Modell av Iphone 5 fastnar på video

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoggan:

Till folk vars "home" knapp inte funkar: Använd er av garantin eller reklamationsrätten. Sluta klaga.

Till alla er med spräckt glas. Kasta inte era telefoner i stenväggen eller använd ett skal.
SÅ jävla svårt är det inte.

Helt rätt men Apple är inte alltid det enklaste företaget att ha att göra med även om dom är långt ifrån dåliga.
Sen angående spräckt glas så händer en olycka väldigt lätt och en mobil skall absolut klara åt minstånde en olycka utan att gå sönder.
Ett skyddande skal skall inte behöva vara ett måste om man vill behålla sin mobil hel.
Förr så kunde du bokstavligen slänga dom mobil i backen om du fick ett utlopp men nu kan du knappt slå näven i bordet den ligger på.
Så kvaliten har helt klart blivit förbisedd lite för mycket. Även om du inte tappar din mobil så kan någon annan göra så att du tappar den. Tid och oförutsedd händelse kallas det.

Tänk om i stället för att säga att det inte är så svårt för jag misstänker att även du är människa och tappar dina saker någon gång.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av Nivius:

i allt skrik om större skärmar så gjorde dem den längre. det blir ju större då, men blir det bara inte bars på sidan nu om man tittar på vanliga 16:9 klip?

känns som ett korkat sätt att göra skärmen "större"

Jag håller verkligen med. Givet att mobilen faktiskt kommer att se ut som den gör in klippet så kommer jag garanterat inte köpa en iPhone nästa gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är som om Ferrari skulle stoppa all sin utveckling av nya bilar för dom tycker 458 Italia är den ultimata sportbilen.

Fast just bilindustrin är väl precis så som Apple. Man släpper en ny grundläggande design och sedan gör man justeringar i ett antal år.

Även om min huvudtelefon är en Galaxy S3, vilken är riktigt bra ( lite stor bara för min smak ), så tycker jag nog Apple tänker helt rätt när de inte kastar sig in i 6 månaders-ändra-allt-fokus-på-specifikationerna hysterin.

Mindre förändringar gör att användarna inte känner ett behov av att byta ut fullt fungerande prylar till nya prylar, bara för att designen ändrats och man vill tvunget se nytt. Användarna känner sig också säkert mer nöjda med sin investering då den nya inte är drastiskt mycket nyare. Vilket då säkert är en orsak till att Apple kan ta mer betalt och hålla ASP uppe längre.

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Medlem

Nej tack! Nu är iPhone-eran slut för mig, blir en Samsung Galaxy snart!

Visa signatur

Overkill Desktop: Corsair Graphite 600T | Corsair TX850W | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1100T@4.0 GHz (Corsair H50 Liquid CPU Cooler) | Corsair Vengeance Red DDR3 16GB CL9 1866Mhz | Asus Radeon HD7970 3GB DirectCUII OC TOP | Intel SSD 160GB 320 Series & Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB | Samsung SyncMaster BX2450 24" | Logitech Z-2300 & Logitech G35. Laptop: Alienware M14x

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

var alla Androider placerar sina kontakter orkar jag inte kolla upp, men nog finns det flera stycken väldigt mycket nyare än 2 år som har dem på långsidan. vare sig det gäller USB, HDMI, eller en av varje.

samma sak här. det finns faktiskt fortfarande fler modeller som har HDMI än det finns MHL-modeller verkar det.

samt en adapter kopplad till dockan och sen en sladd från adaptern till laddaren för att adaptern ska funka. så det kanske finns anledning till förra radens resultat..?

i vilket fall så passar fortfarande inte vilken docka som helt pga telefonernas utformning skiljer sig åt, (undantaget dockor som i princip bara består av en USB som sticker upp från en helt plan yta då, men hur stabil är en sån på en skala) vilket var min enkla poäng innan denna lilla rad av missuppfattningar började.

Jag orkar inte heller kolla upp alla modeller men alla jag tittat på har haft dem i botten sedan dess (och undantagen innan den tiden har haft dem i toppen). Jag kollar dock endast på topplurar och har sämre koll på budgetvarianterna. Det gäller de andra punkterna också, vilket nog gör att de dockor jag sett just bara har en micro-USB.

Det är klart att man kan göra mer direktdesignade dockor när iPhone inte ger varierad design. Dock vet jag inte vad som egentligen ska behövas mer än en kontakt och sedan stöd för telefonens baksida. Som sagt har jag aldrig haft något behov av en docka själv så det kan påverka vad jag tycker känns nödvändigt. Och som sagt, min enkla poäng var att säga emot uttalandet att en Android-docka måste ha fler kontakter än en. Vi har väl kanske talat delvis bredvid varandras poänger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unpas:

Smartphons har inte funnits mer än ett par år. Iaf inte konkurrenterna till Apple. Dröjde väl minst ett halvår efter iPhones launch i 2007 innan konkurrenterna hade något ute på marknaden?

Fel på flera punkter där. Den första smartphonen kom 1994 (Simon). Ett par är också lika med två, vilket blir 2010 om du tar bort två år från dagens datum. Visserligen kan "ett par" ge lite osäkerhetsmån men det är inte okej att säga att ett par betyder fem år.

Apple var inte på något sätt först med att skapa en smartphone. De var med och utvecklade hur en sådan ser ut och fungerar, men det tog ett tag innan de lyckades kombinera sina idéer med sådant som var standard redan innan första iPhonen kom (t ex kom deras halvdana "multitasking" först 2010, medan det funnits ända sedan man kunde lyssna på mp3 i telefoner). Eftersom de både kom med nya grepp och låg efter med andra är det rätt befängt att kalla iPhone för den första smartphonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Ja, du måste vända luren i handen, eller lägga den i "rätt position" eller hur? Även om det handlar om en halv sekund extra så är det ett störande moment, iaf. för mig. Du kan ju inte med samma grepp som när du använder den bara stoppa ner den direkt i fickan? Särskilt inte om man har lite tajta fickor. Men framförallt så slipper man som jag sa tidigare en störande sladd.

Tro mig, Apple har inte designat den så bara för skojs skull. Det ligger en tanke bakom och antagligen är det just pga. dessa två anledningar. Varför dom i så fall inte gjorde så redan med första iPhone har jag inte den blekaste aning om.

Detta diskuterades i detalj högre upp på sidan du postade på. Man behöver inte vända luren över huvud taget. Du håller luren som du använder den och sätter sedan ner den i en ficka med botten först. Mobiltelefoner har i alla tider varit något man lade ner i fickan med botten först (pga antenner) när de blev små nog att få ner i fickan. Därmed har man vant sig hur man gör det utan att trassla runt med telefonen i handen.

Så du menar alltså att Apple designade alla sina tidigare telfoner för skojs skull när uttaget inte att i botten? Det är absolut inget nytt att en telefon har 3,5mm uttaget i botten men poängen var inte att det är fel att ha uttaget där. Poängen var att om man vet hur man hanterar telefonen så har man inga problem att sätta ner sin telefon i fickan utan att vrida runt den. Det som skiljer mellan sätten är nog att man kanske använder sig av olika fickor, vilket inte blir varken sämre eller bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Mycket möjligt att "folk" ha det men jag skrev att "jag" inte tyckte det var viktigt

Du tog orden ur min mun! Tänkte precis kommentera detta jag med.

Finns snart ett gäng i varenda jälva tråd, är ni verkligen så lättroade att ni fortfarande tycker dessa skämt är kul?

Jag uttryckte mig fel, menar att användare med större skärmar använder sina mobiler mer än de som har mindre. Det är ju helt givet i min värld men kul att det fanns en undersökning på det nu.

Permalänk
Medlem

Snart kommer iphone 4 avdelningen på apple att stämma iphone 5 avdelningen för patentintrång.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

skulle inte förvåna om de döper den till "The NEW iPhone" - superhysterin blir total

sitter själv på en Xperia S från sony och det som skulle få mig att uppgradera är isf WP8-mobiler från Nokia då jag använder min lur i arbetet med att ringa/smsa/maila via exchange samt att man kan knyta ihop alla sina enheter framöver (Win8/Win8RT/WP8)
men än så länge får min xperia köra vidare, himla nöjd med den än så länge.

Permalänk
Medlem

Håller tummarna för att denna lur kanske tar ner företag på realistiska nivåer och får användare att inse deras brister.
Men jag tror inte det...

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Detta diskuterades i detalj högre upp på sidan du postade på. Man behöver inte vända luren över huvud taget. Du håller luren som du använder den och sätter sedan ner den i en ficka med botten först. Mobiltelefoner har i alla tider varit något man lade ner i fickan med botten först (pga antenner) när de blev små nog att få ner i fickan. Därmed har man vant sig hur man gör det utan att trassla runt med telefonen i handen.

Så du menar alltså att Apple designade alla sina tidigare telfoner för skojs skull när uttaget inte att i botten? Det är absolut inget nytt att en telefon har 3,5mm uttaget i botten men poängen var inte att det är fel att ha uttaget där. Poängen var att om man vet hur man hanterar telefonen så har man inga problem att sätta ner sin telefon i fickan utan att vrida runt den. Det som skiljer mellan sätten är nog att man kanske använder sig av olika fickor, vilket inte blir varken sämre eller bättre.

Du verkar ju inte haja alls plus att du bara verkar läsa hälften av mitt inlägg. Jag skulle verkligen vilja se hur du tar upp luren ur fickan och svarar på ett samtal UTAN att byta grepp

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Du verkar ju inte haja alls plus att du bara verkar läsa hälften av mitt inlägg. Jag skulle verkligen vilja se hur du tar upp luren ur fickan och svarar på ett samtal UTAN att byta grepp

Det är du som inte förstår tror jag, och jag skrev att det diskuterats ovan så jag antog att du skulle läsa det också.

Men för att förklara hur jag tar upp min telefon. Jag tar telefonen i sidorna med pekfingret och tummen (eftersom fickorna ofta är för smala för att köra ner hela handen i när jag har telefonen där i, åtminstone utan att det blir en klumpig rörelse). Jag drar upp den med en vridande handrörelse som gör att telefonen landar i precis det grepp som jag normalt håller telefonen i. Efter det så klickar jag på svara med tummen som vanligt.

Så har jag gjort med mobiltelefoner sedan mitten på 90-talet. Inte speciellt svårt.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Och nu när dom byter, så istället för att byta till en öppen väletablerad standard som USB som alla andra kör med så byter de från ett stängt proprietärt gränssnitt till ett annat stängt proprietärt gränssnitt.

Problemet är ju hos usb som tyvärr verkar ha valts hastigt/av okunniga och därmed är en ganska dålig kontakt för en mobiltelefon. Om de istället satt en vettig kontakt som standard så är jag säker på att apple använt den, men nu är det ju inte så.

Ex USB fungerar fint på en dator och därför har apple USB-portar på sina datorer, även om de även nosat en del på firewire och thunderbolt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Helt rätt men Apple är inte alltid det enklaste företaget att ha att göra med även om dom är långt ifrån dåliga.
Sen angående spräckt glas så händer en olycka väldigt lätt och en mobil skall absolut klara åt minstånde en olycka utan att gå sönder.
Ett skyddande skal skall inte behöva vara ett måste om man vill behålla sin mobil hel.
Förr så kunde du bokstavligen slänga dom mobil i backen om du fick ett utlopp men nu kan du knappt slå näven i bordet den ligger på.
Så kvaliten har helt klart blivit förbisedd lite för mycket. Även om du inte tappar din mobil så kan någon annan göra så att du tappar den. Tid och oförutsedd händelse kallas det.

Tänk om i stället för att säga att det inte är så svårt för jag misstänker att även du är människa och tappar dina saker någon gång.

Det finns mobiler som håller. Vet man om att man är klantig så kan man ju skaffa sig en sådan istället.
Vill du återgå till telefoner som var som tegelstenar så be my guest.

För övrigt så klagar jag inte en massa om jag råkar orsaka en olycka. Där i ligger skillnaden

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av smurfisen2k:

Problemet är ju hos usb som tyvärr verkar ha valts hastigt/av okunniga och därmed är en ganska dålig kontakt för en mobiltelefon. Om de istället satt en vettig kontakt som standard så är jag säker på att apple använt den, men nu är det ju inte så.

Ex USB fungerar fint på en dator och därför har apple USB-portar på sina datorer, även om de även nosat en del på firewire och thunderbolt

Vad är det för fel på USB?

USB används av alla tillverkare förrutom Apple. Så andra håller nog inte med att den är dålig.
USB är superbra!

Permalänk
Skrivet av rektor:

Vad är det för fel på USB?

USB används av alla tillverkare förrutom Apple. Så andra håller nog inte med att den är dålig.
USB är superbra!

http://www.cultofmac.com/178093/the-future-of-apples-dock-con...

De flesta tillverkare orkar inte riktigt fundera på hur en produkt kan utföras optimalt, de flesta tar bara ett recept och lägger till lite extra tomatsås.

Permalänk
Inaktiv

Men den ser ju nästan likadan ut jag som ville se nåt nytt Hoppas att dom här bilderna inte stämmer

Permalänk
Avstängd

Ser snarare ut som Iphone 4 XL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Har metalletui med kreditkort/ID i, tar upp mellan tummen och pekfingret och brukar av ren vana spinna runt den några varv med momentumet. Annars "knycker" upp den och fångar i handflatan, så man kör med mobilerna med. Att ha 3.5" i botten är bara dumt.

Hur menar du att det är dumt att ha den i bottnen? Om det är något som är dumt är det ju att ha den uppe. Behöver inte förklara varför, finns tillräckligt med info/exempel i tråden redan.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av smurfisen2k:

http://www.cultofmac.com/178093/the-future-of-apples-dock-con...

De flesta tillverkare orkar inte riktigt fundera på hur en produkt kan utföras optimalt, de flesta tar bara ett recept och lägger till lite extra tomatsås.

Jag läste länken du gav.
Eller så kunde de använt USB kontakten men kört ett eget prokotol över för att göra samma sak.

Likt Thunderbolt som använder DisplayPort och PCI Express protokollen för kommunikation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Hur menar du att det är dumt att ha den i bottnen? Om det är något som är dumt är det ju att ha den uppe. Behöver inte förklara varför, finns tillräckligt med info/exempel i tråden redan.

Om du inte behöver förklara för det finns tillräckligt med info i tråden så behöver du inte fråga honom heller för det finns massor med info om den sidan också.

Permalänk
Medlem

Vet ej om någon har sagt detta, men kommer alla dokningsstationer, ljudsystem, och allt som har Iphone 3,4,4s,Ipad,?ipod? etc behöva byta. Känns inte som att det kommer bli någon bra adapter

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Detta diskuterades i detalj högre upp på sidan du postade på. Man behöver inte vända luren över huvud taget. Du håller luren som du använder den och sätter sedan ner den i en ficka med botten först. Mobiltelefoner har i alla tider varit något man lade ner i fickan med botten först (pga antenner) när de blev små nog att få ner i fickan. Därmed har man vant sig hur man gör det utan att trassla runt med telefonen i handen.

Så du menar alltså att Apple designade alla sina tidigare telfoner för skojs skull när uttaget inte att i botten? Det är absolut inget nytt att en telefon har 3,5mm uttaget i botten men poängen var inte att det är fel att ha uttaget där. Poängen var att om man vet hur man hanterar telefonen så har man inga problem att sätta ner sin telefon i fickan utan att vrida runt den. Det som skiljer mellan sätten är nog att man kanske använder sig av olika fickor, vilket inte blir varken sämre eller bättre.

Det är ändå smidigare att ha den i botten då sladden inte blir i vägen när man har handsfree eller ska koppla in den i bilen, tycker jag!

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jag läste länken du gav.
Eller så kunde de använt USB kontakten men kört ett eget prokotol över för att göra samma sak.

Likt Thunderbolt som använder DisplayPort och PCI Express protokollen för kommunikation.

En vanlig USB-kontakt är ju minst sagt handikappad, förespråkar man en vanlig USB-kontakt så har man inte förstått fördelen med den variant som Apple valt. (Eftersom den inte är beroende av någon mjukvara och/eller konvertering av protokoll)

Varför tror du Samsung gav S3an en kontakt med 11pin?
http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_High-Definition_Link#The_...
http://www.galaxymhl.com/

Nu vill jag inte vara sån men Samsungs 11pin kontakt är precis som Apples, Proprietär.

Du kan ju inte ens skicka ljud via USB-kontakten utan att blanda in extra hårdvara i andra änden, vilket Apple-tillbehören inte behöver.. går utmärkt att skicka ljud direkt utan DAC(eller ev. annan extra HW) i tillbehöret.

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Skrivet av rektor:

Jag läste länken du gav.
Eller så kunde de använt USB kontakten men kört ett eget prokotol över för att göra samma sak.

Likt Thunderbolt som använder DisplayPort och PCI Express protokollen för kommunikation.

Jag tror inte alls du har läst, eller läs igen.

Citat:

The benefits for accessory makers are huge, because they don’t have to make devices with power-hungry CPUs to try to figure out and translate all of the data coming in and out of an iDevice into a format it can actually use.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JZ0NiC:

Nu vill jag inte vara sån men Samsungs 11pin kontakt är precis som Apples, Proprietär.

Håller med. Det ÄR lite humoristiskt att folk hackar på Apple som har haft en proprietär i 10 år, för att byta till en ny. När Min Galaxy S2 inte är kompatibel med min Galaxy S3 ... åtminstone vad gäller MHL adaptern.

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TLovskog:

Håller med. Det ÄR lite humoristiskt att folk hackar på Apple som har haft en proprietär i 10 år, för att byta till en ny. När Min Galaxy S2 inte är kompatibel med min Galaxy S3 ... åtminstone vad gäller MHL adaptern.

Det primära folk klagar på är att Apple inte följer den standard som finns för laddning av telefoner. Den standard som Apple själva var med och kom överens med de andra tillverkarna om att alla telefoner skulle ha två år från överenskommelsen (som var 2010).

Det finns ingen allmän standard för hur man kommunicerar med tillbehör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Vet ej om någon har sagt detta, men kommer alla dokningsstationer, ljudsystem, och allt som har Iphone 3,4,4s,Ipad,?ipod? etc behöva byta. Känns inte som att det kommer bli någon bra adapter

Det kommer säkert att komma små adaptrar med <gammal>ny>iphone5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det är du som inte förstår tror jag, och jag skrev att det diskuterats ovan så jag antog att du skulle läsa det också.

Men för att förklara hur jag tar upp min telefon. Jag tar telefonen i sidorna med pekfingret och tummen (eftersom fickorna ofta är för smala för att köra ner hela handen i när jag har telefonen där i, åtminstone utan att det blir en klumpig rörelse). Jag drar upp den med en vridande handrörelse som gör att telefonen landar i precis det grepp som jag normalt håller telefonen i. Efter det så klickar jag på svara med tummen som vanligt.

Så har jag gjort med mobiltelefoner sedan mitten på 90-talet. Inte speciellt svårt.

HAHA, det är ju precis det jag snackar om. Du slipper de där pillet, vridande handrörelsen om luren ligger med botten upp. Har man stora fickor så är det inget snack, för då behöver du bara grabba tag i luren och svara. Är det jättetajta fickor så man bara kommer åt med tumme och pekfinger på kanten så är rörelsen fortfarande mindre, även om det är minimal skillnad. Och som jag sa tidigare, du slipper sladden som hänger och dinglar! DET ÄR smidigare så, även om skillnaden är liten.
Kan du istället komma med nackdelar med att ha sladden nertill? Jag är ärligt talat väldigt nyfiken på dessa nackdelar, det är kanske någonting jag missat eller inte tänkt på?

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB