Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Sapphire [svenska & engelska]

Permalänk
ADATA

Sapphire [svenska & engelska]

Kära Sweclockare,

Som ett led i vår ökade närvaro på den svenska marknaden vill vi på Sapphire nu ta nästa steg, genom att ta klivet in på Sweclockers forum. Vi ser fram emot och ta del av Era tankar och idéer, alla användare är välkomna med feedback, produktfrågor och allt relaterat till Sapphire. Ingen fråga är för enkel eller för svår.

Eftersom vår tekniker inte är svensktalande ber vi Er att skriva alla teknikrelaterade frågor på Engelska.

Med Vänliga Hälsningar,
Miro Novosel/Sapphire

Visa signatur

Suljo

Permalänk
Medlem

Låt mig vara den första att välkomna er hit!

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem

Trevligt, välkomna!

Permalänk

Bra initiativ, Sapphire har länge gjort bra produkter till pressat pris. Uppskattas.

To the technician, or both of you(?!)
What happened to the Sapphire Select Club? Barely any promotions or contests appearing on SSC anymore(Despite my signature, my partner is using a HD6950 of your brand and is a member of the SSC). Will something be turning up any time soon?
Regards Robert and Sofia.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Good initiative, always good with more manufacturers in the forum. Welcome!

Permalänk
Medlem

Hi and welcome to Sweclockers.
Glad to have you around.

Visa signatur

enthooEvolvTGlass; MSI-Z97Gaming9-ACK, 4790K, 32GbRAM, samsung840Evo, Intel520-240gb, Kraken-X61, evga980ti ACS2.0+, seasonic660Wplatinum. Sennheiser PC360, SiberiaV2. WACOMbambooA5. SaitekCyborgEVO. XboX1BTcontroller. NAD3020d + B&W 686 S2
+Lenovo thinkpad s540
World of Tanks, Elite:Dangerous (solo), Star Citizen, anything Co-op

Permalänk
Inaktiv

En snabb fråga. Är Suljo från Sapphire eller ADATA (eller kanske både och?)?
Eller är det bara så att Sapphire äger ADATA eller tvärtom?

Permalänk
ADATA
Skrivet av MrNeikter:

En snabb fråga. Är Suljo från Sapphire eller ADATA (eller kanske både och?)?
Eller är det bara så att Sapphire äger ADATA eller tvärtom?

Ett snabbt svar på en snabb fråga Både ADATA och Sapphire är kunder till mig. Med andra ord så anlitar dom mitt företag för att representera dom i Sverige.

Visa signatur

Suljo

Permalänk

Välkomna!

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
ADATA

Snart då jädrans

Visa signatur

Suljo

Permalänk
Inaktiv

Vad har Sapphire för garanti när det gäller överklockning av grafikkort samt flashing av BIOS?
Har själv ett 7970 överklockat till 1175/1600 (har dock inte höjt spänningen på vcore).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
ADATA

Så länge du använder Sapphire Trixx mjukvara så täcks det av garantin. Använder du andra mukvaror så gäller ej garantin.

Skrivet av MrNeikter:

Vad har Sapphire för garanti när det gäller överklockning av grafikkort samt flashing av BIOS?
Har själv ett 7970 överklockat till 1175/1600 (har dock inte höjt spänningen på vcore).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Suljo

Permalänk
Administrativ avgift

Blev nekad rma pga plasten vid dvi kontakten följt med ut.... Kortet funkar ej...

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
ADATA

Hej,

Svårt för mig och kommentera ett enslikt RMA ärende utan RMA nummer och mer information.

Skrivet av trisse23:

Blev nekad rma pga plasten vid dvi kontakten följt med ut.... Kortet funkar ej...

Visa signatur

Suljo

Permalänk
Medlem

Kul! Är riktigt nöjd med mitt sapphire 7950!

Välkomna, även om du har varit medlem sedan 2004..

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Suljo:

Hej,

Svårt för mig och kommentera ett enslikt RMA ärende utan RMA nummer och mer information.

Webhallen sa att från era direktiv kan de ej RMA om någon yttre skada tillkommit och detta påpekar det just på dvi plasten-.-

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
ADATA
Visa signatur

Suljo

Permalänk
ADATA
Skrivet av trisse23:

Webhallen sa att från era direktiv kan de ej RMA om någon yttre skada tillkommit och detta påpekar det just på dvi plasten-.-

Fick du inte ens ett RMA nummer??

Visa signatur

Suljo

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Suljo:

Fick du inte ens ett RMA nummer??

Menar du ifrån webhallen ?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Welcome to Sweclockers!

When can we see R9 290X aftermarket cooler edition for sale in Sweden?

Best regards!

Visa signatur

BF4 HC Sniper going wild Streaming: http://www.twitch.tv./obsivusTV
CPU: i7-4770K @ 4.6Ghz || GPU: Palit GTX 780 Super JetStream @ 1.43Ghz/7.5Ghz || MODERKORT: MSI Z87-GD65 GAMING ATX || MINNE: Corsair 16GB CL9 1600MHz || PSU: Corsair RM 850w Gold || Chassi: NZXT Phantom 630 || CPU-Kylare: Corsair H100i || Monitor: Asus VG248QE 144mhz

Permalänk
ADATA

Hi and thank you.

There is not yet a fixed date to when we will introduce our own custom R9 290X with our cooler solutions. But If I am to make a wild guess I would say end of Novemeber or December.

Skrivet av Avar:

Welcome to Sweclockers!

When can we see R9 290X aftermarket cooler edition for sale in Sweden?

Best regards!

Visa signatur

Suljo

Permalänk
Medlem

When I try to overclock my Sapphire 7850 is fine for a start. But then, after a moment of gameplay, I get some strange image, like gray green and a bit all sorts of colors and have to restart the computer. I do not need high clock before it comes again ... But when the card is running in stock clock so it has never happened. What could it be? anyway so it's no huge problem. But it was always fun with better performance

EDIT: Translated to english

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med garantin på era grafikkort? Tänker närmast på om man vill byta stockkylaren på 290x?

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 750D ] [ CM Hybrid Silent Pro 1050W ] [AMD Ryzen 7 5800x] [Gigabyte Aorus B550 PRO V2] [MSI RTX 3080 SUPRIM X ] [ HyperX Fury Black DDR4 32GB 3600MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]

Permalänk
ADATA

Skriv tekniska frågor på Engelska annars e det ingen som kommer svara på dom.

Skrivet av The raT:

När jag försöker överklocka mitt Sapphire 7850 går det bra till en början. Men sedan efter en stunds spelande så får jag någon konstig bild, typ grå grön och lite alla möjliga färger och måste starta om datorn. Jag behöver inte alls klocka högt innan det kommer igen... Men när kortet går i stock klock så har det aldrig hänt. Vad kan det vara? Aja iaf så är det inget jätte problem. Men det hade ju alltid vart kul med lite bättre prestanda

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Suljo

Permalänk
Medlem

What about the warranty, will it still cover if u change reference cooler to a watercooled one on radeon 290x?

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 750D ] [ CM Hybrid Silent Pro 1050W ] [AMD Ryzen 7 5800x] [Gigabyte Aorus B550 PRO V2] [MSI RTX 3080 SUPRIM X ] [ HyperX Fury Black DDR4 32GB 3600MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]

Permalänk
ADATA
Skrivet av razorblade86:

What about the warranty, will it still cover if u change reference cooler to a watercooled one on radeon 290x?

Denna kan jag nog svara på

Vid byte av fläkt eller annan komponent på grafikkortet påverkas garantin negativt, med andra ord slutar garantin och gälla.

Visa signatur

Suljo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suljo:

Denna kan jag nog svara på

Vid byte av fläkt eller annan komponent på grafikkortet påverkas garantin negativt, med andra ord slutar garantin och gälla.

Tack för ditt svar, det var synd, då får det bli att avbeställa kortet igen då med tanke på den bristfälliga kylaren som 290 korten har i dagsläget.

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 750D ] [ CM Hybrid Silent Pro 1050W ] [AMD Ryzen 7 5800x] [Gigabyte Aorus B550 PRO V2] [MSI RTX 3080 SUPRIM X ] [ HyperX Fury Black DDR4 32GB 3600MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]

Permalänk
ADATA
Skrivet av razorblade86:

Tack för ditt svar, det var synd, då får det bli att avbeställa kortet igen då med tanke på den bristfälliga kylaren som 290 korten har i dagsläget.

Tyvärr är det inte många tillverkare som inte låter garanting påverkas vid byte av fläkt eller andra komponenter. Men inom kort kommer 290 korten släppas med Sapphires egna kylare.

Visa signatur

Suljo

Permalänk

Hur ligger ni till med 280x Toxic-korten, tidigaste leveransen verkar vara i slutet av december?

Permalänk
ADATA
Skrivet av InSane.se:

Hur ligger ni till med 280x Toxic-korten, tidigaste leveransen verkar vara i slutet av december?

Hej,

Ja tyvärr ser det ut som om det inte blir förrän i December. Har inte något exakt datum ännu.

Visa signatur

Suljo