Permalänk
Medlem

Asus 7770 ger mig ingen bild !

Hejsan!

Vet inte vad jag ska ta mig till, för ett litet tag sedan köpte jag ett asus 7770 1ghz edition, mitt dåvarande nätagg gav för lite för att kunna köra mitt 500w moderkort och 450w graffikort, har dock köpt ett 600w nätägg nu så det är inte nätagget som är boven.

Mitt gamla grafikkort funkar så det är ju inte moderkortet som är trasigt på något sätt antar jag, iofs så har jag en liten spircka i pci e slotet men jag smälte ihop sprickan igen så det kan ju inte påverka då jag kollade så att kontakterna sitter som de ska också så det blir inte kortslutat. Dessutom så funkar ju mitt gamla grafikkort, ett ati radeon 4650hd felfritt på moderkortet.

Har bara en massa vga skärmar så jag använder en vga-dvi adapter och det fungerar då det fungerar i gamla grafikkortet.

Det skumma är att graifkkortets(nya alltså) fläkt snurrar igång som det ska när jag bootar datorn, men det står bara no signal på skärmen.
Alla hjälpande svar och ideer uppsakattas väldigt mycket.
Om det är något som jag utlämnat som är viktigt för er att veta för att kunna ta reda på felet så säg till bara!

Permalänk

Vilket nätagg är det?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

600w codegen

Permalänk

Har det två dvi portar och här du testat i båda?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Nepp, har 1 dvi port, en hdmi port och 2 miniportar, har inte tillgång till en hdmi tv så kan ej testa om det fungerar heller, men har prövat med flera olika skärmar. Dessutom så prövade jag med dvi adaptern till mitt gamla grafikkort och då fungerar det felfritt

Permalänk
Medlem

Har läst något om att man måste ställa in kortet på vilken skärm man har, men det funkar ju med en dvi converter till detta kort så det borde väl funka ändå? dessutom har jag inget vga uttag på mitt mobo så kan ej ha kortet i och samtidigt koppla in skärmen till datorn. Någon annan lösning?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av alex249:

600w codegen

Du har alltså köpt ett kina agg för 200kr och räknar ut nätagget direkt?
värderar du dina komponenter?

brukar du tanka olja i soppatanken också?

jämnförelsen är ungefär som att försöka starta ett slutsteg till en bil med ett litet AAA batteri

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex249:

Hejsan!

Vet inte vad jag ska ta mig till, för ett litet tag sedan köpte jag ett asus 7770 1ghz edition, mitt dåvarande nätagg gav för lite för att kunna köra mitt 500w moderkort och 450w graffikort, har dock köpt ett 600w nätägg nu så det är inte nätagget som är boven.

Mitt gamla grafikkort funkar så det är ju inte moderkortet som är trasigt på något sätt antar jag, iofs så har jag en liten spircka i pci e slotet men jag smälte ihop sprickan igen så det kan ju inte påverka då jag kollade så att kontakterna sitter som de ska också så det blir inte kortslutat. Dessutom så funkar ju mitt gamla grafikkort, ett ati radeon 4650hd felfritt på moderkortet.

Har bara en massa vga skärmar så jag använder en vga-dvi adapter och det fungerar då det fungerar i gamla grafikkortet.

Det skumma är att graifkkortets(nya alltså) fläkt snurrar igång som det ska när jag bootar datorn, men det står bara no signal på skärmen.
Alla hjälpande svar och ideer uppsakattas väldigt mycket.
Om det är något som jag utlämnat som är viktigt för er att veta för att kunna ta reda på felet så säg till bara!

Moderkort eller cpu drar aldrig 500 watt. Har ett 5770 och i5 2500k och det går på ett 550 watt agg eller 450 watt om det är bra kvalité.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Nästan säker på att det är hårdvarufel, du kan lika gärna reklamera.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex249:

600w codegen

Codegen har omdömet UNDVIK i forumet. Du kan kasta ditt nya värdelösa codegen 600W nätagg. Det bruka finnas 2 anledningar till att den får det omdömet.

Ena är att det är ett budget agg som bara klarar de billigaste budget grafikkorten utan att gå sönder inom några månader. Ingen blir förvånad om den tar med sig andra delar.

Andra är dåliga agg som klarar grafikkortet men som ofta sabbar andra delar. Vissa är ökända för att förstöra 2 datorer efter varandra för att folk inte fattade hur dåligt nätagget de köpt var utan flyttade den till sin nya dator som också sabbades efter 1-2 veckor.

Sluta stirra och bara rabbla antal watt för då riskerar du att återigen köpa värdelöst skräp med rena fantasi siffror på klisterlappen. Nätagget märke modell och ålder är viktigare och det man väljer först när man ska köpa. Antal watt och kablar/kontakter väljer man sen.

Det finns BRA 400W som klar MER än ett 630W av ett DÅLIGT märke modell.
Det finns DÅLIGA 1000W = 550W agg av ett BRA märke modell.
Grafikkort tillverkarna överdriver alltid kraven av den anledningen.

Andra fel du kan ha gjort. Grafikkortet behöver en strömkabel från nätagget. Använder du en strömadapter så kan den kopplas fel så att grafikkortet ändå inte får det den behöver. Varje strömkabel kan bara leverera en viss mängd ström trots att de ha flera strömkontakter på varje. Sen hoppas jag att du inte satt in grafikkortet snett.

Permalänk

asus 7770

jag har asus 7770 det är en 6pins kontakt på baksidan fick till det jag fick byta nätagg till en ATX 550W Coolermaster GX (+12V 44A)
http://www.kontorsservice.nu/shop/showItem.asp?artnr=RS550-AC... kolla länken nu har jag bild på det kolla under skalet kontaken är rätt så gömd baksian kolla där MVH anders