Kvällsvaka: Lanseringen av nya Xbox

Permalänk
Medlem

Grafikkort någon?

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk

Va va den dära nedräkningen som poppa upp på slutet till? pilla på annat och missat (!) Nogon som han med å se?

Visa signatur

Nej!!! Det var inte bättre förr :P

Permalänk
Inaktiv

En fråga. Kommer det kosta imånaden att lira online? annars blir det ps4 alla dagar i veckan

*Edit. Har ej tittat eller hunnit läsa igenom allt! kom hem precis!!!!! samt att det kommer bli roligt att lira gta V!!!

Permalänk
Medlem

"Xbox One will not function without Kinect connected, continues Microsoft UK"

Så man MÅSTE koppla in och hitta en plats för detdär åbäket?!

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

Sony's aktie har gått upp 10% redan efter 15 minuter efter att eventet var avklarat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mothman:

Vem köper hårdvara utifrån hur den ser ut?

Jag, hur det ser ut brukar vara faktorn som får mig att välja en sak över en annan.

Permalänk
Medlem

Nej jag skiter i och kolla på detta för detta kommer man ändå få reda på genom twitter

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Tyckte det såg trevligt ut främst att madden 25 skulle komma vid release

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Trailers trailers. Väntar tills jag lirar spelet innan jag skaffar en åsikt om ett IP oavsett nytt eller gammalt.

Dock är jag glad att Infinity Ward visa detta så DICE har en yardstick att jobba ifrån grafiskt. singelplayer i Battlefield kan dock kvitta fullständigt oavsett vad EA tycker.

I övrigt gilla jag boxens design för framtida vardagsrumsbruk och jag förstår vinken med namnet men Xbox 720 tycker jag hade låtit bättre personligen. Kinect, vet inte vad jag ska tycka där. Gillade aldrig originalet.

Permalänk
Skrivet av SebboD:

Förväntar mig att det blir gratis att spela multiplayer samt utnyttja appar som Netflix, annars har de garanterat mist mig som kund.

Indeed. Inte någon info om 4k. Eller om ljudet? 7.1? DTS? Tangentbord+mus? När jag hörde ord som cloud och skype fick jag kvickt kväva vomeringarna.
Dock är jag imponerad av interface't samt röststyrningen och hur det samma implementeras med tv-tittandet. Jag var inte direkt fokuserad då jag mest satt och stånka över alla stora ord och skryt o ch skrävel. Men? Visa dem ingen spec? Minne? GPU? etc etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilentHarmonic:

Bakåtkompatibilitet med XBOX 360 spel, anyone?

Allt detta är från GiantBomb streamen:
Ingen Bakåtkompatibilitet.
Du måste installera spelet på HDDn och då kan du spela utan skiva. Att kunna ta skivan till ett annat xbox och spela direkt utan att installera verkar ej vara möjligt. Du kommer möjligtvis få betala en liten avgift för att spela spelet på ett annat xbox.
Bara HDMI till video.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Skrivet av Nakitama:

Jag såg Sonys presskonferens också och får säga att deras kändes mer informativ och hade högre wow-faktor än MS.

Tycker det är roligt med kommentarerna om grafiken och dylikt.
Vänta två år tills dom optimerat spelen för konsolerna.
Grafiken kommer att bli mycket imponerande.

Personligen är jag tveksam till att köpa någon av konsolerna men om jag var tvungen att välja skulle det nog bli en PS4.
Jag är nog mer sugen på att uppgradera min speldator i så fall.

När hade Sony presskonferens? Kan du länka, går den att se någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

När hade Sony presskonferens? Kan du länka, går den att se någonstans?

http://www.youtube.com/watch?v=qh8KLN-l86o

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Umbrellas:

Sony's aktie har gått upp 10% redan efter 15 minuter efter att eventet var avklarat!

Jag är kass på ekonomi men hur går det ihop?
Menar det på att eventet var riktigt dyrt, att alla helt plötsligt mass-köpte PS3/PS4 eller vad?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

När hade Sony presskonferens? Kan du länka, går den att se någonstans?

https://www.youtube.com/watch?v=oPrtO1x8pSo

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mothman:

"Xbox One will not function without Kinect connected, continues Microsoft UK"

Så man MÅSTE koppla in och hitta en plats för detdär åbäket?!

Oroa dig inte, de kommer sälja speciella stativ för 69$ styck.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av mir0:

7000 för xbox one =scam

Priset lär ju sjunka en del efter bara någon månad.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Permalänk
Medlem

Den kommer ha inbyggd DRM som registrerar skivan till konsolen, vill man installera på en annan måste man betala en avgift.
http://www.computerandvideogames.com/407912/microsoft-confirm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mormis:

Allt detta är från GiantBomb streamen:
Ingen Bakåtkompatibilitet.
Du måste installera spelet på HDDn och då kan du spela utan skiva. Att kunna ta skivan till ett annat xbox och spela direkt utan att installera verkar ej vara möjligt. Du kommer möjligtvis få betala en liten avgift för att spela spelet på ett annat xbox.
Bara HDMI till video.

Jag tror att de citerade the Verge
http://www.theverge.com/2013/5/21/4350662/new-xbox-has-no-bac...

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Jag är kass på ekonomi men hur går det ihop?
Menar det på att eventet var riktigt dyrt, att alla helt plötsligt mass-köpte PS3/PS4 eller vad?

Är väl så att folk tror Xbox One kommer floppa och folk kör på PS4 ist, då kommer Sony bli värt mer och då vill folk ha mer för sina Sony aktier och då stiger värdet.

Permalänk
Skrivet av Umbrellas:

Generella intryck:

Hur relevant är NFL a.k.a Jänkarboll för alla andra som inte är... jänkar? Lamt.
Känner att Kinect har mer potential än vad som visades, de visade nästan ingenting.
FIFA-killen kom bara med en massa buzzwords.

Det enda som jag var intresserad av var Remedy's nya spel.

Slutbetyg för presentationen: 4/10.

Jag är väldigt intresserad av NFL så nog är det relevant för andra än jänkare!

Permalänk

är de bara jag som tycker nya xbox one liknar 360S hdd?

Permalänk

Man tackar!

Det här kommer jag inte ihåg!
Varför har jag inte sett denna? När släpptes denna? Herregud, jag måste levt i en låda halva året.

Vad jag har längtat! Det här ska det ses på.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LeVvE:

Är väl så att folk tror Xbox One kommer floppa och folk kör på PS4 ist, då kommer Sony bli värt mer och då vill folk ha mer för sina Sony aktier och då stiger värdet.

Så...det var helt enkelt många som investerade aktier i Sony direkt efter eventet eftersom de förutspådde framgång för Sony?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamamotoshi:

Va va den dära nedräkningen som poppa upp på slutet till? pilla på annat och missat (!) Nogon som han med å se?

Nedräkning till E3, 19 dagar + ett antal timmar, minuter o sekunder.

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Medlem

Sonys presentation var så grymt mycket bättre,häftigare.
http://www.youtube.com/watch?v=RiNGZMx2vhY

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem

Det lutar åt att jag köper min första konsol sedan SNES, kan xbox one uppfylla mina krav på en HTPC, dvs XBMC/spotify/youtube/surf så är det ett givet köp

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Jag blev besviken hörde inget om när xbox one går att köpa samt avsaknaden av spelserier. Vill inte bara se call of duty vill se flera spelserier.. Antar jag får vänta till E3 tråkigt nog.

Permalänk
Medlem

Inte Xbox Eighth...

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch