Permalänk

Sli med olika kort :D

Har inte mycket till beskrivning men, detta är för alla er som påstår att det är helt omöjligt med 2 olika Nvidiakort i SLI!

Visserligen stödjs inte SLI direkt, då det krävs lite modifikationer. Men poängen med detta är att Nvidia inte vill ge oss den möjligheten utan måste köpa 2 stycken "top of the hill" kort för att få bra prestanda men nej då!

Min konfiguration är med 1 GTX470 Zotac och 1 GTX560TI ASUS.

Sli med olika kort

Permalänk

Dina bilder är knas, funkar dock om man öppnar i ny flik

Permalänk
Skrivet av Mylifestyle95:

Dina bilder är knas, funkar dock om man öppnar i ny flik

Funkar för mig

Permalänk
Medlem

Det intressantaste: Vad får du för prestanda med ett kort respektive med de båda i sli? typ 3dmark vantage eller dylikt?

Inga som helst kompibalitetsproblem, buggar osv?

Permalänk
Skrivet av guos89:

Det intressantaste: Vad får du för prestanda med ett kort respektive med de båda i sli? typ 3dmark vantage eller dylikt?

Inga som helst kompibalitetsproblem, buggar osv?

Självklart finns det buggar osv. Men en annan intressant sak jag glömde nämna är att jag kör detta på ett ASUS P7P55D-LE som inte har stöd för SLI utan bara crossfire.

Jag ska lägga upp prestandatester när jag stänger ner datorn för jag måste byta plats på korten, då det snabbaste måste vara i andra slottet för att det skall fungera optimalt. (olik snabbare arkitektur som måste arbeta långsammare pågrund av andra kortet)

Än så länge rullar det på bra i MW2-MW3, Sniper Ghost Warrior 2 och BF3. Har tjänat ungefär 20-40FPS (beroende på spel)

Permalänk
Medlem

Hur kul som helst, garvade tyst för mig själv när jag kom till din kommentar om att du dessutom kör SLI på ett mobo som inte stödjer SLI.
Min tjej tittade på mig och skakade på huvudet och mumlade "nörd".

Visa signatur

[Silverstone Raven 02] [Intel SSD 320 80GB+ WD 1Tb Caviar green] [Asus P7P55D EVO] [Intel i7 2600K]
[
Corsair H70] [Zotac GTX 470 SLI] [2x4096MB Corsair Vengance 1600mhz CL9] [Corsair HX 850W 80+]

Permalänk
Skrivet av Wisp_86:

Hur kul som helst, garvade tyst för mig själv när jag kom till din kommentar om att du dessutom kör SLI på ett mobo som inte stödjer SLI.
Min tjej tittade på mig och skakade på huvudet och mumlade "nörd".

Ta't lungt, vi har alla varit där

Permalänk
Medlem

Hur presterar den då? Presterar den enbart som ena kortet eller som båda tillsammans?

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Skrivet av Andiders:

Hur presterar den då? Presterar den enbart som ena kortet eller som båda tillsammans?

De presterar som dubbla kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ripper_viruset:

De presterar som dubbla kort.

Skickades från m.sweclockers.com

dubbla 470 antar jag?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

dubbla 470 antar jag?

Ingen speciell förlust då dubbla GTX470 är ungefär lika bra om inte bättre än dubbla GTX560TI, men hittils har jag inte gjort några speciella prestandatester. Har bara testat lite olika spel och har fått en riktigt bra FPS ökning.

Permalänk
Medlem

Står ju att kortet används för physx vilket man inte behöver identiska kort för..

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Intressant, men datorn var sannerligen inte grann xd

Visa signatur

Intel Core i7 @ 3.50GHz | MSI Z77A-G43 | AMD Radeon Sapphire 7970 3gb | 16 GB Corsair DDR3 RAM | STOCKKYLARE FTW

Permalänk
Medlem

Skriv gärna vad det är för modifikationer som behövs för att det ska fungera

Visa signatur

Asus Prime B450 Plus, Ryzen 1700X, Asus Gtx Dual 1070, 2x8gb G.Skill Aegis 3000MhZ, 2xOCZ 240gb SSD, 6tb Lagring, CorsairHX 1050W

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Står ju att kortet används för physx vilket man inte behöver identiska kort för..

Kolla under det, det står klart och tydligt med GRÖN bakgrund SLI

Permalänk
Skrivet av kUuul:

Intressant, men datorn var sannerligen inte grann xd

Skall skaffa LD när jag har råd

Skrivet av Wiper3k:

Skriv gärna vad det är för modifikationer som behövs för att det ska fungera

Skall göra det i uppdateringen.

Permalänk
Medlem

Kommer de en uppdatering snart?

Visa signatur

Corsair 750D | RTX2080 | Ryzen 7 3700x | Asus ROG Strix X570-F | 32GB 3200MHz Vengeance PRO | Corsair H100i Pro RGB | M.2 Intel 660P 512GB | Corsair AX 760 80+ Platinum
Laptop: Asus Zenbook pro UX550UV

Permalänk
Skrivet av bullenn:

Kommer de en uppdatering snart?

Ja det ska komma en så fårt jag hittat min Minihdmi-hdmi adapter har det lite stökigt i min "mancave" för tillfället

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripper_viruset:

Skall skaffa LD när jag har råd

Skall göra det i uppdateringen.

Kan du inte bara skriva en kort guide med vad du har ändrat?

Visa signatur

Asus Prime B450 Plus, Ryzen 1700X, Asus Gtx Dual 1070, 2x8gb G.Skill Aegis 3000MhZ, 2xOCZ 240gb SSD, 6tb Lagring, CorsairHX 1050W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Prime B450 Plus, Ryzen 1700X, Asus Gtx Dual 1070, 2x8gb G.Skill Aegis 3000MhZ, 2xOCZ 240gb SSD, 6tb Lagring, CorsairHX 1050W

Permalänk
Avstängd

hmm låter förbannat konstigt att du kan köra sli på ett icke sli rigg , tester på ett respektive 2 kort tack innan dess är du ett troll som inte vet va slip/crossfire är för nått

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd