Ska sälja min Macbook Pro 17" 2010 i5. Vad får jag för den?

Permalänk
Medlem

Ska sälja min Macbook Pro 17" 2010 i5. Vad får jag för den?

Som titeln lyder, vad tror ni jag får för den? Den är en Macbook Pro 6.1 med i5 och GT330

- Den har inte en enda repa eller liknande.

- Stock specs, i5, dock med 8GB minne, inte 4GB.

- Inget kvitto eller liknande.

- Använt den väldigt lite

Tack i förhand!

David

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

8500 - 12 000

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Avstängd

8000.

Inget kvitto, modell som inte är lika eftertraktad som 13 och 15.
Den kunde lika gärna vara stulen.

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att det varierar på vart du säljer den, här på Sweclockers så är många personer medvetna om hur hårdvarupriser ligger till.
Men lägg upp den på tradera och skryt om att den är i perfekt skick så kan du sälja den för ett bra pris, eller sälj den på blocket för en bra peng, men det kommer inte fungera med överpriser på Sweclockers. (jag säger inte att du inte ska sälja den på Sweclockers, bara att du kan lura någon ovetande stackare någon annanstans på lite extra pengar )

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josasp:

8500 - 12 000

Hade tänkt att få 12,000, men får nog tänka om och kanske kolla om jag kan sälja den för 10,000...

Skrivet av KhodorCutter:

8000.

Inget kvitto, modell som inte är lika eftertraktad som 13 och 15.
Den kunde lika gärna vara stulen.

Om det var en fråga om den är stulen eller inte så är den inte det. Köpte den begagnad av en kille som köpt flera hundra för ett företag och sedan inte behövt alla, dock så hade han inget kvitto att ge mig då dom var köpta i bulk.

Skrivet av excepto:

Kom ihåg att det varierar på vart du säljer den, här på Sweclockers så är många personer medvetna om hur hårdvarupriser ligger till.
Men lägg upp den på tradera och skryt om att den är i perfekt skick så kan du sälja den för ett bra pris, eller sälj den på blocket för en bra peng, men det kommer inte fungera med överpriser på Sweclockers. (jag säger inte att du inte ska sälja den på Sweclockers, bara att du kan lura någon ovetande stackare någon annanstans på lite extra pengar )

Tack för ditt svar! Kommer nog lägga upp den på Tradera eller Blocket. Hoppas att få runt 10,000 för den. Dom nya MacBook Pro kommer ju nog vara ganska bra så ska få ihop så mycket som möjligt inför de nya.

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Avstängd

Det var absolut ingen fråga, däremot ett påstående.
En köpare har ingen aning om ditt påstående är sant, och därför kan den lika gärna vara stulen.

Just sayin'

Permalänk
Medlem

Dessvärre så är Väldigt Ofta som Apple produkter är stulna, när de saknar kvitto.
Det är synd men så är det.

Så har man inget kvitto så är det ofta lättare och bättre att sälja den billigare till någon polare.

Sen "tänker" du dig få 12 000 så haka inte upp dig på den siffran.
Annonsera ut den för 12 000 och räkna med 10 000 och acceptera 9 000.

Får du den inte såld så tjänar du ju ingenting eftersom den sjunker i värde hela tiden.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Sätt ut den på blocket. Nån pantad rackare kommer allt betala minst 10k för den.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Sätt ut den på blocket. Nån pantad rackare kommer allt betala minst 10k för den.

Även på tradera kan du säkert få 10 000 + för den, de är väldigt hypade där fortfarande.

Men skynda dig för om någon vecka släpps förmodligen nästa generation!

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10