Börja spela wow igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Så det du säger är att jag har absolut ingen nytta av ytterligare expansioner förrän jag kommit över lvl 60?
Har för övrigt en lvl 60 hunter sedan jag spelade originalet för många år sedan, men det känns dumt att börja spela med den när så mycket har hänt sedan dess.

Ja det är inte förrän du väl blir lvl 60 och vill spela vidare som du behöver The Burning Crusade, då får du till gång till 10 nya levlar och Outlands. Sen när du är 70 får du köpa Wrath of the Lich King för att kunna ta dig till 80 och Northrend. Sedan får du skaffa Cataclysm om du vill nå 85 och få landen som tillhör.

Enda anledningen till att köpa alla expansioner innan du blivit lvl 60 är för att få tillgång till nya raser och death knights. Tror även att du behöver expansionerna för att kunna träna alla proffesions som är nya.

Det är egentligen på själva "resan" från 1-85 som man är "minst" beroende av spelet, för mig iaf. Sen när man väl blir 85 börjar den här ändlösa farmning på ny och bättre gear, köra daily pvp/pve instance, quests, proffesion dailys etc. Då börjar det bli ett beroende eftersom man känner att man måste göra allt för att hinna med/inte missa nåt.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Jag lirade mycket wow för en massa år sedan. Började under betatiden och fortsatte till level 60. Dock så slutade jag innan första expansionen kom eftersom det förstörde mitt liv. Jag försökte verkligen göra annat av min fritid, men det blev nästan bara wow. Lite sömn om nätterna så jag knappt orkade gå till jobbet. Det var tillochmed så illa att när jag väl var ut på krogen en sväng med polare och alltså gjorde annat så skyndade jag mig hem så fort krogen stängde och satt mig ner full och spelade

Men men, det där var ju som sagt länge sedan. Jag fick nu ett mail från Blizzard där dom ger mig 7 dagars free game time om jag testar spela lite igen och det är lockande.

Kommer mina karaktärer finnas kvar efter flera års tid? Kommer jag bara kunna spela orignal wow med mitt 7 dagars test eller får jag testa expansionerna också?

Måste jag sitta och installera sjuttielva cd skivor som förr i tiden eller kan man typ bara dra ner en installationsfil som installerar allt över nätet?

Sen en viktig fråga. Kommer jag kunna hantera det här nu och även ha en normalt liv? Jag är nu 29år och har sambo, så fastnar jag för djupt i skiten så kommer hon lämna mig och det får inte hända.

Ett råd: Börja inte med wow, ängna all tid du tänkt ge wow till din sambo eller andra mänskliga kontakter.

Permalänk
Medlem

Börja spela du, ta inte spelet seriöst för det är då det kommer bli struligt. Förut hardcore raidade jag 4-5 gånger i veckan samt lirade överdrivet mycket och det påverkade mitt betyg samt mitt sociala liv. Jag spelar nu igen sedan 3 månader tillbaks och tar inte spelet seriöst "binder inte upp mig till guilds" utan spelar mer casual vilket gör det mycket skönare och du skapar inte samma beroende.

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Inte spelat på två veckor och det känns skönt. Hinner spela och göra annat plus att jag slipper stressa hem till raids. Dock saknar jag folket i guilden :/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag för er som skrev senast så har jag ju redan börjat spela igen, men nu var det faktiskt 3 dagar sedan jag spelade senast. Har inte haft tid att spela faktiskt, så jag sätter absolut inte spelet före allat annat. Min sambo har också börjat spela med mig, så när jag spelar så spelar hon också. Har inte hon lust att spela så gör inte jag det heller utan vi gör annat tillsammans. Tror det kommer funka riktigt bra faktiskt.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Jag för er som skrev senast så har jag ju redan börjat spela igen, men nu var det faktiskt 3 dagar sedan jag spelade senast. Har inte haft tid att spela faktiskt, så jag sätter absolut inte spelet före allat annat. Min sambo har också börjat spela med mig, så när jag spelar så spelar hon också. Har inte hon lust att spela så gör inte jag det heller utan vi gör annat tillsammans. Tror det kommer funka riktigt bra faktiskt.

Spelar sambon är det inga problem, bara att spela på då Lycka till ingame!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Vanilla wow , bgs black wing lair oxh ZG = bäst
TBC med illidan etc = rätt bra
LK = njaaaaa
Cata = CRAPPPP!!!

ungefär så , synd då jag gillade wow starkt i vanilla och TBC , det var roligt , arena va skoj , pve var roligt och storyn var bra , alltså illidan drakarna etc. Nu är det inte alls samma grej. Synd men sant.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Rätt kul att se hur folk alltid säger "det var bättre förr".
Inget ovanligt fenomen, så säger folk ofta genomgående gällande mycket i samhället. Det som är utveckling för vissa, ogillas av andra.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Körde WoW från 05 (tror jag att det var) till 09... Det var kul i början, sedan så blev man 60, och så 70, och 80... samma sak om och om igen, tröttnade och ångrade alla tusenlappar jag lagt ut! ca pris för mina år: 5000 (körde till och från och inte under sommarlov). Alldeles för dyr hobby som man inte borde ägna sig åt, nästan billigare att röka (jk, röka är ju 10x så dyrt, men ändå, finns bättre att lägga pengarna på än WoW) Jag gör inget av dem utan lägger mina pengar på min kamera och dator ibland

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

Starta inte med wow.

Visa signatur

Intel cuad Q8200 2,33Ghz | 9800gt 512mb | 6gb ddr2 | MS - 7360 | CM 690 | WD Caviar 64mb 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

Körde WoW från 05 (tror jag att det var) till 09... Det var kul i början, sedan så blev man 60, och så 70, och 80... samma sak om och om igen, tröttnade och ångrade alla tusenlappar jag lagt ut! ca pris för mina år: 5000 (körde till och från och inte under sommarlov). Alldeles för dyr hobby som man inte borde ägna sig åt, nästan billigare att röka Jag gör inget av dem utan lägger mina pengar på min kamera och dator ibland

Nästan billigare att röka var att ta i. Det kostar bra mycket mer än en månadsavgift för wow för att röka. många rökare röker + - ett paket cigarretter om dagen. Jag var själv rökare, men slutade för ett halvår sedan och då kostade ett paket nästan 50kr. Det blir ca 1500kr per månad och wow kostar väl ca 120kr per månad? Ganska så stor skillnad. Personligen så tycker jag wow är ett ruskigt billigt nöje om man jämför med det mesta annat man kan göra. Att gå och spela bownling en kväll kostar mer än en månads wow. Samma sak för en kväll på krogen eller att köra lite gokart nån timme. Gå en sväng till arkadhallen eller köra laserdoom nån timme, också dyrare. Jag kan nästan inte komma på någonting som faktiskt är så billigt som wow i längden.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Håller med. Förstår inte den hysterin många har att klanka ned på kostnaden för WoW eller annat mmorpg. Alla hobbies/nöjen kostar pengar, varför är en månadskostnad för WoW "mindre fint" att lägga pengar på än andra nöjen...

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

När jag vill koppla av spelar jag wow istället för att glo TV.
Inte den bästa motionen kanske, men med spel aktiverar man iaf hjärnan

Permalänk
Medlem

Ja att säga att wow är ett dyrt nöje är lite fel, visst det är dyrare än spel utan månadsavgift. Men tänker man efter så får man rätt mycket i gengäld för sin månadsavgift.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Nästan billigare att röka var att ta i. Det kostar bra mycket mer än en månadsavgift för wow för att röka. många rökare röker + - ett paket cigarretter om dagen. Jag var själv rökare, men slutade för ett halvår sedan och då kostade ett paket nästan 50kr. Det blir ca 1500kr per månad och wow kostar väl ca 120kr per månad? Ganska så stor skillnad. Personligen så tycker jag wow är ett ruskigt billigt nöje om man jämför med det mesta annat man kan göra. Att gå och spela bownling en kväll kostar mer än en månads wow. Samma sak för en kväll på krogen eller att köra lite gokart nån timme. Gå en sväng till arkadhallen eller köra laserdoom nån timme, också dyrare. Jag kan nästan inte komma på någonting som faktiskt är så billigt som wow i längden.

sorry, var trött och glömde ett jk efter rökningen Sen nämnde jag inte att jag bara är 15 = ingen krog, röka eller lön började alltså när jag var 10 och fick då inte särskilt mycket pengar... men jag tycker bara att WoW inte är värt pengarna om du jämför med andra spel som CoD, HoN, BF etc. De har en kostnad och sen är det betalt! Tycker inte att det är värt för att det är samma sak om och om igen. Visst förbättrar Blizzard spelen och gör det mer intressant, men är man max level så blir det enformigt: raida, farma, instance, questa till max level i nästa expansion osv.

Skrivet av JesperDa:

Ja att säga att wow är ett dyrt nöje är lite fel, visst det är dyrare än spel utan månadsavgift. Men tänker man efter så får man rätt mycket i gengäld för sin månadsavgift.

Man får faktiskt inte så mycket för pengarna när man väl har sina 80s, eller nu 85or, det blir väldigt enformigt även om du får en ny miljö.

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

Börja inte igen - efter att själv ha fått Gladiator senaste säsongen så har jag helt tappat hoppet för spelet..

Känns mycket bättre utan det än innan, det är svårt att inse när man väl spelar spelet, men när man tittar tillbaka kommer man alltid vara nöjd med sitt val att sluta, lita på mig!

Permalänk
Medlem

Jag la wow på hyllan för en månad sedan..
Jävlar va skönt det va att umgås med familj och vänner man knappt sagt hej till under 5-6 år..
Så i torsdags så hände det som "aldrig" kunde hända mig..
Jag kollade på tv och drack vin. Senare på kvällskvisten så fick jag för mig att öppna wow kontot igen bara för att morsa på alla in game polare..
Satt mest och snackade med gamla guildies och drack mer vin...
Dagen efter så vaknade jag i rums soffan bakis som f-n och såg på datan att jag blivit utloggad från wow pga inaktivitet.. "Jusst ja jag öppnade kontot igår"
Loggar in en sväng bara för att jag kan och ser att jag har tydligen gjort en faktionchange på min main char från dwarf till tauren, en skit ful oxe..
Fick en guild invite så fort jag loggade in och det var en guild med bra fart i och trevligt folk som fasen.. Så nu är man i träsket igen..

Permalänk
Medlem

Haha att man råkar göra en faction change på fyllan är nog fan det bästa jag hört på länge

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Jag och sambon spelar som sagt ihop, men ibland kan vi inte göra det för det står att hon är "out of phase", så vi ser inte varandra. Varför? När vi är på exakt samma ställe så kan det vara krig och massor av action där, men för mig syns inte ett enda liv i samma område. Har det att göra med att jag är typ 7 levlar högre än henne eller nåt? JAg fattar inte varför samma område ser olika ut.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

World of tanks och EVE räcker långt

akta dig för wow, de är kul ett tag sen e man fast som förr. inte värt o betala för i mina ögon då de är samma sak om o om igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Jag och sambon spelar som sagt ihop, men ibland kan vi inte göra det för det står att hon är "out of phase", så vi ser inte varandra. Varför? När vi är på exakt samma ställe så kan det vara krig och massor av action där, men för mig syns inte ett enda liv i samma område. Har det att göra med att jag är typ 7 levlar högre än henne eller nåt? JAg fattar inte varför samma område ser olika ut.

Phasing beror oftast på quests. Antingen har hon gjort några quests som gör att dom syns eller så har du gjort quests som gjort att dom försvunnit.

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Jag och sambon spelar som sagt ihop, men ibland kan vi inte göra det för det står att hon är "out of phase", så vi ser inte varandra. Varför? När vi är på exakt samma ställe så kan det vara krig och massor av action där, men för mig syns inte ett enda liv i samma område. Har det att göra med att jag är typ 7 levlar högre än henne eller nåt? JAg fattar inte varför samma område ser olika ut.

I vissa områden av spelet så förändras världen beroende på de quest man gör där, (phasing), det är ganska kul uttänkt, men orsakar också några problem, ex. att två spelare inte kan se varann om de inte är på samma läge i quest-kedjan.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Jag och sambon spelar som sagt ihop, men ibland kan vi inte göra det för det står att hon är "out of phase", så vi ser inte varandra. Varför? När vi är på exakt samma ställe så kan det vara krig och massor av action där, men för mig syns inte ett enda liv i samma område. Har det att göra med att jag är typ 7 levlar högre än henne eller nåt? JAg fattar inte varför samma område ser olika ut.

Om du typ gör ett quest där du ska rädda en liten by som brinner eller vad som helst, då brinner ju inte byn längre när du har klarat questet. Vendors kanske poppar upp, och NPCs börjar bygga nya hus och sånt.
Men för din sambo som inte har gjort questet brinner byn fortfarande....

Fan det lät som ett riktigt kul quest, synd att jag hittade på allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Jag och sambon spelar som sagt ihop, men ibland kan vi inte göra det för det står att hon är "out of phase", så vi ser inte varandra. Varför? När vi är på exakt samma ställe så kan det vara krig och massor av action där, men för mig syns inte ett enda liv i samma område. Har det att göra med att jag är typ 7 levlar högre än henne eller nåt? JAg fattar inte varför samma område ser olika ut.

Detta med phasings och kraven på att man så slaviskt måste följa en linjär questlinje för att se samma saker är en sak jag skarpt ogillar med Cata. Det försvårar oerhört att impulsivt kunna hänga med en kompis för att hjälpa till och/eller vara lite social. (Norra northrend hade lite phasing men inte lika utpräglat).

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Detta med phasings och kraven på att man så slaviskt måste följa en linjär questlinje för att se samma saker är en sak jag skarpt ogillar med Cata. Det försvårar oerhört att impulsivt kunna hänga med en kompis för att hjälpa till och/eller vara lite social. (Norra northrend hade lite phasing men inte lika utpräglat).

Phasin eller ej, man har ju alltid varit tvungen att vara på samma quest i kedjan.
iofs kan man ju inte få hjälp att nacka en svår mob om man inte syns pågrund av phasing. Men det har jag inte råkat ut för...

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Phasin eller ej, man har ju alltid varit tvungen att vara på samma quest i kedjan.
iofs kan man ju inte få hjälp att nacka en svår mob om man inte syns pågrund av phasing. Men det har jag inte råkat ut för...

Nja, du måste ha samma quests för att kunna klara dem samtidigt det stämmer. Men det jag syftade till är att questen påverkar vad du ser nu i Cata, det ogillar jag. Förr kunde en kompis ropa "kan du hjälpa mig lite" och jag kunde resa dit o hjälpa till och man kunde chatta lite strunt samtidigt trots om jag inte hade just samma quests i min logg. Men nu går inte detta att göra på många platser för vi kan inte ens se varandra ibland! Vid porträtten i partyt dyker en ikon upp som säger nåt i stil med "this player is in another phase".

Jag är förvissa en lonewolf i mitt questande men det som för mig är kryddan med mmo-questande jämfört mot solorpg är just att man kan träffa på varann och den sociala biten med att ingame kunna se varandra finns där. Cataclysms phasinghysteri har raserat detta delvis nu.

Minns när jag körde AoC och irriterades över att världen bestod av instanser och att man kunde befinna sig i olika. Nu plötsligt känns det som det eländet kommit till WoW oxå...

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Phasing ger en känsla som aldrig funnit i wow, att du faktiskt förändrar och gör någon nytta (åtminstonde det lilla). Du går ut och rensar en by med mobs, lämnar in din quest. 1 minut senare så är alla mobsen tillbaka igen även om questen säger att du precis räddat byn. Med Phasing så åstadkommer du nåt och byn förvandlas och det ploppar upp tex NPCr, nya quests etc? Tycker det är det bästa som hänt wow på länge

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperDa:

Phasing ger en känsla som aldrig funnit i wow, att du faktiskt förändrar och gör någon nytta (åtminstonde det lilla). Du går ut och rensar en by med mobs, lämnar in din quest. 1 minut senare så är alla mobsen tillbaka igen även om questen säger att du precis räddat byn. Med Phasing så åstadkommer du nåt och byn förvandlas och det ploppar upp tex NPCr, nya quests etc? Tycker det är det bästa som hänt wow på länge

Jo, men det är just problemet. Det du beskriver är jättehäftigt i ett solorpg, det instämmer jag helt i. Men detta är ett MMO, du delar spelvärlden med massor av andra samtidigt inloggade. Därför är det (tycker jag) jättefånigt att jag ser saker som de inte ser och vice versa. Du säger att känslan att kunna påverka miljön är häftig, och ja, det vore i så fall himla coolt om även andra kunde se det jag gjort i så fall. Nu är det bara jag personligen som upplever förändringen och det går helt emot konceptet att leva i en gemensam onlinevärld anser jag. Om man vill spetsa till det ytterligare, varför ska jag behöva koppla upp mig mot en onlineserver om jag sedan ändå questar i min egen lilla bubbla?

Helt enkelt uttryckt:
Befinner jag mig på samma plats och samma tidpunkt som en annan spelare i en onlinevärld är det för mig en självklarhet att vi borde se exakt samma sak! Allt annat är ologiskt och fel...

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Detta med phasings och kraven på att man så slaviskt måste följa en linjär questlinje för att se samma saker är en sak jag skarpt ogillar med Cata. Det försvårar oerhört att impulsivt kunna hänga med en kompis för att hjälpa till och/eller vara lite social. (Norra northrend hade lite phasing men inte lika utpräglat).

Jag håller faktiskt med här. Du måste verkligen följa questlinjen till punkt och pricka i en zon vilket gör det svårt för andra att hjälpa dig (alt. du hjälpa dem).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@valiant: Där har du iofs en poäng. Det känns lite som att själva lvlandet, 1-85 bara är en färdväg man ska igenom så snabbt som möjligt.

Om man ser till alla genvägar blizzard lagt in, massa gear som ger extra XP, guild perks som ger mer XP, mindre XP för att få en level, mer XP från mobs/quests, recruit a friend, är ju väldigt bra för den som spelar casual och också vill nå lvl 85 utan att det tar 1 år. Men du blir av med MMO känslan i själva lvlandet just pga phasingen där, helt klart.

Min första karaktär i vanilla wow tog lite drygt 14dagar att nå lvl 60 med. Idag tar det vad? Några enstaka dagar att nå 85? Nu menar jag /played.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800