Bf4 borta från origin library?

Permalänk

Bf4 borta från origin library?

hejsan sweclockers!
köpte mitt bf4 från en mexikansk proxy som många andra, nu när jag loggade in på min originprofil så såg jag att bf4 inte fanns kvar längre är jag ensam om detta?

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk

Trist. Ska kollas när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem

Min är kvar iaf....
EDIT: Köpte min via mexico proxy.

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem

mitt är också kvar, köpt via mexico.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Ljusskygg

Mitt BF4 + Premium köpt från Mexico är också kvar..

Kollat så du inte råkat gömma spelet? (det går genom att högerklicka sen välja "Dölj")

Edit: Va inloggad på Battlelog sen gå till denna:
http://battlelog.battlefield.com/bf4/preorder/

Då ser du ifall det står att du har förhandsbokat den eller inte.

Visa signatur
Permalänk

Mitt är också kvar

edit: Mexico proxy här med

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Skrivet av Derbi_QuiZ:

hejsan sweclockers!
köpte mitt bf4 från en mexikansk proxy som många andra, nu när jag loggade in på min originprofil så såg jag att bf4 inte fanns kvar längre är jag ensam om detta?

Om dom har tagit bort det så borde du fått ett mail om det också? Eller...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Liten uppdatering, gick in och tittade på min orderhistorik och det blev tydligen återbetalt igår :/ ringde till och med EA. men har iaf beställt nytt nu så får hoppas att det är kvar blev dock lite dyrare, 399 ist för? vad kostade det innan, 350?

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

Liten uppdatering, gick in och tittade på min orderhistorik och det blev tydligen återbetalt igår :/ ringde till och med EA. men har iaf beställt nytt nu så får hoppas att det är kvar blev dock lite dyrare, 399 ist för? vad kostade det innan, 350?

Hade du av misstag råkat återbetalt ett spel? Hur är det ens möjligt =P

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

För er andra som köpte via proxy/mexico. Har dom dragit pengar för er än? Inte för mig.

Inom 7 dagar borde det dras iaf...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonMattila:

Edit: Va inloggad på Battlelog sen gå till denna:
http://battlelog.battlefield.com/bf4/preorder/

Då ser du ifall det står att du har förhandsbokat den eller inte.

Skulle jag kunna få se ett screenshot på hur de ska se ut när man har förbeställt det? Har själv förbeställt BF4 DE + Premium genom mexico. Jag har spelet i Origin men det sysns inte i battlelog och på /preorder/ så står det att jag kan förbeställa spelet..

Skrivet av DunderHoken:

För er andra som köpte via proxy/mexico. Har dom dragit pengar för er än? Inte för mig.

Inom 7 dagar borde det dras iaf...

EA's policy är att de trar pengarna vid release.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk

Mitt verkar vara kvar iaf om man tittar på orderhistoriken via webbläsaren (inte hemma atm). Fast inga pengar har dragits än dock!

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Daavido:

Skulle jag kunna få se ett screenshot på hur de ska se ut när man har förbeställt det? Har själv förbeställt BF4 DE + Premium genom mexico. Jag har spelet i Origin men det sysns inte i battlelog och på /preorder/ så står det att jag kan förbeställa spelet..

Javisst

Battlelog:

Origin:

Köpt via Mexikansk proxy för 898MXN (ca 440kr)

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Daavido:

Skulle jag kunna få se ett screenshot på hur de ska se ut när man har förbeställt det? Har själv förbeställt BF4 DE + Premium genom mexico. Jag har spelet i Origin men det sysns inte i battlelog och på /preorder/ så står det att jag kan förbeställa spelet..

EA's policy är att de trar pengarna vid release.

Samma för mig i Battlelog. Står inte att jag har förbeställt.

Nästa onsdag/torsdag dras det alltså. Läste på Battlelog forumet att någon EA snubbe skrev att pengarna skulle dras precis innan release.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obalaan:

Min är kvar iaf....
EDIT: Köpte min via mexico proxy.

Skrivet av Gilgamesh:

mitt är också kvar, köpt via mexico.

Skrivet av SimonMattila:

Mitt BF4 + Premium köpt från Mexico är också kvar..

Kollat så du inte råkat gömma spelet? (det går genom att högerklicka sen välja "Dölj")

Edit: Va inloggad på Battlelog sen gå till denna:
http://battlelog.battlefield.com/bf4/preorder/

Då ser du ifall det står att du har förhandsbokat den eller inte.

Skrivet av ddaniel91:

Mitt är också kvar

edit: Mexico proxy här med

Skrivet av DunderHoken:

För er andra som köpte via proxy/mexico. Har dom dragit pengar för er än? Inte för mig.

Inom 7 dagar borde det dras iaf...

Skrivet av Derbi_QuiZ:

Liten uppdatering, gick in och tittade på min orderhistorik och det blev tydligen återbetalt igår :/ ringde till och med EA. men har iaf beställt nytt nu så får hoppas att det är kvar blev dock lite dyrare, 399 ist för? vad kostade det innan, 350?

Dold text

Vilken proxy? Måste ha.

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av J0ELIZE:

Vilken proxy? Måste ha.

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1241049-bill...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mitt är kvar. Köpt via Indonesisk Proxy. ~380kr tror jag jag betalade för Digital Deluxe Edition.
Dock står det inte att jag har förbeställt det på http://battlelog.battlefield.com/bf4/ som det gör för SimonMattila där uppe?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Lego Master

Sånt här mekk gör mig nervös för att handla via proxys...
Och om priset dessutom nu gått upp till närmare 399kr, så tycker jag att de extra 44kr jag betalade för att få mitt via CDON var väl värt. ^^
Förvisso med en "välkommen tillbaka"-bonus på 100kr fördelat på en större order och dessutom fraktfritt, men definitivt tillräckligt nära proxy-pris för att låta bli. IMO.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Daavido:

Skulle jag kunna få se ett screenshot på hur de ska se ut när man har förbeställt det? Har själv förbeställt BF4 DE + Premium genom mexico. Jag har spelet i Origin men det sysns inte i battlelog och på /preorder/ så står det att jag kan förbeställa spelet..

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonMattila:

Javisst

Battlelog:
Bild

Origin:
Bild

Köpt via Mexikansk proxy för 898MXN (ca 440kr)

Tackar

För mig så står det tyvärr inte att jag har pre-ordrat spelet så som de gör för dig :/

Edit: Kontaktade EA's chat. De brukar ju inte ha sådan bra koll. Men de säger att det inte är några problem om man inte ser det i battlelog.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Hade du av misstag råkat återbetalt ett spel? Hur är det ens möjligt =P

Vet ej hur det gick till, inte äns EA visste

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shudnawz:

Sånt här mekk gör mig nervös för att handla via proxys...
Och om priset dessutom nu gått upp till närmare 399kr, så tycker jag att de extra 44kr jag betalade för att få mitt via CDON var väl värt. ^^
Förvisso med en "välkommen tillbaka"-bonus på 100kr fördelat på en större order och dessutom fraktfritt, men definitivt tillräckligt nära proxy-pris för att låta bli. IMO.

Det är inklusive premium-tjänsten.

Det lät billigt om du fick både BF4 + premium för 443 kr

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

hejsan sweclockers!
köpte mitt bf4 från en mexikansk proxy som många andra, nu när jag loggade in på min originprofil så såg jag att bf4 inte fanns kvar längre är jag ensam om detta?

Fan vad glad jag blir när jag läser sånt här, snåla vid de priset så får man skylla sig själv, karma is a bitch. Hoppas alla som använder sig av sånt skit blir bannade

Visa signatur

BF4 HC Sniper going wild Streaming: http://www.twitch.tv./obsivusTV
CPU: i7-4770K @ 4.6Ghz || GPU: Palit GTX 780 Super JetStream @ 1.43Ghz/7.5Ghz || MODERKORT: MSI Z87-GD65 GAMING ATX || MINNE: Corsair 16GB CL9 1600MHz || PSU: Corsair RM 850w Gold || Chassi: NZXT Phantom 630 || CPU-Kylare: Corsair H100i || Monitor: Asus VG248QE 144mhz

Permalänk
Medlem

Har kvar min , dock köpt direkt på origin inte värt att bli bannad för man snålar lite pengar...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avar:

Fan vad glad jag blir när jag läser sånt här, snåla vid de priset så får man skylla sig själv, karma is a bitch. Hoppas alla som använder sig av sånt skit blir bannade

Det är nog som när man ska köpa makaroner och ketchup, betalar man runt 10 kr mindre så smakar det fattigt, men i affären låter det som en bra deal.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Meh herreguud, noobs!
Köp härifrån istället;
Battlefield4
Billigare, SVENSK support, säkert.
Jag kan garantera att det är säkert då jag köpt två BF3 Premiums, Black Ops 2, Skyrim, CS GO mm därifrån.

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avar:

Fan vad glad jag blir när jag läser sånt här, snåla vid de priset så får man skylla sig själv, karma is a bitch. Hoppas alla som använder sig av sånt skit blir bannade

Skrivet av Oneone:

Har kvar min , dock köpt direkt på origin inte värt att bli bannad för man snålar lite pengar...

De kommer inte banna någon. Detta hände även med BF3 Premium från Indien. De som köpte Premium/spelet sent fick en återbetalning för att de skulle höja priset då de märkte att många köpte från Indien och det fanns mer pengar att tjäna. Så i värsta fall så kommer de göra en återbetalning, så som TS fick.

Detta gäller antagligen inte bara personer med proxy/VPN utan kan hända folk som bor i Mexico. EA har inget sätt att veta om du "bor" vid köpet av spelet i mexico eller inte. Någon i Mexico kan använda VPN på så sätt som vi svenskar använder svensk VPN. Du kanske är på semester. Din släkting i Mexiko köpte det åt dig. w/e.. Det de kan göra är att återbetala vid misstanke, men de kommer inte banna någon

Såhär i efterhand så skulle jag dock personligen ha köpt BF4 från Amazon eller liknande och Premium genom Origin Mexiko för att vara säker att jag kan spela vid release.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk

vad kostar BF4 DE+premium via México och är det engelskt språk på den då?
hmm tror ändå ajg köper DE först på origin sen premium något senare

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Skrivet av smurfeNn:

Meh herreguud, noobs!
Köp härifrån istället;
Battlefield4
Billigare, SVENSK support, säkert.
Jag kan garantera att det är säkert då jag köpt två BF3 Premiums, Black Ops 2, Skyrim, CS GO mm därifrån.

Funderar på att köpa Premium Edition där men känns lite skumt :/

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bordsvatten:

Funderar på att köpa Premium Edition där men känns lite skumt :/

Gör det, du får en produktnyckel i mail en dag innan release.

Fast2play.se är g2play.com fast med svensk support.

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5