Permalänk
Medlem

Project Stingray

Dags för päronen att få uppgraderad mediamaskin - en som ska agera central för lagring, streaming och annat väsentligt som de kan tänkas behöva. Primärt kommer den användas för att visa fotbollsmatcher via olika streaming-tjänster, men även som back-up till deras telefoner och suftplattor, uppvisning av semesterbilder och förhoppningsvis Netflix. Planen var från början att korta ner och sleeva alla kablar, men på grund av tidsbrist så blev det inte fallet. Edit: med tanke på att nätaggregatet var kasst så kanske jag lägger lite mer tid på att korta ner vissa kablar.

Specifikationer:
Chassi: Streacom F1C
Moderkort: ASRock H77M-ITX
Processor: Intel Core i3 2330 3.3GHz
RAM: Corsair 2x4GB CL9 1333MHz
Nätaggregat: FSP picoPSU 90W
ODD: Optiarc AD-7800H
SSD: Samsung 830 128GB
Lagring: Extern 2TB

Kommentera och rösta gärna!

Project Stingray

Permalänk

Extremt fina bilder, 5P!

Permalänk

Håller med om att det är fina bilder, men jag skulle gärna vilja se lite färg bilder också, så man får se hur det ser ut på riktigt. annars ett fint bygge i ett otroligt snyggt chassi som är jätte svårt att jobba med

Permalänk
Medlem

5p sjuka bilder ^^
ska också löda om mina sata kablarna pga crossfire, skiten står i vägen XD

Permalänk
Medlem

Fina bilder, men skulle vilja se lite färg. Trevligt bygge 5P.

Loggan är väldigt likt google current´s...

Permalänk
Medlem

Väldigt bra bilder

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av wildiness:

Extremt fina bilder, 5P!

Tackar för 5-poängaren! Ska försöka få upp lite fler i veckan.

Skrivet av Kevin1992:

Håller med om att det är fina bilder, men jag skulle gärna vilja se lite färg bilder också, så man får se hur det ser ut på riktigt. annars ett fint bygge i ett otroligt snyggt chassi som är jätte svårt att jobba med

Ska tänka på det. Hade planer att lägga upp bilder där jag låter färgen vara klar, men antar att jag fastnade för looken.

Skrivet av Gulbanan:

5p sjuka bilder ^^
ska också löda om mina sata kablarna pga crossfire, skiten står i vägen XD

Tack för 5P! Det är lite pilligt! Ha tålamod och använd en skarp lödkolv så ska det nog gå bra.

Skrivet av plutoachilleus:

Fina bilder, men skulle vilja se lite färg. Trevligt bygge 5P.

Loggan är väldigt likt google current´s...
http://a4.mzstatic.com/us/r1000/080/Purple/v4/46/80/58/468058...

Färgbilder ska jag fixa! Tackar för 5-poängaren. Såg loggan först när jag fick hem min Nexus 7 i torsdags och blev själv lite paff över likheten. Jag utgick från följande grafik (som jag pysslade ihop via en tutorial):
http://imgur.com/LncRs

Skrivet av Patan77:

Väldigt bra bilder

Tackar!

Permalänk
Medlem

Sött bygge, gillade bilderna. Hade dock gärna sett några i färg iaf.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Seriöst mediabygge!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

ser ut som axons verktygskit

Permalänk
Medlem

är det någon speciell start anordning eller är det original-starten som heter card-reader?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoke:

Funderade mycket på längdanpassade SATA-kablar till mitt egna bygge men kunde inte hitta varken kontakter eller leverantörer. Har du hittat någon eller har du dissekerat befintliga SATA-kontakter?

Urtsäkta språket men... skitsnygga bilder!

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Gillar! Dock så gillar jag inte allt svartvitt

Permalänk
Medlem

Detta album var sponsrat av instagram filter. 1p.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistard:

Detta album var sponsrat av instagram filter. 1p.

Jag tänker inte försöka att säga åt dig hur du ska rösta, eller lägga orden i munnen på OP om vad han använder för kamera eller filter eller liknande, men jag tänker hävda att svart-vita lägen har funnits bra mycket längre än Instagram (vilket jag för övrigt tycker är en vidrig applikation).

Dessutom är svart-vitt ALLTID snyggare än färg. Det gäller så väl Manga vs Animé (Animé är i färg och nästan helt osebart pga det), film, teckningar och kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Sött bygge, gillade bilderna. Hade dock gärna sett några i färg iaf.

Det kommer! Väntar för stunden på ett nytt picoPSU.

Skrivet av anemic:

Seriöst mediabygge!

Inte för seriöst!

Skrivet av Mickesven:

ser ut som axons verktygskit

Står Phonya på dem, köpta på inet. Funkar fint!

Skrivet av gs242:

är det någon speciell start anordning eller är det original-starten som heter card-reader?

Nu hänger jag inte riktigt med. Vilken startanordning är det du syftar på? Den med PWR-BTN och PWR-LED? I så fall är det original från chassit.

Skrivet av Dr.Mabuse:

Funderade mycket på längdanpassade SATA-kablar till mitt egna bygge men kunde inte hitta varken kontakter eller leverantörer. Har du hittat någon eller har du dissekerat befintliga SATA-kontakter?

Urtsäkta språket men... skitsnygga bilder!

Jag dissekerade befintlig SATA kabel. Det är lite pill, speciellt om det är SATA kablar där kontakten sitter i gummit. Annars är det bara att värma limmet och putsa bort.

Skrivet av iSw3de:

Gillar! Dock så gillar jag inte allt svartvitt

Det kommer i färg! Lovar

Skrivet av mistard:

Detta album var sponsrat av instagram filter. 1p.

Adobe Photoshop Lightroom (och på vissa bilder Photoshop CS6) är en bra bit ifrån Instagram, en app jag hatar med passion. Om du inte ser skillnad på bilder utvecklade i Lightroom och en överexponerad och överdriven bild från Instagram bör du inte kommentera saken. Jag tackar för 1 poängaren dock!

Permalänk
Medlem

Gillar starkt det här bygget! keep up the good work Hoppas det kommer flera bilder snart

Visa signatur

Alpha: Cpu: i7 920 @ 2.67 Gpu: msi 970

Permalänk
Medlem

Trevligt bygge, har du testat spela upp hd från viaplay eller annan tjänst baserad på silverlight? Isf fungerar det bra?

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD