Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23" 1190 kr, värt det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KallaMigKJ:

Haha, registrerade mig bara för att säga att det var nog jag som snodde de av dig

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Frågar dig som köpte två... Hur upplever du bezeln (kanterna) om de står jämte varandra? Är sugen på en eyefinity setup men på bilderna tycker jag att de ser väldigt breda ut i förhållande till skärmytan. Hade du rekommenderat den för eyefinity?

Kolla denna film på youtube. Han kör 3 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23"

Fick hemma mina 2 Thor skärmar i tisdags och är helnöjd än så länge

Visa signatur

CDON Thor Einride
I5 3570K @ 3,4Ghz
16 Gb RAM | SSD 120GB Force 3 | Seagate Barracuda 1TB
EVGA GTX 670 OC | WINDOWS 8
2 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bdapaho:

Kolla denna film på youtube. Han kör 3 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23"

http://www.youtube.com/watch?v=IZMifqFbqqw

Fick hemma mina 2 Thor skärmar i tisdags och är helnöjd än så länge

Hittade den innan jag skrev mitt inlägg, han skickar dock runt kameran hela tiden och visar nästan bara en skärm åt gången. Anledningen till att jag ändå frågade är att jag vet att man vänjer sig vid bezeln till viss del, och undrade hur pass bra man kan filtrera bort dem på just denna skärmen efter några timmars spelande. Det kan ju även ha att göra med färgen på den, djupet mellan skärmen och kanten osv, det är alltså svårt att skaffa sig en uppfattning utan att ha spelat med dem i ett antal timmar.

Dock steg priset med 50% så avvaktar tills de går ner till tusenlappen igen.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Eller varför inte införskaffa 1st Oculus Rift (300 USD) beroende såklart på vilka spel du lirar..

http://www.oculusvr.com/

Visa signatur

CDON Thor Einride
I5 3570K @ 3,4Ghz
16 Gb RAM | SSD 120GB Force 3 | Seagate Barracuda 1TB
EVGA GTX 670 OC | WINDOWS 8
2 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23"

Permalänk
Avstängd

Riften finns ju ännu inte i konsumentversion. Känns mycket vettigare att avvakta en sådan.

Hur bra den är att spela på vettefan heller.. Kanske inte så kul till annat heller, typ visa foton för någon annan ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Dock steg priset med 50% så avvaktar tills de går ner till tusenlappen igen.

Tjo!

Jag har inte funnit några andra prisvärda skärmar som är IPS i samma prisklass som Thor-skärmen. Samtidigt har jag noterat att det har varit två sommar reor tillfällen för denna skärm, en i mitten av juli och en i början av augusti. Jag missade båda tyvärr -.-
Recensionerna har dessutom varit mycket goda av denna skärm. http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu...23%22-20987690

Med tanke på prisvärdheten, de goda kommentarerna om denna skärm och att det är typ den enda IPS skärmen jag hittat som ligger rätt långt under standard IPS skärmen som ligger ca 2500kr+ så ser jag inte varför CDON skulle sänka priset mer nu framöver i höst. och 1500 är väl bra pris det med? Sen kan ju dem öka priset just för att skärmen varit uppskattad och rea-tiden är över? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1359173

Någon annan som kan bidra med sin analys av denna situation och ge råd om vad man skulle kunna göra? slå till nu eller avvakta OM dem sänker priset igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkvail:

Tjo!

Jag har inte funnit några andra prisvärda skärmar som är IPS i samma prisklass som Thor-skärmen. Samtidigt har jag noterat att det har varit två sommar reor tillfällen för denna skärm, en i mitten av juli och en i början av augusti. Jag missade båda tyvärr -.-
Recensionerna har dessutom varit mycket goda av denna skärm. http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu...23%22-20987690

Med tanke på prisvärdheten, de goda kommentarerna om denna skärm och att det är typ den enda IPS skärmen jag hittat som ligger rätt långt under standard IPS skärmen som ligger ca 2500kr+ så ser jag inte varför CDON skulle sänka priset mer nu framöver i höst. och 1500 är väl bra pris det med? Sen kan ju dem öka priset just för att skärmen varit uppskattad och rea-tiden är över? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1359173

Någon annan som kan bidra med sin analys av denna situation och ge råd om vad man skulle kunna göra? slå till nu eller avvakta OM dem sänker priset igen?

Dold text

Visst stämmer det som du säger, att 1 500kr är ett fantastiskt pris det med. Men jag är en av alla prylbögar som finns här, och vill uppgradera endast för att få något roligare, i det här fallet eyefinity. Jag har alltså redan en fullt fungerande skärm. I mitt fall ser jag en prisökning på 50% som en deal-breaker, men om jag skulle behöva en ny skärm så hade jag slått till på den direkt.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:
Dold text

Visst stämmer det som du säger, att 1 500kr är ett fantastiskt pris det med. Men jag är en av alla prylbögar som finns här, och vill uppgradera endast för att få något roligare, i det här fallet eyefinity. Jag har alltså redan en fullt fungerande skärm. I mitt fall ser jag en prisökning på 50% som en deal-breaker, men om jag skulle behöva en ny skärm så hade jag slått till på den direkt.

Jag tog upp prisfrågan för en generell diskussion, eftersom jag själv kör på budget med fokus på bäst kvalité och maxpris 1500kr. Eftersom den hade varit på 999kr två ggr redan denna sommar så ville jag bara fråga efter om någon hade någon åsikt om sannolikheten om dem sänker priset igen. Jag kunde lika gärna tänka mig att dem ökar pga skärmens kvalité har påvisats så starkt.

Kort sagt var ingen kritik riktad mot dig zache men min nuvarande skärm få grå screen varje gång jag startar den numera och det tar långt tid att få skärmen att generera en fungerande bild. Så jag behöver en skärm, men tar den klart hellre för 999kr och sparar 500kr. Frågan är bara om väntan kommer att uppfyllas och skärmen blir billigare?

Permalänk
Medlem

Ja det är frågan. Men ska man bara ha en skärm så är ju 1500 fortfarande ett bra pris. Problemet är att jag vill ha 3 skärmar, så då blir det genast dyrare. Samt känns lite surt att man missade rean. Då hade det ju blivit köp 3 betala för 2, hade ju varit ett riktigt klipp.
Men kanske att hoppas lite för mycket att tro att det skulle bli rea igen den närmaste tiden. Tror inte cdon skulle svara på en sån fråga heller

Permalänk

En fråga angående skärmen, finns det HDMI PORT på den ?.

Mvh

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikke92:

En fråga angående skärmen, finns det HDMI PORT på den ?.

Mvh

Nope

Video-ingångar
1 x DisplayPort
1 x DVI (HDCP)
1 x D-SUB

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Skrivet av Titane:

Nope

Video-ingångar
1 x DisplayPort
1 x DVI (HDCP)
1 x D-SUB

Okey thx Titane !.

Mvh

Visa signatur

Whazzaaaaah