Razer Blade är "den första riktiga bärbara datorn för gamers"

Permalänk
Medlem

Är det ingen mer än mig som ser detta som något positivt? Att denna lilla laptop kommer ut på marknaden med alla er haters som bi-effekt... Detta är ju underbart, nu kanske vi kommer få en massa suveräna gaming-high-end-laptops för vettiga priser inom en snar framtid?

Visa signatur

gg

Permalänk
Medlem

Nytänkande

Coolt att det har skippat touchpaden nedanför tangentbordet. Sitter man och jobbar länge på en laptop är det sjukt störigt. Ser mycket hellre razors lösning med den till höger om tangentbordet istället. Ja, jag inser att arbete inte är den primära uppgiften på denna datorn
Att sedan lägga en skärm i en touchpad känns lite keff, man kommer ju aldrig att se den.
Trevligt iaf att de testar något nytt, hoppas priset inte avskräcker för många köpare.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Kalla det gaming dator utan SSD är ju skämsfaktor på.
I övrigt ser den ju schysst ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Coolt att det har skippat touchpaden nedanför tangentbordet. Sitter man och jobbar länge på en laptop är det sjukt störigt. Ser mycket hellre razors lösning med den till höger om tangentbordet istället. Ja, jag inser att arbete inte är den primära uppgiften på denna datorn
Att sedan lägga en skärm i en touchpad känns lite keff, man kommer ju aldrig att se den.
Trevligt iaf att de testar något nytt, hoppas priset inte avskräcker för många köpare.

Med touchpaden nedanför mellanslagstangenten kan man ju skriva som vanligt och navigera muspekaren med tummen, hur det blir nu vet jag inte, men det känns ju inte lika smidigt, annat än för spelande vilket ändå kommer att vara begränsat ifall man använder en touchpad.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Gör dom varianter på denna, med bättre batteri, quadcore i7, bättre grafikkort, en intel ssd på 300-600 gig som standard, slänger in inbyggt 4g modem, så köper jag den... även om den kostar 30 lax... den är sexig men så dåligt utrustad, om man t ex jämför med macbook som någon skrev.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

såg ganska najs ut, Dock priset låter lite väl mycket, så gissar på att den kommer sjunka med 5-7tusen ganska kort efter den släpps för tror inte så många kommer köpa den.

Men tagentbordet m.m såg soft ut. Men ifall det fanns en ssd på 240gb i den då kanske priset på 20lax skulle vara normalt

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders_w:

Kalla det gaming dator utan SSD är ju skämsfaktor på.
I övrigt ser den ju schysst ut.

Varför, gamers behöver inte SSDs då detta inte påverkar FPS, dock äre skämmsfaktor med tanke på prislappen.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk

Ingen direkt imponerande hårdvara och vad skall man ha pekskärmen till. Det finns väl ingen seriös gamer som inte kopplar in en bra mus?
Känns som mycket skrik för lite ull. ser inte det innovativa i den burken.
Man kan ju hitta på hur många gimmicks som helst, finns det ingen nytta för dem så är de överflödiga.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Razer - Snyggare går före mer prestanda.

Skit i den där jävla LCD touchpaden och dom onödiga knapparna, lägg till en SSD.

Gör den lite större och sätt in ett bättre grafikkort.

DÅ köper jag den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scoorch:

Varför, gamers behöver inte SSDs då detta inte påverkar FPS, dock äre skämmsfaktor med tanke på prislappen.

Vem säger att alla gamers är FPS-kräsna. Jag vet många "gamers" som spelar spel för utseendet skull. Kommer ihåg då Oblivion kom... Många, inc mig själv, spenderade mycket tid åt att bara titta på utsikten

Visa signatur

gg

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som anser att det är dåligt att den saknar SSD, Större mekanisk disk för lagring, DisplayPort?
Med tanke på priset!

Permalänk

Jag tycker att den var riktigt snygg, känns säkert gedigen med tanke på att den är gjord av aluminium. Förstår dock inte hur det kan bli någon hit, en 17-tum stor dator som väger 3 kilo blir aldrig portabel i mina ögon, då kan gamers lika gärna släpa runt på stationära datorer. Razer borde göra 13- och 15-tummare utan det det där tramset till höger om tangentbordet, sedan placera dem i samma prisklass som macbook pro, det tror jag hade kunnat bli intressant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigPinky:

Är det ingen mer än mig som ser detta som något positivt? Att denna lilla laptop kommer ut på marknaden med alla er haters som bi-effekt... Detta är ju underbart, nu kanske vi kommer få en massa suveräna gaming-high-end-laptops för vettiga priser inom en snar framtid?

VA.
vad skulle vara positivt? Den väger 3.2kg, har inte plats för 2st hårddiskar,dåligt grafikkort osv.
dom har inte utvecklat något nytt förutom extra LCDn, dom gjorde den lagom smal, stoppa in mindre krävande hårdvara pga värme utveklingen och tar överbetalt.

Det finns redan massa suveräna gaming highend laptops vilket Razer inte är. Dualcore, 320gb hdd, max 1333mhz ddr3 minne,gt555m grafikkort,vikt 3.2kg,60wh batteri!

Du kan köpa dig en Asus G74GX med dubbel spel prestanda, mer minne (dubbelt), större hårddisk + ssd, nästan dubbelt så snabbt grafikkort (GTX560m), 4kärnig processor,Bluray,vikt 4kg,trippelt så bra batteri 150wh, och mycket bra kylning och ljud för 20000:-
https://www.inet.se/artikel/1969336/asus-g74sx-91111v-3d

Likaså Msi GT780 med liknande hårvara som Asus har förutom gafikkortet som är GTX570m = mer än 3gånger snabbare än gt555,bättre ljud,vikt 3.9kg osv.
https://www.inet.se/artikel/1969347/msi-gt780dx-231-geforce-g...

Och tillsist Alienware tex m17x eller M18X som jag har, den har allt som åvanstående har + 2st grafikkort som presterar som ett GTX580m + displayport + hdmi in + 12cells batteri = 4timmar med Optimus, och alla annat man kan tänka sig för 23000:-
Jag får 16100poäng i 3dmark vantage, medans Razer får strax under 5000poäng, Det är en gaming laptop..

Razer laptopen är ett skämt för det priset, 10000:- skulle vara normalt för den prestandan. det enda som är bra (om man är riktigt klen) är att dom sparat runt 0.7kg i vikt gentimot MSI GT780.

MsiGE620 har samma spel prestanda och är lika tunn som Razer är och kostar 7000:- alltså 16000:- mindre! med ännu mindre vikt, 2.4kg gentimot 3.2kg,bättre batteri och ljud:
https://www.inet.se/artikel/1968984/msi-ge620dx-291ne-geforce...
då skulle väll den klassas som en gaming laptop om enbart vikten är intressant

Skrivet av Danne:

Är det bara jag som anser att det är dåligt att den saknar SSD, Större mekanisk disk för lagring, DisplayPort?
Med tanke på priset!

Nope, jag tycker samma sak + bättre grafikkort och bättre processor + bättre batteri + större hårddisk med 2platser osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexbriss:

Jag tycker att den var riktigt snygg, känns säkert gedigen med tanke på att den är gjord av aluminium. Förstår dock inte hur det kan bli någon hit, en 17-tum stor dator som väger 3 kilo blir aldrig portabel i mina ögon, då kan gamers lika gärna släpa runt på stationära datorer. Razer borde göra 13- och 15-tummare utan det det där tramset till höger om tangentbordet, sedan placera dem i samma prisklass som macbook pro, det tror jag hade kunnat bli intressant!

skulle 3kg inte vara portabelt? det är inget, min väger 5kg o är inga problem.

3kg är inget,antingen bär du den under armen eller så köper du en väska.
ska du släpa runt på din stora stationära dator som väger 20kg, + så måste du dra med dig din skärm,lurar ,mus o tangentbord,sladdar,inget batteri, mmm då får du köpa dig ett släp,
har du verkligen tänkt igenom detta

Permalänk
Avstängd

Need for gaming: Underground 2

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Ingen numpad blir inget bra för mig som är vänsterhänt, dock så sitter ju touchpaden bra för mig

Är det bara jag som kom att tänka på den här gamla reklamen?
http://www.youtube.com/watch?v=FzswPqmDpo4

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigPinky:

Vem säger att alla gamers är FPS-kräsna. Jag vet många "gamers" som spelar spel för utseendet skull. Kommer ihåg då Oblivion kom... Många, inc mig själv, spenderade mycket tid åt att bara titta på utsikten

Du kopplar vackra grafikmotorer till SSD-enheter hur?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk

inte imponerande, skiljer inte värst mycket från min laptop.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Inaktiv

Nej, jag köper inte säljsnacket på detta. Specifikationerna var heller inte speciellt roligt och kopplat till det löjligt höga priset så känns det lite som en flopp. Ser inte varför man skulle välja denna istället för en billigare dator från en konkurrent med bättre specifikationer.

Razers Switchblade var betydligt intressantare även om den också kändes rätt tveksam.

Permalänk
Medlem

Snygg som statan men denna kommer bli svår sold. Falsk marknadsföring och för stort pris. De flesta märken har haft datoret som leveerar bra spelprestanda. Men att kalla det den frösta äkta laptoppejn för gaming kommer jag inte anamma förens de släppt en laptop med utbytbara komponenter, för det är det en gamer borde leta efter

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Snygg som statan men denna kommer bli svår sold. Falsk marknadsföring och för stort pris. De flesta märken har haft datoret som leveerar bra spelprestanda. Men att kalla det den frösta äkta laptoppejn för gaming kommer jag inte anamma förens de släppt en laptop med utbytbara komponenter, för det är det en gamer borde leta efter

Exakt, ungefär som Msi GT780 där man får skruva bort plåten under laptopen utan att förstöra garantin o kommer åt all hårdvara, minnen,processorn,grafikkortet och hdd

Permalänk
Medlem

win -> touchpad/pekskärm
fail -> priset

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt fin dator, kommer lätt köpa den när den kommer ut, och de som tycker den är dyr borde kanske skaffa nytt jobb, 23.000kr är väl ingenting för en sån här cool dator. Ja tycker det är billigt för att ha något som de flesta andra inte kan köpa, de kostar o sticka ut ur mängden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entity:

Riktigt fin dator, kommer lätt köpa den när den kommer ut, och de som tycker den är dyr borde kanske skaffa nytt jobb, 23.000kr är väl ingenting för en sån här cool dator. Ja tycker det är billigt för att ha något som de flesta andra inte kan köpa, de kostar o sticka ut ur mängden

Har inget med pengarna o göra, köpte själv en M18X Alienware för 24000:- med mer än 3ggr bättre prestanda.
Du får inget för pengarna förutom en liten extra LCD, dom tar ett extremt överpris som ingen med kunskap skulle köpa, helt enkelt ett korkat köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entity:

Riktigt fin dator, kommer lätt köpa den när den kommer ut, och de som tycker den är dyr borde kanske skaffa nytt jobb, 23.000kr är väl ingenting för en sån här cool dator. Ja tycker det är billigt för att ha något som de flesta andra inte kan köpa, de kostar o sticka ut ur mängden

Bra idé, jag tycker att du ska köpa den.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

snygg design, även då jag tycker razer-loggan är lite p12. de borde göra denna med ett normalt tangentbord/touchpad, en 15" skärm och sedan lägga de runt 10-13k och ha ungefär samma hårdvara som de andra datorerna i prisklassen. då skulle jag vara intresserad

Permalänk

Intressant, men upplösningen och grafikkortet passar inte ihop, finns ingen mic input vad jag såg (bilden som visade input hade endast headset input), priset är för dyrt för en laptop med denna hårdvara, samt att även om touchpanelen var något nytt så spelar man aldrig med touchpad, så extra knapparna kommer inte att användas ifall man använder en mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entity:

Riktigt fin dator, kommer lätt köpa den när den kommer ut, och de som tycker den är dyr borde kanske skaffa nytt jobb, 23.000kr är väl ingenting för en sån här cool dator. Ja tycker det är billigt för att ha något som de flesta andra inte kan köpa, de kostar o sticka ut ur mängden

precis sen måste ju Razer tjäna pengar på den och deras marknad är inte direkt stor.

Permalänk
Medlem

Skitdator självklart!

MEN, man kan faktiskt inte jämföra bärbart mot stationärt. Däremot är ju razern sämre än både MSI och asus bärbara datorer och dyrare vilket gör det till så mycket fail det bara kan bli

Permalänk
Medlem

Riktigt bärbara?

De säger att det är den första riktigt bärbara gaminglaptopen, men det är väll helt enkelt en fråga om hur stark man är!?

Visa signatur

Kunskapens rot är bitter men dess frukter söta.