Permalänk
Medlem

Speldator för 12 000:-

Dags för ny dator!

Jag vill kunna klara de nyaste spelen med höga inställningar och det ska vara så tyst som möjligt. Överklockning är ej planerad och Inet får bygga datorn. Det ska gärna vara stöd för SLI eftersom det kan bli aktuellt i framtiden.

Det jag har tänkt mig ser ut så här:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2096756/2012-08-01

Funkar allt bra tillsammans?

Det jag är mest osäker på är minnen, moderkort och nätaggregat. Något jag borde byta ut?

Permalänk
Medlem

Allt verkar helt ok fast jag tycker du ska välja en antec 620 kylare istället.

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaabbbccc:

Allt verkar helt ok fast jag tycker du ska välja en antec 620 kylare istället.

Tack för input!

Den kostar dock nästan dubbelt så mycket och många verkar ha problem med missljud enligt recensioner hos Inet. Jag behöver inte någon extrem kylning till processorn eftersom jag inte ska överklocka. Det är mest ljudnivån jag vill hålla nere och medföljande processorfläktar brukar väsnas.

Hårddiskar har jag sedan tidigare för de som undrar.

Permalänk
Medlem

Inget annat att tänka på?

Då är det bara att trycka på beställningsknappen nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zimma:

Inget annat att tänka på?

Då är det bara att trycka på beställningsknappen nu?

Beställ om du även redan har en ssd. Annars ska du ha en sådan också.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Beställ om du även redan har en ssd. Annars ska du ha en sådan också.

Låter bra!

Jag har med en Samsung 830 i paketet : http://www.inet.se/produkt/4304360/samsung-ssd-basic-830-seri...

Den ska väl vara OK?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zimma:

Låter bra!

Jag har med en Samsung 830 i paketet : http://www.inet.se/produkt/4304360/samsung-ssd-basic-830-seri...

Den ska väl vara OK?

Oj då, såg inte den, haha. Ja samsung 830 ska vara stabil och bra.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Nu orkar jag inte vänta längre så det blir en beställning imorgon så att datorn kommer hem någon gång!

Jag har jagt till två extra fläktar till R4 som ska monteras på sida och botten: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2143408/2012-08-12

Cooler Master Hyper 212 kommer inte in på tre veckor. Vilken kylare ska jag välja istället för samma pengar? Så tyst som möjligt.

Inet har inte heller lagt ut datum för när Gigabyte GeForce GTX 670 kommer in. Någon som vet?

Moderkort och SSD kommer in denna vecka.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ingen som har lust att bidra med sin expertis?

Permalänk
Medlem

Ingen expert men det är väll bara att kolla på kylare i samma prisklass och som passar,sen avgör du vilket som är bäst genom att kolla på alla omdömen. Lycka till iaf!

Permalänk

Står ju att allt i kundvagnen du länkade finns i lager nu.

Visa signatur

"You can’t snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams, it’s not gentlemanly."

Permalänk
Medlem

Zimma: Det ser ut som en väldigt kapabel dator och skulle jag köpa en färdigbyggd för det priset så tror jag inte jag skulle kunna välja bättre komponenter. Det enda jag skulle säga är väl att nätagget på 720w är lite i överkant på vad din dator behöver, om du inte tänker överklocka något. 620w-agget i samma serie räcker nog alldeles utmärkt.

Annars är det bara att trycka på 'köp'. Mycket väl valda komponenter som sagt.

Edit: såg dock nu att du inte har någon lagringsdisk med, men det kanske du inte behöver? En traditionell hårddisk, utöver SSD:n, menar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rufs:

Zimma: Det ser ut som en väldigt kapabel dator och skulle jag köpa en färdigbyggd för det priset så tror jag inte jag skulle kunna välja bättre komponenter. Det enda jag skulle säga är väl att nätagget på 720w är lite i överkant på vad din dator behöver, om du inte tänker överklocka något. 620w-agget i samma serie räcker nog alldeles utmärkt.

Annars är det bara att trycka på 'köp'. Mycket väl valda komponenter som sagt.

Edit: såg dock nu att du inte har någon lagringsdisk med, men det kanske du inte behöver? En traditionell hårddisk, utöver SSD:n, menar jag.

Han har dem sen förut

Skrivet av Zimma:

Hårddiskar har jag sedan tidigare för de som undrar.

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips och råd!

Gällande nätagget tänkte jag vara förberedd för SLI. Är 720w ändå overkill?

Coole Master 212 har inte funnit i lager de senaste gångerna jag kikat och inte nu heller. En månads väntan känns det inte värt så jag ska försöka hitta ett bra alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zimma:

Tack för alla tips och råd!

Gällande nätagget tänkte jag vara förberedd för SLI. Är 720w ändå overkill?

Det beror lite på vilka grafikkort hur mycket watt man behöver för SLI.
Men jag säger att 700-750 klarar det mesta.
720W är inte overkill. Det är just så mycket man behöver om man ska vara säker.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Medlem

Tydligen tar det 2-3 veckor för nätagget från Cooler Master att dyka upp.

Tror ni detta blir en bra ersättare?
http://www.inet.se/produkt/6909706/be-quiet-pure-power-l7-730...

Funderar på denna processorkylare som finns i lager istället: http://www.inet.se/produkt/5322062/cooler-master-geminii-m4-s...

Uppdaterad kundvagn med allt i lager: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2157416/2012-08-16

Vad tycks?

Permalänk
Medlem

Ditt paket ser bra ut.
beQuiet gör bra kvalitetsaggregat.
Du kan lugnt beställa 730W

Processorkylaren Cooler Master GeminII M4 Slim.
Jag valde den kylaren därför att Cooler Master Silencio 550 lådan inte tar höga kylare. De får vara max 154mm. Slim betyder att den är mer platt än hög. Och dessutom är det en tystare sorts kylare.

Nu när du har Define R4 lådan har du mycket mer plats för kylare och sladdar. Du är alltså inte längre begränsad till en kylare som är slim.
Men den där kylaren är bra i alla fall.
Annars hade jag inte rekommenderat den.

Ditt paket är nu så fint att du nog kan beställa och bli nöjd.
Du har också hållit din budget bra!

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av halojoy:

Ditt paket ser bra ut.
beQuiet gör bra kvalitetsaggregat.
Du kan lugnt beställa 730W

Processorkylaren Cooler Master GeminII M4 Slim.
Jag valde den kylaren därför att Cooler Master Silencio 550 lådan inte tar höga kylare. De får vara max 154mm. Slim betyder att den är mer platt än hög. Och dessutom är det en tystare sorts kylare.

Nu när du har Define R4 lådan har du mycket mer plats för kylare och sladdar. Du är alltså inte längre begränsad till en kylare som är slim.
Men den där kylaren är bra i alla fall.
Annars hade jag inte rekommenderat den.

Ditt paket är nu så fint att du nog kan beställa och bli nöjd.
Du har också hållit din budget bra!

Grymt!

Inet rekommenderade Corsair GS 800W men jag har på flera ställen läst att det nätagget inte är tyst (vilket personen på Inet aldrig hört). De har dock denna recension på 600W-varianten av samma nätagg

Denna får en 3/5 av mig, sladdarna som kopplas till allt var ganska svåra att hitta vad som som ska vara till vad. (Borde skaffa modulärt om du frågar mig) fast den funkar finfint när man för ihop den, men den är välldigt högljud ligger på ungefär 40dB. så den får 3/5 stjärnor.

Tack för all hjälp! Det blir en beställning idag!