[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk

Jag ska ha tillbaka min heder. Jag är inte inblandad i någon sidechannelsnuskhärva. Helt oskyldig och åker på 24H ban. (Antagligen för att någon som blev av med AS50 är på dåligt humör) Jag blev kickad kort efter att jag fråga om någon blivit av med en sådan.

Har ni ingen övervakning på vem som talar i side?

Jag har tagit väldigt illa vid mig av detta, även min två kompisar på servern börja tala om att hitta en annan server.

Permalänk

Inte första gången remag lik loggar.... vi kallar honom för Combatloggarn. BgR kompisarna han har heter: Combatloggarns vänner

Permalänk
Skrivet av krusken86:

Inte första gången remag lik loggar.... vi kallar honom för Combatloggarn. BgR kompisarna han har heter: Combatloggarns vänner

Och dig kallar jag för anklagarn.
Varför slänger du ur dig sånt?

Permalänk
Medlem

Ska se om det inte går att fixa så att man ser klart och tydligt från vem voicen kommer ifrån, som det gjorde tidigare. Nu är det väldigt svårt att avgöra, speciellt när inte "I" fungerar heller..

Det går att avaktivera VOIP både på server och klientsida. Men då fungerar inte direct chat heller tyvärr, men om det är för mycket problem med att folk snackar i side channel så är det kanske en sak att göra, det går ändå att köra Team Speak samt chatta fortfarande...

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRonNuke:

Ska se om det inte går att fixa så att man ser klart och tydligt från vem voicen kommer ifrån, som det gjorde tidigare. Nu är det väldigt svårt att avgöra, speciellt när inte "I" fungerar heller..

Det går att avaktivera VOIP både på server och klientsida. Men då fungerar inte direct chat heller tyvärr, men om det är för mycket problem med att folk snackar i side channel så är det kanske en sak att göra, det går ändå att köra Team Speak samt chatta fortfarande...

Låter kanon
Hur fungerar spawnen på fordon nu efter uppdaten?
Var ett bra tag sen man såg en helikopter... samt att jag tycker att det mest bara är bussar och motorcyklar som är på servern

Permalänk
Skrivet av PublicAntagonist:

Och dig kallar jag för anklagarn.
Varför slänger du ur dig sånt?

Inte så svårt att slänga ur sig sådat när de lik loggar jämt.
Sen när både vi och HMC har sätt de CL/lik loggar är det inte så konstigt att man ger öknamn precis som du kallar mig "pung råtta"
Varför slänger du ens ut dig sådant?
Precis som att Marcus marcus kallade mig för terrorist jävel bara för mitt namn...
Så ska vi börja gå in på detaljer vad folk kallar varan höger och vänster är det dags att bana snabbare snabbast

Permalänk
Skrivet av iRonNuke:

Ska se om det inte går att fixa så att man ser klart och tydligt från vem voicen kommer ifrån, som det gjorde tidigare. Nu är det väldigt svårt att avgöra, speciellt när inte "I" fungerar heller..

Det går att avaktivera VOIP både på server och klientsida. Men då fungerar inte direct chat heller tyvärr, men om det är för mycket problem med att folk snackar i side channel så är det kanske en sak att göra, det går ändå att köra Team Speak samt chatta fortfarande...

Tycker också att detta låter bra. Stäng av skiten. Dem flesta sitter i TS eller Skype endå.

Varför skall det inte snackas i side btw?

Permalänk
Skrivet av krusken86:

Inte så svårt att slänga ur sig sådat när de lik loggar jämt.
Sen när både vi och HMC har sätt de CL/lik loggar är det inte så konstigt att man ger öknamn precis som du kallar mig "pung råtta"
Varför slänger du ens ut dig sådant?
Precis som att Marcus marcus kallade mig för terrorist jävel bara för mitt namn...
Så ska vi börja gå in på detaljer vad folk kallar varan höger och vänster är det dags att bana snabbare snabbast

*Pungdjur, inte pung råtta

Jag började kalla dig det för att jag känner mig underlägsen, rent spelmässigt gentemot dig.
Jag ska sluta kalla dig öknamn! Och sluta uttrycka glädje när jag ser din karaktär dö

Helt utan bevis anklagar du mig sedan för att ha pratat i side, vilket antagligen fick mig kickad och bannad i 24H.

Det är förjävligt med den rasistiska ton det hade igårkväll på sidechannelchatten.
Jag ska börja bli dryg och printscreena skit jag ser och posta bildern här.

Permalänk
Medlem

Är du seriöst dum i hela huvet eller? Jag AKA Remag, har inte COMBAT loggat över huvud taget. Jag låg på den högsta byggnades som man kan komma upp på i cherno, blev skjuten mot, sen var det tyst i 10 min. Min familj hade lagat mat och jag ABORTADE och gick ner och åt. Om jag inte blir beskjuten på 10 minuter och inget händer varför i ****** blir jag "flaggad" som combat loggare? Jag skiter fullständigt i om "DU" är en sån person som hellre väntar i 4 timmar på att dö för att inte bli kallad combat logger. Än att gå ner till sin familj när maten är varm och man kan logga ut. Så fu*k you!

Permalänk
Medlem

Och för det andra så var jag respektive garns/Erik norr om cherno i skogen tidigare idag. Jag dödade HMC Jonas, sen kom hans polare och dödade mig, kort efter det blev garns dödad. Sen skriver grabbarna HMC att vi var pinsamma som combat loggade. Rätta mig om jag har fel nu, men när man dör så abortar man, trycker disconnect sen kommer man till delen där man ser vilka som är online osv, sen trycker man "OK" längst ner till höger för att logga in igen? Det var det Garns gjorde efter han dog? så hur fan kan det anses som "lik logg" ??????!

Permalänk
Skrivet av PublicAntagonist:

*Pungdjur, inte pung råtta

Jag började kalla dig det för att jag känner mig underlägsen, rent spelmässigt gentemot dig.
Jag ska sluta kalla dig öknamn! Och sluta uttrycka glädje när jag ser din karaktär dö

Helt utan bevis anklagar du mig sedan för att ha pratat i side, vilket antagligen fick mig kickad och bannad i 24H.

Det är förjävligt med den rasistiska ton det hade igårkväll på sidechannelchatten.
Jag ska börja bli dryg och printscreena skit jag ser och posta bildern här.

Det tycker jag är en bra ide.

Permalänk
Medlem

tkr folk tjafsar om småsaker just nu...
tycker bara alla kan vara respektabla mot alla som spelar oavsett spelstil eller skill...
visst det är tråkigt med folk som combatloggar men om dom gör det synd för dom att dom i så fall är så dåliga förlorare att dom måste göra det men att tjafsa om det är väll fan ingen idé?

Permalänk
Skrivet av Caramintz:

Det tycker jag är en bra ide.

Kan min ban hävas?

Permalänk
Medlem

Protip: Stäng av "VON" i audio så hör ni inte sidechat. Direct chat ligger under "effects" så det berörs inte.

Tagga ner lite i tråden nu

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk

Jag har nu perm bannat martins igen han är inte välkommen in på servern efter att ha kallat en av våra spelare för **fitta** samt 2 combatlog , friendly fiske, samt att han sitter och kallar mig horunge och att han hoppas att jag dör irl med mera så jag säger nu till alla spelare samt admins innan ni unbannar han så ta reda på varför han vart bannad första gången

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caramintz:

Jag har nu perm bannat martins igen han är inte välkommen in på servern efter att ha kallat en av våra spelare för **fitta** samt 2 combatlog , friendly fiske, samt att han sitter och kallar mig horunge och att han hoppas att jag dör irl med mera så jag säger nu till alla spelare samt admins innan ni unbannar han så ta reda på varför han vart bannad första gången

Bra jobbat
Kan vara en ide att ni admins har en databas där ni skriver in vem som bannas samt av vem och för vad

Permalänk
Skrivet av PublicAntagonist:

Kan min ban hävas?

Du fick en 24 timmars

Permalänk
Skrivet av Caramintz:

Du fick en 24 timmars

Om nu det var en felaktig ban, samt den inte hävdes. Borde inte den personen som anklagade också få en 24h ban då?

Permalänk
Medlem

Krusken(Nu mera Achmed) är det så att BgR kanske har dödat dig en gång eller två för mycket? Tycker att du har ett väldigt hat mot oss. Jag loggar ut på exakt samma sätt som alla andra BgR'are, och jag har inte fått några klagomål om att min kropp försvinner när jag dött och respawnar?

Har inte läst igenom det som CaramintZ svarat gällande alla bans på oss härom dagen pga voice (Om han svarat), men den största anledningen till varför vi blev unbannade igen var för att du/ni sa att vi alla satt och skrek och hade oss i side, vilket gjorde att vi alla blev bannade, till och med jag som var utloggad och åt och hade spelat i ca 15-30min.

Tycker helt enkelt att du skall sluta vara en sådan polis och njuta av spelet istället, tänk om vi skulle rapportera dig varje gång du har dålig attityd mot alla spelare som kommer i din väg, släpp all sån skit och spela och ha kul istället! Kjam. (Ta mina tokigheter i första meningen med en nypa salt. )

/[BgR] Mattesxoxo

Permalänk

Nej det verkar ju meningslöst att rapportera nått ändå, för det visar sig att admin inte har verktyg som kan kolla upp vem som gör var när det gäller VOICE talk i side.... både jag och 2 andra var 100% säkra på att det var dina vänner i BgR som pratade när jag och tazz muta Remag och Gnars eller vad han nu heter. Men Gusten muta inte och han hörde. Så självklart drar vi slutsatsen att det var de som som satt och lekte allan i side.
Sen har vi nu fått reda på att trots vilken tid det var vi rapportera detta så kan admin inte kolla upp det.
Lika så var det med PublicA, så bästa är nog nu mera att stänga av side... visst detta gör att vi inte kan chatta.
Men det kommer då att stoppa "falska" anklagelser om spelare som kan vara sanna men ändå inte. Eftersom det finns ingen chans att kolla upp det.

Sen när det gäller lik som försvinner, är väl tack vore desync problemen... 9av10 fall när vi har knäppt någon av BgR så är liket borta när vi ska loota, försvinner direkt när personen disconnectar när den blivit dödad.
"Vi lootar mest bara era lik, eftersom ni ofta har bra gear"
Händer mer och mer, så ännu igen självklart att man drar slutsatsen på att någon hittat en bugg att se till att man inte kan loota.
Jag,gusten och tazz lär inte vara de ända som råka ut för detta när man har knäppt någon.
Såg att någon från HMC råkade ut för detta igår med står i loggen runt 2130-2150 tror jag.
Eller om det var efter 1800 restarten. Hur som helst så finns det i loggen

Så admin kan du snälla säga vad ni kan se och göra i ert program ?
För som det verkar nu är ni totalt chanslösa på många punkter :/

Permalänk

När startar ni om allt imorn då ? kl21?

Permalänk
Medlem

KUL! XD när man äntligen har båda sina favorit vapen och typ allt jag behöver annars så ska servern restarta dan efter

Permalänk

du har ju till restart på dig vi kommer belägra cherno tills restart så vill du ha action håll dig där när du ser achmed på servern

Permalänk

Tycker vi kan sammlas alla nere på ett fält någon stans o köra last man standing 10 min innan resetten om det är någon som är på :). // admin cara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caramintz:

Tycker vi kan sammlas alla nere på ett fält någon stans o köra last man standing 10 min innan resetten om det är någon som är på :). // admin cara

låter som en nice idé
men är det kl 21 som det är databasreset?:P

Permalänk
Skrivet av WaKo:

låter som en nice idé
men är det kl 21 som det är databasreset?:P

Ska kolla detta

Permalänk
Medlem

Nå? Restart klockan? Samt var sker the battle of doom?

Visa signatur

Design Define R3 - Titanium Grey, AMD Phenom II X4 965 Black Edition, Corsair H50, ASUS M4A89GTD PRO, ASUS Radeon HD 6870, Corsair Force Series F60 60GB, Western Digital Caviar Green 1TB 64MB, Corsair HX750W

Permalänk

Battle of doom i cherno, nära och bra

Permalänk
Medlem

När är restarten?

Permalänk

Ska kolla men 9 tror ha