Nu har jag inte kollat skärmarna det tipsats om i länkarna så har inte så mycket att tillföra.
Men det finns ju en sak som kan va bra att komma ihåg vad gäller detta med g-sync & freesync speciellt.
Kan egentligen bara svara för den Nvidia baserade delen då jag själv använder Nvidia.
Nu är ju det här en teknik som blivit populär överallt och som det pratas om vitt och brett överlag.
Frågan är bara ifall tekniken verkligen kommit för att stanna eller om det mest längre fram i takt med att spelen blir bättre ifråga om avhjälpa problem med tearing och stutter -> att det blir lite som en extra hjälpande funktion som kanske inte alltid behövs i alla lägen för alla användare.
Har märkt själv vad gäller nyare spel att mycket av dem här sakerna har utvecklats till de bättre.
Verkar som man försöker komma tillrätta med dem här problemen på ett helt annat sätt nu, än vad som varit vanligt tidigare. Och det är ju en viktig detalj som kan vara värd att belysa.
Använder själv en 1440p PLS skärm, 27" AOC Q2770PQU på 60Hz ihop med ett evga gtx 970 ssc grafikkort utan OC.
Köpte skärmen för ca 2990kr när netonnet sålde skärmen för ett par år sen, lagom till min 40års dag.
Spelar normalt i helskärm i 1080p och cap i Afterburner på 60fps (om nu inte V-sync finns vill säga, vilket också drar ner fps'en), ink osd panel i spelet. Vissa spel kan fungera & köra även i 1440p som t.ex Skyrim. Brukar försöka hålla max 60-65°C, även undvika att ligga över ca 80% av kortets kapacitet. Tycker detta funkat ok för mig, får hyffsat ljämnt flyt i spelen.