[Diskussion] Samsung Galaxy S3 (Android 4.0)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Funderar på att köpa denna lur men jag vet inte riktigt hur mycket 16GB minne är i mobiltelefonsammanhang, borde man köpa 32GB?

Jag kanske kommer att ha några hundra foton/filmer och lite applikationer men inte för många, kan 16GB räcka?

Jag hade 250 applikationer & spel
ca 500 låtar
10 avsnitt ur en serie jag såg. (23 min per avsnitt i genomsnitt)
Och de fyllde ca 12 gig på min gamla HTC Sensation.
Har du flera långa filmer kanske du ska ta stora. Men rent generellt klarar man sig finfint på 16 gig.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Andiders:

Jag hade 250 applikationer & spel
ca 500 låtar
10 avsnitt ur en serie jag såg. (23 min per avsnitt i genomsnitt)
Och de fyllde ca 12 gig på min gamla HTC Sensation.
Har du flera långa filmer kanske du ska ta stora. Men rent generellt klarar man sig finfint på 16 gig.

Ok då borde jag klara mig på 16GB, tack för svaret!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Ok då borde jag klara mig på 16GB, tack för svaret!

Känner man att det börjar bli trångt så stoppar man i ett minneskort.

Permalänk

Den där lilla vibrationen när man trycker på nåt.. hur mycket batteri äter det?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Den där lilla vibrationen när man trycker på nåt.. hur mycket batteri äter det?

Bra fråga, men vem behöver ha telefonen vibrerandes så fort man trycker på nåt?
Jag stänger av allt sånt onödigt:)

Permalänk

Vad är wi-fi för nåt, bör man koppla upp sig mot internet med wi-fi?
Om ja: hur?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Vad är wi-fi för nåt, bör man koppla upp sig mot internet med wi-fi?
Om ja: hur?

Dafuq?

http://en.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi
Mao WLAN AKA trådlöst internet via accesspunkt eller router t.ex.

Hur du gör? Aktivera och anslut...

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Dafuq?

http://en.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi
Mao WLAN AKA trådlöst internet via accesspunkt eller router t.ex.

Hur du gör? Aktivera och anslut...

WLAN, via accesspunkt eller router.. jag fattar ingenting.
Jag har ingen router, det är allafall säkert.
Men om jag har nån accesspunkt.. det vette katten?

Permalänk
Skrivet av Blackbird_CaD_:

WLAN, via accesspunkt eller router.. jag fattar ingenting.
Jag har ingen router, det är allafall säkert.
Men om jag har nån accesspunkt.. det vette katten?

Wow hur kan du ha varit med här i 5 år och inte veta vad en router är? Eller wifi för den delen?
Bott under en sten eller?

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Skrivet av Skillzore:

Wow hur kan du ha varit med här i 5 år och inte veta vad en router är? Eller wifi för den delen?
Bott under en sten eller?

Jag vet vad en router är.
Alltså måste man ha en router ifall man vill använda wi-fi?

Permalänk

Du måste ha en trådlös accesspunkt, dvs trådlös router eller annat sätt att dela wifi spot, tex från dator via en usb adapter.
Helt enkelt en pryl för att göra ditt trådade nät till trådlöst.

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk

Då vet jag, tack.

Permalänk
Medlem

Har skaffat mig en S3a nu, men får inte funktionen då man läser ett sms och vill ringa upp folk, dvs bara lägga telefonen mot örat... måste jag slå på detta någonstans eller är det helt enkelt en skitfunktion eller fel?

Jag håller den platt i handen och för den med en normal bana mot huvudet så jag kan inte tänka mig att jag ska behöva göra det på något annat sätt?

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av zeddiz:

Har skaffat mig en S3a nu, men får inte funktionen då man läser ett sms och vill ringa upp folk, dvs bara lägga telefonen mot örat... måste jag slå på detta någonstans eller är det helt enkelt en skitfunktion eller fel?

Jag håller den platt i handen och för den med en normal bana mot huvudet så jag kan inte tänka mig att jag ska behöva göra det på något annat sätt?

Jo klart den funktionen måste aktiveras om du inte gjort det. Inställningar -> Rörelse.

Permalänk
Medlem

Laddade fullt efter att ha installerat nya uppdateringen. Hade den i viloläge från kl 18:30 till 21:14 först då gick batteriet ner till 99%.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Hur är kvaliteten på mobilen, kan man tillexempel tappa den 4-5ggr utan att den blir trasig?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ninjagaiden05:

Hur är kvaliteten på mobilen, kan man tillexempel tappa den 4-5ggr utan att den blir trasig?

Du får väl låta bli och tappa den? Kvalitén är suverän, byggkvalitén är bra den med. Jag har tappat den en gång och fick ytterst litet märke. Varken syns eller känns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjagaiden05:

Hur är kvaliteten på mobilen, kan man tillexempel tappa den 4-5ggr utan att den blir trasig?

Beror på hur du tappar den.
Skärmen är glas, så den kan ju spricka, resten är plast, så de får bara repor.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Några bra tillbehör ni vet?
Snyggt case eller annat bra att ha?

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Hann ha min S3a i 3 veckor innan den ofrivilligt fick bada.. tur man har allrisk, men något jag hade problem med var att ta bort dolt nummer. Hittade aldrig den inställningen någonstans på denna lur, är det jag som varit helt blind och missat eller? Hittade bara information om att det var dolt nummer, inte hur man ändrade det.

F.ö då jag stoppade i mitt microsim i min gamla galaxy s1 igen (fick pilla för att få den på rätt ställe), så visar den mitt nummer igen.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Du får väl låta bli och tappa den? Kvalitén är suverän, byggkvalitén är bra den med. Jag har tappat den en gång och fick ytterst litet märke. Varken syns eller känns.

Fast olyckor kan ju alltid hända även om man är försiktig.
Har varit försiktig med mitt nuvarande mobil, tappat den nog 5-7ggr totalt under 2 år och den fungerar utmärkt fortfarande.

Skrivet av Andiders:

Beror på hur du tappar den.
Skärmen är glas, så den kan ju spricka, resten är plast, så de får bara repor.

Är det sämmre jämför med gorilla glas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grandpatzer:

Är det sämmre jämför med gorilla glas?

Vad jag vet så har SGS3 gorillaglas.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Skrivet av Andiders:

Vad jag vet så har SGS3 gorillaglas.

Ok, har aldrig hört att gorilla glas skulle spricka, inte lätt i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grandpatzer:

Ok, har aldrig hört att gorilla glas skulle spricka, inte lätt i alla fall.

Gorillaglas kan spricka. Som jag förstått det är det dock hårt och otroligt svårt att böja (vilket förhindrar skador på touchen).
Men kolla några droptests på Youtube så får du se att spricka kan den.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Någon som kan fantisera ihop vad en butik har för marginal på en S3? Typ Media Markt eller liknande..

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av NiV3Rt:

Någon som kan fantisera ihop vad en butik har för marginal på en S3? Typ Media Markt eller liknande..

Marginal?

I Garantiärende/Reklamation?

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Marginal?

I Garantiärende/Reklamation?

"Tror" han syftar på vinst?

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Senaste uppdateringen från Samsung

Är det någon mer som tänkt på att med Samsungs sista uppdatering har det ändrats när man bläddrar mellan sidorna i launchern . Nu ser man liksom sidorna om ni förstår hur jag menar Kan man ändra på det?

Permalänk
Medlem

Någon mer än mig som medelande-ikonen buggar på? visar att man har sms som är oläst, fast man inte har det.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ZyRoX:

Är det någon mer som tänkt på att med Samsungs sista uppdatering har det ändrats när man bläddrar mellan sidorna i launchern . Nu ser man liksom sidorna om ni förstår hur jag menar Kan man ändra på det?

Går säkert via tweaks, fast stör du dig på det?

Skrivet av Sewer1n:

Någon mer än mig som medelande-ikonen buggar på? visar att man har sms som är oläst, fast man inte har det.

Inte vad jag märkt, dock använder jag Whatsapp mer än meddelandeappen