Permalänk

Bifenix Prodigy (Första datorbygge)

Bitfenix Prodigy
Asrock z77e-itx
Intel i5 3570k
Antec kühler H2O 620
Corsair cx 500w
Crucial 8GB CL8 1600MHz Ballistix Tactical

Kvar att köpa:
Operativsystem kör Windows 8 realese preview
SSD
Datormus
Skärm 24-27"

Hoppas de faller dig i smaken. Några foton är tagna med Samsung Galaxy S3 och resten med Canon EOS 500D

Bifenix Prodigy (Första datorbygge)

Permalänk
Medlem

Hur är ljudet från H620? Min knastarar lite, låter som bubblor i pumpen. Har provat olika håll att sätta fast den på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

Hur är ljudet från H620? Min knastarar lite, låter som bubblor i pumpen. Har provat olika håll att sätta fast den på.

Det vanligaste felet är att den sitter kopplad till ett uttag som är reglerat, i.e den ska ha 12v.

Permalänk
Avstängd

Bra komponenter du valt, som tur är. Väntar på mer bilder.

Permalänk
Medlem

fint val av delar funderar att köpa dessa skälv kan du ta kort på m-sata kontakten och lite bench marks när bygget är färdigt. en stark 5

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI GENE mATX / BenQ 24'' XL2420T 144hz /
Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB / Intel Core i7 4770K 3.5 GHz
Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum / Corsair Obsidian 350D /
Kingston 32GB (4x8GB)DDR3 2400Mhz/CL11/Beast Series /2X Asus 980 Strix

Permalänk
Medlem

Är det bara bilden, eller är moderkortet bränt vid backplaten?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Skrivet av Ridder:

Hur är ljudet från H620? Min knastarar lite, låter som bubblor i pumpen. Har provat olika håll att sätta fast den på.

min knastrar inte alls, hör bara själva "pumpljudet".

Skrivet av kamil05:

fint val av delar funderar att köpa dessa skälv kan du ta kort på m-sata kontakten och lite bench marks när bygget är färdigt. en stark 5

Tyvärr så blir de lite svårt då jag monterat moderkortet i chassit, men benchmarks och temperaturer är på väg.

Skrivet av Fyren:

Är det bara bilden, eller är moderkortet bränt vid backplaten?

Tänkte inte på det när jag byggde men det ser ju ut så på bilden

Permalänk
Medlem

Har du målat över LED Fläkten i fronten ? Ser ut så på bilderna Checka gärna in mitt galleri på min prodigy http://www.sweclockers.com/galleri/10090-axelinds-prodigy

Snyggt bygge annars, men du dra 24 pinnaren och grafikkortskabeln bakom grafikkortet, blir mycket snyggare du får en 3a tillsvidare

Permalänk
Skrivet av Axelind:

Har du målat över LED Fläkten i fronten ? Ser ut så på bilderna Checka gärna in mitt galleri på min prodigy http://www.sweclockers.com/galleri/10090-axelinds-prodigy

Snyggt bygge annars, men du dra 24 pinnaren och grafikkortskabeln bakom grafikkortet, blir mycket snyggare du får en 3a tillsvidare

Har redan kollat ditt galleri flera gånger..

Permalänk
Skrivet av kamil05:

fint val av delar funderar att köpa dessa skälv kan du ta kort på m-sata kontakten och lite bench marks när bygget är färdigt. en stark 5

Har gjort cinebench och unigine heaven vad är du intresserad av för benchmarks?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogstomtarna:

Har redan kollat ditt galleri flera gånger..

Jasså okej vad tycks då? XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogstomtarna:

Har gjort cinebench och unigine heaven vad är du intresserad av för benchmarks?

ta alla och kan du skriva upp hur fort den startar upp min nuvarande startar på 20 sek några temps om nu du överklockar

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI GENE mATX / BenQ 24'' XL2420T 144hz /
Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB / Intel Core i7 4770K 3.5 GHz
Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum / Corsair Obsidian 350D /
Kingston 32GB (4x8GB)DDR3 2400Mhz/CL11/Beast Series /2X Asus 980 Strix

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Fyren:

Är det bara bilden, eller är moderkortet bränt vid backplaten?

Skrivet av skogstomtarna:

Tänkte inte på det när jag byggde men det ser ju ut så på bilden

Min första tanke också... såg inte alls roligt ut?!

Permalänk
Medlem

vad är det för antenn som du satte på moderkortet för det är väl inte standard antennen till det moderkortet?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Skrivet av infigo:

vad är det för antenn som du satte på moderkortet för det är väl inte standard antennen till det moderkortet?

vanlig WLAN antenn från en gamma l router.

Permalänk
Medlem

Gillar att du har på linustechtips, 5 bara för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator