Permalänk
Medlem

Bild på vovven Isa i sommras när vi hämtade upp henne, en Lanchashire heeler för er som undrar

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Hunden som står upp är skärmmande lik min tik i ansiktet. (vid pannan speciellt)

Den som står upp är vår

Riktigt fina schäfrar ni har, vi är sugna på att skaffa en till men väntar nog lite (tills hon är vuxen).

Och en bild när hon var liten valp

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Våran katt Sture, även kallas sture plan hehe

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Skrivet av running_wild:

http://i.imgur.com/gQGMd.jpg

Våran katt Sture, även kallas sture plan hehe

"Farsan betala?"

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Julius och Signe

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

frugans nya kissekatt.

S*Dreambox Bella Donna

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatzoN:

Skön sovpose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatzoN:

Julius och Signe

Blir snabbt lite roligare om man ändrar ordningen på bilderna.

What's up, dawg!

What...!

The sun, do not want!

What has been seen, cannot be unseen!

Skämt åsido, gulliga katter

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Drar en uppdate på hundarna

Diamond blandras på amstaff/pitbull/boxer på 1.8år

Lemmy renrasig staffordshire bullterrier "staffe" 1år

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk

Är inte pittbull och amstaff samma ras liksom boxer och bulldog?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

boxer och bulldog är inte "samma ras" inte pitbull och amstaff heller amstaffen är avlad från pitbull för att vara mindre hundaggresiv och för att vara en utställningshund/familjehund

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Helt off-topic, men är det någon annan som upplever att trådar med stora bilder som denna hackar extremt när man scrollar i Chrome? Testade samma tråd med IE9 och den bara flyger fram i jämförelse när jag scrollar. Kan förstås vara något lokalt, men har inte pillat speciellt mycket på Chrome eller IE9.

Permalänk
Medlem

Två katter, stora heter Saga, lilla nytillkomna heter Nano.
Saga blir 3 år imorgon och Nano är 4,5 månad.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Skrivet av Buio:

Helt off-topic, men är det någon annan som upplever att trådar med stora bilder som denna hackar extremt när man scrollar i Chrome? Testade samma tråd med IE9 och den bara flyger fram i jämförelse när jag scrollar. Kan förstås vara något lokalt, men har inte pillat speciellt mycket på Chrome eller IE9.

Ja, det laggar/hackar som f*n för mig med. Sjukt jobbigt.

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Klicka på bilderna för större version...

Leia, vår lilla prinsessa... 20 kg stenhårda muskler, men 110% kärlek! Amstaff/Staffe/Pitbull

GIVE ME MOOOAAAARRRR!

Permalänk
Skrivet av cr1ll3:

boxer och bulldog är inte "samma ras" inte pitbull och amstaff heller amstaffen är avlad från pitbull för att vara mindre hundaggresiv och för att vara en utställningshund/familjehund

Jaha det visste jag inte. Min pappa har en amstaff (rednose) och jag har alltid sätt den som en pittbull men då vet man bättre nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Jaha det visste jag inte. Min pappa har en amstaff (rednose) och jag har alltid sätt den som en pittbull men då vet man bättre nu.

Skickades från m.sweclockers.com

rednose är en färg och det gör inte hunden speciell

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Skrivet av cr1ll3:

rednose är en färg och det gör inte hunden speciell

Jag må inte kunna mycket om hundar men så mycket vet jag faktiskt.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

Här är en bild på min katt Ronja.

Ronja by Alexander Hultner & Richard Birgander (krqkan), on Flickr

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

En äkta liten familjehund, finns inge ont i denna lilla rackare, glad hela tiden. Finsk lapphund om någon undrar.

Skulle dock aldrig våga lämna barn med en Amstaff som folk påstår är en bra familjehund här, inget ont så men går något fel är skadorna brutala.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Lilla Pontus, en hittekatt någon idiot dumpade utanför huset en kall regning höstdag Att det finns folk som är så dumma i huvudet.

Tagen med en D7000 för de som undrar

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Min lilla Newton:

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

http://farm6.staticflickr.com/5040/5898797531_422bda488d_b.jp...

Lilla Pontus, en hittekatt någon idiot dumpade utanför huset en kall regning höstdag Att det finns folk som är så dumma i huvudet.

Tagen med en D7000 för de som undrar

Pontus är sjukt söt. Men du glömde Lisa, Jens och Bertil.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Pontus är sjukt söt. Men du glömde Lisa, Jens och Bertil.

Det kommer senare

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Härlig bild och härlig hund

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

http://farm6.staticflickr.com/5040/5898797531_422bda488d_b.jp...

Lilla Pontus, en hittekatt någon idiot dumpade utanför huset en kall regning höstdag Att det finns folk som är så dumma i huvudet.

Tagen med en D7000 för de som undrar

Mycket fina katter ni har! Bra fotograferat också.

Här är några bilder på våra katten. Den stora heter Iris och är cirka 3½ år gammal. Den lilla heter Alva och är cirka ½ år gammal. Alva är stendöv då det ju är vanligt bland vita katter med blå ögon, men Iris hör som hon ska (hon har ju dessutom olikfärgade ögon).

Jag ber om ursäkt för kvaliteten på bilderna. De är tagna med en iPhone.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Pepzi

Balou

Värt att notera är Balous mage som hänger "en del"

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Haziza:

http://img94.imageshack.us/img94/4737/33008210150373490069191...

En äkta liten familjehund, finns inge ont i denna lilla rackare, glad hela tiden. Finsk lapphund om någon undrar.

Skulle dock aldrig våga lämna barn med en Amstaff som folk påstår är en bra familjehund här, inget ont så men går något fel är skadorna brutala.

Du var bara tvingad att slänga iväg en så pantad kommentera? Det där är inte rasrelaterat... man ska inte lämna små barn ensamma öht! Om man nu absolut måste göra det så ska det inte göras med en hund som är osäker eller instabil, oavsett vad det är för ras.

Min staffemix är nog säkrare bland barn än 90% av alla andra hundar i detta avlånga land. En trygg och säker staffe/amstaff kan faktiskt vara bättre bland barn delvis för att de har en mycket högre smärtgräns. Ett litet barn som klättrar på och/eller nyper en hund... en staffe/amstaff bryr sig eventuellt inte om det medans en annan hund kanske försvarar sig.

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Du var bara tvingad att slänga iväg en så pantad kommentera? Det där är inte rasrelaterat... man ska inte lämna små barn ensamma öht! Om man nu absolut måste göra det så ska det inte göras med en hund som är osäker eller instabil, oavsett vad det är för ras.

Min staffemix är nog säkrare bland barn än 90% av alla andra hundar i detta avlånga land. En trygg och säker staffe/amstaff kan faktiskt vara bättre bland barn delvis för att de har en mycket högre smärtgräns. Ett litet barn som klättrar på och/eller nyper en hund... en staffe/amstaff bryr sig eventuellt inte om det medans en annan hund kanske försvarar sig.

Kan inte göra annat än att hålla med. Min staff är lugn som en filbunke och älskar barn. En staff är inte farligare än någon annan hund, den har fått ett dåligt ryckte i Sverige p.g.a. okunskap och dåliga ägare. En hund ska aldrig bita en människa oavsett storlek eller ras. Varken staff (som är fram avlad från pitbull) eller pitbull är genetiskt tränade att vara aggresiva och då speciellt mot människor. Är som vanligt fördommar och åsikter baserade på vad som skrivs i skvaller tidningar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Arginj:

Alva är stendöv då det ju är vanligt bland vita katter med blå ögon, men Iris hör som hon ska (hon har ju dessutom olikfärgade ögon).

Även vanligt bland hundar med dövhet när de är vita. Dalmatiner, Dogo Argentinos o.s.v.
Heterokromi heter det när ögonen är olikfärgade... min hund är vit, fullt hörande och har också heterokromi

http://bildr.no/view/877691