Permalänk
Skrivet av HAZ:

Jag har sett sämre starter men lite frustrerad blir man. Det sämsta SV gjort just nu är att dom tvingar alla att ta första månaden nu det tycker jag är riktig dåligt. Att man ska behöva säga upp prenumerationen efter den månaden tror jag nästa strider mot våran konsumenträtt, eftersom man kanske köppte spelet för nästan ett år sen. Men trotts allt så ger jag inte upp MO ville bara gnälla av mig lite och komma med lite information till de som funderar på MO.

Jag har inte sett en sådan här dålig start sen Anarchy Online.

Som det är nu finns det ingen mening med att logga på för mig då jag vill använda magi och som det är nu är den obrukbar, gör 1-2 skada och spenderar regents som en idiot. Att mobsen får out of sight hela tiden är oxå underbart.

Permalänk

hörde att darkfall hade en skitbra launch!

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jaha..... då blev det till att ladda om hela spelet på grund av lot buggen. Om det inte fungerar så vet jag inte riktigt vad man ska göra, det är inrapporterat som en bugg men SV har inte definierat det som ett problem än. Det är garanterat ett jätte problem för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAZ:

Jaha..... då blev det till att ladda om hela spelet på grund av lot buggen. Om det inte fungerar så vet jag inte riktigt vad man ska göra, det är inrapporterat som en bugg men SV har inte definierat det som ett problem än. Det är garanterat ett jätte problem för mig.

Två killar i min guild har också samma problem och håller på att installerar om. Är inte det minsta avundsjuk på dig eller dom.

Det jag tycker är lite underligt är att det inte finns en ny installer, känns lite underligt att man måste patcha ändå från beta tiden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mortal online.

Är detta spel något att ha?
Vad kostar det om man vill börja direkt?

Permalänk
Skrivet av Zadv1:

Är detta spel något att ha?
Vad kostar det om man vill börja direkt?

Smaksak men jag själv tycker att det är ren dynga än så länge.
Kostar runt 400-500kr att köpa spelet och då får du 30 dagar speltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zadv1:

Är detta spel något att ha?
Vad kostar det om man vill börja direkt?

MO kommer att utvecklas under en längre tid just nu är spelet ganska fattigt. Det fungerar inte helt klockrent heller, så är man inte en stor suprter av det Star Vault försöker göra så är det nog lika bra att vänta några månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

Två killar i min guild har också samma problem och håller på att installerar om. Är inte det minsta avundsjuk på dig eller dom.

Det jag tycker är lite underligt är att det inte finns en ny installer, känns lite underligt att man måste patcha ändå från beta tiden.

Fan vad nice nu äntligen funkar det :D. Det var jag som klantade till det. Jag märkte det när jag om installerade hela spelet och det blev inte bättre. Det var helt enkelt så att patcher la en kopia i tempory files, Så min hårdisk blev knökfull, därför strulade installationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAZ:

Fan vad nice nu äntligen funkar det :D. Det var jag som klantade till det. Jag märkte det när jag om installerade hela spelet och det blev inte bättre. Det var helt enkelt så att patcher la en kopia i tempory files, Så min hårdisk blev knökfull, därför strulade installationen.

Där ser man ja Kul att det fungerar nu iaf

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Stabila servrar de senaste dagarna... Det är positivt

Permalänk
Medlem

När man äntligen lyckas ha ihjäl någon som anfaller en. Så går det inte att lota honom servern gick givetvis ner.

Permalänk
Medlem

Man lootar endå inte när det är fullskaligt krig med 15 pers på båda sidor ^^. Det gör man efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av haxorn:

Man lootar endå inte när det är fullskaligt krig med 15 pers på båda sidor ^^. Det gör man efter.

Ehhhh...... Jaha. och?

Permalänk
Medlem

Vad heter du Ingame?

Permalänk
Sötast
Skrivet av haxorn:

Man lootar endå inte när det är fullskaligt krig med 15 pers på båda sidor ^^. Det gör man efter.

Det beror rätt så mycket på om det är fighten man är ute efter eller looten

Nu är det ju just så att det är Mortal Online och inte World of Warcraft, alltså är det fritt fram att göra exakt som man själv vill och känner för, sen att man kan bli dödad för det, det är ju hela poängen.

Så nej, man lootar (kanske) inte efter det är ju helt upp till en själv

Permalänk
Medlem

Nu illustrerade jag guild krig eller liknande och inte grief. Vad heter ni folk ingame? Jag försöker få ihop ett gäng som jag tänkte fixa ihop en PVP vinge i en guild.

Permalänk

stubben

är redan med i Myrmidon så ny guild behöver jag inte

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Är lite trött på det här nu, inga radikala förbättringar fortfarande.MO var mera spelbart i slutet av closed beta än det är nu. Man kanske skulle ge DF en chans trotts allt. I mellanåt känns det som det är ett gäng snorungar som sitter hemma på pojkrummet och utvecklar MO. Kanske lite väl neggativ i dag :D.

Permalänk
Skrivet av HAZ:

Är lite trött på det här nu, inga radikala förbättringar fortfarande.MO var mera spelbart i slutet av closed beta än det är nu. Man kanske skulle ge DF en chans trotts allt. I mellanåt känns det som det är ett gäng snorungar som sitter hemma på pojkrummet och utvecklar MO. Kanske lite väl neggativ i dag :D.

Varför inte, darkfall har ju i alla fall free trial så det är ju inte direkt du förlorar något på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAZ:

Är lite trött på det här nu, inga radikala förbättringar fortfarande.MO var mera spelbart i slutet av closed beta än det är nu. Man kanske skulle ge DF en chans trotts allt. I mellanåt känns det som det är ett gäng snorungar som sitter hemma på pojkrummet och utvecklar MO. Kanske lite väl neggativ i dag :D.

Nästa tisdag

Update 2010-06-24 - Mortal Online Forums

Visa signatur
Permalänk

Pffff

Permalänk
Medlem

Det är just den här typen av information som gör en tveksam. Bara en bråkdel av det dom tar upp blir bättre, patchen blir troligen försenad, någonting annat kommer troligen att sluta fungera. Men hoppas kan man ju.

Permalänk
Sötast

Heh roligt att läsa.

Allt som ändras är sådant som förväntas fungera i tidig beta.
Sen att skriver som en tonåring är ännu roligare

Permalänk

För alla er som funderar på att testa darkfall så kan jag medela att jag har en klan ni kan joina, så får ni hjälp och lite starter gear. PMa mig ingame på /tell ankan gronto "text" eller skicka ett pm här svarar även på frågor om darkfall ifall någon undrar något.

Permalänk

För de intresserade har MMOfocus både en rykande färsk recension av Mortal Online, samt en intervju med Henrik Nyström på StarVault.

Visa signatur

Friskyttarna
http://friskyttarna.eu
Ett Svenskt LotRO kinship - Evernight (EU)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snake_MMOfocus:

För de intresserade har MMOfocus både en rykande färsk recension av Mortal Online, samt en intervju med Henrik Nyström på StarVault.

Riktigt bra recension. Stämmer mycket bra med mitt eget intryck av MO.

Permalänk
Medlem

Jag håller tummarna för morgondagen... Känns nästan som om dom står och faller med patchen som kommer imorgon för jag tvivlar på att dom hinner ut med ytterligare en innan den 9 Juli...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det verkar som patchen kom ut i tid den här gången. Jag tror det blev lite skillnad för oss som är bågskyttar, till det bättre :D. Men det vore kul om det blev någon for av PvE material. Annars tror jag det här går åt H-vete.

Permalänk
Medlem

Nån som vet nån bra klan man kan gå med i?

Helst en skandinavisk klan.

Ganska ny på det mesta men har nog hunnit greppa spelet någotsånär iaf.

/Merkkan