chrome, firefox och explorer startar inte

Permalänk
Medlem

chrome, firefox och explorer startar inte

Hej

har försökt hjälpa en kompis med hans dator. ingen av webbläsarna som jag nämnde i rubriken går att starta på hans dator.

när man dubbelklickar på filen så kan programmet flimmra till och öppnas 0,5 sek och sedan stängas igen eller så står den bara och arbetear i några sek innan den slutar och inget mer händer. det enda som fungerar är att köra programmet som admin. ändrar man uac till att inte varna så går webbläsarna inte att öppna.

jag har testat att lägga in undantag för programmen och byta virusprogram, allting är helt uppdaterat. datorn kör 64 bit windows 7

kan någan hjälpa mig tack

Permalänk
Medlem

dags för opera?

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

Detta låter inte som normalt beteende.
Har du kontrollerat så att det inte finns någon "malware" installerad på hans dator, installera om Firefox ?
ftp://releases.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/1...

Med ovan länk så kan du hämta hem ny installation via FTP, har han inte installerad FTP klient så får du använda den inbyggda i Windows (via kommando tolken).

Även om Opera fungerar eller att du får igång Firefox men har problem med IE så hade jag övervägt att jobba med datorn tills den är återställd så att allt fungerar som det ska. Fixar du det utan att installera om Windows så fine - jag hade tagit fram installations USB-pinnen och kört in Win igen i ett sådant här läge.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Jekean:

dags för opera?

Dags att lösa problemet istället för att knappt ens gå runt dem?

TS: Virusprogram? Varför har du uppdaterat dessa? Ta bort skiten (Ironi, du menar antivirus)
Sök genom hela datorn efter skit, ta bort allt. Ominstallera applikationerna. Funkar inte det, ominstallera operativsystemet.

Permalänk
Medlem

Var exakt samma fel på Polarens dator, jag skapade ett nytt adminkonto och tog bort det gamla så funka allt som det skulle sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jotet:

Var exakt samma fel på Polarens dator, jag skapade ett nytt adminkonto och tog bort det gamla så funka allt som det skulle sen.

Jo detta har jag funderat på, men sk nog testa det. Jag glömde att skriva att jag har installerat om alla webbläsare flera gånger