag mer eller mindre snubblade över detta spel via Sweclockers. Ser ju mycket lovande ut och den senaste veckan har jag lite sporadiskt sökt info om spelet. Det finns ju både en skandinavisk och svensk sajt om det, men från officiellt håll får jag lite Darkfall Online-vibbar. Med andra ord: Dåligt med info om release och hur man kan köpra det m.m. Så som jag förstått det har spelet genomgått fem betastadier hittills - vilket borde betyda att de kommit en bit?

Edit: Stort fail på mig. Står på Gamespot 31/12 och på webbhallen 2012. Så ngn gång Q2 2013 med andra ord!

OJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det var fan de bästa nyheterna jag hört på länge = D

Jag hade ställt in mig på sommaren 2014 typ, gud vad taggad jag blev nu!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

OJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det var fan de bästa nyheterna jag hört på länge = D

Jag hade ställt in mig på sommaren 2014 typ, gud vad taggad jag blev nu!

Med tanken på att de färskaste ryktena från Korea är att spelet släpps i Maj 2013 I Korea så kan ni ju fortsätta drömma om era fantasi datum, Lägg till ett halvår till ett år efter koreansk release så har du nog en mer realitisk datum.

Vi väntar fortfarande på vilka de Europeiska samt Amerikanska utgivarna ska bli.

Om det är något datum ni vill ha så är det December 12 som de kommer ha en Media dag och annonsera massa i Korea troligtvis nästa Closed beta.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Med tanken på att de färskaste ryktena från Korea är att spelet släpps i Maj 2013 I Korea så kan ni ju fortsätta drömma om era fantasi datum, Lägg till ett halvår till ett år efter koreansk release så har du nog en mer realitisk datum.

Vi väntar fortfarande på vilka de Europeiska samt Amerikanska utgivarna ska bli.

Om det är något datum ni vill ha så är det December 12 som de kommer ha en Media dag och annonsera massa i Korea troligtvis nästa Closed beta.

Lät väl för bra för att vara sant

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MugiMugi:

Med tanken på att de färskaste ryktena från Korea är att spelet släpps i Maj 2013 I Korea så kan ni ju fortsätta drömma om era fantasi datum, Lägg till ett halvår till ett år efter koreansk release så har du nog en mer realitisk datum.

Vi väntar fortfarande på vilka de Europeiska samt Amerikanska utgivarna ska bli.

Om det är något datum ni vill ha så är det December 12 som de kommer ha en Media dag och annonsera massa i Korea troligtvis nästa Closed beta.

Men om man kollar på andra koreanska MMO's så är det ju mer realistisk med två-tre år xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Men om man kollar på andra koreanska MMO's så är det ju mer realistisk med två-tre år xD

Detta är inte som andra Koeranska mmos, hoppas jag iallafall

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Då vart det den tolvte och de kom precis ut med att de kommer ha en öppen beta nu 3dje januari I Korea. Dvs troligtvis sista betan innan release i Korea. Så tja lägg till ett år efter den så kanske vi har en realistisk EU release.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

http://sandboxer.org/?tag=archeage

De jobbar iaf på en Engelsk version, om man ska tro den intervjun då.

Edit: Tydligen en utvecklare som skrev det på Twitter bla, alltid något!
Kommer vi kunna regga oss för open beta eller är det bara Koreaner?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Trion Worlds blir publishern för ArcheAge samma som Rift bland annat.

http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/572/feature/7069/Jake...

där kan ni läsa en liten snabb interju med dom.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.