Hjälp med MAC, "polisen"

Permalänk
Medlem

Hjälp med MAC, "polisen"

Tje, en polarens tjejs mac har fåt nån "virus" av nåt slag då hon va inne på internet så kom det fram att "polisen" har låst hennes dator och att hon måste betala för att få bort den. Har läst om det för ett tag sen men hittar inte tråden så nån som vet hur man kan lösa detta?

Visa signatur

Kör bara köör

Permalänk
Medlem

Skaffa antivirus program... eller finns inte det på Mac ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nnke:

Tje, en polarens tjejs mac har fåt nån "virus" av nåt slag då hon va inne på internet så kom det fram att "polisen" har låst hennes dator och att hon måste betala för att få bort den. Har läst om det för ett tag sen men hittar inte tråden så nån som vet hur man kan lösa detta?

Är filerna verkligen låsta då (trodde det var ett Windows-virus)? Då jag tror hon kan återställa sin Safari så blir hon av med meddelandet. Kör hon timcapsule går det alltid att återställa till tiden strax före hennes pojkvän porrsurfade.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Hahaha aa han är snuskig den där killen, ska be henna försöka det!

Visa signatur

Kör bara köör

Permalänk
Medlem

Som tidigare nämnts så kan du säkert bara återställa Safari. Se t.ex. denna instruktionsfilmen http://www.youtube.com/watch?v=Ip6tvti4UjU

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Undra om Paysafecard funkar på fortkörningsböter också

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

Han som gjorde sidan verkar vara bra på att använda Google Translate.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv

Vad gör alla för att lyckas få dessa virus??!..