Apple lanserar Ipad 4 och Ipad Mini

Permalänk
Medlem

Apple är som en överproduktiv bagare - bakar en kanonkaka, sedan låter dem inte magen mättas innan nästa kaka ska ätas. Förstår dem inte att vi kunder är lite för mätta?

Apple, lugna ned er och försök fokusera lite mer på grymma produkter som inte kommer ut alltför ofta. Detta börjar bli löjligt, Ipad 3 heter ju fortfarande "the new ipad".

Permalänk
Medlem

Om det står förhandsbokning den 26 oktober, börjar då bokningen from midnatt eller hur brukar Apple göra?

Sugen på en uppdaterad iPad och måste ha en på plats till slutet på november inför en långresa...

Permalänk
Medlem

Om bara de Android-baserade plattorna (och telefonerna för den delen) kunde leverera samma stabilitet som de ios-baserade så skulle valet vara svårare.
Har två ipads (ettan och trean) och jag kan inte minnas att de hängt sig någonsin.

Alla androider jag haft krånglar ibland, appar hänger sig, telefonen låser sig och man får starta om enheten, osv.
Men det är klart - ett operativ för så otroligt många olika enheter som finns på marknaden, man får kanske vara glad att det funkar så pass bra som det gör.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Den har iOS, 250 000 appar och är bättre byggd. Det gör den i mitt tycke bättre oavsett om den andra har högre upplösning.

Eftersom den är bättre är den för mig värd mer pengar.

Eftersom jag haft iPad 2 tidigare kan jag i alla fall ganska säkert gissa att jag skulle bli nöjd med produkten och den skulle leva upp till mina förväntningar. Det gör den prisvärd.

Mitt intryck av Android kommer ifrån min jobbtelefon (S2), jag tycker det är ok men inte lika bra som iOS, så jag kan nog gissa att jag skulle bli lite besviken på Nexus. Det gör den i mitt tycke icke prisvärd.

Tack
Nexus 7 har stock Jelly Bean 4.2 och 500 000 appar bara på google play. Att den är i alu i stället för plast är ju bra, men kommer man märka det vid vanligt användande förutom när man slickar på den?

Galaxy S2 i all ära, men jag tycker faktiskt inte att den lever upp till försäljningssiffrorna. Framför allt så går det inte att ta för givet att stock jelly bean 4.2 är likadant som samsungs nerskitade version av 4.0.4. Men det beror ju på om du menade interfacet eller prestandan och känslan.

Jag tycker att iPad mini var riktigt snygg, framför allt för att den inte har en decimeter tjocka skärmkanter. Upplösningen och priset är dock en dealbraker för mig (om jag nu skulle köpa en surfplatta över huvud taget, men drömma kan man ju )

Men visst, föredrar man iOS, så varför inte? Kan man bortse från upplösningen så ser den riktigt bra ut

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Hellspawned:

min ipad2 känns fortfarande snabb som fan

Medan iPad (1) efter uppdatering till iOS 5 är så laggig och långsam att den nästan är oanvändbar. Jag slår vad om att Apple gjorde antingen iPaden eller iOS 5 sådant med flit, för att "tvinga" folk att uppgradera.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Aldrig har "Too little, too late" stämt så bra på apple. Det här var verkligen varken nytt eller coolt. Nu känns det mer som att de mjölkar fanboys (no pun intended)

Tråkigt.

Inte för att jag tänkt köpa, men endå... När Sweclockers hypar upp det såhär så väntar man ju sig något extra... Men icke.

Frågan är ju om nästa LG eler Samsungplatta får så mycket som en notis...

Jag såg streamen som ett stort skämt...

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk

Är inte minin väldigt lik tab 7.7 (p6800) ?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ipad mini var ju typ samma storlek som nexus 7 och har större skärm, sen är den lättare + att den inte är av plast. Sen är det ju upp till vilket operativsystem och pris man föredrar.

Nu vill jag bara ställa två frågor:

Hur kan något ha typ samma storlek och ha större skärm, sedan när du prata om lättare så handlar det om 32g. ( vilket motsvara lite mer än ett halvt jäst paket)
Sedan om det inte är gjord av plast, vad är den byggd av?

Storlek på de båda plattorna är följande:

120 × 198,5 × 10,45 mm (BxHxD)
135 x 200 x7,2 mm

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Medlem

Flopp flopp flopp flopp... låter det när kunderna har Apple bakom sig.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Tack
Nexus 7 har stock Jelly Bean 4.2 och 500 000 appar bara på google play. Att den är i alu i stället för plast är ju bra, men kommer man märka det vid vanligt användande förutom när man slickar på

Ha ha, jag har faktiskt en sjuk vana att stoppa paddan eller mobilen i munnen om jag funderar, typ som att bita på pennan. Och ja aluminium har faktiskt en rätt fräsch smak i jämförelse med tex plast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

De gör iPhone 5 större och iPad mindre.
Fuck logic.

Haha men ärligt så är det nog för att andra företag redan gjort det (och de vill konkurrera på alla plan).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Fast det bästa av allt är ju det svarta aluminiumet. Tyckte det var svårt att inte köpa iP5 pga det.

Permalänk
Skrivet av Skogsmulletrance:

Nu vill jag bara ställa två frågor:

Hur kan något ha typ samma storlek och ha större skärm, sedan när du prata om lättare så handlar det om 32g. ( vilket motsvara lite mer än ett halvt jäst paket)
Sedan om det inte är gjord av plast, vad är den byggd av?

Storlek på de båda plattorna är följande:

120 × 198,5 × 10,45 mm (BxHxD)
135 x 200 x7,2 mm

Vad menar du med "Hur kan något ha typ samma storlek och ha större skärm"? Den ena har mindre kanter runt skärmen och är tunnare.
Vikten är lägre även om det är lite.
"Sedan om det inte är gjord av plast, vad är den byggd av?" Jag har för mig han sa aluminium när jag tittade på streamen men kanske hörde fel?
Ser inga fel i det jag påstod. Volymen på ipad är mindre än nexusen om min matte inte är felaktig.

hojta till om jag missförstått dig totalt

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Känns som att Ipad 4 inte riktigt var redo än, vad är de stora skillnaderna? Och varför skulle man välja Ipad Mini över Nexus 7 Som är både billigare och bättre?

Nae

Man väljer iPad mini för att den är bättre, snyggare, bättre byggkvalité, bättre och fler Apps, underbart ekosystem, snabbare (troligen), fler alternativ och den passar in i övrig miljö hemma och man slipper bidra med pengar åt "Ni uppfinner/Vi kopierar"-google!

Enkelt beslut!

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Skrivet av spda242:

Man väljer iPad mini för att den är bättre, snyggare, bättre byggkvalité, bättre och fler Apps, underbart ekosystem, snabbare (troligen), fler alternativ och den passar in i övrig miljö hemma och man slipper bidra med pengar åt "Ni uppfinner/Vi kopierar"-google!

Enkelt beslut!

Hur man tolkar byggkvalitet verkar dock vara lite olika. Jag tycker nexus 7 har väldigt bra byggkvalitet. Glas på framsidan och en lite gummiaktig baksida som aldrig verkar bli repig och fäster utmärkt på bordsytor och i handen så att den inte glider runt.

Permalänk
Medlem

53% lättare, den kommer att blåsa iväg som ett stackars papper.

Permalänk
Hedersmedlem

*Otrevligheter rensade*

Är man intresserad av anledningen till stavning av "Iphone" o dyl, se http://www.sprakradet.se/6541. Inte värt att gå bananas över i vilket fall, precis...

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Aldrig har "Too little, too late" stämt så bra på apple. Det här var verkligen varken nytt eller coolt. Nu känns det mer som att de mjölkar fanboys (no pun intended)

Tråkigt.
..

"Mjölkar Fanboys", så det är OK att det kommer typ 100-millioner nya Androidtelefoner och Windows-PC på samma tid som Apple släpper en (1) produkt? Men när Apple uppdaterar produkter som inte är uppdaterade på över ett år så är det att mjölka och när den släpper en ny produkt så är det också att mjölka....jag har svårt med logiken där!

Annars tyckte jag att det var mycket "vill ha" med detta släpp

iPad mini ser riktigt nice ut, känns som om den kan bli bra att läsa böcker på, iPad 1 är "ganska tung" kan man säga....att den sedan har 1024x768 och A5 processor...har antagligen med pris/batteritid att göra...den ska ju konkurrera med billigare 7" plattor som Kindle Fire, Nexus etc...

iPad 4:a, klar förvåning men troligen tvunget pga (förbannande jävla) lightning kontakten. Tror många skulle undvika att köpa iPad 3 annars i väntan på nya kontakten för framtida kompatibilitet med 3:e part devices. Sedan var den antagligen enkelt att anpassa iPad 3 med A6-proppen och bättre LTE stöd kan innebära merförsäljning...inte speciellt upphetsande men förvånad blev jag...

Nya Mac mini...boring, förväntat och inget mer....

Nya iMac, ojj ojj ojj vad tunn, vackert!!! (Tekniknörden i mig undrar dock om värmen!)

Nya MB 13,3" Retina....för dyr för mig men skulle vilja ha den!!!

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

HAHA, så köpte man en ny iPad 3 för någon vecka sedan. Som tur är ser det inte ut att vara någon större uppgradering med den nya. Har ingen nya av beräkningskraften änsålänge.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Undra om processorn håller i längden. Börjar den inte redan bli trött?

Trött? Det finns inget snabbare idag. Kolla lite GL benchmarks på Iphone 5 tex. Den är typ 3 gånger snabbare än ngt annat.

Permalänk
Medlem

FAN, köpte precis en Ipad 3

Permalänk
Medlem

Telefonen blir större, plattan blir mindre.. Kommer sluta med att dom är lika stora.. Det tragiska är att folk fortfarande kommer betala för Apples dyra produkter.. *Bäää* *Bäääääää*

Permalänk
Medlem

Äsch din ipad 3 kommer hålla i massa år oavsett men kan förstå att det är lite retligt då du kunde fått bättre processor för samma pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Telefonen blir större, plattan blir mindre.. Kommer sluta med att dom är lika stora.. Det tragiska är att folk fortfarande kommer betala för Apples dyra produkter.. *Bäää* *Bäääääää*

De är uppenbaligen inte för dyra när de säljer fler än de hinner tillverka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

De är uppenbaligen inte för dyra när de säljer fler än de hinner tillverka.

Dyra skrev jag.. Inte "för dyra"..

Permalänk
Medlem

Hoppas du inte var seriös där för din egen skull..

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddeezZ:

Hoppas du inte var seriös där för din egen skull..

Vad tänkte? Dumt att kasta sten iGlashus eller?

Permalänk
Medlem

Ipad mini kommer ha samma pris som Ipod touch 5gen? Alltså 3000kr? Hoppas priset på touchen sänks till något mer vettigt (typ 2000), är ju skumt om den ska ha samma pris som ipad mini.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Heter den förra iPaden fortfarande "The new iPad"?

iPad 2 heter The Old iPad, iPad 3 The New iPad och iPad 4 The Newer iPad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Känns som att Ipad 4 inte riktigt var redo än, vad är de stora skillnaderna? Och varför skulle man välja Ipad Mini över Nexus 7 Som är både billigare och bättre?

Nae

Bättre? Är väl upp till person och person? Utveckla gärna lite..

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator