[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KKay:

Älskar att ni aktivt tar bort fuskare, tack för det

Är printscreens av värde om jag skulle stöta på en fuskare på eran server?

Absolut, men egentligen räcker ett soldier-namn, eftersom man enkelt kan kolla upp spelaren på Battlelog.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av KKay:

Älskar att ni aktivt tar bort fuskare, tack för det

Är printscreens av värde om jag skulle stöta på en fuskare på eran server?

Det är speciellt viktigt då vi gärna tar styrkande bevis om det finns tveksamheter.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

Servern gick ner och startade om 14:13. Vi loggar felet.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Jag har varit inne ett par tre gånger på servern och jag finner det verkligen kul att lira med er alla. Undrar om alla medlemmar som spelar på servern har lagt till [SweC] till sitt nick? Om inte så vore det trevligare om det blev gjort så man ser vilka som man skall hjälpa i första hand

Permalänk
Medlem
Skrivet av milla_66:

Jag har varit inne ett par tre gånger på servern och jag finner det verkligen kul att lira med er alla. Undrar om alla medlemmar som spelar på servern har lagt till [SweC] till sitt nick? Om inte så vore det trevligare om det blev gjort så man ser vilka som man skall hjälpa i första hand

Gå in i Edit profile, där finns det en tom ruta att skriva i

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Absolut, men egentligen räcker ett soldier-namn, eftersom man enkelt kan kolla upp spelaren på Battlelog.

Skrivet av Lan:

Det är speciellt viktigt då vi gärna tar styrkande bevis om det finns tveksamheter.

Okej!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Moderator
Moderator

Börjar bli lite trött på att kicka och banna folk för att det inte kan sköta sig i chat kanalerna. Hur svårt ska det vara att inte svära och förolämpa folk i chatten?

Det är inte tillåtet att bete sig hursomhelst - uppför er. Ser ni någon som beter sig illa, screenshot, lägg upp så fixar vi det. Servern följer precis samma grundregler i beteende som här i forumet.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Tja, kan inte kommer in på servern pga att jag är bannad tydligen, dock är det oklart för mig exakt vad jag har gjort ^^ om någon skulle kunna ge mig ett svar på det hade det varit underbart Körde knappt 10 min på den, anledning till bann hade gärna varit bra också! Tack
Namnet är Crippzor

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Nu dog den igen

Permalänk
Medlem

Disconnect 16:02 men är uppe igen

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem

Jag patchar nu servern till version R8.

Change list:
* Crashfixes
* RCON bugfixes; banList.add can now ban on player name
* Fixes for team & squad handling, both during and between rounds
* Server's online state is displayed in the "GameId:" field in the server window (see server provider documentation)
* A server that is not on the IP whitelist will disconnect/reconnect to the backend after each failed attempt at publishing itself - so you do not need to restart game servers manually after DICE has modified the IP whitelist in the backend.

Permalänk
Hedersmedlem

Klart! Då hoppas vi än en gång på bättre stabilitet...

Permalänk

Det gick snabbt!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Kikke:

Tja, kan inte kommer in på servern pga att jag är bannad tydligen, dock är det oklart för mig exakt vad jag har gjort ^^ om någon skulle kunna ge mig ett svar på det hade det varit underbart Körde knappt 10 min på den, anledning till bann hade gärna varit bra också! Tack
Namnet är Crippzor

Kollar. När spelade du, rätt mycket textloggar att gå igenom.

Skrivet av voro12:

Nu dog den igen

Skrivet av Eriksson(X):

Disconnect 16:02 men är uppe igen

Ny patch implementerad. Hoppas den löser problemen.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta skrivits innan men jag tycker ni ska ändra från 64 - 50 players, tycker de flesta servrar med 50 slots är mycket stabilare och roligare att spela på.

Permalänk

Det blev inget lösenord för att komma in på servern ?

Hur är det i mumble, bara nojs eller trevligt folk ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Bjebbosten:

Det blev inget lösenord för att komma in på servern ?

Hur är det i mumble, bara nojs eller trevligt folk ?

Se FAQ i andra posten från trådens start.

Trevligt folk, kan bli lite högljutt men vi har inte kickat någon ännu. Folk lyssnar och det samarbetas en hel del beroende på situation och lagmix.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Oteknisk:

Sacrefin går in och får 50-2 på highway-banan. Klart misstänkt. Sacrefin körde bara sniper, 64 spelare på banan. Har score/min på 1800. Det måste fan vara omöjligt eller?

En parentes här, är Highway med i rotationen igen?

Hur tar jag screenshot?

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

zh1nt0 skrev på sin Twitter att Karkandkartorna kommer att kunna spelas i samma map rotaton som dom nuvarande. Har ni funderat på om ni ska använda dom kartorna?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mr Najsman:

En parentes här, är Highway med i rotationen igen?

Hur tar jag screenshot?

Just nu verkar vanliga printscreen funktionen (tangenten print screen) inte fungera ingame, Fraps, Xfire eller annan tredjepart är att rekommendera.

Skrivet av voro12:

zh1nt0 skrev på sin Twitter att Karkandkartorna kommer att kunna spelas i samma map rotaton som dom nuvarande. Har ni funderat på om ni ska använda dom kartorna?

Nej, vi har inte funderat på det då vi har lite mer närliggande frågor först. Men det är på listan att diskutera.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Synd att den är full typ 24/7

Permalänk
Medlem

"" Aktivera köfunktionen på servern?
Tyvärr är det inget vi kan kontrollera, EA har själva valt att ta bort den. Under tiden rekommenderar vi följande lösning i Firefox och Chrome, utan att ta ansvar för eventuella problem. Inga klagomål ännu, dock.
http://www.coderah.com/?page_id=389 """

testa detta
fungerar jätte bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weeko:

"" Aktivera köfunktionen på servern?
Tyvärr är det inget vi kan kontrollera, EA har själva valt att ta bort den. Under tiden rekommenderar vi följande lösning i Firefox och Chrome, utan att ta ansvar för eventuella problem. Inga klagomål ännu, dock.
http://www.coderah.com/?page_id=389 """

testa detta
fungerar jätte bra.

Vem citerar du nu?
För övrigt så fungerar den modden kasst för mig i Chrome nu när dom uppdaterat BL. Alla maps kommer inte upp i server browsern.

Edit: Det fungerar med nya versionen.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Detta stog nånstans i början av denna tråd. Fungerar jätte bra för mej, inga problem alls. Har dock Firefox

Permalänk
Skrivet av Lan:

Se FAQ i andra posten från trådens start.

Trevligt folk, kan bli lite högljutt men vi har inte kickat någon ännu. Folk lyssnar och det samarbetas en hel del beroende på situation och lagmix.

Sorry läste första inlägget lite snabbt och missade den texten

Trevligt, ska ta mig in någon gång när jag fixar mumble

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Servern funkar kanon ikväll.

Visa signatur

Jaget

Permalänk
Medlem

Någon annan än jag som plötsligt fått problem med att Battlelog fliken hänger sig så fort man öppnar den...?

Edit: Nu verkar det fungera.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tw3R:

Servern funkar kanon ikväll.

Skönt att höra, den där patchen kanske hjälpte lite trots allt!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av widL:

Skönt att höra, den där patchen kanske hjälpte lite trots allt!

Den hjälpte mycket, 7h 46m upptid. Innan patchen hade vi 3 krascher på 3 timmar.

Edit: Spoke too soon. Jag jinxade servern, helt klart. Samtliga blev DC'ade men servern stannade uppe (00:33).

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

den gick ner men upp igen nu

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar