medal of honor warfighter!

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara hur de här med tokens fungerar har 5st just nu att spendera är de smart att spendera dom 5 nu innan releasen ? Blir verkligen inte klok på hur de fungerar mer än att man tävlar vem som har samlat mest.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Någon som kan förklara hur de här med tokens fungerar har 5st just nu att spendera är de smart att spendera dom 5 nu innan releasen ? Blir verkligen inte klok på hur de fungerar mer än att man tävlar vem som har samlat mest.

Bra jäkla fråga, jag spenderar alla tokens jag får iaf, ingen aning vad det gör dock

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZixX:

Bra jäkla fråga, jag spenderar alla tokens jag får iaf, ingen aning vad det gör dock

vad händer då? står de att du får x2 ?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

För att de ska funka så måste du starta spelet genom origin.

Jag har gjort allt loggat ut från battlelog/origin startat VPN ändrat till Amerika loggat in funkade inte. Men testade denna VPN HideIPVPN då funkade det fint. Men nu kan man knappt joina servers ibland ibland kommer man in men man märker av massa lagg/spikes i spelet fast min ping är stabil. Ibland får man upp att spelet har slutat att fungera när man ska spawna.

Och ja när jag väl har gått genom aktiveringen så stänger jag av VPN tunneln.

Permalänk
Geeks Gaming

Äh inte lönt att förklara... spelet släpps snart

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

27 min!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Gah spelet var rätt så kul men behöver fixas lite.
Skulle sitta fint med nån spotknapp och speciellt att man ska kunna mutea spelare o lobbyn vet inte hur många gånger jag har fått skruva ner eller slänga av mig headsetet pga allt irriterande/små ljud från andra.

Och bättre ballansering menar ibland kan lagen vara obalanserad innan en runda startar så kan det vara ca 10 spelare mot kanske 6-8 spelare för folk lämnar. Men kul iallafall att spela som svenska soldator då man kan höra lite kommentarer av dem på svenska Men act märks jag inte är van än med spellägerna eller mapparna tar tid att vänja sig.

O vissa servrar kan vara fullt med campers överallt.

Permalänk
Medlem

är det någon mer än mig som inte än kan spela? köpte mitt precis via origin och kan inte ens börja ladda ner spelet än..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Är det lika krävande som BF3?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Avstängd

gamla moh på stalingrad i mp va kung...... äger på tjudölanen ännu 2012

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Krashar ju hela tiden vilket jävla skit

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero201:

Gah spelet var rätt så kul men behöver fixas lite.
Skulle sitta fint med nån spotknapp och speciellt att man ska kunna mutea spelare o lobbyn vet inte hur många gånger jag har fått skruva ner eller slänga av mig headsetet pga allt irriterande/små ljud från andra.

Och bättre ballansering menar ibland kan lagen vara obalanserad innan en runda startar så kan det vara ca 10 spelare mot kanske 6-8 spelare för folk lämnar. Men kul iallafall att spela som svenska soldator då man kan höra lite kommentarer av dem på svenska Men act märks jag inte är van än med spellägerna eller mapparna tar tid att vänja sig.

O vissa servrar kan vara fullt med campers överallt.

Du kan muta spelare, och du kan spotta spelare också.

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Medlem

Lirat singeplayer 30min utan problem. Körde MP i 5min innan det kraschade. Hann hissa en Svensk flagga iaf

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Problem med installationen

Tjena är det någon mer än jag som får följande: "EAProxyInstaller har slutat att fungera" när ni försöker installera spelet? någon som är kunnig?
Tusen tack!

Permalänk
Medlem

250kr om man innehar bf3 premium så jag slog till på ett limited edition. Håller på å tanka ner det nu och får hoppas att man hinner känna lite på det imorgon efter jobbet.

Permalänk
Medlem

asså är det bara jag som tycker att spelet är totalt skräp? har kört kanske 40min SP och en 20min MP å det bara skriker extremt dålig konsollport om spelet =/

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av norrby89:

asså är det bara jag som tycker att spelet är totalt skräp? har kört kanske 40min SP och en 20min MP å det bara skriker extremt dålig konsollport om spelet =/

Håller helt med dig, multiplayer var ju skräp. Dock gillade jag inte alls hur spelet är upplagt, allt från att byta vapen till optics etc. Bara rörigt. Skulle vara skönt med en MUTE ALL tackvare att alla bara gormar hela tiden.
Hade väl något höga förväntningar antar jag.
Lika krävande som BF3 frågade någon. Ja kanske i SP men knappast i multiplayer.
Blir till att avinstallera skiten

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium Svart PSU: Corsair AX 850W 80+ GOLD MOBO: MSI Z87-S02 INET EDITION ATX CPU: Intel i7 4770K CPU-kylning: Corsair Hydro H90 RAM: Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast Series 16GB GPU: EVGA GeForce GTX 680 2048MB Superclocked SLI HDD: 2xIntel SSD 510 120GB + 1TB Western Digital Caviar Green Skärm: BenQ 24'' XL2411T 144Hz Keyboard: QPAD MK-85 Mus: Qpad 5K L.E

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZixX:

Du kan muta spelare, och du kan spotta spelare också.

Spotta vet jag nu en sa hur man gjorde de^^ muta spelare vet jag också men skulle vara bra om det fanns en knapp som muta alla spelare. Menar nu om du sitter o mutar sen kommer det en ny in så måste du sitta muta dem nya också. Blir lite små jobbigt i längden.

Tycker MP läget var kul men svårt inte van med MoH överhuvudtaget dör mer än jag dödar andra men ser att det kommer lite mer nu att det går bättre. Sector control läget sög hästba**le för små kartor för det läget och en j*vla massa campers överallt. känns nästan som man aldrig kommer till en flagga för det kommer bara ny på ny.

Spelade lite med klanen igår 2 av dem fick DC och vart utslängd från spelet dem fick starta om det kanske 2-4 gånger. Sen efter några matcher fick jag blackscreen medans en annan i klanen fick också det.

Seriöst spelet är i behov av patcher nu! Sarajevo Stadium sector control snacka om FPS drops det var som att gå i slowmotion när jag körde mappen tidigare fast i TDM då flöt allt bra. Efter man dog ca 3-4 gånger då funkade det skitbra efter det. Hm ja så går det när man släpper en beta till Xbox spelarna ytterliggare ett konsolskadat spel som behövs en massa patcher. Men tur att man fick hissa upp Sverige flaggan ca 5 igår :)!

Permalänk
Medlem

Har bara hunnit spela lite MoHWF och måste säga det är riktigt skoj. Gillar att det är hyffsat svårt. Stör mig dock på menyerna och att alla pug "buddies" är så satans dåliga och absolut inte arbetsvilliga Lyckades komma med en kille som hade lite förnuft, men tyvär så blev det DC på mig -.-

Så adda gärna KRQKAN om ni är sugna på och spela (pc)

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

En rejäl rekyl assualtrifles hade då Trevligt med variation dock. Frukansvärt laggigt dock, och detta på en finsk server.

Har hänt 3 gånger nu att jag skjutit en fiende som jag sprungit in i, och 1-2 sekunder efter han dött dör jag av hans skott

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

En rejäl rekyl assualtrifles hade då Trevligt med variation dock. Frukansvärt laggigt dock, och detta på en finsk server.

Har hänt 3 gånger nu att jag skjutit en fiende som jag sprungit in i, och 1-2 sekunder efter han dött dör jag av hans skott

Jag har något fruktansvärt rubberbanding fast bra ping till servern. Lite som när bf3 släpptes, så hoppas det går över.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att stänga av Aim assist!

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

En rejäl rekyl assualtrifles hade då Trevligt med variation dock. Frukansvärt laggigt dock, och detta på en finsk server.

Har hänt 3 gånger nu att jag skjutit en fiende som jag sprungit in i, och 1-2 sekunder efter han dött dör jag av hans skott

Prova AK103, den har samma rekylmönster som M16 typ

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Skrivet av ZixX:

Prova AK103, den har samma rekylmönster som M16 typ

Jo, men vill ju spela som svenne, och måste då börja med den fruktansvärda AK4, den är lika snygg som den skjuter rakt...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Någon annan som inte kan spela via battlelog? Jag kan spela utan problem om jag inte startar spelet via mitt battlelogkonto men om jag startar spelet via battlelog så kommer muspekaren i ett oändligt långt vänteläge och jag kan inte klicka på någonting i menyn. Jag har installerat om origin och spelet och det funkar fortfarande inte. Kanske det är så att jag f*ckat upp mitt battlelogkonto då jag spelade via VPN?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, men vill ju spela som svenne, och måste då börja med den fruktansvärda AK4, den är lika snygg som den skjuter rakt...

Nejdå, du kan vara svensk, med vilket vapen du vill! Välj bara Svenska SOG (på vilken klass du nu vill), sedan klickar du "My weapon" och "Select Weapon" så kan du välja från vilket land du vill!

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Skrivet av ZixX:

Nejdå, du kan vara svensk, med vilket vapen du vill! Välj bara Svenska SOG (på vilken klass du nu vill), sedan klickar du "My weapon" och "Select Weapon" så kan du välja från vilket land du vill!

Japp, och alla vapen är låsta.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Har i alla fall gett spelet några timmar nu, både på Single och multiplayer, och hade nog inte roligt en enda minut under multiplayer. Hade hoppats på att kunna byta ut TDM i BF3 mot detta, men så verkar det inte bli. Att en fiende tar 7 skott i bröstet/huvudet och att skjuta tillbaka 3-4 skott och döda en är inte kul någonstans, uppenbarligen beror detta på lagget, men ändå. Vapnena känns som ärtbössor, både till styrka och till träffsäkerhet. Det enda vapnet som jag hittills tycker funkar att använda är sniper, även fast man tar väldigt långt tid på sig att sikta in, vilket sabbar alla chanser om att köra någon sorts run and gun.

Får väl prova det mer senare, när de patchat det så att det faktiskt är redo för release. Grafiken är dessutom rätt kass i Singleplayer, speciellt vatten och allt som är blött, sen hade de kunnat ha bättre AA, allt är för tusan kantigt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Kul att skiten funkar, hänger sig efter 5-6min...

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Det känns lite som en halvtaskig console-port, ja. Jag hade också förväntat mig mer i multiplayerdelen som kunde bli en bra ersättare för BF3s publiklir (i en visst tid i alla fall) men blev faktiskt ganska besviken. Det känns rätt trasigt på många delar och fireteam-systemet är konstigt. En bra tanke men inte särskilt bra implementerat. Spelet kommer nog vara hyfsat underhållande för att döda tid någon vecka framöver, men mer än så blir det nog inte.

Något man kört över BF3 med är dock optimeringen av banorna. Jovisst, MoHs banor är inte alls stora jämfört med BF3, men MoH flyter på otroligt bra jämfört med BF3. Och sedan känns nätkoden en aning mer "stabil" i MoH än BF3.