Permalänk

Hej.

Jag är ny på det här forumet o det här är mitt första inlägg, jag måste säga att efter att ha kikat runt så är jag djupt imponerad av nivån på inlägg/svar/diskussioner.

Jag har skaffat mig en LG Optimus 2x (hence tråden...)men har problem med att få exchange kopplingen att fungera mot jobbet. Jag vill kunna köra jobbets kalender in i telefonen,mail o kontakter skiter jag i men kalendern... Har Googlat o läst upponer o knstaterat att det verkar vara ett bekymmer med den här telefonen. Använd Googlecalender importera vcf fil etc har jag testat med framgång. Men det vore smutt att synka m exchangeservern på jobbet, kommentarer någon? Jag har testat touch-down men inte fått synkningen att lira ändå trots jobb o mycket läs...

Jag har även problem med att kunna skicka (ta emot funkar kalas...) men just skicka mail via mobilnätet,via w-lan funkar det helt ok ( den mailen jag vill kunna lägga till är pop3/smtp) . Har testat att använda Tele2´s egna mail inställningar för den här telefonen men funkar inte. Mailar man LG support kan man ju inte svara de , de har en mail som bara är till för utgående mailtrafik.....

Hoppas att någon har ett bra svar som gör att jag kan använda det här.

Tack på förhand

Jag klickar för snabbt...
Visa signatur

Det här är ett helt och hållet privat finansierat utrymme och kan inte påverka din hälsa , inte ens vid kraftig överdosering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av super_nollan:

Hej.

Jag är ny på det här forumet o det här är mitt första inlägg, jag måste säga att efter att ha kikat runt så är jag djupt imponerad av nivån på inlägg/svar/diskussioner.

Jag har skaffat mig en LG Optimus 2x (hence tråden...)men har problem med att få exchange kopplingen att fungera mot jobbet. Jag vill kunna köra jobbets kalender in i telefonen,mail o kontakter skiter jag i men kalendern... Har Googlat o läst upponer o knstaterat att det verkar vara ett bekymmer med den här telefonen. Använd Googlecalender importera vcf fil etc har jag testat med framgång. Men det vore smutt att synka m exchangeservern på jobbet, kommentarer någon? Jag har testat touch-down men inte fått synkningen att lira ändå trots jobb o mycket läs...

Jag har även problem med att kunna skicka (ta emot funkar kalas...) men just skicka mail via mobilnätet,via w-lan funkar det helt ok ( den mailen jag vill kunna lägga till är pop3/smtp) . Har testat att använda Tele2´s egna mail inställningar för den här telefonen men funkar inte. Mailar man LG support kan man ju inte svara de , de har en mail som bara är till för utgående mailtrafik.....

Hoppas att någon har ett bra svar som gör att jag kan använda det här.

Tack på förhand

Hej och välkommen till oss här på Sweclockers!

Dom problemen du beskriver har folk tidigare haft med mobilen men nu finns det en uppdatering till mobilen som tydligen ska fixa det mesta (men kan tydligen inverka dåligt på batteriet) jag håller själv på uppdaterar min telefon just nu.

LG har dock sagt att en ny uppdatering ska komma inom 2 veckor...

Men är du liksom mej sugen på att testa den nya uppdateringen gör så här i din telefon: gå in på inställningar - om telefonen - Programuppdatering - och välj sedan Uppdatera programvara.

Så kommer telefonen ladda ner och verifiera uppdateringen och sedan installerar du uppdateringen.

Lycka till med din mobil och hoppas du blir lika nöjd som jag är med min!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Skrivet av Cyberhof:

Hej och välkommen till oss här på Sweclockers!

Dom problemen du beskriver har folk tidigare haft med mobilen men nu finns det en uppdatering till mobilen som tydligen ska fixa det mesta (men kan tydligen inverka dåligt på batteriet) jag håller själv på uppdaterar min telefon just nu.

LG har dock sagt att en ny uppdatering ska komma inom 2 veckor...

Men är du liksom mej sugen på att testa den nya uppdateringen gör så här i din telefon: gå in på inställningar - om telefonen - Programuppdatering - och välj sedan Uppdatera programvara.

Så kommer telefonen ladda ner och verifiera uppdateringen och sedan installerar du uppdateringen.

Lycka till med din mobil och hoppas du blir lika nöjd som jag är med min!

Hej o TACK!

Jag gjorde en OTA uppdatering igår kväll men har fortfarande inte lyckats med att lösa de problemen jag beskrev ( och som en hoper med andra oxå har beskrivit förståss ) men jag fortsätter söka. Nöjd? Japp! Batterikapaciteten med den nya uppdateringen har jag inte sett några konsekvenser av ännu. Återkommer om den i jämförelse med den äldre fw.

dLeksi tror jag
Visa signatur

Det här är ett helt och hållet privat finansierat utrymme och kan inte påverka din hälsa , inte ens vid kraftig överdosering.

Permalänk

Batterikapacitet med V10b känns som förut, har inga mått på den men kanske någon kan rekommendera mig något sätt att mäta den kontinuerligt för jämförelsens skull i framtiden?

http://www.amobil.no/artikler/lg_ska...-problem/94090

Den här är kanske redan känd??

Hittade en bra länk om Optimus o fw uppdateringar etc
Visa signatur

Det här är ett helt och hållet privat finansierat utrymme och kan inte påverka din hälsa , inte ens vid kraftig överdosering.

Permalänk
Medlem

Efter ett par timmar av fipplande med lgn så är den 99% färdig. Mycket trevlig smartphone som känns lovande.

Men, sim kontakter? Helt omöjligt läsa några sådana. Jag körde en backup efter att jag fick min föra android lur. Nu när jag väljer importera så hittas det inga. Har haft ett gmail konto på förra luren och haft synkning på. Dock måste det blivit missat av mig angående telefonkontakter då dessa ej är synkade.

Några tips om hur jag kan eventuellt läsa in sim kontakterna, om dessa nu inte lyckats blivit raderade. Har valt alla konton/kontakter som synliga under alternativ och inga telefonkontakter syns. Har testat flera gånger med importera från sim och får alltid 0 kontakter att importera.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Mitt internet dör hela tiden på mobilen. Funkar ett litet tag sen dör de ut. Köpte den igår. Får väl lämna tbx den

Visa signatur

~Fractal Design Define R4 Svart~ ~Vattenkylning~ ~i7 2600K 3,4GHz~ ~Radeon HD 6970~ ~Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE~ ~be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär~ ~Asus P8P67 PRO~ ~A-DATA SSD SP900 128GB 2 st raid 0~ ~Asus Xonar DX~ ~Windows 8 64-bit~ ~Logitech MX518~ ~Logitech Illuminated~ ~SteelSeries Siberia V2 Headset ~

Permalänk

Batteritiden är ju inte såå där rolig... Med Autokiller & JuiceDefend så blev den något längre men fortfarande under en ribba som är acceptabel. Hoppas på den uppdatering som skulle komma efter påsk (i år??) Min har dessutom startat om sig 1 gång (då låg den på ett bord utan att jag rörde den men den låg i solen, kan den ha blivit varm??).

Alles zusammen så är jag nöjd med telefonen men den kan bli bättre.

http://www.mobilsiden.dk/nyheder/lg-alligevel-problemer-med-optimus-2x,lid.15324/

Fattar inte varje gång jag loggar ut härifrån så hittar jag ny info....

Visa signatur

Det här är ett helt och hållet privat finansierat utrymme och kan inte påverka din hälsa , inte ens vid kraftig överdosering.

Permalänk
Medlem

Köpte min för någon timme sedan på elgiganten för 3990kr. Testat lite snabbt bara och den är ju fantastisk på de flesta punkter.
Provade kameran och är mer än nöjd med den. Skärmen är också över förväntan. Nu är den dock på sin första laddning :P.
Får nog vänta bra många timmar på första laddningen =P

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

Fan, har beslutsångest i fall jag skall köpa denna eller vänta. Har idag en Desire som faller i värde för varje dag som går.

Märker att det är många som har problem med omstarter och frysningar etc.

Någon som har koll på om cyanogenmod är på G till denna?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Har haft min i över en vecka nu, hur nöjd som helst funkar prima o löjligt trevlig skärm!

Permalänk
Medlem

Skulle vilja testa och roota min men hittar ju inga program som funkar :S är det bara jag eller har dom inte lyckats få fram en root-kit till denna modell än?

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Aa det här var ett av mina bättre köp kan jag säga. Hade en wildfire tidigare. Nu hade elgiganten så pass bra pris så det är inget snack om saken.
Nu är min tele i full drift. Laddat batteri och klistrat på invisible shield som varit på i över 12 timmar. Så nu ska jag börja leka runt lite med den =).

Kopplade först in den i datorn och kolla om det fanns ngn uppdatering. Direkt hittade den en på över 200mb :P.
Hoppas LG håller bra mellanrum mellan uppdateringarna så man slipper vänta länge på updates.

Ni som har LG 2x, fick ni med mindre proppar till erat headset eller var det bara medium ni fick? Fick själv bara medium och blev förvånad över det.
Man brukar väl alltid få med 3st storlekar?

Edit: Någon som vet varför man måste köra WIFI anslutning för att få igång de förinstallerade spelen?

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Skulle vilja testa och roota min men hittar ju inga program som funkar :S är det bara jag eller har dom inte lyckats få fram en root-kit till denna modell än?

Superoneclick funkar
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=953182

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man kommer åt det interna minnet i ClockWorkMod Recovery?

Edit: Strunt samma, slängde in mitt gamla SD-kort och körde backupen/nya rommen på det

Permalänk
Medlem

MMS och WIFI problem EFTER uppdatering och service

Hej alla!
Ytterligare en nybörjare, båda här i forumet och framflör allt en riktig "oskuld" med android telefoner (smartphones) efter mycket letande, lyssnande och rådgivande föll mitt val för 3 veckor sen på
en LG OPTIMUS X2 köpte till minne och ett "skal"
packar upp och börjar köra, direkt märker jag att MMS inte fungerar, ( jag har Tele2)
ringer LG support och Tele2 support som inget vet (kom ihåg det här är 3 veckor sen)
men efter lite letande på nätet hittar jag en information om att man måste ändra i en APN och ett ip nummer, gör så och allt fungerar utmärkt... Kopplar in tele i datorn som då hittar och vill uppdatera sig, väljer att göra det och efter 10 minuter fryser allt och inget fungerar, efter några timmar ringer jag LG support och dom säger att jag ska ta ur sladden och starta om, gör så men den återkommer till en "fryst" bild som säger att S/W uppdatering pågår, och det slutar med att LG support vill att jag ska skicka in den på service för som dom säger så kommer dom då att ladda på den uppdateringen som blivit låst och det var visst något känt problem att den uppdateringen låste tele. OK!! in med tele på service och efter 1.5 vecka får jag tillbaka den! Alltså för 2 dagar sen och då helt plötsligt fungera inte mms igen och inte WiFi!
Gör om APN operationen, ta bort och lägg in, men det fungerar ändå inte, och WiFi har slutat att fungera, den söker, kopplar upp, kopplar ner, avvaktiveras mm mm mm den får inget IP nummer påstår appen
Wifi widget. och här står jag nu med en ny mobil, inlämnad på service och fungersar sämre än innan, och jag vet banne mig inte heller om det är den nya uppdateringen som gjorts eller inte..
enligt tele står det följande:
Basbandsversion 1035.21_20110405
Kernel-version 2.6.32.9
Versionsnummer FRG83G
LGE version LGP990-V10b

Finns det någon som kan hjälpa mig med tips, ideér eller något?

mvh
Jonas

Efter att jag igen kopplat in tel i datorn och där startade LG PC Suite så säger det programmet att det inte finns några uppdateringar för tele, så jag gissar ändå att tele blev uppdaterad.
En stor skillnad är annars också att efter uppdateringen så tycker jag batteritiden är sämre, tycker tele drar otroligt mycket batteri, fulladdat kl 22 igår kväll och slut dagen efter ca kl 11, däremellan har jag inte ringt, "inte" surfat (lite letande i market dock) utan suttit och "pillat" och försökt få den att fungera.

Sen har jag en fråga, ska det ta 4 timmar från 15% laddning till 100% via usb kabeln?

Ytterligare information
Permalänk
Medlem

Det tar ca 2 timmar att ladda från 0 till 100% med laddaren och lite över 5 timmar över usb så det stämmer nog rätt bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hittils min fungerar klockrent, köpte på mediamarkt för 3900, och en case, har märkt att den kan bli lite varm, och slukar batteri rätt snabbt med all bläddrande osv, men man får se det som att det är en lite bärbar dator, och inte gammla telefoner med små funktioner, allt detta kraft i telefonen måste ju drivas med nånting, blir säkert ett extra batteri i framtiden, just in case. Än så länge ,gryyyyyyyymt, kan dock INGENTING om android och dess appar så kom gärna med tips.

Permalänk
Medlem

Jag ladda min fullt innan jag la mig igår kväll vid 22 tiden och 8 timmar senare hade jag 93% batteri kvar alltså drar den 1% per timme inaktivt läge. Funkar fint men längtar efter nya uppdateringar då det känns som det behövs.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

BATTERITIDER

Efter kontroll av mitt batteri så har jag kommit fram till följand

100% kl 15.30
90% kl 17.30
78% Kk 21.00
31% kl 0800
23% kl 0900

Den har bara legat still och jag har inte ens rört den, skickade 2 sms på max 1 minut var!
tycker batteritiden är riktigt illa, vet någon om ett app som ex listar batteri utnyttjande per program som är öppnad eller käör i bakgrunden så man kan ta bort dom, jag menar, om man blir av med nästan hela batteritiden på mindre än ett dygn utan att ens röra tele så kan man ju gissa vad som händer om man hanterar den som det är "meningen" då behöver man ju herregud ha ha 5 extra batterier med sig i fickan om man är på stan en hel dag! det måste vara något fel eller galet i min tele!!
mvh
J

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydberg:

Det tar ca 2 timmar att ladda från 0 till 100% med laddaren och lite över 5 timmar över usb så det stämmer nog rätt bra.

OK! Tack för snabbt svar, då vet jag att DET är NORMALT! i varje fall något som är det med telefonen!

//J

Permalänk
Medlem

Tråkigt att så många har problem med sina lurar, min har har funkat jättebra i de ca. sex veckorna jag haft den.
Jag kör med Advanced task killer och tycker att batteritiden är klart godkänd, i stand by-läge drar den inte alls mycket ström. Den börjar varna vid 20% och då räcker den ändå en hel dag för mig innan det är slut.
GPS:en drar inte mycket ström heller, brukar ha den igång och använda appen My Tracks för att spela in promenaderna med tjejen.
Det är bara när jag spelar Angry Birds eller annat processorkrävande som det drar märkbart med ström.
Finns det fortfarande inget säkert datum för när Android 2.3 släpps till den?

Edit: Finns det inget sätt att se hur mycket av mina 3GB/månad jag har förbrukat? Jag har Halebop och när jag loggar in på min sida kan jag bara se hur mycket jag har ringt för.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas:

Edit: Finns det inget sätt att se hur mycket av mina 3GB/månad jag har förbrukat? Jag har Halebop och när jag loggar in på min sida kan jag bara se hur mycket jag har ringt för.

Skaffa 3G watchdog så håller den koll på hur mycket du förbrukar (tror dock inte den kan se förbrukningen retroaktivt).

Permalänk
Medlem

är detta samsung galaxy 2 sida eller lg optimus 2x, vill gärna läsa mer om mobilen och vilka funktioner som är bra, vilka appar passar bra till den, inte om galaxy s2 är bättre, det skiter jag väl i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Skaffa 3G watchdog så håller den koll på hur mycket du förbrukar (tror dock inte den kan se förbrukningen retroaktivt).

Tack för tipset men den appen drog alldeles för mycket ström för att kunna vara igång hela tiden.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas:

Tack för tipset men den appen drog alldeles för mycket ström för att kunna vara igång hela tiden.

Höj tiden mellan uppdateringarna, jag har ökat till en gång i timmen (från 1 gång/minut som var standard har jag för mig).

Permalänk
Medlem

Nya tips från LG och problem med MMS

Hej!
efter mängder av samtal med LG support och Tele2 kommer här lite nytt kring mms problemen med mms på vissa Optimus X2 (Tele2)

Först är det en helt ny uppdatering på gång alltså inte B versionen utan då troligtvis en C
ska vara klar men är inte släppt än, och även den ska troligtvis (inga garantier) lösa problemen med mms.

Sen kan jag informera om att man inte behöver ladda ner APN backup och restore, utan det går utmärkt att modifiera en standard APN, det enda du gör är att tilta tele så öppnas dom låsta posterna!

Ett annat tips från LG är att ta bort APN och installera standard igen, och dett upp till 10-15 gånger tills det fungerar, själv tycker jag det låter mrkligt men jaja!

Ett annat tips är att ändra i Tele2 MMS Apn och posten MCC från 240 till 030, det fungerade inte för mig men var ett tips så det kanske fungerar för andra.

Själv harjag kommit så långt att mina mms nu lämnar telefonen men dom levereras inte, det är ju ändå en framång mot tidigare.

Permalänk
Skrivet av Andreas:

Edit: Finns det inget sätt att se hur mycket av mina 3GB/månad jag har förbrukat? Jag har Halebop och när jag loggar in på min sida kan jag bara se hur mycket jag har ringt för.

Jag använder halebop och skickar bara sms till 4433 för att veta hur mycket jag har kvar. Skicka ordet "Datamängd".

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Någon som vet hur man kommer åt det interna minnet i ClockWorkMod Recovery?

Edit: Strunt samma, slängde in mitt gamla SD-kort och körde backupen/nya rommen på det

Måste bara säga att har testat med allt som står i instruktionerna osv det funkar inte.!
Har tom installerat Linux för o testa den vägen men nej nej det funkar inte o roota min telefon.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Måste bara säga att har testat med allt som står i instruktionerna osv det funkar inte.!
Har tom installerat Linux för o testa den vägen men nej nej det funkar inte o roota min telefon.

Vart tar det stopp?

Permalänk
Medlem

Den stannar på "Chmod psneuter" vet inte om det är rätt stavat men där stannar det och i windows när jag testa stanna den ännu tidigare. Är inte PRO linux användare så jag kan ha missat något men efter o ha läst instruktioner på hur man ska roota i linux i 8 timmar borde man väll kommit på något..

Edit: Fick det o funka efter jag stängde av debugging mode när jag hade igång SuperOneClick och starta debugging mode åter igen då rulla den igång fint.

Dock vore det bra med lite förslag på bra program osv för telefonen nu när den är rootad.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64