Officiella Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Kommer man kunna spela via steam om man köper denna?

http://www.webhallen.com/spel/pc/97984-red_orchestra_2-heroes...

Det borde funka i alla fall, det är så jag gjorde med cod4, ifall det inte går så blir jag grymt besviken eftersom jag har förbokat det från cdon.com

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Ni som har spelat beta, hur känns det? Värt att köpa?
Har spelat RO1, dock inte jättemycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zimbaa:

Ni som har spelat beta, hur känns det? Värt att köpa?
Har spelat RO1, dock inte jättemycket.

Tycker du om RO1 tycker du om RO2, samma känsla.

Med tanke på att du kan få det för 250 kr så är det inte mycket att snacka om!

Permalänk

Fick spelet i brevlådan idag, men när jag skriver in koden i steam möts jag av "Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad kan inte installeras än eftersom det inte har släppts". Kul.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Fick spelet i brevlådan idag, men när jag skriver in koden i steam möts jag av "Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad kan inte installeras än eftersom det inte har släppts". Kul.

Det har ju inte släppts heller. Kl 20 00 har jag hört. Men du borde ju kunna förhämta på steam i alla fall..

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Nick: 2ClipsOneKill. Har joinat steam-gruppen. Finns det VOIP ingame och kan man på ett smidigt sätt få in alla i samma squad/lag ala BF3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Fick spelet i brevlådan idag, men när jag skriver in koden i steam möts jag av "Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad kan inte installeras än eftersom det inte har släppts". Kul.

Det släpps kl 19 så vänta tills dess.

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klockans:

Nick: 2ClipsOneKill. Har joinat steam-gruppen. Finns det VOIP ingame och kan man på ett smidigt sätt få in alla i samma squad/lag ala BF3?

Man kan ha microfon och det finns ett gruppsystem jag har inte testat något utav dette än dock.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Kommer detta att kunna spelas på en äldre dator, intel core 2 e6850, 5770 1gb ?
Läste att folk hade l prestandaproblem i betan men det kanske ordnat till sig?

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - i5 2500K@4,5Ghz - MSI Radeon R9 280X 3GB - Cooler Master Hyper 212 Plus - Corsair 8GB CL9 1600Mhz - Windows 10 64bit - Fractal Design R2 800W - OCZ Trion 150 2,5" SSD 240 GB - 1TB WD Caviar Black - Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Kommer man kunna spela via steam om man köper denna?

http://www.webhallen.com/spel/pc/97984-red_orchestra_2-heroes...

RO2 använder sig av steamworks, så ja, du kommer kunna spela det via steam, inte utan dock.

Permalänk
Medlem

Någon som beställt från g2play som fått sin key än? Har inte fått min och är 30min kvar till spelet släpps

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farner:

Någon som beställt från g2play som fått sin key än? Har inte fått min och är 30min kvar till spelet släpps

Hej beställde också där, skriver när jag fått min nyckel. Hoppas verkligen man får den idag.

Permalänk
Medlem

Förfan... håll er borta från G2Play. Dåligt för er och för utvecklaren. Ett gäng lurendrejare.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk

Release framflyttad 3h enligt nedräknaren på steam. Aj aj det svider

Permalänk
Medlem

Tillgänglig: 13 September 2011
Det här spelet blir upplåst om ungefär 2 timmar ^^

Visa signatur

Stationär: Rysk Super Maskin

Permalänk
Medlem

Ja va fan e det för hyffs att flytta fram 2 h sådär bara?????

stavning
Permalänk
Medlem

Kan ju också vara Steam som jävlas.

Visa signatur

Dator 1:GA-990FXA-UD3| 1090T 3.2 GHz||RX 480||8GB Hyper X 1600MHz||Samsung 850 EVO 250 Gb, WD Caviar Black 750Gb, WD Caviar Blue 1TB||Fractal Design R5||Corsair HX650||Noctua NH-D14||Asus Xonar DGX||
Dator 2: M4A785TD-V EVO|| 965 BE 3.4 GHz||R9 380||4GB 1333 MHz||F3 320 GB||Antec P183||Corsair TX650||CM Hyper 212+||

Permalänk
Medlem

Jag beställde mitt i augusti på cdon.com och ännu har jag inte fått spelet, är det för att jag beställde med faktura eller är det för att jag bor cirka 3 timmar ifrån Göteborg?

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tEan:

Om man inte gillar taktiska shooters som RoHos faktiskt är så har man inte mycket att hämta.Svårt,för att inte säga omöjligt,att bilda sej en uppfattning av spelet i en Beta med många buggar och totalt avsaknad av teamwork.Prova spelet om några dagar istället på en server med bra teamplay så får du en riktig uppfattning om spelets storhet.

Är du av åsikten att Cod Blops eller för den delen Bfbc2 är guds gåva till mänskligheten så lär du bli grymt besviken då Ro serien står för realism,samarbete och taktik än bara run `n gun som ovanstående exempel.

Jag gillar bfbc2 och call of duty:) Men ja får prova lite när spelet släpps och prova spela så som dom andra skrivit, att spela det på ett mer realistiskt sett.

Permalänk
Medlem

Hittade detta:

Citat:

[TW]Yoshiro: As this appears to be the number 1 question
[TW]Yoshiro: DO NOT EVER TRUST THE STEAM COUNT DOWN TIMER FOR A NON VALVE GAME
[TW]Yoshiro: it just ends in sadness

Visa signatur

Dator 1:GA-990FXA-UD3| 1090T 3.2 GHz||RX 480||8GB Hyper X 1600MHz||Samsung 850 EVO 250 Gb, WD Caviar Black 750Gb, WD Caviar Blue 1TB||Fractal Design R5||Corsair HX650||Noctua NH-D14||Asus Xonar DGX||
Dator 2: M4A785TD-V EVO|| 965 BE 3.4 GHz||R9 380||4GB 1333 MHz||F3 320 GB||Antec P183||Corsair TX650||CM Hyper 212+||

Permalänk
Medlem

Hej alla sweclockers!

Är i behov av ett snabbt svar då spelet släpps inom de närmsta timmarna. Jag sitter i valet och kvalet om jag skall köpa spelet eller inte. Det är ju 20 % rabatt om jag förbokar. Problemet är den dator jag har att spela på.
Det är en Acer timeline X 3820 TG med följande specs.
Intel core i5-450M 2,4 GHz
4 Gb Ram
Ati mobility Radeon HD 5650

Har kollat runt lite och mitt grafikkort ligger endast ett par snäpp över de grafikkort som nämns som minimum för att klara av spelet. Processor och minne skall inte vara några problem. Det är inga stora pengar men känns ändå lite surt att lägga på ett spel jag inte kan spela. Har inte tänkt köpa ny dator inom den närmsta framtiden.

Jag förväntar mig givetvis inga superinställningar men kommer jag att kunna spela spelet med OK fps på lägre inställningar och fortfarande få en bra spelupplevelse.

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av TheDane:

Hej alla sweclockers!

Är i behov av ett snabbt svar då spelet släpps inom de närmsta timmarna. Jag sitter i valet och kvalet om jag skall köpa spelet eller inte. Det är ju 20 % rabatt om jag förbokar. Problemet är den dator jag har att spela på.
Det är en Acer timeline X 3820 TG med följande specs.
Intel core i5-450M 2,4 GHz
4 Gb Ram
Ati mobility Radeon HD 5650

Har kollat runt lite och mitt grafikkort ligger endast ett par snäpp över de grafikkort som nämns som minimum för att klara av spelet. Processor och minne skall inte vara några problem. Det är inga stora pengar men känns ändå lite surt att lägga på ett spel jag inte kan spela. Har inte tänkt köpa ny dator inom den närmsta framtiden.

Jag förväntar mig givetvis inga superinställningar men kommer jag att kunna spela spelet med OK fps på lägre inställningar och fortfarande få en bra spelupplevelse.

Tack på förhand!

Minimum systemkrav säger NVIDIA GeForce 7800 GTX vilket är väldigt gammalt nu (tidigt 2007 tror jag?). På låga inställningar så tror jag spelet flyter på rätt okej med din dator.

EDIT: NVIDIA GeForce 7800 GTX är så gammalt som 2005 såg jag nu.

Permalänk
Medlem

just nu håller steam på att uppdatera mitt förladdade spel så det är nog dax snart

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

nu helt plötsligt står det 14 sept på steam... wtf jag som suttit å taggat hela kvällen.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Gah! Nu står det tillgängligt om 3 timmar X(

Permalänk
Medlem

Troligtvis så stämmer det som W1KARS sa några inlägg upp. Men det är likabra att dom inte släpper innan dom tycker det är tillräckligt färdigt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Vafa.....klockan är 9.

OCH NU STÅR DET SPELET ÄR TILLGÄNGLIGT 14e September om 3 Timmar.

Skjuta upp och skjuta upp..

Man blir så jäkla galen

Sedan fick jag även en patch för cirka 10 minuter sedan. Hade ''preloadat'' i morse och nu får man en 2.6 GB patch och även spelet ytterligare försenat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Troligtvis så stämmer det som W1KARS sa några inlägg upp. Men det är likabra att dom inte släpper innan dom tycker det är tillräckligt färdigt.

En timma hit eller dit spelar mig ingen roll men när dagar ändras kan man bli lite skeptisk. Nåja, det är väl bara att fortsätta med beta-versionen då och vänta till tolvslaget!

Permalänk
Medlem

Jag började preloada spelet för några timmar sen. Nu ser jag att steam har suspendat min preload, och dessutom tagit bort de 3.6 gb data som jag dragit ner. När jag försöker starta preloaden igen står det: "The Steam servers are currently too busy to handler anymore preloads of ROHS. Please try again in a few hours."

Jag är inte glad.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Se huvudmenyn på http://www.kotaku.com/ och kolla reklamen för RO2:HOS - "Available now" my ass ^^