Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Jag hoppas att det gick smärtfritt med din order!

Nu gjorde det ju inte riktigt det, inväntar fortfarande besked angående 2500K:ans lagerstatus.

Kommer den inte inom snart så beställer jag den någon annanstans, och resten från CDON. Hade ju varit kul att få allting i ett paket, men det är inte alltid leverantörer lyckas leverera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Swec. rabatten kommer att komma närmaste veckorna

Yes, upp med nåt nice så man kan impulshandla lite.

Permalänk

hej, vad har jag missat ang. swec. rabatt? vad kommer vi få rabatt på?

Permalänk
Cdon.com

Okey, det vart konstigt. Den är iallafall påväg nu, och borde landa hos oss imorgon.

Skrivet av Szkar:

Nu gjorde det ju inte riktigt det, inväntar fortfarande besked angående 2500K:ans lagerstatus.

Kommer den inte inom snart så beställer jag den någon annanstans, och resten från CDON. Hade ju varit kul att få allting i ett paket, men det är inte alltid leverantörer lyckas leverera.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Det kommer väldigt väldigt snart... Ni kommer nog inte bli besvikna.

Skrivet av SUMITOMO:

Yes, upp med nåt nice så man kan impulshandla lite.

Skrivet av livinlegend:

hej, vad har jag missat ang. swec. rabatt? vad kommer vi få rabatt på?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är lite fundersam över varför det tar en sån tid för en order att gå ifrån "Packas" till "skickad".
Jag beställde i söndags förra veckan två skärmar och ett par högtalare.
På måndag morgon så stod det "Packas".. "Woho!" tänkte jag och antog att det skulle skickas samma dag.. Men nepp.. Det stod packas i över ett dygn innan "allt" var klart och posten kunde ta över allt.

Fine, tänkte jag. Inte så mycket att klaga över.
På torsdag eftermiddag så hämtade jag ut mina paket.. eller inte alla paket.. Ni hade skickat en skärm för lite. Efter några timmars till och från-kontakt med eran kundservice så lyckades jag övertala dom att jag saknade en skärm och dom erbjöd sig då att skicka en ny.. Vilket jag inte var ett dugg intresserad över, då det skulle resultera i att jag skulle få skärmen skickad på fredag kväll som tidigast.

Väntar nu på att få pengarna tillbaka på den uteblivna skärmen.. Hoppas på lite snabbare arbete med det ärendet..

Beställde från inet, skärmen hade skickats och jag hade kolli-ID 40 minuter efter att pengarna lämnade mitt konto.

Det här forumet är menat för konstruktiv kritik, så här kommer den: Packa snabbare, packa rätt saker.

Tack och hej

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Shochan:

Jag är lite fundersam över varför det tar en sån tid för en order att gå ifrån "Packas" till "skickad".
Jag beställde i söndags förra veckan två skärmar och ett par högtalare.
På måndag morgon så stod det "Packas".. "Woho!" tänkte jag och antog att det skulle skickas samma dag.. Men nepp.. Det stod packas i över ett dygn innan "allt" var klart och posten kunde ta över allt.

Fine, tänkte jag. Inte så mycket att klaga över.
På torsdag eftermiddag så hämtade jag ut mina paket.. eller inte alla paket.. Ni hade skickat en skärm för lite. Efter några timmars till och från-kontakt med eran kundservice så lyckades jag övertala dom att jag saknade en skärm och dom erbjöd sig då att skicka en ny.. Vilket jag inte var ett dugg intresserad över, då det skulle resultera i att jag skulle få skärmen skickad på fredag kväll som tidigast.

Väntar nu på att få pengarna tillbaka på den uteblivna skärmen.. Hoppas på lite snabbare arbete med det ärendet..

Beställde från inet, skärmen hade skickats och jag hade kolli-ID 40 minuter efter att pengarna lämnade mitt konto.

Det här forumet är menat för konstruktiv kritik, så här kommer den: Packa snabbare, packa rätt saker.

Tack och hej

Hej

Väldigt tråkigt att flödesprocessen fallerat här. Jag ber naturligtvis hemskt om ursäkt och önskar att du skickar ett PM till mig med ditt ordernr så att jag kan be ansvariga ta en titt på din order.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har också stått "Packas" i 2 dagar nu. Tänkte beställa från Inet men jag snålade på dom 150kr jag sparade.

Att ett sånt stort företag som CDON kan ha så dålig bemanning

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

Har stått "packas" på min order i över ett dygn nu. Beställde av er eftersom ni hade bäst pris och fri frakt, trodde även att leveransen skulle vara snabb som hos många andra men icke.

Förstår inte hur ett enstaka grafikkort som enligt hemsidan finns på lager kan ta över 24h att gå ifrån packning till bli skickat. Ni kanske ska ta och anställa ny arbetsvillig lagerpersonal?

Skickas inte min order idag så var det andra och sista gången jag valde cdon framför något annat.

EDIT:
Jag fick inte heller avbeställa min order någon timme efter beställning då den tydligen kommit för långt i processen, detta var dåligt tycker jag eftersom den fortfarande står kvar på samma status.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av chif:

Har stått "packas" på min order i över ett dygn nu. Beställde av er eftersom ni hade bäst pris och fri frakt, trodde även att leveransen skulle vara snabb som hos många andra men icke.

Förstår inte hur ett enstaka grafikkort som enligt hemsidan finns på lager kan ta över 24h att gå ifrån packning till bli skickat. Ni kanske ska ta och anställa ny arbetsvillig lagerpersonal?

Skickas inte min order idag så var det andra och sista gången jag valde cdon framför något annat.

EDIT:
Jag fick inte heller avbeställa min order någon timme efter beställning då den tydligen kommit för långt i processen, detta var dåligt tycker jag eftersom den fortfarande står kvar på samma status.

Håller med till 150% här.

Eftersom ni har bra priser på mycket, men lång leveranstid så tror jag att många väljer att handla hos andra (lite dyrare) där dom får sitt redan dagen efter. Alla är ivriga att stilla sin inre nörd ^^

Lev. tid och service är A och O!

Detta är min första och antagligen sista beställning

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Pakki:

Har också stått "Packas" i 2 dagar nu. Tänkte beställa från Inet men jag snålade på dom 150kr jag sparade.

Att ett sånt stort företag som CDON kan ha så dålig bemanning

Skrivet av chif:

Har stått "packas" på min order i över ett dygn nu. Beställde av er eftersom ni hade bäst pris och fri frakt, trodde även att leveransen skulle vara snabb som hos många andra men icke.

Förstår inte hur ett enstaka grafikkort som enligt hemsidan finns på lager kan ta över 24h att gå ifrån packning till bli skickat. Ni kanske ska ta och anställa ny arbetsvillig lagerpersonal?

Skickas inte min order idag så var det andra och sista gången jag valde cdon framför något annat.

EDIT:
Jag fick inte heller avbeställa min order någon timme efter beställning då den tydligen kommit för långt i processen, detta var dåligt tycker jag eftersom den fortfarande står kvar på samma status.

Skrivet av Pakki:

Håller med till 150% här.

Eftersom ni har bra priser på mycket, men lång leveranstid så tror jag att många väljer att handla hos andra (lite dyrare) där dom får sitt redan dagen efter. Alla är ivriga att stilla sin inre nörd ^^

Lev. tid och service är A och O!

Detta är min första och antagligen sista beställning

Just nu har v tyvärri försenade leveranser från vårt lager för hemelektronikprodukter och mobiltelefoner.
Vi levererar produkterna så fort vi kan och räknar med att åter kunna hålla utlovade leveranstider inom loppet av ett par dagar. Vi beklagar det inträffade och hoppas på överseende med detta.

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle man kunna få veta hur eran "flödeskontroll" fungerar?

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Just nu har v tyvärri försenade leveranser från vårt lager för hemelektronikprodukter och mobiltelefoner.
Vi levererar produkterna så fort vi kan och räknar med att åter kunna hålla utlovade leveranstider inom loppet av ett par dagar. Vi beklagar det inträffade och hoppas på överseende med detta.

Mvh Edin

Får man fråga varför det är förseningar?

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Just nu har v tyvärri försenade leveranser från vårt lager för hemelektronikprodukter och mobiltelefoner.
Vi levererar produkterna så fort vi kan och räknar med att åter kunna hålla utlovade leveranstider inom loppet av ett par dagar. Vi beklagar det inträffade och hoppas på överseende med detta.

Mvh Edin

Jag såg att det stog samma text när jag skulle kolla min orderstatus tidigare idag, dock beställde jag igår morse och inget meddelande om detta fanns. Detta förklarar ju inte heller varför det har varit såhär länge, iallafall enligt kommentarer på diverse forum samt prisjakt.

Hursomhellst så är det dåligt att det inte går att avbeställa när det är såhär, jag hade kunnat beställt från något annat ställe och haft produkten idag alt. imorgon.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Nehe. Verkar som att jag inte får skiten imorn heller. Står fortfarande "Varorna packas"

Men oj, titta. Vad är detta?

"Vad innebär statusen i orderhistoriken?"

"Varorna packas
Din beställning håller på att plockas och packas på vårt lager och kommer att skickas inom en arbetsdag."

Konstigt. Då det har gått tre dagar.

Får jag personlig leverans av chefen över lagret i Stockholm så KANSKE jag kan strunta i denna fruktansvärda incident.

Annars... Tvi, urk, usch och blä!!!

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

Det har stått "varorna packas" i två dagar för mig (fredag+måndag)

Piska lagergubbarna så de sätter fart!

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Hedersmedlem

Alla företag dras med barnsjukdomar. Även hemelektronikföretag som försöker nischa in sig på nya marknader. Tyvärr är inte hårdvarugeeks särskilt förlåtande.

Från det ena till det andra, här kommer ett konstruktivt förslag. Gör det möjligt att ställa in i kundprofilen vilken typ av brevutskick man vill ha från er. Idag ser valen ut som sådant:

Nyhetsbrev och kampanjerbjudanden [ ]
Erbjudanden baserade på mina tidigare köp [ ]
Rabattkoder och fraktfria erbjudanden [ ]
Erbjudanden om produkter med erotiskt innehåll [ ]

Jag vill exempelvis inte ha information om Pippi Långstrump på Bluray eller liknande, utan jag är enbart intresserad av hårdvara och mjukvara till datorer. En bra funktion hade då varit att kunna välja vilken typ av information man önskar att få i brevutskicket. Olika kategorier såsom "Film, böcker, musik, datordelar" etc etc eller liknande.

Lycka till med satsningen!

P.S. SweC erbjudandet?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Überklass:

P.S. SweC erbjudandet?

Det håller på att packas

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

finns det några planer på att skriva ut från vilket lager en vara skickas? detta gäller alla kategorier

drygt som faen att beställa t.ex två varor (hemelektronik och spel i det här fallet) och så skickas det från två olika lager med några dagars mellanrum. verkar som att spel/film/musik finns på ett lager och resten på ett annat?

och eftersom man ändå bara betalar frakt en gång (eller noll om man kan googla efter kod/handlar över 600kr) så lär ju CDON gå back på fraktkostnaden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kent:

Det håller på att packas

Det där fick mig att dra lite på smilgroparna

CDON.com: Hur fungerar det här "bonussystemet" jag sett folk skriva om i tråden. Jag hittar ingen information om det under min profil på cdon.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Det där fick mig att dra lite på smilgroparna

CDON.com: Hur fungerar det här "bonussystemet" jag sett folk skriva om i tråden. Jag hittar ingen information om det under min profil på cdon.com

Antar att de menar "Bonustrappan" http://cdon.se/start/bonustrappa/

Permalänk
Medlem

Har aldrig köpt hårdvara på cdon men spel och film tycker jag funkar väldigt bra att beställa från cdon.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av keyser:

Antar att de menar "Bonustrappan" http://cdon.se/start/bonustrappa/

Tack så mycket!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

vafan, vad många har bekymmer då? jag har beställt kylare, netbook, digitalkamera, spel. Ja massor, och det har funkat super varje gång!

skärpning cdon!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Hedersmedlem

http://cdon.se/search?category=1763&q=2600k

Vad är skillnaden? Känns som två dubletter.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

http://cdon.se/search?category=1763&q=2600k

Vad är skillnaden? Känns som två dubletter.

Den ena är förpackad i en box

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Fick idag hem en mobiltelefon från cdon. När jag bokade den, den 20 maj var priset 5799kr, men när den släpptes och skickades till mig var priset nersatt till 5249kr. Trotts detta var de ursprungliga priset kvar på min faktura, alltså 5799kr, även fast att de klart och tydligt står att "priset kan komma att ändras fram till releasdagen". Gäller detta endast höjningar av priset och inte sänkningar eller vaddå? Jag tog för givet att man bara "bokade" produkten, och inte att priset spikades i och med bokningen, utan att detta fastslås när produkten släpps?

Någon annan som varit med om något liknande från cdon? Hur gick de för er?
Ska tillägga att jag självklart hört av mig till cdon, men inte fått något svar än då de som bekant bara har mailkontakt...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Pakki:

Får man fråga varför det är förseningar?

De senaste veckorna har det tyvärr berott på det höga orderflödet som kommit in främst på hemelektronik och framförallt beroende på det sjukt populära skrivar/bläckkampanjen vi körde.

Skrivet av chif:

Jag såg att det stog samma text när jag skulle kolla min orderstatus tidigare idag, dock beställde jag igår morse och inget meddelande om detta fanns. Detta förklarar ju inte heller varför det har varit såhär länge, iallafall enligt kommentarer på diverse forum samt prisjakt.

Hursomhellst så är det dåligt att det inte går att avbeställa när det är såhär, jag hade kunnat beställt från något annat ställe och haft produkten idag alt. imorgon.

Jag tror tyvärr att en miss gjordes där ifrån kundtjänst, texten borde ha kommit upp betydligt tidigare.

Skrivet av Pakki:

Nehe. Verkar som att jag inte får skiten imorn heller. Står fortfarande "Varorna packas"

Men oj, titta. Vad är detta?

"Vad innebär statusen i orderhistoriken?"

"Varorna packas
Din beställning håller på att plockas och packas på vårt lager och kommer att skickas inom en arbetsdag."

Konstigt. Då det har gått tre dagar.

Får jag personlig leverans av chefen över lagret i Stockholm så KANSKE jag kan strunta i denna fruktansvärda incident.

Annars... Tvi, urk, usch och blä!!!

PM'a mig ditt ordernr!

Skrivet av Leovinus:

Det har stått "varorna packas" i två dagar för mig (fredag+måndag)

Piska lagergubbarna så de sätter fart!

Jag försöker jag lovar PM'a mig ditt ordernr!

Skrivet av Überklass:

Alla företag dras med barnsjukdomar. Även hemelektronikföretag som försöker nischa in sig på nya marknader. Tyvärr är inte hårdvarugeeks särskilt förlåtande.

Från det ena till det andra, här kommer ett konstruktivt förslag. Gör det möjligt att ställa in i kundprofilen vilken typ av brevutskick man vill ha från er. Idag ser valen ut som sådant:

Nyhetsbrev och kampanjerbjudanden [ ]
Erbjudanden baserade på mina tidigare köp [ ]
Rabattkoder och fraktfria erbjudanden [ ]
Erbjudanden om produkter med erotiskt innehåll [ ]

Jag vill exempelvis inte ha information om Pippi Långstrump på Bluray eller liknande, utan jag är enbart intresserad av hårdvara och mjukvara till datorer. En bra funktion hade då varit att kunna välja vilken typ av information man önskar att få i brevutskicket. Olika kategorier såsom "Film, böcker, musik, datordelar" etc etc eller liknande.

Lycka till med satsningen!

P.S. SweC erbjudandet?

Har skickat ditt förslagt vidare till webbgruppen som sköter nyhetsbreven.
SweC. erbjudandet är väldigt nära nära, jag hoppas att ni kan hålla ut lite lite till

Skrivet av Kent:

Det håller på att packas

Skrivet av Cirap:

finns det några planer på att skriva ut från vilket lager en vara skickas? detta gäller alla kategorier

drygt som faen att beställa t.ex två varor (hemelektronik och spel i det här fallet) och så skickas det från två olika lager med några dagars mellanrum. verkar som att spel/film/musik finns på ett lager och resten på ett annat?

och eftersom man ändå bara betalar frakt en gång (eller noll om man kan googla efter kod/handlar över 600kr) så lär ju CDON gå back på fraktkostnaden

Tyvärr är inte det möjligt just nu, men jag skickar ditt förslag vidare till rätt person.

Skrivet av Überklass:

Det där fick mig att dra lite på smilgroparna

CDON.com: Hur fungerar det här "bonussystemet" jag sett folk skriva om i tråden. Jag hittar ingen information om det under min profil på cdon.com

Ifall du inte fått det svaret du vill ha, så är det bara att PM:a mig

Skrivet av Megacrash:

Har aldrig köpt hårdvara på cdon men spel och film tycker jag funkar väldigt bra att beställa från cdon.

Och vi blir bättre och bättre, förhoppningsvis så kommer det gå genomslag väldigt snart.

Skrivet av sj6:

vafan, vad många har bekymmer då? jag har beställt kylare, netbook, digitalkamera, spel. Ja massor, och det har funkat super varje gång!

skärpning cdon!

Vi gör vårt bästa!

Skrivet av slobodan87:

Fick idag hem en mobiltelefon från cdon. När jag bokade den, den 20 maj var priset 5799kr, men när den släpptes och skickades till mig var priset nersatt till 5249kr. Trotts detta var de ursprungliga priset kvar på min faktura, alltså 5799kr, även fast att de klart och tydligt står att "priset kan komma att ändras fram till releasdagen". Gäller detta endast höjningar av priset och inte sänkningar eller vaddå? Jag tog för givet att man bara "bokade" produkten, och inte att priset spikades i och med bokningen, utan att detta fastslås när produkten släpps?

Någon annan som varit med om något liknande från cdon? Hur gick de för er?
Ska tillägga att jag självklart hört av mig till cdon, men inte fått något svar än då de som bekant bara har mailkontakt...

Du ska betala det priset som gäller när varan skickas ut, PM:a mig ditt ordernr.

Skrivet av Überklass:

http://cdon.se/search?category=1763&q=2600k

Vad är skillnaden? Känns som två dubletter.

Har fixat "felet" nu

Visa signatur
Permalänk

Tjena
har beställt en skärm från er, undrar om den är slut såld eller om den är försenad? tack för svar
http://cdon.se/hemelektronik/lg_monitor_23%22_wide_lcd_fhd_3d...

Edit: Vet att den har slutat tillverkas, beställningen gjordes i onsdags/torsdags och det står 1-3 dagars leverans tid.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K | Asus P8P67 PRO REV B3 | 4 x Corsair 4GB 1600MHz VENGEANCE | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB |Fractal Design Define R3, Titanium | Corsair AX 850W 80+ GOLD | OCZ SSD Vertex 2 120GB

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för svaren på mina frågor. Ang. bonuserbjudandet så har jag förstått det nu, exempelvis kontantkorten och hyrfilm för 0 kr etc. Right?

Ett till förslag, bli bättre på att uppge hur leveransstatusen ser ut för produkter som inte finns i lager. Ofta finns det bara möjlighet att skriva in sin E-mail och få erbjudande om när produkten går att beställa igen. Inget om förväntad leveranstid eller om produkten ens kommer beställas in igen. Exempelvis: http://cdon.se/hemelektronik/intel_120gb_510_series_intern_sa...

Sen undrar jag om vi kommer få se fler pangpriser på grafikkort, såsom Club3D 6970 ni hade förut. Missade tyvärr den driven och hoppas att ni snart kommer köra en till drive. Snälla

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||