[Diskussion] Samsung Galaxy S3 (Android 4.0)

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiV3Rt:

Någon som kan fantisera ihop vad en butik har för marginal på en S3? Typ Media Markt eller liknande..

Tippar på runt 500-1000kr

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk

Vad tror ni om att köpa luren från den här säljaren? Priset skiljer ju 1100kr från dom stora kedjorna :S http://www.blocket.se/stockholm/Samsung_GalaxyS_III_senaste_n...

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Blom_Avesta:

Vad tror ni om att köpa luren från den här säljaren? Priset skiljer ju 1100kr från dom stora kedjorna :S http://www.blocket.se/stockholm/Samsung_GalaxyS_III_senaste_n...

Lite för bra priser imo, iaf tusen spänn billigare än hos mer pålitliga butiker.
Nu vet jag iofs inget om mobilexperten men jag skulle säga nej till texten "GalaxyS 3 senaste ny garanti"

Permalänk
Medlem

http://www.mobilexperten-stockholm.se/?q=Service

Dom har en hemsida iallafall (antar att det är dom)
Men det låter lite risky.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk

Jag är väldigt nära att köpa en SGSIII nu, kollar priser och tänkte dra till affären imorgon.

Jag har haft min iPhone 3GS i tre år nu eller vad det blir och har aldrig haft en Android-lur i hela mitt liv. Som många andra iPhone-ägare är jag rädd att Android ska flyta på dåligt eftersom att det inte är specifikt optimerat för en sorts telefon. Hur rullar era SGSIIIor på? Hur presterar de under tung multitasking eller snabbt scrollande genom hemsidor, t e x?

OS:et kan man konfigurera lite hur som man vill på en Android, va? De videor jag sett på SGS3:an måste jag säga att det är ett ganska fult interface.

Hur känns telefonen i fickan? Den är ju inte liten direkt.

Sen är jag lite nojig att iPhone 5 helt plötsligt är en gudagåva och så står jag där med min nyköpta SGS3. Men egentligen är det ju främst iOS jag vill bort från, och det kommer den ju garanterat ha.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Andiders:

http://www.mobilexperten-stockholm.se/?q=Service

Dom har en hemsida iallafall (antar att det är dom)
Men det låter lite risky.

Dem säljer ju bara på blocket så det är en varning för mig iaf.. Sen som sagt titeln på annonsen.

Skrivet av Flugfarfar:

Jag är väldigt nära att köpa en SGSIII nu, kollar priser och tänkte dra till affären imorgon.

Jag har haft min iPhone 3GS i tre år nu eller vad det blir och har aldrig haft en Android-lur i hela mitt liv. Som många andra iPhone-ägare är jag rädd att Android ska flyta på dåligt eftersom att det inte är specifikt optimerat för en sorts telefon. Hur rullar era SGSIIIor på? Hur presterar de under tung multitasking eller snabbt scrollande genom hemsidor, t e x?

OS:et kan man konfigurera lite hur som man vill på en Android, va? De videor jag sett på SGS3:an måste jag säga att det är ett ganska fult interface.

Hur känns telefonen i fickan? Den är ju inte liten direkt.

Sen är jag lite nojig att iPhone 5 helt plötsligt är en gudagåva och så står jag där med min nyköpta SGS3. Men egentligen är det ju främst iOS jag vill bort från, och det kommer den ju garanterat ha.

Telefonen presterar såklart bra, whatelse:)
Telefonen ligger väldigt bra i fickan, inga problem alls.
Fult interface? Som om det är ett problem med annan launcher.
Du kan ändra så mycket som telefonen tillåter i inställningarna, du kan roota utöver det och ändra mer, men utan garanti.
Do your homework!

Permalänk

Hittade svar på min fråga angående blocket-annonsen.
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/932394-mobi...

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk

Köpte en idag.

Hur länge måste den ligga och ladda innan jag i alla fall kan starta den (men behålla strömkabeln i förstås)?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flugfarfar:

Köpte en idag.

Hur länge måste den ligga och ladda innan jag i alla fall kan starta den (men behålla strömkabeln i förstås)?

Jag startade min efter 1 timme, då stod den som färdigladdad. Drog då även ur kabeln.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Skrivet av Flugfarfar:

Köpte en idag.

Hur länge måste den ligga och ladda innan jag i alla fall kan starta den (men behålla strömkabeln i förstås)?

startade min med 50% batteri kvar out of the box så började andvända min direkt i butik kanske är olika beronde på hur samsung skeppar dom men som sagt kunde starta min out of the box och köra .

men ladda från väggen tar väl cirka 1-2 timmar har inte orka klocka tiden men det går fortare än att ladda den genom datorns usb

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Instämmer! Applemos och sen är det klockren!

Övrigt:

1:
Vet ni varför ljudet försvinner?
Alltså jag får ingen meddelandeton på varesig Whatsapp, SMS, Larm eller ringsignal.. En enkel omstart hjälper ju såklar.

2: På jobbet har vi tillgång till WLAN. En polares SG2 och en annas HTC Wildfire kan ansluta och slösurfa medans min anslutar för att sen stendö, varför?
Har inte gjort större eftersökningar än.

Haha, rent guld.

Min telefon där ljudet försvinner och internetanslutningen stendör mosar Apple.

Förlåt, men.. HAHAHAHAHAHAHAHA

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Alabama:

Haha, rent guld.

Min telefon där ljudet försvinner och internetanslutningen stendör mosar Apple.

Förlåt, men.. HAHAHAHAHAHAHAHA

Du kan ju iaf citera ordentligt...

Anledning till att ljud försvinner beror på att man stänger av notifiering i "notification bar"

Permalänk

Min är fullt laddad nu. Men tjejen i Tele2-butiken sa vid flera tillfällen åt mig att ladda den i 12 timmar...

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Flugfarfar:

Min är fullt laddad nu. Men tjejen i Tele2-butiken sa vid flera tillfällen åt mig att ladda den i 12 timmar...

Från några procent till 100% tar många timmar, jag brukar ladda telefonen mellan 20-22, då har jag runt 40-50% batteri kvar.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Från några procent till 100% tar många timmar, jag brukar ladda telefonen mellan 20-22, då har jag runt 40-50% batteri kvar.

Men min är på 100% nu.

Hade låtit den sitta i hela kvällen, men nu ska jag sticka iväg snart så jag vet inte om jag ska plugga ur den och ta med den eller låta den ligga kvar och använda min gamla telefon (vilket är rätt tråkigt när jag just köpt en ny!).

Edit: Äsch, jag pluggar ut den nu, dessa sorters batterier är väl inte lika känsliga som jag har förstått det.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Flugfarfar:

Men min är på 100% nu.

Hade låtit den sitta i hela kvällen, men nu ska jag sticka iväg snart så jag vet inte om jag ska plugga ur den och ta med den eller låta den ligga kvar och använda min gamla telefon (vilket är rätt tråkigt när jag just köpt en ny!).

Edit: Äsch, jag pluggar ut den nu, dessa sorters batterier är väl inte lika känsliga som jag har förstått det.

Är den på 100% är den ju fulladdad och då är det bara dra ur laddaren ellerhur?!

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Är den på 100% är den ju fulladdad och då är det bara dra ur laddaren ellerhur?!

Haha, ja det har du ju faktiskt helt rätt i.

Jävla Tele2-personal som snackar skit..

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flugfarfar:

Haha, ja det har du ju faktiskt helt rätt i.

Jävla Tele2-personal som snackar skit..

Det är en gammal myt att man ska låta mobilen ladda i 12 timmar.
Det har funnits sen Ericssons hajfena. Dagens mobiler behöver det inte. Sedan Sony Ericsson och Mokia fick kameror har det inte behövts.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Åker utomlands. Är det "Datatrafik" man skall stänga av?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Nico:

Åker utomlands. Är det "Datatrafik" man skall stänga av?

Mobildata heter det men ja och roaming om den funktionen är på.

Permalänk
Medlem

Köpte mig en SG3 idag och jävlar vilken telefon det är..Snabb som attans och vilken klar skärm..Är helnöjd.

Betalade 5795 kronor kontakt så klart ;).Värd varenda krona

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hallå!

Dags för denna snart, men vilket abonnemang är bäst just nu?
Har Telia Max 25, men att surfa med det är olidligt...

Tips?

Permalänk

Telenor är väl de som ska vara bäst på mobilsurf just nu. Dels att de är de enda med helt obegränsad surf (de andra klipper vid typ 20 GB nedladdad data eller nått, inte för att du kommer märka det med en telefon). De har dessutom fri surf på alla abonnemang, till och med kontantkort, och de vann något test i PC för Alla i våras. De har rätt schyssta pott abonnemang 99, 179, 199, 299 och 399 tror jag det är, får ringa för allt (minuttaxan blir billigare ju högre månadskostnaden är) och det ingår 3000 fria sms och fri surf i alla. har 199 själv. kan bara rekommendera, aldrig några surf eller täckningsproblem för mig iaf och kommer i princip aldrig över potten.

OT: har haft skönheten i snart två månader nu, är fortfarande helnöjd och inte hittat en enda grej att klaga på, batteri tiden är grym för övrig.

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillzore:

Telenor är väl de som ska vara bäst på mobilsurf just nu. Dels att de är de enda med helt obegränsad surf (de andra klipper vid typ 20 GB nedladdad data eller nått, inte för att du kommer märka det med en telefon). De har dessutom fri surf på alla abonnemang, till och med kontantkort, och de vann något test i PC för Alla i våras. De har rätt schyssta pott abonnemang 99, 179, 199, 299 och 399 tror jag det är, får ringa för allt (minuttaxan blir billigare ju högre månadskostnaden är) och det ingår 3000 fria sms och fri surf i alla. har 199 själv. kan bara rekommendera, aldrig några surf eller täckningsproblem för mig iaf och kommer i princip aldrig över potten.

OT: har haft skönheten i snart två månader nu, är fortfarande helnöjd och inte hittat en enda grej att klaga på, batteri tiden är grym för övrig.

Ja, har kollat runt lite, verkar som det är Telenor som gäller faktiskt!
Synd att fastpris är så dyrt, lite segt att man missade "priskriget"...

Tack för svar!

Permalänk
Skrivet av LuXOD:

Ja, har kollat runt lite, verkar som det är Telenor som gäller faktiskt!
Synd att fastpris är så dyrt, lite segt att man missade "priskriget"...

Tack för svar!

Ja det va riktigt billigt att nyteckna ett tag i våras.
Okej, hoppas du hittar något du blir nöjd med!

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem

Har en S3 sedan en tid tillbaka.
Idag stendog telefonen.. Vägrar starta.

Tips på sista felsökning innan den lämnas in?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Skrivet av mAster9:

Laddade fullt efter att ha installerat nya uppdateringen. Hade den i viloläge från kl 18:30 till 21:14 först då gick batteriet ner till 99%.

Låter konstigt.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av Andiders:

Ja, alltid kul med alldeles för mycket onödigt minne!
Som att trycka in 32 GB ram i en speldator och tro att den presterar bättre än 16... Eller 8 GB.

Klart den presterar bättre?lol. sen att det inte är märkt är en sak, cachar ju.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av Andiders:

Det är en gammal myt att man ska låta mobilen ladda i 12 timmar.
Det har funnits sen Ericssons hajfena. Dagens mobiler behöver det inte. Sedan Sony Ericsson och Mokia fick kameror har det inte behövts.

Batterierna trivs med att bli laddade när som, olika tider osv.
Men man ska ladda ur batteriet 1 gång i månaden eller varannan, glömt vilket.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO