World of Warcraft-tråden del 6

Permalänk
Medlem

Hej .
Jag vet att jag lagt ner massor av timmar / dygn på mina char i wow..
Men kan man se någonstans time played / inloggad / på hela kontot?? Jag har varit in på blizz hemsida men inte hittat nåt....Jag har addonet Titanpanel och där står ju iofs hur många timmar total played på min char.. men jag har 50 chars mellan 10-80 på olika realmer..så det blir rätt drygt att logga på / av allihop för att räkna ihop alla..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Hej .
Jag vet att jag lagt ner massor av timmar / dygn på mina char i wow..
Men kan man se någonstans time played / inloggad / på hela kontot?? Jag har varit in på blizz hemsida men inte hittat nåt....Jag har addonet Titanpanel och där står ju iofs hur många timmar total played på min char.. men jag har 50 chars mellan 10-80 på olika realmer..så det blir rätt drygt att logga på / av allihop för att räkna ihop alla..

Frågan är om du verkligen vill veta det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddepan:

Frågan är om du verkligen vill veta det!

Aja.. jag har nu mailat Blizz och frågat..Dom borde ju veta... Frågan är bara om man får svar det här årtiondet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

go afton gott folk, vilka enchants är bra på vapen och cloak för en tank?:)

bladewarding eller blood draining eller kanske till och med mongoose?

Alla tanka med högst gear rank på vår server kör mongoose. Jag har kört det med:)

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Hej .
Jag vet att jag lagt ner massor av timmar / dygn på mina char i wow..
Men kan man se någonstans time played / inloggad / på hela kontot?? Jag har varit in på blizz hemsida men inte hittat nåt....Jag har addonet Titanpanel och där står ju iofs hur många timmar total played på min char.. men jag har 50 chars mellan 10-80 på olika realmer..så det blir rätt drygt att logga på / av allihop för att räkna ihop alla..

Du skulle kunna använda dig av addonet som heter Altoholic. Den håller koll på alla dina gubbar. Du måste dock logga in med alla gubbar minst en gång efter att du installerat addonet, då ska man sedan kunna kolla totalt spelad tid för alla dina chars.

Notera dock att den kan inte veta om du spenderat 10 dagar på en gubbe som du sedan väljer att deleta.

Permalänk

Jag behöver en grym two-hand yxa eller svärd för en dps warrior, vet någon på rak arm i vilken heroic instans det kan droppa en sådan, eller vart jag kan köpa en med emblems?

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

Tyrannical Beheader - Item - World of Warcraft

Körde jag med till jag fick bättre i ICC.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk

om man ska vara DPS när man levlar som paladin,vad ska man då fokusera sin gear på?alltså ska man ha strenght,stamina osv?
håller på med BS(som nu går väldigt bra btw) och jag kan tillverka väldigt bra saker för en lvl 74 paladin,men vissa saker har mer critical hit,intelect osv i gearen och andra har mer strenght,stamina osv.
blir helt förvirrad när jag försöker att skapa armours och sen använda som DPS eftersom det finns så mycket att välja på.
om man ska spela som DPS när man levlar,vad ska man fokusera sej på?
om man går efter det som BS har att erbjuda(inga plans),vilken är den perfekta uppsättningen att satsa på för en DPS paladin?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

om man ska vara DPS när man levlar som paladin,vad ska man då fokusera sin gear på?alltså ska man ha strenght,stamina osv?
håller på med BS(som nu går väldigt bra btw) och jag kan tillverka väldigt bra saker för en lvl 74 paladin,men vissa saker har mer critical hit,intelect osv i gearen och andra har mer strenght,stamina osv.
blir helt förvirrad när jag försöker att skapa armours och sen använda som DPS eftersom det finns så mycket att välja på.
om man ska spela som DPS när man levlar,vad ska man fokusera sej på?
om man går efter det som BS har att erbjuda(inga plans),vilken är den perfekta uppsättningen att satsa på för en DPS paladin?

Strenght, stamina och crit. Agility är inte helt fel heller även om det inte är särskilt vanligt på plate. Jag brukar välja strenght före stamina om du måste välja för hp brukar inte vara några problem i Northrend. Och som Paladin kan du ju heala dig själv instant efter varje fight

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

om man ska vara DPS när man levlar som paladin,vad ska man då fokusera sin gear på?alltså ska man ha strenght,stamina osv?
håller på med BS(som nu går väldigt bra btw) och jag kan tillverka väldigt bra saker för en lvl 74 paladin,men vissa saker har mer critical hit,intelect osv i gearen och andra har mer strenght,stamina osv.
blir helt förvirrad när jag försöker att skapa armours och sen använda som DPS eftersom det finns så mycket att välja på.
om man ska spela som DPS när man levlar,vad ska man fokusera sej på?
om man går efter det som BS har att erbjuda(inga plans),vilken är den perfekta uppsättningen att satsa på för en DPS paladin?

Kör så mycket str du bara kan få tag i, crit funkar också. Stamina behöver du knappt när du levlar eftersom du är en paladin och dödar allt så pass fort. Och kan fortfarande hela dig själv, manaproblem kan du inte heller ha om du Judgementar mycket så intellect behövs inte heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

om man ska vara DPS när man levlar som paladin,vad ska man då fokusera sin gear på?alltså ska man ha strenght,stamina osv?
håller på med BS(som nu går väldigt bra btw) och jag kan tillverka väldigt bra saker för en lvl 74 paladin,men vissa saker har mer critical hit,intelect osv i gearen och andra har mer strenght,stamina osv.
blir helt förvirrad när jag försöker att skapa armours och sen använda som DPS eftersom det finns så mycket att välja på.
om man ska spela som DPS när man levlar,vad ska man fokusera sej på?
om man går efter det som BS har att erbjuda(inga plans),vilken är den perfekta uppsättningen att satsa på för en DPS paladin?

Generellt sett så är plate gear med intellect på menad för Holy Paladiner.

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.5GHz | GeForce GTX 680 | ASUS P8P67 PRO | Corsair Dominator 16GB 1600MHz | Samsung 830 256GB

Permalänk

ok,få se om jag har fattat detta rätt nu,stenght för DPS(retri),stamina för tank(protection) och intellect för heal(holy)?
hmm,om så så kan man ju skapa ett helt set med armour/vapen så man har för framtida bruk,för man kanske åker på att spela som healer och tank med.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

ok,få se om jag har fattat detta rätt nu,stenght för DPS(retri),stamina för tank(protection) och intellect för heal(holy)?
hmm,om så så kan man ju skapa ett helt set med armour/vapen så man har för framtida bruk,för man kanske åker på att spela som healer och tank med.

Inte riktigt så, strength är även en bra stat för tanks. Det är defense, dodge och parry som avgör om det är ett tanking item. Crit, haste och Armor Penetration är de stats som finns på dps gear. Hit och expertise finns på både och.

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.5GHz | GeForce GTX 680 | ASUS P8P67 PRO | Corsair Dominator 16GB 1600MHz | Samsung 830 256GB

Permalänk
Medlem

Är det någon som fattar varför det kostar att åka med flightpathen? Jag har pic-flymount på alla chars men sätter mig gärna på flightpathen och sätter på kaffe eller går på muggen.

Jag tror inte folk kommer att missbruka flightpathen om de är gratis ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Skrivet av NidoKing:

Är det någon som fattar varför det kostar att åka med flightpathen? Jag har pic-flymount på alla chars men sätter mig gärna på flightpathen och sätter på kaffe eller går på muggen.

Jag tror inte folk kommer att missbruka flightpathen om de är gratis ;-D

För att pengar ska förbrukas. Samma anledning att epic flying mount kostar 5000g och dom gjorde battered hilt BoE. Det finns liksom inte riktigt något annat att lägga pengar på, så för att inte ekonomin ska bli helt trasig av inflation lägger dom in lite sånna här money-sinks ibland.

Permalänk
Medlem

Japp precis som i verkliga världen kostar det att transportera sig. Om du struntar i din cykel och tar bussen istället får du ju också betala.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Inte många som köper något nu för tiden..
Jag har maxat alla prof. utom tailoring på mina chars. Kan lätt säga att man inte får pengarna tillbaka på något av dom, om man inte bara går in för att samla mats å sälja saker man kan göra. fast då blir det inte tid över till att göra något annat...
Det ända prof. som jag ligger +-0 på kanske är Jevelcrafting.
Armor finns ingen vettig spelare som köper kraftat för en massa guld när man kan köra dungeon i ett par timmar och köpa saker som är fan så mycket bättre.. Då samtidigt så tjänar man ju lätt en massa guld så att man kan köpa något av det som andra tillverkat men dom sakerna är rätt begränsade och rätt lätt utbytbara om man går en 10 / 25 manna....

Det senaste jag skillade upp var Enchanting och nu i efterhand så blev det ju åxå bortkastat eftersom alla kan enchanta själva med shrollar från ah..
Nä satsa på Gathering prof. Då kan man fortfarande tjäna en massa guld utan att jobba ihjäl sig..
Fast snart kommer det säkert en patch som gör att alla får alla mats dom behöver bara genom att öppna bagarna... Allt har ju blivit så förbaskat lätt att göra..

Kolla bara på priserna för att köpa bra saker -> IGN,IGNAH,WOW,ITEM,GOLD
Lägsta priserna jag hittat för att köpa guld --> WOW GOLD EU
Finns det någon anledning att lägga tid på att göra saker själv som inte är roligt?
Fast det är klart tycker man att det är kul att levla prof. så visst.. Jag ångrar då nå grymt alla timmar/ dygn + tusentals guld jag lagt ner på att skilla alla mina prof. Jag trodde att "det ska bli kul när man har 450 skill"..
Waste of time. Gör det som är kul & köp det ni behöver så finns tid över till mera kul

Så mycket text och så mycket fel.

Lättaste/snabbaste sättet att tjäna guld på är såklart att bara köpa/sälja från AH.
Men JC och Inscription ger fruktansvärt mycket guld utan att behöva göra speciellt mycket, stå i random stad och slösa lite tid så har du oändligt med guld.
Orkar man så rinner det in tusentals med guld per dag

BS, engineering, tailoring, enchanting och alch ger däremot inte i närheten av jc och inscription, men det går att tjäna en hacka på dom me.

Själv skulle jag aldrig ta ett gathering yrke (om man nu inte tycker det är kul att flyga omkring och samla saker) då det är så lätt att få guld nu och det inte ger speciellt mycket till din char.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Såja:

Så mycket text och så mycket fel.

Lättaste/snabbaste sättet att tjäna guld på är såklart att bara köpa/sälja från AH.
Men JC och Inscription ger fruktansvärt mycket guld utan att behöva göra speciellt mycket, stå i random stad och slösa lite tid så har du oändligt med guld.
Orkar man så rinner det in tusentals med guld per dag

BS, engineering, tailoring, enchanting och alch ger däremot inte i närheten av jc och inscription, men det går att tjäna en hacka på dom me.

Själv skulle jag aldrig ta ett gathering yrke (om man nu inte tycker det är kul att flyga omkring och samla saker) då det är så lätt att få guld nu och det inte ger speciellt mycket till din char.

Har själv funderat på inscription men vilka Glyphs säljer du bra av?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Det handlar inte så mycket att sälja bara de glyphs som "säljer" bra. När jag höll på med AH som mest postade jag 5-10 st av alla glypghs som sålde för mer än vad de kostade att tillverka. Genom att göra så och reposta om många undercuttade så ägde jag hela marknaden. Även om jag bara tjänade 2-3 guld på vissa glyphs så blev det många tusen om dagen eftersom jag hade ute uppemot 700-1000 glyphs samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obbe:

Farma Molten core säjer jag. Formula: Enchant Weapon - Spellpower - Item - World of Warcraft droppade för mig och jag fick 5000g för den på AH. Folk betalar verkligen vad som helst för vissa saker

Även Fiery cores & Lava cores säljer bra. Iallafall på Aszune
Gäller visseligen att man har en klass som klarar sig där själv. Eller om man har nån polare som vill följa med.

Spelade där själv från vanilla till slutet av tbc som ally. Namn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniel145:

Spelade där själv från vanilla till slutet av tbc som ally. Namn?

Samma som här
The World of Warcraft Armory - Obbe @ Aszune - Profile

Själv då? Inte för att jag har så stor koll på alla man har spelat med genom åren men fort gjort det är nån man känner igen.

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Såja:

Så mycket text och så mycket fel.

Lättaste/snabbaste sättet att tjäna guld på är såklart att bara köpa/sälja från AH.
Men JC och Inscription ger fruktansvärt mycket guld utan att behöva göra speciellt mycket, stå i random stad och slösa lite tid så har du oändligt med guld.
Orkar man så rinner det in tusentals med guld per dag

BS, engineering, tailoring, enchanting och alch ger däremot inte i närheten av jc och inscription, men det går att tjäna en hacka på dom me.

Själv skulle jag aldrig ta ett gathering yrke (om man nu inte tycker det är kul att flyga omkring och samla saker) då det är så lätt att få guld nu och det inte ger speciellt mycket till din char.

Får lov att hålla med, att det inte går att tjäna pengar på sina professions är helt enkelt BS. Folk köper visst saker, har sålt gems för runt 15-20k bara på de två senaste dagarna (hade 7k för 2 dagar sen, nu uppe i 21k och har dessutom lätt köpt raws för minst 4k under tiden). Kom ihåg att jag då bara spelat på lvl 80 i ca 1½ månad också, så jag har långt ifrån alla cuts och inte heller en så jättefet pengahög att spendera när jag borde.

Alltid drygt att inte ha tillräckligt med pengar när man ser affärer man kunde tjänat flera tusen utan större ansträngning på bara man haft lite mer guld att investera... Det är rätt surt när man ser snuskigt bra deals på t.ex. råa gems eller epics som man vet att man med lite tålamod hade gått att sälja för nästan dubbla det man betalde... och så sitter man där och har inte tillräckligt med guld att köpa rubbet.

Permalänk

på tal om gems,spelar det någon roll vad för slags gems som man stoppar in i sina sockets?vad är vad när det gäller färgerna på dom?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

på tal om gems,spelar det någon roll vad för slags gems som man stoppar in i sina sockets?vad är vad när det gäller färgerna på dom?

Vet inte riktigt om jag förstår din fråga riktigt, men för att få ut bonusen av socketserna så måste gemsen man stoppar in innehålla de färgerna.
tex så kan ett så kan du sätta in orange, grönt och gula gems i en gul socket och på så sätt få ut bonusen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

på tal om gems,spelar det någon roll vad för slags gems som man stoppar in i sina sockets?vad är vad när det gäller färgerna på dom?

Om du är ret. paladin så har jag för mig att dom brukar stoppa 20 strenght i sina sockets oavsett socketbonus, men jag kan ha fel.

Annars om man är ute efter att få sin socketbonus så måste man använda gems i de färger ens socket stödjer.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

..och just det där med gems har jag precis börjat fatta efter att ha lirat wow i ca 9 månader...

Trodde jag var lite halvkung när jag dingade 80 för några månader sen men jag har ju inte fattat hälften av vad det går ut på ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

på tal om gems,spelar det någon roll vad för slags gems som man stoppar in i sina sockets?vad är vad när det gäller färgerna på dom?

Lite luddig fråga, men självklart spelar det roll vad du trycker dit för gems, spell power och spirit är ju t.ex. inte sådär jättebra på en hunter

Om jag förstår dig rätt så undrar du hur färger etc funkar på gems?

Du kan trycka i alla färger utom meta i vilken slot du vill, däremot krävs speciella färger för att aktivera socketbonusen:
Röda, oranga och lila gems aktiverar röda sockets.
Blåa, gröna och lila gems aktiverar blåa sockets.
Gula, oranga och gröna gems aktiverar gula sockets.

För att aktivera en socketbonus måste alla sockets på samma item aktiveras, har ett par stövlar en röd och en blå socket måste du aktivera båda med t.ex. ett rött och ett lila gem.

Man behöver dock inte aktiva socketbonusar, för exemeplvis survival-hunters i pve lönar det sig ofta med att trycka i röda agility-gems nästan överallt, och endast använda en nighmare tear för att aktivera meta.

Permalänk

mjo,det var en liten ludig fråga,ber om ursäkt för det,skrevs lite hastigt medans jag spelade:)
det jag undrade var vad dom olika färgerna var för nått,alltså är röd strenght,blå intellect,vad?eller funkar det inte så?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Skrivet av Dennisen:

den tackar jag för:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer