Vilken film såg du senast?

Permalänk

Inception såg jag senast, grym film 5/5. Ska lätt se om den när den släpps på BD!

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Alien³ – 5/10

Jämfört med del 1 och del 2 är del 3 inget. Alien-varelsen kunde stundtals se sämre ut än vad de gjorde i Alien och Aliens. Jag tänkte först att det är en sämre budget som skulle vara anledningen till detta men så går jag in på IMDb och kollar budget för samtliga filmer.

Alien: $11,000,000 (estimated)
Aliens: $18,500,000 (estimated)
Alien³: $63,000,000 (estimated) (!!!!)

Hur lyckas man? Herrejesus säger jag bara.

Sen var karaktärerna grymt tråkiga med. Det fanns ingen man brydde sig om förutom Ripley. Aliens hade roboten Bishop, den gulliga ungen Newt och till och med Pvt. Hudson (GAME OVER MAN, GAME OVER!). Att man sedan börjar Alien³ med att döda Bishop och Newt gör det bara värre.

Har man sett del 1 och del 2 så kan jag inte se hur man kan gilla del 3.

Ip Man 2 – 7.5/10

Bra film med grymma fights precis som i 1:an, dock var de något mer överdrivna här… men fortfarande coolt att kolla på om jag ska vara ärlig. Jag vet inte om jag inbillar mig nu men det kändes som att redan efter 30 minuter in i filmen hade man sett fler fights än vad man gjorde i hela 1:an... men ja… kanske jag inbillar mig. Roligt var hur vissa slagsmål bröt ut ibland, ”You tear down my poster!”… helvetet brakar loss. Eller varför inte ”We didn’t finish our last fight!”… kalabalik råder. Roligt att se fights, men bara extremt random ibland.

Skrivaren till filmen måste varit ett stort Rocky fan för filmen kändes väldigt Rocky IV ibland. Läste lite på IMDb forumet och jag var inte den enda som tyckte det heller.

Jag väntade bara på att han skulle skrika ”YO ADRIAN, I DID IT” i slutet…

Dold text
Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Rouge Assassin - 6/10

En action film som kunde ha varit mycket bättre, det var så rörigt att hålla koll på vem som är vem och slutet var lite konstigt.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Riverworld.

B-film, lång B-film; huvudkaraktären har sneda prioriteringar. 4/10.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Roman polanskis nya film The Ghost Writer

helt okej 7/10

Permalänk
Medlem

The Man from Earth - 8.5/10

Välskrivet manus och väldigt underhållande film om en man som levt ~14000år filmingen kändes lite lågbudget men det gjorde inget då handlingen var superb.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inceptions bästa film på länge, även om jag hatade leonardo dicaprio tidigare så var han riktigt bra här.

10/10

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Skrivet av _simis_:

http://www.dramastyle.com/images/3/10/Cop_Out_3837_poster.jpg

Cop Out
Kevin Smiths senaste film som från början var tänkt att heta "A Couple of Dicks" ("Dicks" i det här fallet är slang från 40-talet och betyder "detective", och inget annat)
Bruce Willis och Tracy Morgan är ett kul polis-par att kolla på och Kevin Smith har lyckats bra med humorn. Filmen börjar med en förhörsscen där Tracy Morgans karaktär ska spela "the bad cop" och det slutar med att han citerar en massa filmer, väldigt roligt
Jag kan varmt rekommendera denna till alla som vill se en enkel men rolig film.
Cop Out (2010)

Tycker början var bra sen gick den utför.. bara en massa strunt och åka dit och sen hit och prata och leka snut... sen så är Tracy Morgan verkligen inte rätt person eller den han spelar sög rätt bra förutom just början som fick en att kolla annars är den rätt mycket skräp enligt mig.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av daVani:

Alien³ – 5/10

Jämfört med del 1 och del 2 är del 3 inget. Alien-varelsen kunde stundtals se sämre ut än vad de gjorde i Alien och Aliens. Jag tänkte först att det är en sämre budget som skulle vara anledningen till detta men så går jag in på IMDb och kollar budget för samtliga filmer.

Alien: $11,000,000 (estimated)
Aliens: $18,500,000 (estimated)
Alien³: $63,000,000 (estimated) (!!!!)

Hur lyckas man? Herrejesus säger jag bara.

Sen var karaktärerna grymt tråkiga med. Det fanns ingen man brydde sig om förutom Ripley. Aliens hade roboten Bishop, den gulliga ungen Newt och till och med Pvt. Hudson (GAME OVER MAN, GAME OVER!). Att man sedan börjar Alien³ med att döda Bishop och Newt gör det bara värre.

Har man sett del 1 och del 2 så kan jag inte se hur man kan gilla del 3.

Jag gillar 3an lite.. dock så är det lite lama karaktärer.. typ alla dör men det känns ändå som att det finns 20 pers till som väntar på att dö och man får aldrig en bild över vilka personerna är förens de är döda. enda negativa man kan säga är väl ett par scener där Alien sitter i taket och man ser rätt klart att det är lite 'billiga' effekter. annars tycker jag den håller rätt hög klas bortsett ifrån att det känns konstigt om denna nu skulle vara så dyr då det mesta är snack i filmen.

Jag kan iofs förstå att man dödar ungens karaktär i 3an men jag hade gärna sett mer än den. även om barn växer fort så hade de varit svårt att ersätta och att hon i aliens var lite jobbig emellan åt

Tycker 4an suger mer även om den har ett par stunder.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ingen film, men tänker inte göra en ny tråd och hittade ingen serie-tråd på en gång sådär, så nämner att jag just såg de två första avsnitten av The Pillars Of The Earth, baserad på Ken Folletts böcker om jag förstått saken rätt. Nu gillar jag visserligen genren men det kan ändå bli så katastrofalt dåligt. Detta var dock riktigt bra faktiskt.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Skrivet av Xerbee:

Du är medveten om att Sagan om ringen filmerna är gjorda för över tio år sedan typ? Skulle inte direkt kalla det för dagens teknik...

Men kolla på tex Aliens eller någon film runt 90-95(runt 95 finns många bra enligt mig)-00 -talen så är det bra effekter som håller än idag och fram över gent emot vad flera av dagens filmer pumpas ut med.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Gamer - 7/10 - Tyckte den var bra men kunde vara lite väl konstig ibland

Sherlock Holmes - 8/10 - Mycket bra film, rekommenderas om man gillar genren.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

14 Blades - Kung-fu action med Donnie Yen. Mycket välgjord och faktiskt riktigt bra story. Kung-fu fighterna är väldigt välkorograferade och fräcka. Rekommenderas. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Inception som "alla" berömmer så väl.

Jag såg den snarare som en New Age film, där nästan en inträdesbiljett till Scientology kyrkan ingick.

Utan att spoila mer än vad som visas på trailern, så handlar handlar filmen om drömmar och att de snor information i dessa. Men när de börjar byta karaktär som styr drömmar o.s.v, så tycker jag det går för långt åt new age och det blev för dumt.

Men som sagt filmen har fått väldigt bra betyg av andra: 17 recensioner av »Inception« (2010) + trailer | Kritiker.se - alla filmrecensioner på ett ställe
Varvid "ni" säkerligen också skulle älska filmen som de flesta.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

The Truman Show – 8/10

Förmodligen Jim Carreys bästa film, konstigt att jag inte sett filmen innan. Storyn går inte bli så mycket mer originell än det här. Jag gillade fotot starkt, typ ett "you are being watched"-foto i filmen.

Green Zone - 7.5/10

Rena adrenalinfilmen, det händer något i princip hela tiden. Sköna actionscener med ett riktigt bra ljud, det var en fröjd för öronen att lyssna på krigssekvenserna, lite Heat över det hela. Underhållande, jag gillade filmen!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Skrivet av daVani:

The Truman Show – 8/10

konstigt att jag inte sett filmen innan.

Ja, det var då riktigt konstigt

Permalänk
Medlem

Shutter Island.

Den går för hårt på beprövade effekter för att 'hamna under publikens hud', verkligheten tänjs lite väl. Men ja, alla har har nog en rädsla för att bli klassad som galen och därefter bli totalt ignorerad. Det sista vägvalet är tämligen obegripligt.
6/10.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

Inception

Tycker den var riktigt riktigt bra! Brukar inte gilla Leo men nu var han riktigt bra samtidigt som man fick tänka till för att hänga med i filmen:) Ska lätt ses igen för att reda ut de sista pusselbitarna får se om jag orkar vänta tills den finns på dvd bara.
10/10

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

I pity the fool, A-team 8/10..

Väldigt mycket effekter och känns som att riktiga gänget är tillbaka. Underhållning på hög nivå:)

Permalänk
Medlem

Inception - 3.5/5

Helt ok action rulle men Leo's fru kändes lite som en krystad bit av storyn.

Permalänk
Medlem

The curious case of benjamin button - Kollade färdigt denna igår efter att ha fått se halva i våras. En riktigt trevlig och välgjord film. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Clash of the titans, var detta ett jävla skämt? jag varnar er för att se denna filmen, jag drömde att jag råkade bränna ner skiten på 10dvds förra natten och vilken ångest jag hade. 1av10

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Clash of the titans - Dum som man är så satte man sig och tittade på detta skräpet. Tråkigt, dumt, inte spännande och dåligt skådespeleri. Hyfsade effekter dock men det var väl allt. 2/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Toy Story 3
Var väll ok, börjar bli tjatigt med alla leksaker. Men 5/10 får den iaf, för den hade en handling.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

The Karate Kid. Såg den endast pga. att jag tycker om Jackie Chan. Utan honom skulle filmen ha varit rätt usel, nu blev den okej i mitt tycke. 5/10.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Un prophète 10/10. En fullständigt lysande film. Rekommenderas varmt!

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Medlem

Requiem for a Dream - Drugs are bad mkay!

Supersoft rulle! Gillade den verkligen. 9/10

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Grym gangsterfilm i sann Scorsese anda. Filmen återfinns på plats nio bland filmer med flest antal "fuck"
Ganska lång och ibland lite seg men kan varmt rekommendera den

Permalänk
Medlem

Touching the Void

Extremt bra och spännande dokumentär om en bergsbestigning som går snett.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Inception
Jisses vilken film...har ägnat den senaste timman att läsa om folks reaktioner på filmen och tankar om storyn fram och tillbaka.
Det finns helt enkelt väldigt mycket att diskutera om denna film och jag ska absolut se den minst en gång till.
Filmen är oerhört snygg och välproducerad och jag satt som klistrad igenom hela filmen