Permalänk

gtx 560 ti - bf3

Någon som har en aning om varför jag får så grova fps-drops? Ibland så flyter det på fin fint och jag ligger runt 40-45 fps, men sen från ingenstans så dyker den bara ner på 10 fps och jag blir sur, händer ingenting speciellt ingame utan fps'en bara drar iväg...

Vissa stunder kan jag sitta och köra utan några problem i någon timme, men ibland så får jag de där fps drop'sen en gång i minuten. Kortet är överklockat och ligger på 975/1950/4600, 1137 mV på core. Temperaturen är det inget fel på då jag ligger runt ~70 grader ingame!

Har beta-drivrutinerna!

Permalänk

bumpelibumpelidump

Permalänk
Medlem

att "bumpa" är förbjudet.

Permalänk
Inaktiv

Bump efter 4 minuter, bra där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Bump efter 4 minuter, bra där.

Är man desperat så är man :/

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i5 2500K l Corsair H80 l Asus P8P67 Pro l GeForce GTX 560 Ti OC 1GB l Corsair 8GB 1600 MHz Vengeance l Corsair SSD Force GT 120GB l Western Digital Caviar 2TB l Corsair HX 850W l Samsung SH-S222AB l NZXT H2 l Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Har upptäckt denna buggen en gång hittills, handlar troligtvis om drivrutinsproblem. När det händer - Kan du kontrollera vad din GPU har för klockfrekvens? Om du kör MSI afterburner till exempel får du en graf som bevakar GPU klocken. För jag tycker det låter som att GPUn klockar ner sig tillfälligt på grund av nåt fel i mjukvaran.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk

Vlademil, kan kolla nästa gång jag kör!

Tack alla andra

Permalänk
Skrivet av MadeInChina:

Någon som har en aning om varför jag får så grova fps-drops? Ibland så flyter det på fin fint och jag ligger runt 40-45 fps, men sen från ingenstans så dyker den bara ner på 10 fps och jag blir sur, händer ingenting speciellt ingame utan fps'en bara drar iväg...

Vissa stunder kan jag sitta och köra utan några problem i någon timme, men ibland så får jag de där fps drop'sen en gång i minuten. Kortet är överklockat och ligger på 975/1950/4600, 1137 mV på core. Temperaturen är det inget fel på då jag ligger runt ~70 grader ingame!

Har beta-drivrutinerna!

Vad kör du för settings med den FPSen? Upplösning & Kvalitet?

Permalänk
Skrivet av Utbildadninja:

Vad kör du för settings med den FPSen? Upplösning & Kvalitet?

Ultra och 1920x1080

aja, när jag fick de där fps-drops'en så åkte "gpu-användningen" ner till ~25% ist för att vara uppe på 95-100% (enligt msi-afterburner)

Permalänk
Skrivet av simme300:

att "bumpa" är förbjudet.

Man kan ju vara snäll och skriva något som kanske hjälper ist för att bara skriva dump?

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk
Skrivet av MadeInChina:

Ultra och 1920x1080

aja, när jag fick de där fps-drops'en så åkte "gpu-användningen" ner till ~25% ist för att vara uppe på 95-100% (enligt msi-afterburner)

mycket intressant! Det är nog fixat i nästa Nvidia drivrutin!

Permalänk
Skrivet av MadeInChina:

Ultra och 1920x1080

aja, när jag fick de där fps-drops'en så åkte "gpu-användningen" ner till ~25% ist för att vara uppe på 95-100% (enligt msi-afterburner)

Hur i hela friden får du så hög FPS? Kör du utan kantutjämning och grejer då antar jag? Antingen det eller så är det inte 40 stabila?
Enligt Sweclockers test var det ju nämligen 580 som gällde för att få runt den FPSen stabilt

Själv funderat på att skaffa en 560Ti som mellanlandning fram till dom släpper korten med mindre kretsar faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utbildadninja:

Hur i hela friden får du så hög FPS? Kör du utan kantutjämning och grejer då antar jag? Antingen det eller så är det inte 40 stabila?
Enligt Sweclockers test var det ju nämligen 580 som gällde för att få runt den FPSen stabilt

Själv funderat på att skaffa en 560Ti som mellanlandning fram till dom släpper korten med mindre kretsar faktiskt

Har också ett Gainward 560ti, kunde toppa allt där med runt 30 fps utomhus.
Tycker inte deras test där stämmer.

Permalänk
Medlem

Jag får 70-110FPS med 560ti och 2500k.

Kör allt på low förutom textures som är på high. @1920x1080

Permalänk
Skrivet av Utbildadninja:

Hur i hela friden får du så hög FPS? Kör du utan kantutjämning och grejer då antar jag? Antingen det eller så är det inte 40 stabila?
Enligt Sweclockers test var det ju nämligen 580 som gällde för att få runt den FPSen stabilt

Själv funderat på att skaffa en 560Ti som mellanlandning fram till dom släpper korten med mindre kretsar faktiskt

Det är 40 stabils fps, förutom de här random fps-drops'en jag får när grafikkortet slutar göra något <.<

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av MadeInChina:

Det är 40 stabils fps, förutom de här random fps-drops'en jag får när grafikkortet slutar göra något <.<

Du ber om hjälp, men ger oss inte mycket information.
Vilket OS, hur mycket arbetsminne, märke på kortet, har du testat oklockat?
Vi är vare sig tankeläsare eller spåkärringar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Du ber om hjälp, men ger oss inte mycket information.
Vilket OS, hur mycket arbetsminne, märke på kortet, har du testat oklockat?
Vi är vare sig tankeläsare eller spåkärringar.

Ber om ursäkt

Windows 7 Ultimate 64-bit, 8gb ram, AMD Phenom II X4 955 @ 4ghz, http://www.inet.se/artikel/5409095/gigabyte-geforce-gtx-560-t... där är kortet, har testat klocken som kortet kommer med (900/1800/2004) @ 1050mV, även testat 1087mV och de laggar fortfarande!

Hoppas det där räcker, vill du veta nå mer så är det bara att fråga!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av MadeInChina:

Ber om ursäkt

Windows 7 Ultimate 64-bit, 8gb ram, AMD Phenom II X4 955 @ 4ghz, http://www.inet.se/artikel/5409095/gigabyte-geforce-gtx-560-t... där är kortet, har testat klocken som kortet kommer med (900/1800/2004) @ 1050mV, även testat 1087mV och de laggar fortfarande!

Hoppas det där räcker, vill du veta nå mer så är det bara att fråga!

Det är lugnt.
Har du sett den här tråden även om du lider av lagg och inte krasher kan det ju vara värt att testa.
Ni som har problem med Gigabyte 560 TI OC, titta hit
Sen är ju också BF3 en beta, saken kan bli bättre när den skarpa versionen släpps.
BF3 är också törstigt på V-ram, så man får se över inställningarna så att inte den mängden slår i taket.
Det kan också vara värt att uppdatera DirectX

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Det är lugnt.
Har du sett den här tråden även om du lider av lagg och inte krasher kan det ju vara värt att testa.
Ni som har problem med Gigabyte 560 TI OC, titta hit
Sen är ju också BF3 en beta, saken kan bli bättre när den skarpa versionen släpps.
BF3 är också törstigt på V-ram, så man får se över inställningarna så att inte den mängden slår i taket.
Det kan också vara värt att uppdatera DirectX

Usch flasha bios, är så förjävla feg så det tror jag nog att jag skippar. Men men, får väl hoppas att det försvinner efter releasen! Får väl helt enkelt stå ut med skiten eller lira nå annat! :

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att jag också har märkt av random fps drops, dock kör jag i SLI. Intressant att se andra med samma problem, kan bara hoppas på att det är omogna drivrutiner.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av MadeInChina:

Usch flasha bios, är så förjävla feg så det tror jag nog att jag skippar. Men men, får väl hoppas att det försvinner efter releasen! Får väl helt enkelt stå ut med skiten eller lira nå annat! :

Blir det strömavbrott medan du flashar BIOS är det inte meningen att du ska ha grafikkortet, och då får du iaf reda på det

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma problem, kör gigabyte 560Ti SLI, och ibland helt random dyker fps:en ner till hälften, precis som att ett av korten skulle stänga av sig själv. Har löst problemet tillfälligt genom att sätta allt på high och bara 2xAA vilket har lett till att GPU:erna inte jobbar i 100% (85% på båda ungefär) och FPS dropsen uppstår inte längre.

Jag antar att det är något skumt fel i drivrutinerna som gör att detta händer och man kan ju hoppas att det blir bättre till släppet.