Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Idag var det hojpremiär för mig. Sol, två grader varmt, rätt mycket snödrivor, gegga, vägsalt & rullgrus att se upp för,
men annars lika roligt som jag trodde att det skulle bli i år också. 4 mil tur & enormt skitig hoj.

Samma här! Var lite småkyligt men ack så skönt det känns att ta ut hojen och glida runt lite.

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foraek:

Samma här! Var lite småkyligt men ack så skönt det känns att ta ut hojen och glida runt lite.

http://img17.imageshack.us/img17/3183/19116210150125254695017...

Ojojoj, mäktig hoj för mig som avslutade "andra tittningen" på "Long Way Round" OCH "Long Way Down"
med sista delen av LWD avklarad så sent som i går kväll, - faktiskt. Min hoj är dock inte lika terränggående:

Permalänk
Skrivet av Rolle90:

Jag är brutalt sugen på Mc kort nu

Jag måste ta det snart haha. Vill ha en Enduro och en glidare.
Jag har en släkting som har en super fin KTM 450 Enduro, som han tävlat på Gotland med 3ggr, men efter att han skadade knäet så har den stått i ett år. kanske blir till att köpa den sen

Ta kortet grymt värt det, tog mitt kort förra sommaren supernöjd, Äger en KTM 625smc och en KTM 450Exc dvs en enduro MC intresset har kört om dator intresset i både tid och pengar

Permalänk
Medlem

Efter 3 timmars mekande gick besten igång idag
Blev klar i mörkret halv åtta. Sjukt skönt, har inte haft igång den sen oktober, om jag minns rätt.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Ojojoj, mäktig hoj för mig som avslutade "andra tittningen" på "Long Way Round" OCH "Long Way Down"
med sista delen av LWD avklarad så sent som i går kväll, - faktiskt. Min hoj är dock inte lika terränggående:

Hehe, BMW'n är bror mins. Hade den bara som stöd att luta mot Kör på Versysen just nu!

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Var ute o smiskade lite igår. Underbar dag!
Innan den fick en välbehövlig tvätt.

Ursäkta den stora bilden. Kawasaki GPZ500s

Ska bort hela sommarn så det kommer inte bli så mycket körning denna säsong, men nästa säsong ska det bli ny hoj! Är så sugen nu, <60 hästar (varav en del säkerligen är borta) börjar kännas lite sömnigt. Tyvärr

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Har ingen bra bild min ena "hoj" just nu.
Nu sitter dubbdäck på. Gaffelbensskydd är inköpta, dekalerna ska på. Honda CRF 50 förgasare och luftfilter-box sitter även på. Likaså dubbdäck. Har just nu elproblem. http://www.youtube.com/user/Xaevi?feature=mhum#p/a/u/1/qpcUNT...
Min andra hoj är en jätteversion utav den på bild.
Sålde min CBR 600 F2 i vintras, sålde även mina pyttesmå sporthojar då med.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk

Haha en sån liten 50 kubikare hade vart asfräckt å ha, bara dra runt i grannskapet o se hur alla reagerar xD

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Skrivet av Cropsgrinder:

Haha en sån liten 50 kubikare hade vart asfräckt å ha, bara dra runt i grannskapet o se hur alla reagerar xD

Som du ser är den inte utrustad med lysen, blinkers o.s.v. Man får tyvärr inte åka runt var man vill
Med som du ser är den även utrustad med öl-hållare. Vilket kommer väl till pass när vi kör fylle-race på nån gräsmatta.

Den är modifierad: Har byggt om fjädringen på den. Hårdare fjäder bak. Längre och tjockare gaffelben fram, även hårdare fjädrar. (den fungerar definitivt för en vuxen att hoppa med) Hasplåt, förstärkt sving i svetsar, Annan förgasare och insug, tändplatta/rotorkitt. Ny ram, fotpinnar och fotpinnebrygga. Styrkitt med pro-taper styre mm.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk

Pfft, den är fortfarande skitcool xD

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Skaffat mig en BMF F800GS som jag fick hämta precis innan påsken. På önskelistan står motorbågar och lite bättre offroad däck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Snuskigt fin hoj du har där. Hade jag inte köpt den jag har i dag hade jag definitivt kollat på en Street Triple eller möjligtvis ett Ducati Monster.. Men hur som helst.. Är i full färd med att skämma bort min lilla donna som står i garaget Detta kvalificerar sig för både i väntat på paket-tråden och i denna, antar jag.. Sitter och hetsuppdaterar fraktinfo på ett paket innehållande detta:
http://hem.bredband.net/Helvetica/1600.jpg

Mums. Det är just nu i Paris.

Min polare och jag har också blivit grymt sugna på att beställa såna customsadlar från Frankrike. Han för att sänka sitsen och jag för utseendet och för att få en mjukare sits. Blev ju suveränt bra på din hoj. Och väldigt unikt med.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Min polare och jag har också blivit grymt sugna på att beställa såna customsadlar från Frankrike. Han för att sänka sitsen och jag för utseendet och för att få en mjukare sits. Blev ju suveränt bra på din hoj. Och väldigt unikt med.

Jag vet inte om jag kan rättfärdiga pengen enbart för komforten med den modell jag köpte (förmodligen inte), men det som är skönt är det lilla stödet med gel som nu finns där. Men nu är det ju också så att det ser hundra gånger bättre ut än originalsadeln som tur är. Det ser jag som en oerhört stor bonus, och precis som du säger så blir det lite mer unikt. Blir lite mindre "dussinhoj", över det hela.

Just med sadel så är det ofta något man förbiser när man vill lägga ner lite eftermarknadskärlek på sin hoj. Det är ett jäkla kackel om hugger, tankpad, rensa bak (blinkers osv), slip-on/helsystem.. men desto mindre om sadel, som ändå berör komfort och utseende (very much so).

Köpte ett helsystem för någa veckor sen, monterades förra veckan. Lägger upp en bild senare i dag på hur hon ser ut nu. Synd att inte bilder kan återge ljud bara

Permalänk
Medlem

Vad kostar det att ta MC-kort nu för tiden? Varit riktigt sugen att skaffa ett kort.

Permalänk
Medlem

Senaste numret av Bike har en bra genomgång av vad som krävs etc.

Om man kör allt man kan privat etc och aldrig missar uppskrivning/körning så landar man på strax över 5kkr. De flesta behöver dock ta ett antal lektioner på körskola.

Sen inte glömma bort att man måste ha komplett skyddsutrustning när man kör upp. Lagen kräver bara hjälm men vid uppkörning ska man ha rubbet så där är det runt 7-8 kkr som tillkommer.

Sen när man köper sig en hoj får man inte glömma bort att en sådan kostar en hel del slantar. Försäkring kan bli dyrt om man är ung och bor i storstad men det är heller verkligen inte gratis att lämna in på service etc vilket i allmänhet ska ske minst en gång per år.

Kort sagt det är dyrt att åka hoj men värt vart ända öre! På 4 hjul förflyttar man bara kroppen med 2 hjul är det själen som får sig en åktur!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Min gamla racer:
Kawasaki z1000j -82 borrad till 1100cc, ska på clipons eller dragbars, uni pods, 4-1 och mikro led blinkers till att börja med så får jag se om jag tycker jag har råd med rear sets och cafe cuts så småningom

Visa signatur

Gammal Imac||Något nyare HP z420 workstation

Permalänk
Medlem

Den var mycket vacker

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

VAKNA TRÅDJÄVEL!

Daddy har köpt hoj.

#11227198

Vad rekokommenderas för tvättprylar för att hålla skiten lika fin som den är på bilden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

VAKNA TRÅDJÄVEL!

Daddy har köpt hoj.

#11227198

Vad rekokommenderas för tvättprylar för att hålla skiten lika fin som den är på bilden?

Meguiars! bättre prylar har jag aldrig provat...men dom är inte gratis tyvärr :/

Visa signatur

Gammal Imac||Något nyare HP z420 workstation

Permalänk
Medlem

Nej jag vet, men det var inte så jättedyrt heller, typ 11k för all skyddsutrustning, inkl skor då.

Permalänk
Hedersmedlem

Har också köpt hoj men har inget mc-kort än, det ska bli att ta nästa säsong!

En Honda CB 750 Nighthawk -99

Permalänk
Medlem

Den här tråden verkar lite död, det är synd
Kan försöka liva upp den med en bild på min hoj som jag har haft i lite mindre än ett år nu

Det är en Honda Varadero 125
Det är bara en 125:a men är stor som en Honda translap och låter som en också
Perfekt hoj för mig, fast blir en större till sommaren då jag blir 18 år och får köra mellanklass eller "A med begränsning"

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiPERnx:

Den här tråden verkar lite död, det är synd
Kan försöka liva upp den med en bild på min hoj som jag har haft i lite mindre än ett år nu

http://img853.imageshack.us/img853/1131/dsc1063w.jpg

Det är en Honda Varadero 125
Det är bara en 125:a men är stor som en Honda translap och låter som en också
Perfekt hoj för mig, fast blir en större till sommaren då jag blir 18 år och får köra mellanklass eller "A med begränsning"

Det är nog vädret.

Här är min andra hoj (första högre upp):

(Harley) Byggd -08 runt en 1340cc-motor (Evolution) från -96.
Byter sadel, fotreglage, baklampa, skyltplacering & bakblinkersplacering
under vintern. Och ojebyte/filter/nya stift förstås. Går fint annars.

Permalänk
Medlem

kan ju kasta upp en(dålig) bild på min andra hoj som den såg ut då den köptes, just nu är den i en miljon delar och ska få en liten makeover
hojjen i fråga är en BSA M20 från 1946 som senast var på vägen nångång runt 75

Visa signatur

Gammal Imac||Något nyare HP z420 workstation

Permalänk
Medlem
Skrivet av CzP:

Min gamla racer:
Kawasaki z1000j -82 borrad till 1100cc, ska på clipons eller dragbars, uni pods, 4-1 och mikro led blinkers till att börja med så får jag se om jag tycker jag har råd med rear sets och cafe cuts så småningom

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4dfefda39a84a_IMAG0001.jpg

Såg att min länk dött så här kommer en nyare bild, med mikro leds(med provisoriska, fula icke-lackade brickor)

Visa signatur

Gammal Imac||Något nyare HP z420 workstation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Det är nog vädret.

Här är min andra hoj (första högre upp):

http://forumbilder.se/images/d01920111124326b04.jpg

(Harley) Byggd -08 runt en 1340cc-motor (Evolution) från -96.
Byter sadel, fotreglage, baklampa, skyltplacering & bakblinkersplacering
under vintern. Och ojebyte/filter/nya stift förstås. Går fint annars.

Du har nog rätt
btw: snygg hoj

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiPERnx:

Du har nog rätt
btw: snygg hoj

Tackar.

Ifall någon undrar vad "APOS" står för betyder det
"American Piece Of Shit" .. han som byggde den gillar engelska hojar mera ..

Permalänk

Jag köpte en ny. Helt sjukt prisvärd hoj i somras!

Hade jag haft pengar skulle jag vilja byta till en ups, fullt justerbar framgaffel samt ny bakdämpare och mappning av motorn.
Även fälgstripes (vilket jag nog har råd med iaf) samt en magkåpa.

Det är på önskelistan.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |