Permalänk

wow bannat

Tja.. hittade ingen tråd om detta så skapar en! om det finns får ni flytta denna.

Som sagt i rubriken har mitt account blivit bannat pga sharing. och jag kan inget göra för att få tillbaka det tyvärr. värsta nu är att jag hade väldigt mycket mounts/achievs. så min stora fråga är. kan jag göra ett nytt konto på samma bnet, och får jag då achievs / mounts och allting, då allting är account bound nu? eller går det inte sålänge det är bannat? Behöver hjälp fort! tack på förhand, seriösa svar tack... mvh

Permalänk
Medlem

Så vitt jag vet så, nej.
Även om du lägger in ett till WoW under samma Battle.net konto så är (eller var iaf förr) WoW kontona fortfarande separata.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fredrik300:

Tja.. hittade ingen tråd om detta så skapar en! om det finns får ni flytta denna.

Som sagt i rubriken har mitt account blivit bannat pga sharing. ... mvh

Va har du lyckats med då? sharing va är detta , jag spelar skälv wow men har som aldrig hört detta.

angående om du kör wow1 säger vi att det heter då har du inte alls kvar dina mounts utan detta räknas bara som att du startar ett helt nytt konto , dock vet jag inte ens om det går om ditt bnet är låst då är nog hela det kontot låst att göra nått på

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompi8:

Va har du lyckats med då? sharing va är detta , jag spelar skälv wow men har som aldrig hört detta.

Betyder att han låtit någon annan använda hans konto.
Kontot är personligt och om man ger ut sitt lösenord så andra kan spela på det bryter det mot TOS.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TiasE:

Betyder att han låtit någon annan använda hans konto.
Kontot är personligt och om man ger ut sitt lösenord så andra kan spela på det bryter det mot TOS.

tack för informationen... måste bara få fråga hur kan dom kolla detta.. jag har skälv spelat på andra datorer och hos andra och fått kontot låst , dock har jag kunnat låsa upp kontot med hjälp av min personliga fråga eller 6 sista sifrorna i min nykel. har pga detta nu en artifikator för att förhindra detta känns lite säkrare i allfall

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Medlem

Du mailar till dom och säger att du lanar hos polare så ofta du kan, därför så är de reggad med massa olika ip

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk

Pratade med GM, och får inte några achievments på nya accountet, då det är bannat. jag vet faktiskt inte hur det kunnat blivit så. särskilt inte permaban. Det var nu när jag sist böt email och pw, som bara är kopplat till kontot, då bannade dom skiten, har pratat med dom massvis nu, o det verkar som jag inte får tillbaka kontot hur som. tack för svaren iallafall.

Permalänk
Avstängd

Det ska mycket till för att de ska permbanna ett konto av den här anledningen, så jag anar att du inte riktigt delat med dig av hela historien.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompi8:

tack för informationen... måste bara få fråga hur kan dom kolla detta.. jag har skälv spelat på andra datorer och hos andra och fått kontot låst , dock har jag kunnat låsa upp kontot med hjälp av min personliga fråga eller 6 sista sifrorna i min nykel. har pga detta nu en artifikator för att förhindra detta känns lite säkrare i allfall

Jadu, kan vara så att folk från helt olika IPs loggat in på kontot samtidigt, eller att någon som haft tillgång till kontot sagt i guild chat eller liknande att han inte äger kontot och sedan har kontot blivit anmält eller vad som helst.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Någon av dina polare kanske har bottat eller nåt.

Edit: Det är bara att bita i det sura äpplet och köpa nytt account eller lägga ner wow. Och inte göra några mer dumheter.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Det ska mycket till för att de ska permbanna ett konto av den här anledningen, så jag anar att du inte riktigt delat med dig av hela historien.

Yes, alltså på den tiden jag spelade wow så kunde jag ju massa olika inlogg till vänner/guildies. Ibland händer de ju att de har mats man behöver. Eller att man ställer de utanför instansen ifall de är sen till raiden osv osv osv. Aldrig några problem

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem

man får INTE permanent ban av "acc sharing" har du perma ban så har du förmodligen gjort dig förtjänt av det och nej achievements delas ENDAST på kontot.

Permalänk
Medlem

Om accountet är viktigt för dig rekommenderar Sephiroth. http://www.ownedcore.com/forums/mmo-trading-market/world-of-w...

Kostar 20$ så skriver han så många tickets som behöves du skickar till Blizzard för att få dig unbannad. I detta fallet är det rätt så lätt eftersom Sharing är typ 99% unban chans på.
Sidan är legit. Här är min account på sidan: http://www.ownedcore.com/forums/members/796266-laykith.html (samma namn som Sweclockers )

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laykith:

Om accountet är viktigt för dig rekommenderar Sephiroth. http://www.ownedcore.com/forums/mmo-trading-market/world-of-w...

Kostar 20$ så skriver han så många tickets som behöves du skickar till Blizzard för att få dig unbannad. I detta fallet är det rätt så lätt eftersom Sharing är typ 99% unban chans på.
Sidan är legit. Här är min account på sidan: http://www.ownedcore.com/forums/members/796266-laykith.html (samma namn som Sweclockers )

jasså spelar du på slynvanas , jag med för stunden men hatar faktist PVP servrar. När man tidigare spelat fullt med gubbar på Nördrasil. hehe

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Medlem

Nää jag kör på outland. Var en person som gick under namnet SylvanasWindrunner som sökte en bot profil för DKs

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laykith:

Nää jag kör på outland. Var en person som gick under namnet SylvanasWindrunner som sökte en bot profil för DKs

OK då förstår jag ;D

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Medlem

Finns ju folk som lyckats få tillbaks bottade konton med gråtmail.

Har svårt att tro att kontot är låst för all framtid, skicka iväg ett mail o ljug ihop nått trovärdigt.

Permalänk
Medlem

edit 3: Glöm va ja skrev

Visa signatur

Phenom 9500 | Asus Crosshair | Asus 8800GT | Zalman 9700 | 320 GB HD | 2x Writemaster DVD Brännare | 500 W nätagg | Apevia X-Jupiter JR

Permalänk
Medlem

sharing?

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av JDM:

man får INTE permanent ban av "acc sharing" har du perma ban så har du förmodligen gjort dig förtjänt av det och nej achievements delas ENDAST på kontot.

tänkte bara upplysa om att achivement och mounts delas över HELA battle.net kontot... fick tillbaka mitt 4/5 år gamla konto (innan Battle.net mergen)
la till det i mitt battle.net konto. när jag la till fick jag 7 dagar trial och loggade in på mitt gamla konto samtidigt som mitt nuvarande.. jag dödade tydligen min guildchat med alla achivements som ploppade upp på mitt nuvarande konto när jag loggade in med mitt gamla.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Fixa en Wow starter och kolla om du har dina achievments. Tror min tjej har ett extra stater konto med hennes Pet battles. Tror det borde funka helt perfekt/

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

Jag köpte ett konto av en kille. då han ändrade email o skit innan han skickade det till mig så jag kunde logga in, sen ändrade jag direkt, och blizzard "bannade" kontot pga att det var delat, och pga "suspicious activity" har pratat väldigt mycket med dom. och sist jag pratade med en gm så skrev hon,. "this account does not belong on this battle.net account. so i may have to move it back were it belongs, så gjorde hon det, så nu försvann kontot, visst får skylla mig själv, men aldrig hört talas om något sånt här förut så blev rätt chockad ^^

Och pratade även med GM om achievs. och dom delades inte pga bannat konto.

Permalänk

detta är det långa meddelande som bevisar att det i stort sett är kört. hehe. ta er tid o läsa om ni vill det. Antar att jag måste blivit blåst på något sätt, då detta inte borde hända pga att jag byter email 2 ggr på raken,. :S

Greetings,

Regretfully, your World of Warcraft account has been permanently closed due to a direct breach in the terms of use.

Due to multiple contacts from different sources providing false documentation in attempt to claim the account, the account has been permanantly closed as the legitimate registered account owner can no longer be verified.

We take this issue very seriously and a full investigation is done before this kind of action is taken. In this case we have deemed that the evidence provided is correct and the action will not be overturned.
Unfortunately we have to take the measures to maintain the integrity of the game and for our community as a whole. We cannot provide in depth details about the closure aside from what has already been emailed.

Please check below for links to our policies and terms of use for more information:

This issue has been reviewed multiple times we will not review this action again - further tickets about this might be closed without a reply.

Unfortunately if our terms of use are breached, appropriate action is taken on the account, regardless of who was using it at the time.

It is the responsibility of the original owner to maintain account security. If information is shared or passed to others and the account is used by others we cannot treat this as a separate action and can only assume it is done with the permission of the original owner.
Blizzard Entertainment does not permit account sharing of any kind and we request that you check our terms of use below.

This action has been taken in accordance with our Terms of Use (http://eu.blizzard.com/en-gb/company/legal/wow_tou.html) and our Ingame Policies (http://eu.battle.net/support/article/100644), which all players acknowledge and agree to prior to playing World of Warcraft. These policies and conditions allow us to maintain a fun and safe game environment for all of our players.

Our Battle.Net Terms of use can be found on: http://eu.blizzard.com/en-gb/company/about/termsofuse.html, and you can also find further information on the different levels of account penalty we can apply at:
https://battle.net/support/article/200475

We now consider this matter closed, and would not look to enter into further communication on the matter.

Regards,
PS- tog inte med hela brevet. men nästintill.

Permalänk
Medlem

Aa du har blivit blåst och han som sålt har också failat...
Han som sålde har försökt ta tillbaka kontot då perm bannar blizzard det för att reda ut om det är hans konto, sedan har du kontaktat dom också att det är ditt konto. Förmodligen så har dom väll sett att org owner bytte login uppgifter från sitt IP och strax efter loggade någon in och bytte från annan IP. Org owner skulle nog kanske kunna få upp kontot igen med lite snygga maim och bortförklaringar men chansen att kontot hamnar i din ägo är noll.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Grattis du har blivit blåst av killen du köpte det av.
Han har kontaktat Blizz för att få tillbaka kontot du köpte, hänvisning till hack eller vad som.
Du är körd om du inte kan få tag i killen du köpte det av och åka och "hälsa på" eller om han är en snorvalp prata med hans föräldrar om att de föder en scammer hemma hos sig (just detta hände för en polare till mig som ringde till killens päron och sa att de hade en lurendrejare hemma, hehe)

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

Är rätt säker på att om du registrerar en ny wownyckel på samma battle-net-konto så förs dina achievements över. Var så för min arenakompis iaf.

Permalänk

Han har också försökt hjälpa till att fixa tillbaka det faktiskt. annars skulle det kunna vara han som snott det av någon som försökt tagit tillbaka det, då han o jag har suttit i skype när han pratat med blizzard i telefon osv..

han skickade även bild på sitt ID, så om jag vore han skulle jag inte ens försöka ta tillbaka det. :S

Permalänk

Låter som en blåsning. Någon annans id?

Permalänk

Isåfall har han varit väldigt duktig hehe