Google Extensions/Tillägg, vad har ni?

Permalänk
Medlem

Google Extensions/Tillägg, vad har ni?

Tjena tjenixen!

Jag tänkte fråga bara såhär, vad har ni för Extensions/tillägg i Google Chrome, och varför?
Tänkte att vi kan dela erfarenheter och tipsa om bra tillägg i GC!

Jag kör med AdBlock, avast! Online Security, Google Mail Checker, Youtube Center, Skype ClickToCall och Reddit Enhancement Suite.

Visa signatur

| i5 4670k (@Stock) | AR01 | Asrock Z87M Pro4
| MSI GTX 770 | SSD 128GB | HDD 500GB | Bitphoenix Prodigy M | superNOVA 550w G2 |Windows 10 | Avid FastTrack Duo | Sennheiser HD 595 + modmic 4 |

Permalänk
Medlem

AdBlock,
Awesome Screentshot,
Better Sweclockers,
BetterTTV,
ChromeIPass,
FrankerFaceZ,
Hola Better Internet,
Image Downloader,
Imgur Uploader,
Stylish,
YouTube Center.

Permalänk
Medlem

Google mail checker, för att se om man fått nya mail

Google drive, för att printa hela hemsidor

Web of trust, ratings för sidor

Chromium wheel smooth scroller

Tampermoney, scripts

Colorzilla, få färgkoder från grejer

Proxy switchy sharp, byta mellan proxy

Adblock plus, blockera reklam

Ratings Preview for YouTube, visar like/dislikebaren vid video thumbnails.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZedFerN:

Tjena tjenixen!

Jag tänkte fråga bara såhär, vad har ni för Extensions/tillägg i Google Chrome, och varför?
Tänkte att vi kan dela erfarenheter och tipsa om bra tillägg i GC!

Jag kör med AdBlock, avast! Online Security, Google Mail Checker, Youtube Center, Skype ClickToCall och Reddit Enhancement Suite.

Ghostery - blockera all möjlig skit som trackar dig.
AdBlock - självförklarande
Proxy SwitchySharp - smidigt sätt att hantera proxyinställningar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Ghostery - blockera all möjlig skit som trackar dig.
AdBlock - självförklarande
Proxy SwitchySharp - smidigt sätt att hantera proxyinställningar

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Bakgrund:

Google mail checker, för att se om man fått nya mail

Google drive, för att printa hela hemsidor

Web of trust, ratings för sidor

Chromium wheel smooth scroller

Tampermoney, scripts

Colorzilla, få färgkoder från grejer

Proxy switchy sharp, byta mellan proxy

Adblock plus, blockera reklam

Ratings Preview for YouTube, visar like/dislikebaren vid video thumbnails.

Låter bra! avast! Onlie Sec fixar det mesta har jag börjat inse, speciellt i de senare uppdateringarna. bland annat så tipsar avast! nu också om lägre priser. En rätt så cool funktion, men inget jag förväntade mig från dem.

Visa signatur

| i5 4670k (@Stock) | AR01 | Asrock Z87M Pro4
| MSI GTX 770 | SSD 128GB | HDD 500GB | Bitphoenix Prodigy M | superNOVA 550w G2 |Windows 10 | Avid FastTrack Duo | Sennheiser HD 595 + modmic 4 |

Permalänk
Medlem

Själv har man :

Adblocker - har jag för att undvika all sån skit jag ej vill se

Sen har man 2st till.. Ett heter tubeitadblockerfr som jag har för att det är installerat pga företagets principer och ej går att ta bort. Det andra är digiicupoon som går att ta bort men som installeras lika fort igen..

Adblocker rekommenderas dock ej de två sista!

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Avstängd

Jag glömde visst några jag också kör med:

Magic Actions for YouTube - massa extra inställningar för youtube (t ex svart tema, alltid högsta kvalitet)
Smooth Gestures - lägger till mouse gestures
Foxtab Speed Dial - startsida att ha sina mest besökta sidorpå

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av imjohannes5670:

Själv har man :

Adblocker - har jag för att undvika all sån skit jag ej vill se

Sen har man 2st till.. Ett heter tubeitadblockerfr som jag har för att det är installerat pga företagets principer och ej går att ta bort. Det andra är digiicupoon som går att ta bort men som installeras lika fort igen..

Adblocker rekommenderas dock ej de två sista!

Men vadå, på vilket vis går digiicupoon inte att ta bort?

Visa signatur

| i5 4670k (@Stock) | AR01 | Asrock Z87M Pro4
| MSI GTX 770 | SSD 128GB | HDD 500GB | Bitphoenix Prodigy M | superNOVA 550w G2 |Windows 10 | Avid FastTrack Duo | Sennheiser HD 595 + modmic 4 |

Permalänk
Hedersmedlem

Chrome är inte min primära läsare, men jag använder den till exempelvis Googles tjänster samt lite annat.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Finns det inte redan en sådan här tråd?

Jag använder:

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

1. Autocomplete = on
2. Adblock
3. Reddit Enhancement suite
4. Media Hint

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem

Adblock Plus
Chrome Remote Desktop
Downloadr - Download Manager
Ghostery
Hola Better Internet
Hover Zoom
Online Safety (F-Secure Extension)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Finns det inte redan en sådan här tråd?

Jag hittade iallafall ingen sådan tråd, men jag håller med, det känns som att det skulle ha redan existerat.

Visa signatur

| i5 4670k (@Stock) | AR01 | Asrock Z87M Pro4
| MSI GTX 770 | SSD 128GB | HDD 500GB | Bitphoenix Prodigy M | superNOVA 550w G2 |Windows 10 | Avid FastTrack Duo | Sennheiser HD 595 + modmic 4 |

Permalänk
Entusiast

Jag har en mindre bataljon med tillägg

AdBlock Fast inte på Swec ;) Better Battlelog Lägger till lite nice features till Battlelog Better Sweclockers Lägger till massa nice grejer till Sweclockers Bookmarks button Genväg till chrome://bookmarks Chromium Wheel Smooth Scroller 120Hz skärm + detta = rinnande scroll på webbsidor Currently Byter ut new tab skärmen mot en klocka Download Button Genväg till chrome://downloads Google Dictionary Dubbelklicka på ett ord och få det förklarat Google Docs Vet du inte så se till att veta... I'm a Gentleman Underlättar spaning av bilder Imagus Massa förbättringar för bildvisning Magic Actions for YouTube Förbättringar till Youtube Project Naptha Låter dig markera text i bilder Reddit Enhancement Suite Förbättringar till Reddit Stylish Mitt Swec-temas draghäst! Tabs Outliner När lista med alla öppna tabbar TinEye Reverse Image Search Sök med bilder Window Resizer Låter dig ställa in webbläsare på olika upplösningar

Om jag bara fick rekommendera ett av dem så skulle det bli Imagus (vars hemsida är lite fucked atm)

Permalänk
Medlem

Adblock
Adblock Plus
Imagus (Som hover zoom utan all malware)
Magic Actions for Youtube
Hola Better Internet
Google Dictionary (Markera ett ord för att se vad det betyder)

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av NiftyNips:

Adblock
Adblock Plus
Imagus (Som hover zoom utan all malware)
Magic Actions for Youtube
Hola Better Internet
Google Dictionary (Markera ett ord för att se vad det betyder)

Varför kör du både adblock och adblock plus?

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Varför kör du både adblock och adblock plus?

Det är först idag som jag fått reda på att EasyList finns(vilket gör att jag inte behöver adblock mer). Tidigare så har jag haft båda då vissa annonser har poppat upp när jag har använt den ena men inte den andra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av NiftyNips:

Adblock
Adblock Plus
Imagus (Som hover zoom utan all malware)
Magic Actions for Youtube
Hola Better Internet
Google Dictionary (Markera ett ord för att se vad det betyder)

Svårt att stänga av "anonymous usage statistics" i Hover Zoom. Imagus är inte ens i närheten lika bra.

Permalänk
Medlem

Adblock Plus
Auto Refresh Plus
Better Sweclockers
Magic Actions for YouTube

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Svårt att stänga av "anonymous usage statistics" i Hover Zoom. Imagus är inte ens i närheten lika bra.

Tycker imagus fungerar bättre. Kräver lite pill i inställningarna men det blir riktigt bra då.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Firefox-addons, men ändå:
Flashblock
Hola unblocker (tillgång till amerikanska videotjänster)
User Agent Switcher
Youtube ALL HTML5 (dock ej applicerbart på Chrome då den ändå använder HTML5-videospelaren som default)

Permalänk
Medlem

Adblock
Checker plus for Gmail
Enhanced steam
Hangouts
Stylish

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Svårt att stänga av "anonymous usage statistics" i Hover Zoom. Imagus är inte ens i närheten lika bra.

Det handlar inte om att det är svårt eller inte att stänga av det. Informationen som Hover Zoom anonymt samlar och säljer vidare är under stor kritik.

Förklara gärna varför Imagus inte är i närheten lika bra som Hover Zoom. Själv känner jag att Imagus är bättre än Hover Zoom med lite fipplande med inställningarna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Adblock plus
Better SweClockers
Downloadr
Ghostery
Hola Better Internet
HTTPS Everywhere
Stylish
YouTube Center

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Better Sweclockers - Massa feta features som bland annat hjälper mig skriva så här smexigt utan massa DuckDuckGo-ande om hur BB-Code fungerar
Adblock - Så jag slipper all tråkig reklam, Sweclockers.com är dock undantagen domän
DuckDuckGo - Så jag slipper ha NSA klängande bakom mig

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Adblock Plus
Disconnect
FoxyProxy Standard
Google Mail Checker
Hangouts
New Tab Redirect
Stylish
Tampermonkey

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk

Adblock Plus, Dislike on Facebook, Dropdown List of Most Visited Links, Skype Click to Call, Social Fixer for Facebook, Tampermonkey och YouTube Center.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

Två trevliga tillägg jag använder men itne sett såhär långt i tråden är:
Google Dictionary - dubbelklicka på ett ord i text och en bubbla med ordets definition kommer upp.
Web Timer - Vilka websidor spenderar du mest tid på?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZedFerN:

Men vadå, på vilket vis går digiicupoon inte att ta bort?

tubeitadblockerfr går inte att ta bort eller inaktivera finns liksom inget att trycka på. digiicoupoon går att avaktivera och ta bort, gör jag det så dör min internetanslutning och jag måste starta om datorn för att få tillbaka den.. När jag sedan öppnar internet så ligger den likt förbannat där igen!

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av imjohannes5670:

tubeitadblockerfr går inte att ta bort eller inaktivera finns liksom inget att trycka på. digiicoupoon går att avaktivera och ta bort, gör jag det så dör min internetanslutning och jag måste starta om datorn för att få tillbaka den.. När jag sedan öppnar internet så ligger den likt förbannat där igen!

Prövat något sådant?

Visa signatur

| i5 4670k (@Stock) | AR01 | Asrock Z87M Pro4
| MSI GTX 770 | SSD 128GB | HDD 500GB | Bitphoenix Prodigy M | superNOVA 550w G2 |Windows 10 | Avid FastTrack Duo | Sennheiser HD 595 + modmic 4 |