Razer Blade är "den första riktiga bärbara datorn för gamers"

Permalänk
Melding Plague

Razer Blade är "den första riktiga bärbara datorn för gamers"

Razer slår på stora trumman och lanserar en bärbar dator skräddarsydd för spel i alla former. Påkostade komponenter, pekskärm i kombination med ett gaminganpassat tangentbord samt ett ovanligt tunt skal i aluminium ska göra skäl för det klatschiga namnet Razer Blade.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja men bara 23 000. Skulle kunna bygga 2 riktigt high-end desktops för det priset..

Permalänk
Medlem

En dator byggd av razer? Då måste den väl vara helt i plast och med kass firmware

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

Hypad video, ska bli kul och se hur den fungerar i verkligheten!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

Fanskapet inte värt mer än 13k

Permalänk
Medlem

Alldeles för dyr med tanke på hårdvara när den ställs mot konkurrenterna.

Permalänk
Medlem

"Påkostade komponenter"? Inte skriva av pressmeddelanden.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Cindori:

En dator byggd av razer? Då måste den väl vara helt i plast och med kass firmware

Nja, mitt Blackwidow är sjukt fin kvalitet. Dessutom så ser den fett najs ut! Jag vill ha! Hoppas de trycker in en lite bättre GPU bara! ;o

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

23K WTF?

Kan fan få en bärbar med SLI/CF med hd6970 eller liknande med en quad I7

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk

Den är väl så dyr för att den är tunn m.m ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FribBe:

Ja men bara 23 000. Skulle kunna bygga 2 riktigt high-end desktops för det priset..

Frågan är ju var man helst bär runt på ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Är verkligen detta ett så pass stort kundsegment?
Den målgruppen de vänder sig mot, extrema spelare, är väl inte intresserade av bärbara datorer?
Och de som är intresserade av bärbara datorer och vill spela lite är väl inte så extrema att vi vill ha en dator för 23k?

Den enda kundgrupp som jag ser som potentiella köpare är rikemansbarn, dvs unga tonåringar som är lättpåverkade av saker som ser häftiga ut med rika föräldrar.

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Frågan är ju var man helst bär runt på ;).

Bär inte runt på speldatorer. Det har jag endast till plugg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Ja men bara 23 000. Skulle kunna bygga 2 riktigt high-end desktops för det priset..

Har lagt ned en 20K+ hittils på min entusiast burk, saknar fortfarande delar för runt en 14K för att den är riktigt high-end raktigenom.

Nej denna laptop verkar gudomlig, synd bara att det är grön bakgrundsbelysning, skär i ögonen, borde vara rött.

Permalänk

Den är ju gjord för amerikanare såååå... Samma gäller Swiftblade, "über laptop i liten skala", ja vi säger så ja.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk

Kan inte annat än le åt hur mycket de försöker få sin reklam att likna en från Apple.

Permalänk
Medlem

För 23k kunde de väll iaf minst släng i ett kraftigare grafikkort, en 4-kärnig cpu och hybrid lagring?
Om den där pekplattan och knappsatsen skulle vara så bra hade den säkert reda funnits lös till stationära datorer.

Permalänk
Avstängd

Den är fräsig iallafall

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Hade den kostat 13-14 tusen så skulle jag ha kunnat köpa den. Men 23 focking tusen! Förstå hur mycket dator du får för de pengarna!

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk

Vill jag ens veta batteritiden? 2 min eller?

Permalänk
Medlem

Som andra skrivit om priset så framstår ju alienware som billigt :S

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av RottingRhubarbs:

Vill jag ens veta batteritiden? 2 min eller?

Batteritiden skulle vara 2,5h vid spelade och 6 vid surf tror jag.
Man kan kolla på http://www.facebook.com/minliangtan
Han svarar på frågor om Razer Blade.

Visa signatur

Fractal Design Arc| Intel i5 2500k@4.3| Antec Kühler H2O 620| GTX 580 DCII| Asus P8P67 PRO| Corsair 4GB XMS3| OCZ Agility 60GB| Corsair HX 1000W| BenQ XL2410T 120hz

iPhone 4 | Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Har lagt ned en 20K+ hittils på min entusiast burk, saknar fortfarande delar för runt en 14K för att den är riktigt high-end raktigenom.

Nej denna laptop verkar gudomlig, synd bara att det är grön bakgrundsbelysning, skär i ögonen, borde vara rött.

Alla razer's nya produkter har multi-color sak. Så man kan nog ändra Är 99% säker på det

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Någon annan som har lagt märke till att de blandar versaler och gemener på tangentbordet?.. Första gången jag ser något sådant. Usch!!

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att se den i händerna på en "superhackare" i nästa Hollywoodfilm då..

Permalänk
Medlem

Hmm varför kör de inte med quaden istället? Nya spel stödjer fler kärnor nuförtiden? De bör kanske göra en utan pekskärmen för 10k-13k så kanske man köpt en med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Permalänk

SJUKT fräsch dator. Förstår inte varför minimap-grejen ska vara på höger sida bara, alla andra spel har ju minimap på vänster sida -.-

Men riktigt tuff, dock 23k känns lite mycket lol

Permalänk
Medlem

Tyckte den var snygg, slim och bra utformad. Och det är antagligen så dyr för den är så tunn och jag tror ej att det finns så många riktiga spel laptops som är så tunna och om nu batteriet verkligen räcker 2.5 timmar så är det ju väldigt bra imo. Sen så är den lite väl dyr men den förtjänar deffo inte all kritik som den får här i tråden

De är ju inte direkt prisvärt någonstans men för personer som har cashen varför inte, hade själv köpt den om jag hade haft råd kan jag ju säga

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Hårdvaran va inte direkt den värsta, och dom kunde inte ens sätta in en SSD :S Tangentbordet va däremot riktigt nice och jag antar att det är där det höga priset bottnar.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi