Permalänk
Medlem

Fråga gällande "Montering och test av dator med valfria komponenter" samt då mer specifikt punkten "Installation av operativsystem och alla drivrutiner".
Ingår då även att Windows uppgraderas via onlinetjänsten med de eventuella patchar/servicepacks som kan ha kommit ut efter att skivan pressades?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk

Hej jag gjorde en beställning idag på diverse datorkomponenter och skärm ca kl 12.00, alla varor fanns i lager men ändå så har den inte skickats, de stod ju att alla beställningar lagda innan 17.00 skickas samma dag

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Fråga gällande "Montering och test av dator med valfria komponenter" samt då mer specifikt punkten "Installation av operativsystem och alla drivrutiner".
Ingår då även att Windows uppgraderas via onlinetjänsten med de eventuella patchar/servicepacks som kan ha kommit ut efter att skivan pressades?

Jag gissar på att de installerar dem. Även nyaste drivrutinerna. Om en Windows uppdatering skullle bugga med en viss hårdvaras drivrutin är det bättre att det sker direkt hos inet än att datorn får åka en vändra tull konsumenten.

Permalänk
Medlem

Hej!

Tänker fråga ännu en gång, som jag sett gjorts förut i denna tråd, om ni har planer att erbjuda direktbetalning för dom som har Handelsbanken som bank?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Hej!

Ber om ursäkt om dessa frågor har ställts tidigare!

Har ni fått information om när Sparkle GeForce GTX 570 1280MB, Fractal Design Tesla 650W 80+ och SteelSeries 6G v2 finns i lager igen?

/Jonas

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag undrar när ni kommer att få in följande fläkt

'Enermax Magma 120mm'

Hälsningar
Francois

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag la en beställning i lördags (16/7) då stod det att allt finns i lager. Idag när jag kollar så finns inte moderkortet i lager och kommer inte in förrän i slutet av veckan. Jag har redan mailat er och frågat om ni kan ändra moderkortet i beställningen, men får inget svar.
Moderkortet i fråga är: https://www.inet.se/artikel/1902043/asrock-z68-pro3-m

Hoppas på ett snabbt svar!

Edit: Har fått hjälp nu, tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Hej igen!

Tänkte beställa en https://www.inet.se/artikel/6101762/logitech-k360-wireless-ke... Nu nästa gång och tänkte höra ifall det enbart är denna färgen ni tar in? Har sett hos många andra att det finns ett ganska brett urval av olika färger av just detta tangentbord. Hade varit roligt med ett blått eller vitt för att passar mer med möblerna hemma

Sedan undrar jag om det leverans datumet stämmer?

Tackar för en underbar butik!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en felanmälan på en Ikari mus och den har registrerats. Ska jag vänta på mail från er, eller ska jag skicka in den med något nummer på paketet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kommer ni ta in några fler MSI GTX 580 Lightning? (inte extreme edition?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itne:

Jag gjorde en felanmälan på en Ikari mus och den har registrerats. Ska jag vänta på mail från er, eller ska jag skicka in den med något nummer på paketet?

Du får en .pdf som du ska skriva ut.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Hur får man fraktfritt?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk
Medlem

Vill uppmärksamma Inet att ni satt på inköpslistan till min dator på datorn. Dvs det sitter nu en stor lapp fastklistrad som är ca 20x10cm på sidan av datorn. VARFÖR? Kan tillägga att lappen är vit och datorn svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av oGGamer:

Hur får man fraktfritt?

https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem

men det står fortfarande att jag ska betala frakt?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av oGGamer:

men det står fortfarande att jag ska betala frakt?

dum fråga, har du varor för minst 500kr exkl frakt i korgen?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

sorry, det funka efter att jag uppdaterade

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk

Ett tips till inet.

Köpte ett Asus amd fusion delux bord av er och på eran hemsida stod det 1333mhz minnen till vilket jag inskaffade. Har tagit mycket felsökande etc och fix och trix att få den att funka när det i instruktionsboken står att minnena ska vara 800 alt 1066mhz.

Nu klockade vi ner minnena och ändra timings samt uppdaterade bios och de funkar men var ritkigt buggit innan (tog mycket tid) så kolla upp det där.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

riktigt snabbt går det här, beställde en QPAD 5k idag och några minuter efter så höll den på att packas!

creds för den snabba hanteringen

Permalänk
Medlem

Har ni några planer på att sänka era 6970? Komplett har 6970 för 2799kr, medan ni har för 200-300 kr dyrare. Blev smått nyfiken:joyful:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=619520

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av _michelin_:

Jag ska skicka tillbaka ett nytt oöppnat grafikkort, men jag ska ner till Göteborg i sommar så kan jag gå in med kortet till butiken och fixa det där?

Ja, så länge det är oöppnad förpackning ska det inte vara några problem alls!

Skrivet av sneakzie:

Hmm, så det kommer verkligen nästa vecka då? För såg att det var 1 i lager igår men nu är det en "Beställningsvara" istället

Det ska komma i nästa vecka! Det är alltid svårt att ge någon 100% garanti dock.

Skrivet av valiant:

Fråga gällande "Montering och test av dator med valfria komponenter" samt då mer specifikt punkten "Installation av operativsystem och alla drivrutiner".
Ingår då även att Windows uppgraderas via onlinetjänsten med de eventuella patchar/servicepacks som kan ha kommit ut efter att skivan pressades?

Ja, vi försöker alltid hålla våra installationer så uppdaterade som möjligt!

Skrivet av TokigaSmurfeN:

Hej jag gjorde en beställning idag på diverse datorkomponenter och skärm ca kl 12.00, alla varor fanns i lager men ändå så har den inte skickats, de stod ju att alla beställningar lagda innan 17.00 skickas samma dag

Hör av dig till order@inet.se eller ring oss på 031-652700 (val 1) så kan vi kolla på vad som har hänt!

Skrivet av Atlas Tasume:

Hej!

Tänker fråga ännu en gång, som jag sett gjorts förut i denna tråd, om ni har planer att erbjuda direktbetalning för dom som har Handelsbanken som bank?

Det är på gång men kan tyvärr inte säga mer än så i dagsläget.

Skrivet av gwanto:

Hej!

Ber om ursäkt om dessa frågor har ställts tidigare!

Har ni fått information om när Sparkle GeForce GTX 570 1280MB och Fractal Design Tesla 650W 80+
finns i lager igen?

/Jonas

Tesla 650W ska landa nu i veckan förhoppningsvis och Sparkle-kortet är beställt och på ingång men har tyvärr inte fått något datum från leverantör.

Skrivet av syntaxVI:

Hej,

Jag undrar när ni kommer att få in följande fläkt

'Enermax Magma 120mm'

Hälsningar
Francois

Tyvärr är det inget som vi har planer på att ta in för tillfället.

Skrivet av ErDraug:

Hej igen!

Tänkte beställa en https://www.inet.se/artikel/6101762/logitech-k360-wireless-ke... Nu nästa gång och tänkte höra ifall det enbart är denna färgen ni tar in? Har sett hos många andra att det finns ett ganska brett urval av olika färger av just detta tangentbord. Hade varit roligt med ett blått eller vitt för att passar mer med möblerna hemma

Sedan undrar jag om det leverans datumet stämmer?

Tackar för en underbar butik!

Det verkar tyvärr inte som att det finns i vitt/blått. Du hittar deras färger här:

http://www.logitech.com/en-us/keyboards/keyboard/devices/keyb...

Men får tacka för tipset och vi ska kolla på att eventuellt ta in andra färger!

Skrivet av Itne:

Jag gjorde en felanmälan på en Ikari mus och den har registrerats. Ska jag vänta på mail från er, eller ska jag skicka in den med något nummer på paketet?

Vår serviceavdelning kommer att kontakta dig!

Skrivet av ericsundell2:

Ett tips till inet.

Köpte ett Asus amd fusion delux bord av er och på eran hemsida stod det 1333mhz minnen till vilket jag inskaffade. Har tagit mycket felsökande etc och fix och trix att få den att funka när det i instruktionsboken står att minnena ska vara 800 alt 1066mhz.

Nu klockade vi ner minnena och ändra timings samt uppdaterade bios och de funkar men var ritkigt buggit innan (tog mycket tid) så kolla upp det där.

Får be om ursäkt för att vi skrivit fel information! Hemsidan är nu uppdaterad med rätt spec! Tack för att du påpekade detta.

Skrivet av kobb3:

Vill uppmärksamma Inet att ni satt på inköpslistan till min dator på datorn. Dvs det sitter nu en stor lapp fastklistrad som är ca 20x10cm på sidan av datorn. VARFÖR? Kan tillägga att lappen är vit och datorn svart

Vi håller på att lära upp nytt folk på byggnation och tyvärr så måste det blivit ett misstag från vår sida. Enda som vi ska klistra på datorn är licensnyckel om du valt att ha med OS på din order och en Inet-sticker. Får be om ursäkt för det och har pratat med ansvarige!

Skrivet av Androg:

kommer ni ta in några fler MSI GTX 580 Lightning? (inte extreme edition?

Kanske senare i sommar/höst men inget som är på ingång nu inom kort, tyvärr.

Skrivet av oGGamer:

sorry, det funka efter att jag uppdaterade

Fint att höra att det löste sig!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Fel av mig!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Varför har ni inga Asus grafikkort när ni har deras moderkort?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Tja!

Min kompis beställde Edifier s730 hos er förra veckan. Såg nu att de är slut överallt. HUr lång leverans tid är det ungefär? En månad? eller ett halvår? (Det står inte på produktens sida)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

Verkade missa min post när du svarade här inet.se så jag skriver igen

Tänkte beställa en https://www.inet.se/artikel/6101762/...eless-keyboard Nu nästa gång och tänkte höra ifall det enbart är denna färgen ni tar in? Har sett hos många andra att det finns ett ganska brett urval av olika färger av just detta tangentbord. Hade varit roligt med ett blått eller vitt för att passar mer med möblerna hemma

Sedan undrar jag om det leverans datumet stämmer?

Tackar för en underbar butik!

Kolla igen, du är den åttonde de citerade.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Kolla igen, du är den åttonde de citerade.

Tackar verkar som att jag gick på en miss där...

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Det verkar tyvärr inte som att det finns i vitt/blått. Du hittar deras färger här:

http://www.logitech.com/en-us/keyboards/keyboard/devices/keyb...

Men får tacka för tipset och vi ska kolla på att eventuellt ta in andra färger!

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/mus-tangen...
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/mus-tangen...

Finns i andra färger, dock kanske inget de laggt upp på sin sida men var idag inne och kollade på dessa modeller på Elgiganten väntar dock tills ni fått in den om erat leveransdatum stämmer? Köper hellre av er än Elgiganten...

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Hej Inet! Satt precis i telefonkö hos er under en halvtimme innan jag gav upp (ordentligt trött på bakgrundsmusiken vid det laget). Kan ni inte skaffa en bättre telefonväxel (eller vad som nu reglerar den tjänsten) som åtminstone klarar av att berätta hur många som är före i kön? Skönt att få ett hum så att man kan bestämma om det är värt att vänta eller om man ska försöka igen senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stais:

Hej Inet! Satt precis i telefonkö hos er under en halvtimme innan jag gav upp (ordentligt trött på bakgrundsmusiken vid det laget). Kan ni inte skaffa en bättre telefonväxel (eller vad som nu reglerar den tjänsten) som åtminstone klarar av att berätta hur många som är före i kön? Skönt att få ett hum så att man kan bestämma om det är värt att vänta eller om man ska försöka igen senare.

Eller att man kan uppge sitt nr så ringer dom upp när ens plats skulle ha varit.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att jag tycker det är helt galet dåligt att leveranstiden är så lång. Har beställt en dator för exakt 2 veckor sedan nu och den är inte ens skickad ännu. Varenda del jag beställde fanns i lager och är reserverat till mig. Förstår inte hur det kan ta så himla lång tid. Beställer jag en dator för 17 000 där allt finns i lager kan man ju förvänta sig en snabbare leverans än nästan 3 veckor

Visa signatur

Asus P8P67 PRO REV B3/2TB Hitachi 7K3000/Intel Core i7 2600K 3,4GHz/ Corsair 8GB (2x4096MB) CL8 1600Mhz VENGEANCE/ Corsair SSD Force 3 Series 120GB/MSI GeForce GTX 970 Gaming/NZXT H2 Svart/Corsair AX 850W 80+ GOLD/Noctua NH-U9B SE2