Officiella Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad-tråden

Permalänk
Skrivet av tofupunk:

Du kan inte spela betan om du inte har förbokat RO2 Deluxe. Dessutom bör du inte köpa något på G2Play, då de säljer gråimport, vilket snuvar utvecklare på pengar och går emot steams EULA. Det finns tydligen folk som har fått sitt steamkonto avstängt för sånt.

Oj fyf*n. Det lät inge trevligt!
Sista gången jag handlade där!

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk
Medlem

Skaffade RO2 på Steam igår. Hade RO1 sen tidigare, men jag kunde inte hitta min kära Kar98k med bajonetten, fast att det stod på Steam att jag skulle få den om jag hade RO1. Hamnade på en svensk server fylld med botar, så jag hann inte riktigt skaffa mig en uppfattning om hur spelet var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Skaffade RO2 på Steam igår. Hade RO1 sen tidigare, men jag kunde inte hitta min kära Kar98k med bajonetten, fast att det stod på Steam att jag skulle få den om jag hade RO1. Hamnade på en svensk server fylld med botar, så jag hann inte riktigt skaffa mig en uppfattning om hur spelet var.

Är ju inte släppt än, är ju bara beta än. Du får bajonetten sen när det släpps ändra får jobba för den

Permalänk
Medlem

Kan ni låsa upp saker i betan? Alltså vapen och dylikt. Det kan inte jag göra. Levelsystemet verkar inte funka helt 100%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Är ju inte släppt än, är ju bara beta än. Du får bajonetten sen när det släpps ändra får jobba för den

Fast idag har alla RO1-spelare bajonett, ny patch ute, nya banor, bajonetter till alla veteraner

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Har precis köpt en ny dator för att man skall kunna spela med hyfsad FPS istället för att laptopen skall slita igenom spelet

Permalänk
Medlem

Jag har tidigare gnällt om detta problem är det någon annan som har detta felet det är inte på alla kartor och verkar bara uppstå när jag är ryss.

http://imageshack.us/photo/my-images/695/rogame20110909164602... en till

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Problem att starta spelet efter senaste uppdateringen?

Mitt startade inte, men detta funkade:

After the last update, we changed the directory where your INI files are being saved and this can interfere with how the game can run (or lack thereof).

Step 1: Open the old INI directory [Documents\My Games\UnrealEngine3] and delete the ROGame folder

Step 2: Open the [Documents\My Games\RedOrchestra2\ROGame\Config] folder, and delete those files as well

Step 3: Open [C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\redorchestra2beta\ROG ame\Config] and delete those files.

Go back into Steam, right click on the Red Orchestra 2 beta game and Verify the game cache. Steam will then download a few new files.

Voila! The game should now launch.

http://forums.tripwireinteractive.com/showthread.php?t=61786

Permalänk

Precis när jag skulle skjuta en ryss i huvudet så stängde spelet ner sig

Men fan va underhållande det är

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

Tycker att spelet kraschar för mycket. Sen är serverbrowsern en mytoman, står det 49 ping så har jag oftast 120 när jag går in, svensk eller tysk server.

Permalänk
Medlem

För mig har det nog inte kraschat på många dagar. Och sedan jag tryckte i mer ram gick från 2 till 4gb så har jag haft mycket bättre prestanda osv
Min favoritklass just nu är nog elite rifleman eller vanlig rifleman och c96an .

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Tycker att spelet kraschar för mycket. Sen är serverbrowsern en mytoman, står det 49 ping så har jag oftast 120 när jag går in, svensk eller tysk server.

Bugg som uppstod senaste patchen. Dubbelklicka inte, högerklicka och kör "join" elller klicka en gång och klicka på connect så kommer du in i rätt server.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofupunk:

Bugg som uppstod senaste patchen. Dubbelklicka inte, högerklicka och kör "join" elller klicka en gång och klicka på connect så kommer du in i rätt server.

Tillkom en ny bugg senaste patchen vilket antagligen är länkat till punkbuster som gör att det laggar mer. Spännande att se hur bra de har hunnit fixa buggarna till imorgon. Var ju trots allt någon dag sedan senaste patchen kom nu.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

Kul spel dock jävligt mycket buggar å spelet crashar om man tabbar ner å liknande.
Jävligt roligt när man får ett antal kills på inte jätte lång tid

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Imorgon som kommer spelet i brevlådan, har längtat som in i helvete, 2 år antagligen?
Vi ses på stridsfältet imorgon

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Jag skapade en sweclockers grupp på steam är ni intresserade så gå med i den Så kanske vi kan få ihop ett gäng som kan spela ihop mm.
"RO2 Sweclockers" Kallar jag den leta upp den på steam o gå med-
Finns det redan en sånhär grupp så säg det till mig .

Jag funderar på om det skulle hjälpa för att höja inställningarna om grafikkortet hade mer än 512 minne var kan jag se hur mycket GPU ram som ett vist spel tar?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag skapade en sweclockers grupp på steam är ni intresserade så gå med i den :)?

Då var man medlem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toye666:

Då var man medlem

Mycket bra.
Alla som går med och inte heter typ samma som på sweclockers får gärna skriva vad dom har för namn på sweclockers så man har lite koll

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ska gå med, men har varit så mycket med jobbet så jag har inte hunnit spela så mycket, men nästa gång jag går in så går jag oxå med i gruppen och mitt spel namn är BattlePilgrim

Mvh Jonatan:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag skapade en sweclockers grupp på steam är ni intresserade så gå med i den Så kanske vi kan få ihop ett gäng som kan spela ihop mm.
"RO2 Sweclockers" Kallar jag den leta upp den på steam o gå med-
Finns det redan en sånhär grupp så säg det till mig .

Jag funderar på om det skulle hjälpa för att höja inställningarna om grafikkortet hade mer än 512 minne var kan jag se hur mycket GPU ram som ett vist spel tar?

Tog mig friheten att joina även om jag inte har RO2, ska införskaffas så snabbt som möjligt dock

Permalänk

Jag är ju sen som vanligt, beställde igår på cdon (299:-) får hoppas det kommer innan helgen!

Sturmangriff!

Permalänk
Avstängd

Det förvånar mig hur ni kan tycka det är roligt. Jag förbokade deluxe och har spelat betan. Kännslan var riktigt uselt för en shooter och grafiken är inte bättre en quake 3 (föredrar q3 grafiken endå).

Är det för att ni har spelat RO1 som ni per automatik tycker tvåan är bra eller vad är det som är bra med det?

Är det för att man springer långsamt samt fördröjd aimdown the sight som gör att det blir roligt?

Enlight me, för jag vet inte vad/vart man ska kolla efter det roliga med spelet.

Permalänk
Medlem

Nu finns pre-download på RO2 så det är bara att börja ladda ner!

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Min pre-load sitter fast på 95,4%, hur är det med er?

Nvm, hade för lite plats -_-

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Det förvånar mig hur ni kan tycka det är roligt.

Kännslan var riktigt uselt för en shooter och grafiken är inte bättre en quake 3 (föredrar q3 grafiken endå).

Notera att jag endast hoppade in en kort stund och spelade igår, men jag kan säga att jag blev positivt överaskad.

Började med att hoppa in på en server där det skulle innehålla 31(av 32) spelare, men av någon anledning var det inte en kotte där.

Så efter lite kutande kom någon in på samma server, och en till. Två mot mig, första gången jag spelade. Ivrigt smög jag omkring och hade ingen anning om vart de var eller vart de kom ifrån, men hörde då och då några skott här och där. Till slut såg jag dem båda två, på en våning över mig i ett hus. Drog snabbt upp mitt gevär, siktade, och tog en av den rakt i pannan.

Tiden drog då slut, men jag måste säga att det kändes väldigt bra att smyga runt ivrigt i en inte så hel byggnad och försöka hitta någon att skjuta ner...

Sedan kom lite fler in efter ett kartbyte, och då dog jag pinsamt mycket. Dödade till och med en team mate då jag trodde att Rött=Fiende. Förstod kanske lite för långsamt att det inte riktigt gick att kuta runt som en tok och hoppas på det bästa här, så efter lite byte av taktik toh jag till slut någon med pistol, och sedan en till med geväret. Men även då så var det för det mesta jag som fick käka grus. Trots det hade jag roligt.

Citat:

Är det för att ni har spelat RO1 som ni per automatik tycker tvåan är bra eller vad är det som är bra med det?

Jag har själv inte spelat första Red Orchestra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Det förvånar mig hur ni kan tycka det är roligt. Jag förbokade deluxe och har spelat betan. Kännslan var riktigt uselt för en shooter och grafiken är inte bättre en quake 3 (föredrar q3 grafiken endå).

Är det för att ni har spelat RO1 som ni per automatik tycker tvåan är bra eller vad är det som är bra med det?

Är det för att man springer långsamt samt fördröjd aimdown the sight som gör att det blir roligt?

Enlight me, för jag vet inte vad/vart man ska kolla efter det roliga med spelet.

Kanske är det känslan av att varje gång man sätter kulan i sin motståndare så känner man en känsla utav seger och adrenalin?
Har aldrig blivit så taggad när jag spelat ett FPS förut. Känslan är obeskrivlig när man slåss mot 32 hårdpumpande spelare. Kulorna viner överallt och man hör fallna kamrater skrika och granater som sprängs.

Ur dammet in genom fönstren kommer tre tyskar trippandes och jag med min PPSh drämmer ner alla tre, de vrider sig i plågor på golvet och man känner verkligen att det var JAG som hade ihjäl de där jävlarna. Utanför huset så hör jag en stridsvagn och jag som valt att spela som ingenjör har två stycken RPG-40 granater tillgodo. Jag ställer mig upp och kutar ut mot stridsvagnen med granaten i högsta hugg och är redo att kasta mot stridsvagnen samtidigt som jag möter en tysk i dörren, en kamrat skjuter ned tysken men oturligt nog lyckas tysken få mig i magen men jag har som tur är ändå kastat granaten, min gubbe ligger och kvider sig i plågor och långsamt så suddas livet ut för min sovjetiska krigare och han dör samtidigt som stridsvagnen sprängs och jag får en helvetes med poäng.

Ett annat spelmoment var när fienden hade tagit en bas på kartan och jag hade kommit lite långt efter mina kamrater, plötsligt så får jag se en tysk granat som dimper ner vid mina fötter, jag försöker kasta mig därifrån och vill bara ha alla lemmarna kvar på kroppen men som tur är hör jag bara ett hånfullt psssssssssssst ur den där granaten och luften fylls istället med rök. Perfekt tänker jag och jag sätter mig i röken bakom ett gäng med sandsäckar och där sitter jag och lyckas knäppa minst ett dussin tyskar, skotten i min PPSh tar slut men marken är fylld med tyska MP-40 så jag plockar upp en sådan och beger mig inåt på fiendens territorium och fortsätter mitt bakhåll. Inom loppet av ett tiotals sekunder så backas jag upp av flertalet soldater som har tagit sig fram genom röken och nu är vi plötsligt fler än fienden i denna zonen och vi tar över den väldigt enkelt, fienden är tillbaka på ruta 1 och vi vinner väldigt enkelt. Deras försök till en attack gick käpprätt åt skogen.

Aldrig tidigare har jag haft en känsla av att man verkligen måste tänka efter innan man vågar göra sitt drag, för vad man än gör så har det betydelse, åtminstone är det så jag har fått känslan av. Det uppnår man aldrig i Battlefield, än mindre i Call of Duty.

10000000000000 utav 10 toasters får Red Orchestra 2 utav mig. <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Det förvånar mig hur ni kan tycka det är roligt. Jag förbokade deluxe och har spelat betan. Kännslan var riktigt uselt för en shooter och grafiken är inte bättre en quake 3 (föredrar q3 grafiken endå).

Är det för att ni har spelat RO1 som ni per automatik tycker tvåan är bra eller vad är det som är bra med det?

Är det för att man springer långsamt samt fördröjd aimdown the sight som gör att det blir roligt?

Enlight me, för jag vet inte vad/vart man ska kolla efter det roliga med spelet.

Om man inte gillar taktiska shooters som RoHos faktiskt är så har man inte mycket att hämta.Svårt,för att inte säga omöjligt,att bilda sej en uppfattning av spelet i en Beta med många buggar och totalt avsaknad av teamwork.Prova spelet om några dagar istället på en server med bra teamplay så får du en riktig uppfattning om spelets storhet.

Är du av åsikten att Cod Blops eller för den delen Bfbc2 är guds gåva till mänskligheten så lär du bli grymt besviken då Ro serien står för realism,samarbete och taktik än bara run `n gun som ovanstående exempel.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna spela via steam om man köper denna?

http://www.webhallen.com/spel/pc/97984-red_orchestra_2-heroes...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Kommer man kunna spela via steam om man köper denna?

http://www.webhallen.com/spel/pc/97984-red_orchestra_2-heroes...

Det är väl bara att lägga till det i steam. Under spel menyn finns:

lägg till icke-steam-spel i Mina spel-listan <--- vem har översatt?

Jag TROR det funkar i alla fall.