Permalänk
Medlem

Bra låt, höj volymen.

Zyklon - Disintegrate

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

Det kommer lite trevliga band till Klubben (Fryshuset)

Parkway Drive

Winds of Plague

Despised Icon

50 Lions
The Warriors

Biljett bokad, ser ni en snubbe med svart och vit dödskallejacka så är det stor chans att det är jag. Står det även en kille på 2 meter bredvid mig så är det bara att komma fram och headbanga ikapp med oss.

Någon annan som ska dit?

http://www.livenation.se/event/10255/parkway-drive-tickets

Permalänk
Medlem

YouTube - Nile - Kafir - Those Whom The Gods Detest
NILE.....Ett trevligt dansband av den extrema/tekniska sorten. En av mina favoriter tack vare deras egyptiska/orientaliska influenser. Deras nuvarande batterist är knappast mänsklig(george kollias). Finns många videos med han på youtube,(tips:spana in hans högerfot) Man fattar inte hur han klarar av att spela i de tempo som han gör.
Dom var på metaltown i år föresten..

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rich:

Heh, lustigt att smaken är som baken även hos Opeth-fans.
Svagaste låten på deras bästa album i mina ögon... eh, öron.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Heh, lustigt att smaken är som baken även hos Opeth-fans.
Svagaste låten på deras bästa album i mina ögon... eh, öron.

Mja och sen måste man ju ha rätt (sinnes)svag musiksmak för att gilla Opeth från första början

OnT: har gått tillbaka till alla gamla barndomshjältar så rullar fantastiska mängder Burzum, Mayhem och Aborym för stunden faktiskt.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Grave - Soulless. Sinnesskön bra döds!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem

Har lyssnat mycket på Devin Townsend nu de senaste månaderna. Såg båda hans spelningar på Tuska dessutom. Herrejävlar, han är verkligen otrolig Devin. Ett musikaliskt geni helt enkelt. Rekommenderar honom starkt till alla som gillar hans tidigare verk med Strapping Young Lad.

För alla er som inte har hört hans musikal "Ziltoid the Omniscient" , bör genast ta en titt på denna:

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plutt:

Har lyssnat mycket på Devin Townsend nu de senaste månaderna. Såg båda hans spelningar på Tuska dessutom. Herrejävlar, han är verkligen otrolig Devin. Ett musikaliskt geni helt enkelt. Rekommenderar honom starkt till alla som gillar hans tidigare verk med Strapping Young Lad.

aKL0cr3gfXo

För alla er som inte har hört hans musikal "Ziltoid the Omniscient" , bör genast ta en titt på denna:
qlls3vsDi5s

Har alltid haft en kärlek för honom sen -05 då jag hörde någon liveplatta med SYL. Så jävla bra kille han är när det gäller musik! Kan varmt rekommendera både Devin Townsend Project och Devin Townsend band. Låten Love? med SYL är en riktigt partystartare!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Har haft en black metal "revival" på sistone med band som Abigor, Avsky, Craft, Diabolical Masquerade, Istapp, Månegarm och Windir. Har svårt att förstå hur eller varför jag tröttnade på genren överhuvudtaget, det finns så sjukt mycket bra grejer att hämta här!

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Carnifex, Heaven Shall Burn och Parkway Drive har alla tre släppt nytt album nu i sommar!

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Upptäckte nyligen (och fastnat rejält för) ablumet "Nord" med svenska black metal bandet Setherial. Grymt tempo med fint invävda melodier samt en produktion signerad Peter Tägtgren. Rekommenderas!

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

bidrar med en jääävligt bra dödheimsgard låt... detta var innan de fick sin period när de började larva runt i latexkjolar och leka dimmu borgir buttyboys i ett försök att tjäna pengar.

YouTube - Dødheimsgard - Traces of Reality

gör en samhällstjänst för alla outbildade nya metalungar och lägger med en till klassiker.

YouTube - Zyklon B - Warfare

edit nr 2:

ääääh vafan lägger till en till klassiker till för folk som behöver utbildas

YouTube - Isvind - Ulv! Ulv!

passar även på att slänga in lite japanskt..... fantastiskt bra. att 3 japanska tjejer kunde göra klassisk blackmetal är lite småotippat..

YouTube - Gallhammer - Killed By The Queen

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plutt:

Har lyssnat mycket på Devin Townsend nu de senaste månaderna. Såg båda hans spelningar på Tuska dessutom. Herrejävlar, han är verkligen otrolig Devin. Ett musikaliskt geni helt enkelt. Rekommenderar honom starkt till alla som gillar hans tidigare verk med Strapping Young Lad.

Tack för det tipset, grymt bra. Märkte nämligen att Anneke van Giersbergen var med på ett par spår på Addicted vilket är ett stort plus för mig då jag tycker hon är den bästa melankoliska metalsångerskan (och dessutom tidigt ute med sån stil). Kan dock inte med senaste års försök till flummusik från Gathering eller hennes soloprojekt, men Addicted var grymt bra. Ska _definitivt_ lyssna in mer Devin framöver, då musiken tilltalade mig väldigt mycket.

PS. Här är låten som hon är lead vocals på - Hyperdrive
YouTube - The Devin Townsend Project - Hyperdrive!

Och refräng på Bend it like Bender!
YouTube - "Bend It Like Bender!" - The Devin Townsend Project

Permalänk
Medlem

Någon som har koll när Metallica kommer till sverige?
Läste någon stans att dom inte kommer i år men kanske nästa eller?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem

Hittede en cool sak på internet, gör nog inget om jag postar den

For all the people who hates metallica the "Metallica Militia" will "Seek and Destroy" you all, you won't have "One" single chance of beating the

"Master of Puppets", you will have to hide and wait for "The Day That Never Comes", and while you do, we will hunt you down without mercy, we'll hunt

you down "All Nightmare Long". But when we get you, you will "Ride The Lightning" while you pray for "The God That Failed". I know it's "Sad But True", but

"That Was Just Your Life"!!!

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

The Haunted - All against all (3:00 och innan solot, får rysningar :S)
Sen så är ju gamla goa Meshuggah bra

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Får lägga in ett tips om Kvist, inte alls oävet

YouTube - Kvist - Ars Manifestia

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Bränn Holmenkollen! (Behåll Lu? - Sportlov - Spotify
Utan tveken bästa svenska black metal jag har hört.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Gammal, old school, death metal (gjord någon gång i mitten av 90-talet)

Tears of Grief (MySpace)

Även något uråldrat death metal, som har även kört gigs tillsammans med Dark Tranquillity, när de var väldigt, väldigt unga.

Exanthema (MySpace)

Edit: The Devil Wears Pradas nya EP är sick. Den heter Zombie och har 5 nya låtar. Sjukt bra.

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

Hittede en cool sak på internet, gör nog inget om jag postar den

For all the people who hates metallica the "Metallica Militia" will "Seek and Destroy" you all, you won't have "One" single chance of beating the

"Master of Puppets", you will have to hide and wait for "The Day That Never Comes", and while you do, we will hunt you down without mercy, we'll hunt

you down "All Nightmare Long". But when we get you, you will "Ride The Lightning" while you pray for "The God That Failed". I know it's "Sad But True", but

"That Was Just Your Life"!!!

Har inget emot Metallica men jävlar vad lamt det där var.

OT: Någon som har några tips på sköna Blackened Death Metal band?
Har lyssnat en del på Behemoth och Zyklon men har ingen direkt koll på några nyare.

Visa signatur

| B550 | 5800X3D | 6800 XT |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jöneborn:

Har inget emot Metallica men jävlar vad lamt det där var.

OT: Någon som har några tips på sköna Blackened Death Metal band?
Har lyssnat en del på Behemoth och Zyklon men har ingen direkt koll på några nyare.

Pröva Akercocke eller Catamenia isf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyber Judas:

Får lägga in ett tips om Kvist, inte alls oävet

YouTube - Kvist - Ars Manifestia

Faktiskt brutalt underskattade om jag får säga det själv. ägt skivan alldeles för länge men tröttnar fan aldrig på den.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Det är ju inte midtempo iallafall

Permalänk
Medlem

KOMMANDE ALBUM:
Notera: Jag har inte lagt till alla kommande album, endast de jag tycker är intressanta. Kan innehålla mid-tempo.

Om folk tycker detta är intressant, så kanske man borde skapa en tråd om just kommande album, och möjligtvis redan släppta, i metal genren, eventuellet bättre strukturerat.

All That Remains - For We Are Many
12 Oktober

Bring Me The Horizon - There Is a Hell, Believe Me I've Seen It. There Is a Heaven, Let's Keep It a Secret
4 Oktober

Dimmu Borgir - Abrahadabra
24 September

Serj Tankian - Imperfect Harmonies
21 September

Raunchy - A Discord Electric
20 - September

Stone Sour - Audio Secrecy
7 September

Disturbed - Asylum
31 Augusti

SLÄPPTA ALBUM:
Notera: Jag har inte lagt till alla släppta album, endast de jag tycker är intressanta.

Sonic Syndicate - We Rule The Night
25 Augusti

Iron Maiden - The Final Frontier
16 Augusti

Soilwork - The Panic Broadcast
2 Juli

As I Lay Dying - The Powerless Rise
11 Maj

Bullet For My Valentine - Fever
26 April

Bleeding Through - Bleeding Through
13 April

Dark Tranquillity - We Are The Void
24 Februari

Kalmah - 12 Gauge
24 Februari

Dream Evil - In The Night
25 Januari

Permalänk
Medlem

Dagens musiktips. Impiety. bra jävla rå skit.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Ingen som var på Close Up-båten?

Meshuggah var lika bra som väntat och jag har fortfarande diaboliskt ont i nacken. Sprang också in i Tomas Haake i trappan *Starstruck

Grave missade jag men har sett dem redan så det gjorde inte så mycket.

The Kristet Utseende är lite dimmigt så där efter ett 30-tal öl.

Helt klart en riktig rolig kryssning.

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-