Youtube och boobs - har ni tröttnat? Varför kan man inte se ratingen innan man klickar?

Permalänk
Medlem

Youtube och boobs - har ni tröttnat? Varför kan man inte se ratingen innan man klickar?

Jag har faktiskt kommit så långt att om jag ser en intressant titel på en video på youtube men videon innehåller allt för stora byst intryckta i thumbailen så klickar jag inte. Oftast är det inte så bra som om det ej var den thumbnailen. Jag har verkligen tröttnat på hela exploateringen (av kvinnor själva) av den kvinnliga kroppen just därför att det ofta innebär att inget annat ovanför nacken utnyttjas.

Hur känner ni?
Är ni likgiltiga inför det?
Klickar ni hellre om ni ser ett par byst?
Hur långt kan sex sälja och när blir "sex" på youtube överflödigt och tråkigt?

För mig är gränsen nådd för länge sen som sagt och jag skulle gärna vilja höra era tankar till varför man inte kan se ratingen innan (alltså hur högt folk rankar en video) för att i alla fall kunna göra ett lite objektivare val.

Oh ja.
Det finns kanske bara en sak som irriterar mig mer än en dålig video med en missvisande bild.
Det är en dålig video med en missvisande titel. Videos som låter som om det handlar om en viss sak men sen är det bara någon idiot som ska bränna 5 minuter på att tala om det utan att visa själva saken.

edit: Konstigt nog så är ju ganska många youtubetittare tjejer/kvinnor. Att ingen kille tänkt göra samma sak? Tack och lov kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senapen:

Jag har faktiskt kommit så långt att om jag ser en intressant titel på en video på youtube men videon innehåller allt för stora byst intryckta i thumbailen så klickar jag inte. Oftast är det inte så bra som om det ej var den thumbnailen. Jag har verkligen tröttnat på hela exploateringen (av kvinnor själva) av den kvinnliga kroppen just därför att det ofta innebär att inget annat ovanför nacken utnyttjas.

Hur känner ni?
Är ni likgiltiga inför det?
Klickar ni hellre om ni ser ett par byst?
Hur långt kan sex sälja och när blir "sex" på youtube överflödigt och tråkigt?

För mig är gränsen nådd för länge sen som sagt och jag skulle gärna vilja höra era tankar till varför man inte kan se ratingen innan (alltså hur högt folk rankar en video) för att i alla fall kunna göra ett lite objektivare val.

Oh ja.
Det finns kanske bara en sak som irriterar mig mer än en dålig video med en missvisande bild.
Det är en dålig video med en missvisande titel. Videos som låter som om det handlar om en viss sak men sen är det bara någon idiot som ska bränna 5 minuter på att tala om det utan att visa själva saken.

edit: Konstigt nog så är ju ganska många youtubetittare tjejer/kvinnor. Att ingen kille tänkt göra samma sak? Tack och lov kanske?

tycker också man borde få se ratingen på videon innan man klickar!
håller med om att det är sjukt irreterande på folk som lägger upp irrelevanta videos.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

tycker också man borde få se ratingen på videon innan man klickar!
håller med om att det är sjukt irreterande på folk som lägger upp irrelevanta videos.

YouTube är ju ingen vidare plats för internetkvalitet, håller med. Tycker det mesta där är märkliga videobloggare som ska snacka en massa strunt. Men det du efterfrågar låter som en Firefox-plugin Är det såhär du vill att det ska se ut?
https://addons.cdn.mozilla.net/img/uploads/previews/full/65/6...

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

Jag tycker också att det där med att få se på ratingen skulle vara bra, vill ju inte understöda någon med undermåligt material med en titt. Annars så är jag nog för att folk ska få lägga lite vad som helst på YouTube (som följer lagarna och reglerna då) men som du säger börjar det bli lite gammalt det där med att thumbnailsen inte består av annat än en byst.

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Avstängd

Lägg in nån browser-extension som visar ratingen...finns flera olika. Problem solved.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Lägg in nån browser-extension som visar ratingen...finns flera olika. Problem solved.

Du har lärt dig vara lite dryg, nästa steg kan vara att du lär dig vara lite konstruktiv också. Ett bra exempel om du vill vara hjälpsam är att du i detta fallet kan ge ett tips på en stabil och funktionell plugin, eller bara bekräfta att den som är rekomenderad tidigare i tråden fyller sitt syfte på ett bra sätt.

Permalänk
Medlem

Tycker det är värre när man lyssnar på house mixar på youtube som alltid har bilder på halvnakna tjejer och ska byta till en annan, och så kommer pappa in..

(är 13 år btw)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lofen:

Du har lärt dig vara lite dryg, nästa steg kan vara att du lär dig vara lite konstruktiv också. Ett bra exempel om du vill vara hjälpsam är att du i detta fallet kan ge ett tips på en stabil och funktionell plugin, eller bara bekräfta att den som är rekomenderad tidigare i tråden fyller sitt syfte på ett bra sätt.

Finns många olika. Jag kör Opera, och har således inte koll på vad de heter till andra browsers.
Så svårt är det inte att söka själv och prova till sin egna browser.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Som andra sagt innan, skaffa ett plugin som visar like/dislike ration på thumbnailen. Har sparat mig många timmar genom att slippa klicka på skitvideor. Har inte länk men det är bara att googla

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Det beror nog mer på vilken typ av videos man letar efter, men visst finns det en del ungdomar som lägger upp tramsvideos.
Men det är inte lika vanligt när det gäller faktavideos.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lofen:

Du har lärt dig vara lite dryg, nästa steg kan vara att du lär dig vara lite konstruktiv också. Ett bra exempel om du vill vara hjälpsam är att du i detta fallet kan ge ett tips på en stabil och funktionell plugin, eller bara bekräfta att den som är rekomenderad tidigare i tråden fyller sitt syfte på ett bra sätt.

Tycker det va ett klockrent svar. Kort text med all info man behöver.

Permalänk
Medlem

Tänker inte mycket på det för jag håller mig till mina subscribes, men det mesta på youtube är väl skit?
Men om folk kollar på det så är det väl förståeligt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Lägg in nån browser-extension som visar ratingen...finns flera olika. Problem solved.

Skrivet av Poss3:

Som andra sagt innan, skaffa ett plugin som visar like/dislike ration på thumbnailen. Har sparat mig många timmar genom att slippa klicka på skitvideor. Har inte länk men det är bara att googla

Skickades från m.sweclockers.com

Har ni tips på extensions/plugin? Använder chrome. Eller är det bara till att söka?

Ps: letar lite själv, men vet ni något som är bra?

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xcym:

Har ni tips på extensions/plugin? Använder chrome. Eller är det bara till att söka?

Ps: letar lite själv, men vet ni något som är bra?

Youtube Center har jag hört bra om.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Använder mig inte av subscription funktionen just för att jag vill se nytt content och inte titta på en serie. De få serier jag ibland återkommer till kan jag utantill ändå.

Men pluginen låter fantastisk!
Använder Opera själv. Får Googla på det här med Youtube Center

Permalänk
Inaktiv

Ja det är störande, klickar själv inte på dessa klipp, garanterat fulla med skitlänkar till diverse spamsites och whatnot. Och kan man inte göra ett bra klipp till sin kanal utan att trycka in naket, ja då förtjänar man inga views heller.

Vill jag se naket finns det "kanske" ett par andra sidor på nätet än youpo..öh..tube?

Stör mig även på en annan sak, och det är när dom ändrar spelarens funktion. Som nu för någon dag sedan, istället för att ha kvalité, bredd osv i spelarens nedre del är det nu en knapp med en popupmeny där jag kan ändra inställningarna för klippet. Funktionerna ligger alltså en knapp till bort, varför? Spelarens nedre del är ju tillräckligt stor för att rymma en massa mer knappar, varför då göra det mindre?

Permalänk

Helt rätt. Allt nuförtiden är sexistiskt, ocensurerat och fördomsfullt.

Ett exempel: Blurred lines av Robin Thicke - Hela videon handlar om kvinnor som går runt framför kameran och visar upp allt förutom sina kön och får "botox-injektioner" av sångaren i 1,5 meter långa sprutor.

Vart är internet, om inte världen(!?) påväg egentligen? Vart har censur och det som en gång kallades "allmänt vett" tagit vägen?
Om 15 år så har väl de flesta sociala nätverken förvandlats till antingen porrsidor eller någon ocensurerad sajt om brutala videos med våld och material där folk har ihjäl varandra..

(Jag kan ha tänjt lite på det orginella syftet av tråden, men kände för att skriva av mig lite..)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sander00se:

Tycker det är värre när man lyssnar på house mixar på youtube som alltid har bilder på halvnakna tjejer och ska byta till en annan, och så kommer pappa in..

(är 13 år btw)

Är nog inget större problem, din farsa blir nog mera bekymrad om han hittar dig lyssnande på låtar och det är halvnakna killar på skärmen...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Dunde:

Är nog inget större problem, din farsa blir nog mera bekymrad om han hittar dig lyssnande på låtar och det är halvnakna killar på skärmen...

Youtube har fått ganska mycket kritik i veckan för att de tog bort en videoparodi där de bytte kön på deltagarna, de ansåg videon "olämplig" men originalet var alltså ok, det är tydligen olika bedömningar beroende på om det är kvinnlig eller manlig hud och kalsonger som visas, men de fick backa. Det är intressant och blir rätt roligt när de byter på de klassiska könsrollerna, tydligen så är (obefintliga) mansbröst och kalsonger istället för hotpants för farligt att visa.
Här är videon i olika versioner och vilken är egentligen värst?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

YouTube™ Ratings Preview i Google Chrome Web Store

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI GENE | Intel i5 4670K @4.3 GHz | Corsair Vengeance Pro 8GB CL9 1866MHz | MSI GTX 770 2GB TwinFrozr GAMING | OCZ Vertex 3 MAX IOPS 120GB | WD Desktop Black 1TB | Corsair HX 650w | Corsair Obsidian 350D

Permalänk
Sötast
Skrivet av mrqaffe:

Youtube har fått ganska mycket kritik i veckan för att de tog bort en videoparodi där de bytte kön på deltagarna, de ansåg videon "olämplig" men originalet var alltså ok, det är tydligen olika bedömningar beroende på om det är kvinnlig eller manlig hud och kalsonger som visas, men de fick backa. Det är intressant och blir rätt roligt när de byter på de klassiska könsrollerna, tydligen så är (obefintliga) mansbröst och kalsonger istället för hotpants för farligt att visa.
Här är videon i olika versioner och vilken är egentligen värst?

Haha, jag gillar parodierna, riktigt roliga faktiskt.

För övrigt så har jag aldrig hört orginalet innan och måste säga att jag är grymt chockad att den har så många views och positiva ratings/kommentarer..... den är ju totalt värdelös?

Permalänk
Skrivet av Allexz:

den är ju totalt värdelös?

Den är dessutom en ripoff på en gammal Marvin Gaye låt.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Man kunde ju se rating tidigare, med 5-stjärniga systemet. Länge sedan det försvann.
Trött på dessa bröst som visas överallt, det används bara för att man ska klicka sedan handlar
videon om något helt annat och så är den också helt värdelös.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xcym:

tycker också man borde få se ratingen på videon innan man klickar!
håller med om att det är sjukt irreterande på folk som lägger upp irrelevanta videos.

Finns ju addons om du så behöver se ratings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Här är videon i olika versioner och vilken är egentligen värst?

Tycker mitten är 'värst' om man tittar på kvalité, tycker översta och understa var ungefär lika sexistiska (tror jag söker ett annat ord här men kan inte sätta fingret på det) Men jag tycker att den översta är bättre då jag faktiskt enkelt kan förstå vad de sjunger, till skillnad från originalet då jag nästan var tvungen att söka efter texten till låten. Har dock inte lyssnat igenom hela låtarna då. Gillar själv inte låtarna men tycker att de ska få finnas, om jag var tvungen att välja en favorit så måste det vara den översta.
Vet inte om det var en retorisk fråga men kände att jag ville svara. =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senapen:

Jag har faktiskt kommit så långt att om jag ser en intressant titel på en video på youtube men videon innehåller allt för stora byst intryckta i thumbailen så klickar jag inte. Oftast är det inte så bra som om det ej var den thumbnailen. Jag har verkligen tröttnat på hela exploateringen (av kvinnor själva) av den kvinnliga kroppen just därför att det ofta innebär att inget annat ovanför nacken utnyttjas.

Hur känner ni?
Är ni likgiltiga inför det?
Klickar ni hellre om ni ser ett par byst?
Hur långt kan sex sälja och när blir "sex" på youtube överflödigt och tråkigt?

För mig är gränsen nådd för länge sen som sagt och jag skulle gärna vilja höra era tankar till varför man inte kan se ratingen innan (alltså hur högt folk rankar en video) för att i alla fall kunna göra ett lite objektivare val.

Oh ja.
Det finns kanske bara en sak som irriterar mig mer än en dålig video med en missvisande bild.
Det är en dålig video med en missvisande titel. Videos som låter som om det handlar om en viss sak men sen är det bara någon idiot som ska bränna 5 minuter på att tala om det utan att visa själva saken.

edit: Konstigt nog så är ju ganska många youtubetittare tjejer/kvinnor. Att ingen kille tänkt göra samma sak? Tack och lov kanske?

Tycker att om man håller musen över videon borde man se typ en gif om vad som är med i videon

Permalänk
Inaktiv

Det enda som irriterar mig är att när man klickar en utube video ibland med nån snygg brud med fina bröst etc så tar det evigheter tills man får se scenen där bruden är i, om man ens får se den alls.
Brukar funka om man högerklickar och klickar avbryt överförning så kommer den upp. Men man vill ju se själva scenen med pattarna så klart.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SanyaIV:

Tycker mitten är 'värst' om man tittar på kvalité, tycker översta och understa var ungefär lika sexistiska (tror jag söker ett annat ord här men kan inte sätta fingret på det) Men jag tycker att den översta är bättre då jag faktiskt enkelt kan förstå vad de sjunger, till skillnad från originalet då jag nästan var tvungen att söka efter texten till låten. Har dock inte lyssnat igenom hela låtarna då. Gillar själv inte låtarna men tycker att de ska få finnas, om jag var tvungen att välja en favorit så måste det vara den översta.
Vet inte om det var en retorisk fråga men kände att jag ville svara. =/

Jag menade mest att man kan undra varför Youtube tyckte att originalvideon var ok ur "moralsynpunkt" den musikvideon visar lättklädda tjejer och har 173 Mklick och ökar stadigt (finns det nått sånt begrepp Mklick?) det är iofs inte nån videosnutt där de visar bröst i förhandsbilden till en video som är nått annat, men det är intressant med Blurred lines att parodierna vände på könsrollerna och inte är sexigare än originalet, det är bara könen som är växlade och att Youtube då censurerad feministversonen pga nån lite luddig moraluppfattning.
http://www.gigwise.com/news/83940/robin-thicke-parody-back-on...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Det enda som irriterar mig är att när man klickar en utube video ibland med nån snygg brud med fina bröst etc så tar det evigheter tills man får se scenen där bruden är i, om man ens får se den alls.
Brukar funka om man högerklickar och klickar avbryt överförning så kommer den upp. Men man vill ju se själva scenen med pattarna så klart.

Äntligen kom någon som inte övergivit sin manliga natur.

+1

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Tänk att idag är eran turdag! https://chrome.google.com/webstore/detail/youtube-ratings-pre...

Har använt den jättelänge och den fungerar alldeles perfekt, rekommenderas verkligen!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator