Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbi02:

Urgh, så mycket problem Antar att ett problem sällan kommer ensamt, som det sägs.

Då måste du verkligen ha fått prata med fel person i telefon. Jag har bara haft bra erfarenheter av deras CS, och hört talas om många som fått rabatt när de beställt via telefon. Nu beställde ju inte du visa telefon men eftersom du hade problem med en beställning kan jag tycka att det borde vara nästan obligatorisk rabatt.

Jag kan förstå att de inte kan göra något åt leveransdatumet, såvida de inte redan hunnit bygga den. Jag hoppas att du, som vissa andra, får den före det beräknade datumet. Det har du förtjänat efter alla problem.

När jag köpte min svs13a var de en liknande historia. Fick ringa till kundtjänst som inte kunde göra något åt min beställning. I flera veckor höll jag på innan de på kundtjänst fixat alla problem med beställningen. Sonys supporr i Sverige är det sämsta jag varit i kontakt med. Vet att fler här på forumet har skrivit riktiga mardömmshistorier när de varit i kontakt med sony. Kan vara värt att tänka på före ett eventuellt köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Avstängd

fick min dator idag den sitter nu i laddaren hur längre ska den ladda innan jag startar den?

sen så sitter det skyddsplast på touch pad biten förstår inte hur man ska dra loss den eftersom man måste använda naglar och jag tror armstödet är lättrepat så hur gör jag?

några bilder älskar hur den kom i något mjukt tyg istället för kartong hade velat ha det på alla sony produkter

nu har jag testat datorn lite och vad tyckte jag om den?

flexandet existerar inte man märker det knappt

skärmen däremot

för det första svärtan är usel jag hoppades på att sony skulle vara dem som skulle göra den perfekta plattskärmen men det verkar inte som den perfekta plattskärmen existerar svärtan är vit helt enkelt sen är skärmen inte speciellt ljus stark och jag gissar om man drar upp ljuset så blir svärtan ännu värre

gryn problemet många har nämnt håller jag med om helt

det ser hela tiden ut som det sitter en skyddsfilm på skärmen som inte finns en sån man ska dra loss efter att man har köpt produkten

betracknings vinklar är också rätt dåliga då färger ändras i vissa vinklar

jag har gett upp att försöka ge plattskärmar en chans det finns ingen plattskärm som är bättre än en crt jag har letat och letat

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

skärmen däremot

för det första svärtan är usel jag hoppades på att sony skulle vara dem som skulle göra den perfekta plattskärmen men det verkar inte som den perfekta plattskärmen existerar svärtan är vit helt enkelt sen är skärmen inte speciellt ljus stark och jag gissar om man drar upp ljuset så blir svärtan ännu värre

gryn problemet många har nämnt håller jag med om helt

det ser hela tiden ut som det sitter en skyddsfilm på skärmen som inte finns en sån man ska dra loss efter att man har köpt produkten

betracknings vinklar är också rätt dåliga då färger ändras i vissa vinklar

jag har gett upp att försöka ge plattskärmar en chans det finns ingen plattskärm som är bättre än en crt jag har letat och letat

Men snälla, sluta jämföra varenda skärm med din gamla CRT. Jag vet inte hur många gånger jag läst dig klaga på alla skärmar utom din gamla CRT. Detta är dessutom en laptop, en laptop byggd för att vara så tunn och lätt som möjligt. Tror du på allvar att de satt in sin bästa panel och bakgrundsbelysning med local dimming?

Nog om detta, är det nån som köpt in denna via ett företag? Jag letar laptop i denna stilen, jag har dock ett litet problem. Företaget jag jobbar på vill egentligen bara handla av Dustin. Som ni säkert vet finns bara 4GB RAM/128GB SSD-varianten på Dustin, jag vill ha med 8GB RAM och 256GB SSD och det verkar ju som att det bara är Sony själva som säljer med den specen.

Jag var på MM igår och klämde på både denna och Zenbook UX31. Båda är ju sjukt tunna och lätta men Sonyn kändes lite lättare och jag gillar utseendet på den lite mer. Känns som att kolfiber är lite mer "praktiskt" än aluminium, tänker på repor osv. Grejen är att Zenbooken (med Haswell) finns på Dustin vilket gör det lättare att skaffa den för min del.

Ni som köpt Vaion, vad var det som gjorde att ni inte tog en Zenbook? Priset är väl något lägre på Vaion, var det dealbreakern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thex:

Men snälla, sluta jämföra varenda skärm med din gamla CRT. Jag vet inte hur många gånger jag läst dig klaga på alla skärmar utom din gamla CRT. Detta är dessutom en laptop, en laptop byggd för att vara så tunn och lätt som möjligt. Tror du på allvar att de satt in sin bästa panel och bakgrundsbelysning med local dimming?

Nog om detta, är det nån som köpt in denna via ett företag? Jag letar laptop i denna stilen, jag har dock ett litet problem. Företaget jag jobbar på vill egentligen bara handla av Dustin. Som ni säkert vet finns bara 4GB RAM/128GB SSD-varianten på Dustin, jag vill ha med 8GB RAM och 256GB SSD och det verkar ju som att det bara är Sony själva som säljer med den specen.

Jag var på MM igår och klämde på både denna och Zenbook UX31. Båda är ju sjukt tunna och lätta men Sonyn kändes lite lättare och jag gillar utseendet på den lite mer. Känns som att kolfiber är lite mer "praktiskt" än aluminium, tänker på repor osv. Grejen är att Zenbooken (med Haswell) finns på Dustin vilket gör det lättare att skaffa den för min del.

Ni som köpt Vaion, vad var det som gjorde att ni inte tog en Zenbook? Priset är väl något lägre på Vaion, var det dealbreakern?

För att gå rakt på sak, har du ringt/mailat Sony om möjlighet till att köpa genom företaget, dvs bara runda bort momsen typish. Borde gå att registrera företaget på Sony's sida. Företag borde väl vilja handla direkt av företaget som säljer datorn utan mellanhänder?

Jag tog Vaio:n framför zenbook:en för designen, materialet, vikten, touchpad:en("sträv" vs glatt), skärmen(matt vs blank(finns det icke-touch med Haswell?)) och batteritiden(gillar konceptet med extrabatteri).

Tror du blir nöjd vilken du än tar. Har hört spekulationer om att de försöker få ut en refresh innan året är slut med PCI-E SSD(som den har i USA) och "bättre" kylning. Annars brukar de släppa en refresh varje halvår.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbi02:

Jag har kollat nu. Jag kan tycka mig ser det du/ni beskriver, men endast när jag är så nära skärmen med ögonen att jag kan lägga hakan på trackpad:en. Därför blir det inget problem för mig. Är det så för er även när ni sitter en bit bort från skärmen(40-60 cm) med ögonen?

Skickades från m.sweclockers.com

Dags att gå på synundersökning Zibbi02?
Skämt åsido, visst syns det inte jätte mycket men det är ändå så pass att jag stör mig lite på det.
Min lekmannaanalys är att det har med pixeldensiteten att göra. (PPI 166)

Visa signatur

Sony VAIO PRO 13 SVP1321C5E; 13.3 IPS fullHD Triluminos, i5-4200U, Intel HD 4400, 256 GB SSD, 8 GB RAM.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thex:

Men snälla, sluta jämföra varenda skärm med din gamla CRT. Jag vet inte hur många gånger jag läst dig klaga på alla skärmar utom din gamla CRT. Detta är dessutom en laptop, en laptop byggd för att vara så tunn och lätt som möjligt. Tror du på allvar att de satt in sin bästa panel och bakgrundsbelysning med local dimming?

Nog om detta, är det nån som köpt in denna via ett företag? Jag letar laptop i denna stilen, jag har dock ett litet problem. Företaget jag jobbar på vill egentligen bara handla av Dustin. Som ni säkert vet finns bara 4GB RAM/128GB SSD-varianten på Dustin, jag vill ha med 8GB RAM och 256GB SSD och det verkar ju som att det bara är Sony själva som säljer med den specen.

Jag var på MM igår och klämde på både denna och Zenbook UX31. Båda är ju sjukt tunna och lätta men Sonyn kändes lite lättare och jag gillar utseendet på den lite mer. Känns som att kolfiber är lite mer "praktiskt" än aluminium, tänker på repor osv. Grejen är att Zenbooken (med Haswell) finns på Dustin vilket gör det lättare att skaffa den för min del.

Ni som köpt Vaion, vad var det som gjorde att ni inte tog en Zenbook? Priset är väl något lägre på Vaion, var det dealbreakern?

eftersom dem sa att bilden var otrolig så hade jag höga förväntningar blev rätt besviken hade riktigt höga förväntningar av triluminos

och ja den är gammal men ser inget nytt som kan slå den har letat väldigt länge efter något som kan slå den men har inte hittat det så ja jag jämför med den

men om jag ska göra en mer förstådd jämförelse

så kan jag säga att skärmen är bättre på min galaxy tab 10.1 färgerna verkar vara starkare skärmen är halare och ljusare

det är mest att den hela tiden ser smutsig ut som gör mig mest besviken

men ta inte det jag säger på fel sätt datorn är otrolig är bara inte nöjd med skärmen

tror skärmen hade varit bättre om den hade en glasyta

eller har den det redan?

Permalänk

Sony Vaio Pro 13

Skrivet av Zibbi02:

För att gå rakt på sak, har du ringt/mailat Sony om möjlighet till att köpa genom företaget, dvs bara runda bort momsen typish. Borde gå att registrera företaget på Sony's sida. Företag borde väl vilja handla direkt av företaget som säljer datorn utan mellanhänder?

Skickades från m.sweclockers.com

Inte för att vara den som är den men det var väl hans företag som enbart ville köpa via Dustin?

Permalänk
Skrivet av zzcool:

eftersom dem sa att bilden var otrolig så hade jag höga förväntningar blev rätt besviken hade riktigt höga förväntningar av triluminos

och ja den är gammal men ser inget nytt som kan slå den har letat väldigt länge efter något som kan slå den men har inte hittat det så ja jag jämför med den

men om jag ska göra en mer förstådd jämförelse

så kan jag säga att skärmen är bättre på min galaxy tab 10.1 färgerna verkar vara starkare skärmen är halare och ljusare

det är mest att den hela tiden ser smutsig ut som gör mig mest besviken

men ta inte det jag säger på fel sätt datorn är otrolig är bara inte nöjd med skärmen

Är det med eller utan touch?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Olle_Lofgren:

Är det med eller utan touch?

med touch vaio pro 13

älskar utseendet känslan men skärmen är inget jag tycker om speciellt biten där den ser smutsig ut hela tiden

min pappas gamla laptop ser ut så trodde den var smutsig men nu ser jag att det är ett skärm problem

edit:efter att ha lekt runt lit emed bilder så är färgerna faktiskt lite starkare och mer saturerade än min crt vilket jag verkligen tycker om smuts eller grynkänslan syns inte i rena bakrunder

grön är där vaion har finare färger än min crt

blå är där crtn har finare färger

röd borde vara där vaion har finare färger

edit:nu har jag testat lite mer

grön bakrund ser riktigt snyggt ut på vaion

blå ser bättre och livligare ut på min crt

röd ser inte mycket skillnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle_Lofgren:

Inte för att vara den som är den men det var väl hans företag som enbart ville köpa via Dustin?

Precis, jag själv har inget emot att handla från Sony. Men ska försöka få dem att överväga att göra det ändå Får se, annars blir det väl en Zenbook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilber:

Dags att gå på synundersökning Zibbi02?
Skämt åsido, visst syns det inte jätte mycket men det är ändå så pass att jag stör mig lite på det.
Min lekmannaanalys är att det har med pixeldensiteten att göra. (PPI 166)

Haha, jag som hoppades på att det var tack vare min utmärkta hållning(kommer en bit ifrån skärmen)

Mycket möjligt att pixeldensiteten har att göra med det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle_Lofgren:

Inte för att vara den som är den men det var väl hans företag som enbart ville köpa via Dustin?

Min erfarenhet säger mig att företag brukar vara ganska medgörliga så länge man själv gör grovjobbet och kommer med ett färdigt förslag Har dock endast jobbat på mindre företag, vilka inte haft något kontakt med någon återförsäljare, men vet ju inte hur Thex:s företag har det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Avstängd

kan nämna för dem som oroar sig över grynproblemet att det inte syns i rena bakrunder bara på vitt och knappar i windows

att ha en grön bakrund på den här datorn ser ganska otroligt ut måste jag säga tar tillbaka det jag sa om att skärmen är dålig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thex:

Precis, jag själv har inget emot att handla från Sony. Men ska försöka få dem att överväga att göra det ändå Får se, annars blir det väl en Zenbook.

Min erfarenhet säger mig att företag brukar vara ganska medgörliga så länge man själv gör grovjobbet och kommer med ett färdigt förslag.

Har dock endast jobbat på mindre företag, vilka inte haft något kontakt med någon återförsäljare, men vet ju inte hur ditt företag har det.

Annars har de ju alltid vaio duo 13, vilken jag har hört(MobileTechReview) ska vara riktigt bra, åtminstone jämfört med duo 11. Den görs t.o.m. i Japan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

kan nämna för dem som oroar sig över grynproblemet att det inte syns i rena bakrunder bara på vitt och knappar i windows

att ha en grön bakrund på den här datorn ser ganska otroligt ut måste jag säga tar tillbaka det jag sa om att skärmen är dålig

Jag håller tummarna för att du tar tillbaka det du sa om betraktningsvinklarna också, men de kanske år sämre på touch-modellen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zibbi02:

Jag håller tummarna för att du tar tillbaka det du sa om betraktningsvinklarna också, men de kanske år sämre på touch-modellen?

Skickades från m.sweclockers.com

nja den är inte dålig men färger skiftas men jag är som sagt van vid crt där inte såna problem finns

så nej den är inte dålig

grynproblemet däremot förstör hela skärmen

svärtan är inte speciellt bra men som sagt inget någon annan skulle klaga på

det syns mest på natten

Permalänk

Sony Vaio Pro 13

Skrivet av Zibbi02:

Min erfarenhet säger mig att företag brukar vara ganska medgörliga så länge man själv gör grovjobbet och kommer med ett färdigt förslag Har dock endast jobbat på mindre företag, vilka inte haft något kontakt med någon återförsäljare, men vet ju inte hur Thex:s företag har det.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja är det ett mindre företag så borde det inte vara några problem. Beror väl på hur pass bra polare inköparen är med Dustin säljaren.

Själv jobbar man på ett stort amerikanskt företag så här är det HP som gäller worldwide. Icke förhandlingsbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

kan nämna för dem som oroar sig över grynproblemet att det inte syns i rena bakrunder bara på vitt och knappar i windows

att ha en grön bakrund på den här datorn ser ganska otroligt ut måste jag säga tar tillbaka det jag sa om att skärmen är dålig

Länka på vad du menar grön bakgrund snälla

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att touchpaden är lite dålig? Kanske har jag några konstiga inställningar? Hittar bara "Mus", finns det något mer man kan vara inne och pilla på?

Jag tycker att den är lite laggig. Den zoomar in / ut när man surfar och kan få en att komma till W8 starten och ja fattar inte varför.. Jag skulle också gärna vilja klicka genom att endast "dutta", det funkar ibland känns det som men 70-80% så måste man verkligen klicka så det hörs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eydam:

Är det bara jag som tycker att touchpaden är lite dålig? Kanske har jag några konstiga inställningar? Hittar bara "Mus", finns det något mer man kan vara inne och pilla på?

Jag tycker att den är lite laggig. Den zoomar in / ut när man surfar och kan få en att komma till W8 starten och ja fattar inte varför.. Jag skulle också gärna vilja klicka genom att endast "dutta", det funkar ibland känns det som men 70-80% så måste man verkligen klicka så det hörs.

Vaio Control center

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem

Ny BIOS & WLAN drivare

BIOS Updates - R1021V7 Även tillgänglig via VAIO Update 64 bits
6.04 Mb 21/08/2013

"What does it fix?
Improves FAN management in silent mode."

Wireless LAN Driver Update (Intel) - 16.1.3.1 Även tillgänglig via VAIO Update 64 bits
87.79 Mb 21/08/2013

"What does it fix?
Improves the stability of the WLAN connection."

Fann dem här: http://www.sony.se/support/sv/product/SVP1321L1EBI/updates

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenmar:

BIOS Updates - R1021V7 Även tillgänglig via VAIO Update 64 bits
6.04 Mb 21/08/2013

"What does it fix?
Improves FAN management in silent mode."

Wireless LAN Driver Update (Intel) - 16.1.3.1 Även tillgänglig via VAIO Update 64 bits
87.79 Mb 21/08/2013

"What does it fix?
Improves the stability of the WLAN connection."

Fann dem här: http://www.sony.se/support/sv/product/SVP1321L1EBI/updates

För er som har SVP1321C5E: http://www.sony.se/support/sv/product/SVP1321C5E/updates

Samma uppdateringar är jag ganska säker på, men brukar alltid ladda ner från den sida som visa min specifika modell, just in case.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Stenmar:

BIOS Updates - R1021V7 Även tillgänglig via VAIO Update 64 bits
6.04 Mb 21/08/2013

"What does it fix?
Improves FAN management in silent mode."

Wireless LAN Driver Update (Intel) - 16.1.3.1 Även tillgänglig via VAIO Update 64 bits
87.79 Mb 21/08/2013

"What does it fix?
Improves the stability of the WLAN connection."

Fann dem här: http://www.sony.se/support/sv/product/SVP1321L1EBI/updates

Skrivet av Zibbi02:

För er som har SVP1321C5E: http://www.sony.se/support/sv/product/SVP1321C5E/updates

Samma uppdateringar är jag ganska säker på, men brukar alltid ladda ner från den sida som visa min specifika modell, just in case.

Skickades från m.sweclockers.com

Passande att de (förhoppningsvis) löst problemet med den aggressiva fläktkurvan

Fick precis reda på att vi kommer få in datorn för test. Dessvärre är det oklart om vi kan få in extrabatteriet, vilket ändå är väldigt intressant i sammanhanget. Om det inte är möjligt att fixa kanske en vänlig själ som redan slagit till på datorn kan tänka sig att låna ut sitt batteri ~en vecka?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Passande att de (förhoppningsvis) löst problemet med den aggressiva fläktkurvan

Fick precis reda på att vi kommer få in datorn för test. Dessvärre är det oklart om vi kan få in extrabatteriet, vilket ändå är väldigt intressant i sammanhanget. Om det inte är möjligt att fixa kanske en vänlig själ som redan slagit till på datorn kan tänka sig att låna ut sitt batteri ~en vecka?

Jag kan tänka mig att låna ut mitt extrabatteri om det behövs inte alltför krångligt att bära runt på laddaren istället en vecka. Hör av dig om det blir aktuellt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem

Usel kundsupport!

Skrivet av mkaldma:

Hej,
Jag har följt den här tråden från "utsidan" sedan den startades. Nu när jag beställt min SVP13 så vill jag bara berätta lite om mina erfarenheter av Sony, det är ju trots allt en köprådstråd.

Jag beställde datorn den 12e augusti och betalade med kreditkort direkt på deras hemsida och allt gick bra. Leveransdatum sattes till 15-16 aug. På torsdagen får jag sedan ett samtal om att korttransaktionen inte gått igenom, trots att den tydligt gjort det vid betalning och pengarna hade dragits från kontot. De annulerade därför beställningen och lade en ny samtidigt som de bad mig göra en banköverföring istället. Vad de inte berättade var att leveransdatumet då flyttades fram till den 28/8. När jag igår äntligen fick tillbaka pengarna från korttransaktionen kunde jag då betala vi banköverföring, trodde jag. Sony hade då dessutom skickat ut ett felaktigt OCR-nummer som inte gick igenom internetbanken, vilket gjorde att inte heller denna transaktion gick att genomföra. Vid samtal med kundtjänst idag kunde de inte upplysa om vad som var det korrekta OCR-numret (det fattades en trea som checksiffra har jag senare listat ut), utan hävdade att de återigen var tvungna att annulera och lägga en ny order. Leveransdatumet flyttades återigen fram och nu kommer jag få min dator mellan 11-13 september, det vill säga en månad efter att den initiala ordern las och det fanns absolut inget de kunde göra åt saken, hävdade de. Kompensation kom inte heller på frågan från Sonys sida, enligt deras kundtjänst. (De kunde inte ens bjuda på 4 års garanti, vilket är veckans erbjudande.) Det är då synd att det inte riktigt finns något likvärdigt med haswell på marknaden ännu, för då hade de direkt förlorat en kund! Snacka om att man gjort allting rätt och sony allting fel..

Så, nu har jag fått klaga av mig lite! Nu över till er andra som får teasa mig med era lyckohistorier istället!

Ojojoj, vad tråkigt att höra att fler än jag har haft samma problem. I mitt fall tog de en hel vecka på sig att höra av sig till mig och meddelade via mail (från England) att de hade en fråga angående min beställning. De skulle återkomma inom kort men det gjorde de inte. Till slut skickade jag ett mail till den svenska supporten för att stämma av, eftersom jag inte fått någon leveransuppdatering. Ingen respons på flera dagar... Jag provade ringa till deras kundtjänst strax efter kl 17 på em. Enligt telefonsvararen hade de öppet till kl 18, men ändå stängt! Suck!

Till slut fick jag tag i dem igår och möttes av en dryg och "klämkäck" säljare med samma besked som du. De hade dragit pengarna från mitt kreditkort, men sedan inte godkänt betalningen av okänd anledning (han hade ingen aaaning om anledningen). Jag var tvungen att göra om beställningen med över tre veckors försening i leveranstid (minst) och ingen kompensation var möjlig. Värdelöst! Frågade också om att få den förlängda garantin, men icke!

Dessutom krävs nu att jag gör en banköverföring (stenålder!) och måste nu alltså ligga ute med pengar plus att det kan ta upp till 7 dagar innan min överföring registrerats - först då börjar de behandla min beställning, vilket innebär att beställningen förmodligen blir minst fyra veckor försenad. Uselt! Jag skulle haft datorn denna vecka egentligen och jag behöver den nu pga studier och arbete, eftersom vår gamla dator gett upp. Det här ställer till det rejält för mig, men ändå kan jag inte få någon slags kompensation från Sony.

Jag håller med om att det är synd att ingen annan tillverkare har en vettig Haswellburk ute nu, för då hade jag omedelbart övergett Sony för all framtid. Vet inte hur jag ska göra nu. Jag är faktiskt helt chockad! Det här är den absolut sämsta och mest oseriösa produktsupport jag någonsin varit med om. Gör mig orolig över support vid ev. framtida reklamation...

Ursäkta för wall of text. Nu har jag iaf också fått klaga av mig lite! Tråkigt att ett så stort företag som Sony verkar bry sig så lite om sina kunder...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Donhoz:

Länka på vad du menar grön bakgrund snälla

Skickades från m.sweclockers.com

jämför som sagt med min crt

grön är där vaion är bättre än min crt med klarare finare färger

blå är ingen skillnad samt röd

områdena där triluminos skulle visa sin potential grön är där den gör det

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlm100:

Jag håller med om att det är synd att ingen annan tillverkare har en vettig Haswellburk ute nu, för då hade jag omedelbart övergett Sony för all framtid. Vet inte hur jag ska göra nu. Jag är faktiskt helt chockad! Det här är den absolut sämsta och mest oseriösa produktsupport jag någonsin varit med om. Gör mig orolig över support vid ev. framtida reklamation...

Acer S7-392 är ändå ett bra alternativ om ett par veckor? Betydligt dyrare dock men det sitter lite värre grejer i.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=792143&cks=ASS&assoc=B99...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eydam:

Är det bara jag som tycker att touchpaden är lite dålig? Kanske har jag några konstiga inställningar? Hittar bara "Mus", finns det något mer man kan vara inne och pilla på?

Jag tycker att den är lite laggig. Den zoomar in / ut när man surfar och kan få en att komma till W8 starten och ja fattar inte varför.. Jag skulle också gärna vilja klicka genom att endast "dutta", det funkar ibland känns det som men 70-80% så måste man verkligen klicka så det hörs.

Tjena, det där med att du kommer till W8 startern har och göra med mappning av gestures i windows 8 som normalt sätt används på touchskärmen som också finns mappade till trackpadden, typ när du drar runt muspekaren och kommer för nära en kant och drar den utåt igen så triggar du nån gesture som egentligen var menat att man gör med fingret ifrån sidan av en touch skärm.

Lekte lite med en kompis Asus ultrabook, exakt samma beteende, höll på och driva mig till vansinne innan jag kom på vad det var.
Eftersom jag inte kör win8 på någon av mina egna datorer har jag inte gjort några närmre efterforskingar på hur man stänger av/ställer in mappningen av windows 8 gestures mappade till touchpaden.

Men google:a lite så finner du säkert svaret

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Acer S7-392 är ändå ett bra alternativ om ett par veckor? Betydligt dyrare dock men det sitter lite värre grejer i.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=792143&cks=ASS&assoc=B99...

Tack, men den kostar nästan dubbelt så mycket med funktioner jag inte vill ha, såsom touch, blank skärm och alldeles för hög upplösning för win desktop.

Jag skulle snarare ha skrivit: synd att det inte finns någon likvärdig Haswellburk i samma prisklass.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlm100:

Ojojoj, vad tråkigt att höra att fler än jag har haft samma problem. I mitt fall tog de en hel vecka på sig att höra av sig till mig och meddelade via mail (från England) att de hade en fråga angående min beställning. De skulle återkomma inom kort men det gjorde de inte. Till slut skickade jag ett mail till den svenska supporten för att stämma av, eftersom jag inte fått någon leveransuppdatering. Ingen respons på flera dagar... Jag provade ringa till deras kundtjänst strax efter kl 17 på em. Enligt telefonsvararen hade de öppet till kl 18, men ändå stängt! Suck!

Till slut fick jag tag i dem igår och möttes av en dryg och "klämkäck" säljare med samma besked som du. De hade dragit pengarna från mitt kreditkort, men sedan inte godkänt betalningen av okänd anledning (han hade ingen aaaning om anledningen). Jag var tvungen att göra om beställningen med över tre veckors försening i leveranstid (minst) och ingen kompensation var möjlig. Värdelöst! Frågade också om att få den förlängda garantin, men icke!

Dessutom krävs nu att jag gör en banköverföring (stenålder!) och måste nu alltså ligga ute med pengar plus att det kan ta upp till 7 dagar innan min överföring registrerats - först då börjar de behandla min beställning, vilket innebär att beställningen förmodligen blir minst fyra veckor försenad. Uselt! Jag skulle haft datorn denna vecka egentligen och jag behöver den nu pga studier och arbete, eftersom vår gamla dator gett upp. Det här ställer till det rejält för mig, men ändå kan jag inte få någon slags kompensation från Sony.

Jag håller med om att det är synd att ingen annan tillverkare har en vettig Haswellburk ute nu, för då hade jag omedelbart övergett Sony för all framtid. Vet inte hur jag ska göra nu. Jag är faktiskt helt chockad! Det här är den absolut sämsta och mest oseriösa produktsupport jag någonsin varit med om. Gör mig orolig över support vid ev. framtida reklamation...

Ursäkta för wall of text. Nu har jag iaf också fått klaga av mig lite! Tråkigt att ett så stort företag som Sony verkar bry sig så lite om sina kunder...

Usch vad tråkigt!

Det låter som att Sony här i Sverige snabbt som ögat borde se över sin goodwillstrategi samt skicka sin kundservice på charmkurs.
Det finns få saker som är så farligt för företag som missnöjda kunder, detta för att missnöjda kunder tenderar att sprida deras missnöjdhet vidare till andra potentiella kunder. Och att underskatta negativ "Word-Of-Mouth Marketing" kommer i slutändan att svida hårt för företaget.
Att i en sådan här situation i kompensera kunden på något vis kan vända en kunds missnöjdhet till en väldigt positiv upplevelse, och detta tjänar företagen garanterat på i långa loppet.

Hade jag råkat ut för samma behandling så hade jag aldrig köpt någon produkt från Sony, även om jag så fick vänta på att andra tillverkare skulle komma ikapp i modellprogrammen.

Visa signatur

Sony VAIO PRO 13 SVP1321C5E; 13.3 IPS fullHD Triluminos, i5-4200U, Intel HD 4400, 256 GB SSD, 8 GB RAM.