Brinell gör SSD med exklusiva materialval

Permalänk
Melding Plague

Brinell gör SSD med exklusiva materialval

För den som inte nöjer sig med de vanliga metallskalen introducerar designföretaget Brinell portabla SSD-enheter med exklusiva inlägg av läder, trä och kolfiber.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt hög vill-ha-faktor må jag säga.

Men kommer jag att köpa? Nej.

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

Modeindustrin försöker smyga sig in i segment där de inte hör hemma nu igen...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Riktigt snygga.
Dock så har jag faktiskt hellre en mekanisk disk som extern hårddisk.
Just för att kapaciteten är högre och priset hålls nere.
Frågan är ju om dom här har en standard 2.5" SSD i sig. Om dom har det skulle jag lätt kunna tänka mig att köpa en i 120gb och sen använda SSD'n till något annat och sätta i en mekanisk istället.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Gör Brinell verkligen SSD diskar? I vilken tillverknings-fabrik då? Eller är det bara chassin dom gör?

Permalänk

Hade lätt köpt den om det var en intern disk, går ju att bygga ett helt system med samma tema som disken, skulle nog kunna bli riktigt snyggt.

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Haha, underbart. Brat-diskar!
Jag har en rakapparat från Braun vars design gjorts av Hugo Boss - något liknande i skärm- och chassiväg vore roligt.

Permalänk
Medlem

Snygga.

Med Iphone-skalen i det här klippet kan man få en riktigt premium "all wood"- känsla på alla sina mobila i-devices
http://youtu.be/0K_qbXyiWWM

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
CPU: AMD Phenom II X4 955 / MB: Gigabyte GA-870A-UD3 / GPU: Gigabyte Geforce GTX 660 Ti / Nätagg: Corsair VX 550 80+ / 16 Gb RAM / 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ // Ipad mini 2 //

Permalänk
Medlem

Fler enehter i trä och läder vill vi (jag) ha, hållbart och bra till skillnad från glas och fakealuminium.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Ja! Fler komponenter i förnyelsebara material, tänk på miljön!

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Ja! Fler komponenter i förnyelsebara material, tänk på miljön!

tyvärr måste många tänka på plånboken först, själv har jag ingen ssd änn alls

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Ja! Fler komponenter i förnyelsebara material, tänk på miljön!

Klen tröst då vi redan förbrukat jordens resurser.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Klen tröst då vi redan förbrukat jordens resurser.

haha ja, mitt inlägg var väl menat som lite ironiskt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Klen tröst då vi redan förbrukat jordens resurser.

mmmm... negativiteten som uppstår.

Visa signatur

//Wopido

Permalänk
Medlem

Riktigt snygga SSDer!

Permalänk
Avstängd

Skulle aldrig få för mig att köpa någon lagringsenhet från ett designföretag.
Det ska vara gjort av ingenjörer och tekniker. Inte av fjolligt tramsfolk.

Permalänk
Medlem

en helt ny nivå av idioti...

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

Jag blir mest äcklad av produkter som dessa. Vadå lyx? Var är den funktionella lyxen i det? Eller är det estetisk lyx?
Och läder... jag hoppas det är konstläder.
Jag har iofs aldrig förstått mig på mode eller andra innegrejer heller, jag är mycket speciell.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

Tja, varför inte. När enheterna liknar varandra mer och mer när det gäller prestanda, pris och pålitlighet så måste man ju utmärka sig på något sätt. Jag antar att SSD-marknaden kommer att stabilisera sig om några år med 3-5 stora aktörer precis som HDD-marknaden gjorde.

Permalänk
Medlem

Nu ska de tjäna Penga på alla Vis -kan man där bara tilläga.......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk

Visste inte ens att det fanns en marknad för externa SSD-lagringsenheter i dagsläget med tanke på pris/gigabyte...

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Medlem

Vad ska man med den till? Man ser ju den ändå inte när den sitter i chassit.

Permalänk

sjukt snyggt och så, but will it Brinell? (brinell provare)

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Vad ska man med den till? Man ser ju den ändå inte när den sitter i chassit.

Det är just det den inte ska göra. Läs nyheten igen

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

haha ja, mitt inlägg var väl menat som lite ironiskt.

Inget riktat mot dig. Blev påmind om ett program jag såg häromdagen hur vi skövlar vår planet. Lite deprimerande faktisk. Men jag ska inte hyckla, jag är som folk är mest jag också

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Skönt - kände att SSD:er inte var tillräckligt dyrt...

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Har en känsla av att den primära målgruppen för dessa diskar inte hänger på den här sajten.

Permalänk
Inaktiv

Jag vill ha en av kostfiber i stället för kolfiber. Kanske knäckebröd så att man kan äta upp den när man tröttnar.

Permalänk
Medlem

Nu kommer djurrättsaktivister komma med plakat där det står "Sluta att göra lagringsmediafodral av djurhudar", sedan släpper de 'humant' ut 3000 minkar på närmsta motorväg.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014