Problem med Gigabyte Gtx 560 ti OC i BF3? Titta hit!

Permalänk

Tack så mycket, BF 3 flyter på helt underbart bra nu.

Permalänk
Medlem

kan inte välja fil
jag ska bara ladda ner denna alltså?
http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=3707&dl...

Permalänk
Medlem

Hmm. Har nu F12_C på kort 1 (uppdaterat från F_11 tror jag) och F21 på kort 2.

Vilka biosversioner ska jag ha på de?

F13 och F22 eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

kan inte välja fil
jag ska bara ladda ner denna alltså?
http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=3707&dl...

japp
det fungerade utmärkt för mig
inga krascher längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Problemet med gigabytes 560ti är att många som lämnar fabrik är klockade ostabilt. De kan crasha i vilket spel som helst men oftare i mer krävande spel som t.ex bf3. För att lösa detta släppte gigabyte ett nytt bios som klockar ner grafikkortet till 890 mhz (om jag inte minns fel). Jag hade själv ett 560ti oc från gigabyte men jag kände inte att jag ville köra ett kort i 890mhz när jag hade betalat för ett som skulle vara stabilt i 900. Jag hade samtidigt hoppats på att kunna överklocka ännu mer. Så jag skickade in det till komplett och fick det utbytt mot ett asus som funkar perfekt.

Till er som har ostabila 560ti från gigabyte rekomenderar jag att försöka få det bytt till något annat kort. Ni kan ju alltid köra de nya biosen som funkar i de flesta fallen med det gör också kortet långsammare. Till er andra. Köp gigabytes 560ti på egen risk.

På tre ställen skriver du att kortet klockas ned vid biosflashning och att kortet då skulle bli långsammare... Någon källa på detta vore ju trevligt. Jag har inte hört någon som fått lägre klockning i alla fall. Inte jag själv heller.

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaddanL:

På tre ställen skriver du att kortet klockas ned vid biosflashning och att kortet då skulle bli långsammare... Någon källa på detta vore ju trevligt. Jag har inte hört någon som fått lägre klockning i alla fall. Inte jag själv heller.

Den klockar inte ner grafikkortet. Den höjer standard volten samt ökar prestandan i DX11 spel som det står i releasenotsen.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaddanL:

På tre ställen skriver du att kortet klockas ned vid biosflashning och att kortet då skulle bli långsammare... Någon källa på detta vore ju trevligt. Jag har inte hört någon som fått lägre klockning i alla fall. Inte jag själv heller.

När jag själv googlade för att mitt kort crashade hittade jag på gigabytes hemsida en bios som klockade ner kortet till 890mhz. Nu hittar jag http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=3707#bios. Jag vet inte om det är samma som jag hittade då. Det var inte långt efter att kortet släpptes som jag fick mitt så gigabyte kan säkert ha fixat ett nytt bios.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

När jag själv googlade för att mitt kort crashade hittade jag på gigabytes hemsida en bios som klockade ner kortet till 890mhz. Nu hittar jag http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=3707#bios. Jag vet inte om det är samma som jag hittade då. Det var inte långt efter att kortet släpptes som jag fick mitt så gigabyte kan säkert ha fixat ett nytt bios.

Det kan ha varit en miss från dom.

Permalänk
Medlem

Herregud vilken skillnad!!!

Gick från 45 FPS till konstant 60 på ULTRA nu. Spelar dock i 1680*1050 men satan :)! Nu ska bara caspian border provas

Permalänk
Medlem

Bara dubbelkollar, har flashat mitt grafikkort bios till version F13 nu, det är den senaste som släppts än så länge?? (Synd bara att BF3 betan är slut... )

Visa signatur

Intel i5 2500K l Corsair H80 l Asus P8P67 Pro l GeForce GTX 560 Ti OC 1GB l Corsair 8GB 1600 MHz Vengeance l Corsair SSD Force GT 120GB l Western Digital Caviar 2TB l Corsair HX 850W l Samsung SH-S222AB l NZXT H2 l Windows 7 64-bit

Permalänk

Har gigabyte 560 ti, BIOS version 13, bör jag flasha?

Permalänk
Inaktiv

Därför man väljer MSI 560ti Twin Frozr II

Permalänk
Medlem

Har ett riktigt irriterande problem här! Jag kör två 560 Ti i SLI. Jag flashade första kortet, det gick hur bra som helst, från 12 till 12_C.

MEN! Andra kortet går inte att flasha. Jag kan flasha, det står "Flash Successful! Please Reboot", men ingenting ändras, är fortfarande 12 när jag startat om. Har testat koppla ur andra kortet, byta plats på korten, ingenting fungerar, står att flashen lyckas, men ingenting ändras.

Hjälp skulle uppskattas otroligt mycket, river snart av mig håret av frustration.

Permalänk
Medlem

Tjena TS. Jag har samma grafikkort som dig (sli) min erfarenhet var att datorn crashar när jag spelade tex bf3 på ultra och ibland high så jag höjde volten med hjälp av MSI afterburner en aning. just nu ligger den på 1000 och de flyter på som fan. testa dig till en högre volt:)

Visa signatur

CPU Core i7 2600K, Amd 290 med Arctic Accelero Xtreme III @1100 MHz, Noctua NH-U12P SE2, MK Asus P8P67 Pro socket 1155, p67, ATX, rev3.1, Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze, SSD 120GB OCZ, Corsair 8GB DDR3, Kab Cooler master HAF 922, 2TB barrcuda hdd, Asus vg248qe, Razer Mamba, Qpad mk-85, Beyerdynamic dt770 Pro 80 ohm

Permalänk

Kommer bios'en funka till ett MSI GTX 560Ti-kort?

Visa signatur

Intel i9 9900k | ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | ASUS RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance 2x8GB 2666MHz | NZXT H510 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkatanCarlbom:

Kommer bios'en funka till ett MSI GTX 560Ti-kort?

du måste ha en bios från MSI

Permalänk
Medlem

Tja jag har 2st
gigabyte gtx560 ti oc och båda har versionen f21.

hur flashar jag dessa till den rätta versionen?

Permalänk
Medlem

Får tacka för tipset om att flasha bios det löste mina problem med BF3. Hade F12 och drog in F13 och efter det har det flytit på finemang.

Permalänk
Medlem

Om man inte hade några problem förutom de allmänna buggarna under Betan, bör det väl funka nu också?

Visa signatur

[i7 7700K][Asus STRIX Z-270F][16GB Corsair Vengeance DDR4 3200M][MSI 2080 DUKE][WD 1TB][970 Pro m.2 500G][EVGA 750 G2][27" 1440p 144hz ASUS][Cooler Master HAF932][Win 10][Z-5500]

Permalänk
Medlem

Jarå, har uppdaterat flash bios från den offficiella hemsidan, fortfarande crash. Ska testa använda MSI http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm se om de funkar.

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem

Skicka in korten.. få ut nya andra kort. Det gjorde jag..

Permalänk
Medlem

Problem: Skärmen blir svart efter 10 min spelande. Kan ctrl+alt+deleta och avsluta spel.

Dessa åtgärder har jag försökt med:
- Uppdaterat grafikkortets drivruting

- Flashat BIOs från grafikortets tillverkare F22
- MSI Afterburner sänkt clock frekvensen

*NYTT Problem: lira ungefär 10-30 min speltid sen släcks skärmen ner med följande (no signal decteced). Datorn är dock på men ljudet har försvunnit troligtvis crash? Måste starta om datorn.

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem

Värsta sopan på sånt här, nån som kan hjälpa till helt?

Då jag haft dessa problem och jag kör 2 Gigabyte SOC 560 TI skulle jag behöva en ny steg för steg guide för att få allt att fungera som det ska.

Den tidigare var ju en månad sen för BETAN.

Min burk:
Intel Core i7 2600K 3,4GHz
Gigabyte GeForce GTX 560 Ti SOC 1GB 2X SLI
Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 Moderkort
Corsair SSD Force Series 120GB
2TB Seagate Barracuda Green
Corsair HX 1000W 80+
Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare
BenQ TFT 24" XL2410T Zowie Bundling

Mest lite polare som hjälpt mig plocka ihop en grym burk för Bf3 o kommande Diablo3. Men själv är jag rätt dålig på att hantera en sån här dator :P.
Enligt denna tråd ska man ju göra grejer i Bios, uppdatera flash osv.

Jag har tankat dom senaste drivrutinerna på Nvidia för detta. Men som sagt, spelet crashar och flyter knappt i LOW ens.

Vad ska jag göra för att få liret att flyta perfekt? Vore grymt tacksam Kanske till och med är i fel tråd då detta gäller OC endast och mina kort är SOC?

/Seb

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk

Mitt kort buggade ur efter 5-10 minuter spel, skärmen frös och kunde bara göra ctrl-alt-delete, dessutom lät fläkten jävligt konstigt. Jag laddade ned EasyBoost och senaste BIOS till kortet från Gigaytes hemsida och uppdaterade till Bios ver. F12, hade F11 innan. Nu fungerar det hur bra som helst och inga oljud från fläkten mer!

Visa signatur

MSI H55M-ED55, i5 quad core 760, 12 gb Corsair xms3 1600 mhz ram, Nvidia GTX 560 TI 1gb, Corsair TX V2 650W, Win 7 home premium x64.

Permalänk
Medlem

Fixade mina random-krascher genom att flasha bios till F12_C, och jag är alltid noggrann med att minimera browsern när BF3 kör igång.

Nu har jag spelat utan problem under hela helgen, STORT TACK!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Fixade mina random-krascher genom att flasha bios till F12_C, och jag är alltid noggrann med att minimera browsern när BF3 kör igång.

Nu har jag spelat utan problem under hela helgen, STORT TACK!!!

Happy to help

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Jag är också en av de olyckliga ägarna som har ett Gigabyte GTX 560 TI OC och har inte haft några problem innan just BF3

Det crashar allt mellan 2-20 minuter. Nu undrar jag bara.....

Är inne på denna sida http://www.gigabyte.com/support-downloads/download-center.asp... och jag vill inte välja fel bios till en annan model.

Eller ska jag använda mig av en annan sida?

Det står att jag har bios-version 70.24.21.00.02 vilket inte säger mig så mycket och jag vet inte heller vilken version som jag ska använda. Tydligen så har jag redan den senaste versionen om jag kollar på ovanstående länk

Ok, har lite mer information. Provade senast att spela, och datorn då totalhängde sig. Vissa säger att man ska klocka ner, vissa att man ska klocka upp.

Här är lite mer info då jag installerade EasyBoost.

Bios version F21
Model name: GV-N560OC-1Gl

Det finns 4 filer att välja mellan när jag ska flasha upp via EasyBoost. Det går även att köra BIOS auto flash. Spelar det någon roll? Jag laddade hem vga_bios_gv-n560oc-1gi_f6.13.22.31 och packade upp, fick en katalog som heter GV-N560OC-1GI men när jag går i iden mappen så ser jag istället 4st men alla heter N560OGI.F6, F13,F22,F31 (allså inte OC) Stämmer detta ändå? Vilken ska jag föresten välja? F6, F13, F22, F31?

Permalänk

Fixat det nu! spelat i en timma utan några fel!

Jag kör gigabyte GTX 560 ti OC med amd phenom 4x 955t 3,3ghz på ultra i allt utan AA :)Har även ett moderkort för 400 kr, så 560 Ti klarar BF3 ultra i singleplayer utan att gå under 30fps i fighterna. Kanske hamnar på 20 någon sekund men kan jag leva med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jojjenooben:

Fixat det nu! spelat i en timma utan några fel!

Jag kör gigabyte GTX 560 ti OC med amd phenom 4x 955t 3,3ghz på ultra i allt utan AA :)Har även ett moderkort för 400 kr, så 560 Ti klarar BF3 ultra i singleplayer utan att gå under 30fps i fighterna. Kanske hamnar på 20 någon sekund men kan jag leva med!

Skrivet av Rh4sta:

Jag är också en av de olyckliga ägarna som har ett Gigabyte GTX 560 TI OC och har inte haft några problem innan just BF3

Det crashar allt mellan 2-20 minuter. Nu undrar jag bara.....

Är inne på denna sida http://www.gigabyte.com/support-downloads/download-center.asp... och jag vill inte välja fel bios till en annan model.

Eller ska jag använda mig av en annan sida?

Det står att jag har bios-version 70.24.21.00.02 vilket inte säger mig så mycket och jag vet inte heller vilken version som jag ska använda. Tydligen så har jag redan den senaste versionen om jag kollar på ovanstående länk

Ok, har lite mer information. Provade senast att spela, och datorn då totalhängde sig. Vissa säger att man ska klocka ner, vissa att man ska klocka upp.

Här är lite mer info då jag installerade EasyBoost.

Bios version F21
Model name: GV-N560OC-1Gl

Det finns 4 filer att välja mellan när jag ska flasha upp via EasyBoost. Det går även att köra BIOS auto flash. Spelar det någon roll? Jag laddade hem vga_bios_gv-n560oc-1gi_f6.13.22.31 och packade upp, fick en katalog som heter GV-N560OC-1GI men när jag går i iden mappen så ser jag istället 4st men alla heter N560OGI.F6, F13,F22,F31 (allså inte OC) Stämmer detta ändå? Vilken ska jag föresten välja? F6, F13, F22, F31?

Samma fraga har.
Vilken ska man flasha till? Jag korde autoflash och da fick jag F31. Fast ni andra verkar ha tagit F13, vad ar det for skillnad?

Permalänk
Skrivet av Shooblan:

Samma fraga har.
Vilken ska man flasha till? Jag korde autoflash och da fick jag F31. Fast ni andra verkar ha tagit F13, vad ar det for skillnad?

Kan inte svara på vad skillnaden är, men jag gick från F30 till F31. Detta enligt Easyboost. Om jag nu inte missminner mig.

I vilket fall har jag gått från 25% disconnects till 17% på en vecka, och Bara någon enstaka DC har berott på att BF3 kraschar. Och dessa verkar inte vara av samma karaktär som de under F30.