The Elder Scrolls Online

Permalänk

Betan stannade i en loadingscreen i typ 10 min så bestämde mig för att starta om, men kan inte logga in längre? någon annan med samma problem?

Permalänk
Skrivet av Flopper:

kombat trist.
visuellt helt ok.
buggit
singel spel.
för enkelt.

ser du detta spel som "för enkelt" ? då ska du spela igenom det ensam, och sen kommentera hur långt du kommer.. jag lovar dig, du kommer inte långt om du spelar ensam i detta mmo, och sen buggit.. ? pga att det är en beta ja

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Betan stannade i en loadingscreen i typ 10 min så bestämde mig för att starta om, men kan inte logga in längre? någon annan med samma problem?

Du är inte ensam.

Permalänk
Medlem

Jag blev utkastad, kan inte logga in igen.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madnezz:

Någon annan mer än jag som får Login Service has Failed när man försöker logga in?

Det är säkert bara high load eller någon server som är nere för tillfället. Mat paus

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Corsair XMS3 - 8 GB | ASUS P8Z77-V PRO | Corsair Neutron Series 240GB | Corsair AX 860W | ZOTAC GFORCE GTX 670 2GB

Permalänk
Medlem

Jo verkar som att deras login service blir hårt hamrad.

Jag har blandade känslor om spelet, det känns inte som ett Elder Scroll spel tyvärr, jag hade hellre sett att First Person view var den enda kameravinkeln man kunde ha och att det var bättre FOV. Jag tycker att karaktärerna rör sig väldigt stelt och onaturligt och mobs faller ner till marken extremt snabbt när dom dör.

Striderna saknar "tryck" när man är melee, det "känns" inte när man träffar. Annars så har jag rätt skoj när jag spelar och jag hoppas jag lyckas testa lite pvp. Jag tror dock inte dom kommer kunna göra så mycket åt hur karaktärer rör sig eller hur melee strider känns innan release.

Permalänk

Någon som vet en stream där man kan kolla på någon som spelar? Fick ingen betakey... Så vill kolla när någon annan kör hehe!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapparsven:

Någon som vet en stream där man kan kolla på någon som spelar? Fick ingen betakey... Så vill kolla när någon annan kör hehe!

Det är NDA i denna beta så man får inte streama.

Permalänk
Medlem

Maintenance.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Nu hinner ni duscha, byta kläder och äta ni som lirat sen servrarna gick upp. xD

Permalänk
Skrivet av krilliz:

Det är NDA i denna beta så man får inte streama.

Precis,, tyvärr ni som inte har fått betan, streamar man eller skriver man nått om spelet innan spelet släpps, Spoilers te,x så kan användaren bli bannad från spelet

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Skrivet av mnystedt86:

Precis,, tyvärr ni som inte har fått betan, streamar man eller skriver man nått om spelet innan spelet släpps, Spoilers te,x så kan användaren bli bannad från spelet

Brukar ju inte stoppa streams från att dyka upp dock. Finns redan en hel del på youtube. Men vill helst se någon som kommit ut ur första grottan...

Men tack (:

Permalänk
Medlem

Som många redan skrivit kommer det antagligen bli en rejäl väntan bara på att få komma in på servrarna. Dock är jag lite bitter över att massvis med kompisar fått en inbjudan, men inte jag...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av rapparsven:

Brukar ju inte stoppa streams från att dyka upp dock. Finns redan en hel del på youtube. Men vill helst se någon som kommit ut ur första grottan...

Men tack (:

Leta runt lite så kan du säkert få tag i en kod eller någon som lånar ut ett account

Nu blev jag placerad i kö när jag skulle logga in, Hoppas detta löser login problemen

Nope. Fortfarande error

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

Leta runt lite så kan du säkert få tag i en kod eller någon som lånar ut ett account

Nu blev jag placerad i kö när jag skulle logga in, Hoppas detta löser login problemen

Nope. Fortfarande error

Sant,,,, brukar finnas snälla människor i världen! Ska väl kolla runt!

Permalänk
Medlem

FÖr alla som inte kmr in:
"15:02 2014.01.11 UTC

The Elder Scrolls Online beta is currently offline for maintenance."

http://help.elderscrollsonline.com/app/answers/detail2/a_id/4...

Permalänk
Skrivet av Rasp:

FÖr alla som inte kmr in:
"15:02 2014.01.11 UTC

The Elder Scrolls Online beta is currently offline for maintenance."

http://help.elderscrollsonline.com/app/answers/detail2/a_id/4...

Noooo Hoppas det är uppe snart igen, Vill hinna lira lite dungeons och pvp innan helgen är slut

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

Gör ett account och ha den fliken öppen, Så håller du lite koll på denna tråd och den här: http://www.sweclockers.com/forum/116-massiva-onlinespel/12692...

Tack för tipsen, fick ett PM av en godhjärtad användare som hade en kod över så det löste sig.

Permalänk

vid vilken lvl kan man joina dungeons och vart hittar man den första dungeon?

Permalänk
Medlem

Väldigt många som inte respekterar NDA här..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Har fått tag på en beta key nu, vart redeemar man den?

Permalänk
Skrivet av Fenix:

Väldigt många som inte respekterar NDA här..

Vilket är lite löjligt i det stadiet spelet är. Dvs. spelet är i praktiken klart enligt utvecklarna och nu ska dog göra en massa beta och stresstester för att testa allt... inkl marknaden för sitt spel.

Betor i dag är inget annat än en kombination av marknadsundersökning och hypningskampanj. Därför är det skitsamma om man följer NDA eller inte.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapparsven:

Har fått tag på en beta key nu, vart redeemar man den?

https://account.elderscrollsonline.com/

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Uppe igen!

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Skrivet av fue:

offline, boring! :/

Funkar nu För mig iaf

Citat:

16:12 2014.01.11 UTC
The Elder Scrolls Online beta is currently open for those invited to play!

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Avstängd

Nu är det igång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Vilket är lite löjligt i det stadiet spelet är. Dvs. spelet är i praktiken klart enligt utvecklarna och nu ska dog göra en massa beta och stresstester för att testa allt... inkl marknaden för sitt spel.

Betor i dag är inget annat än en kombination av marknadsundersökning och hypningskampanj. Därför är det skitsamma om man följer NDA eller inte.

Vad spelar det för roll? Du har fått ett gratis nästan färdigt spel, så att utvecklaren kan stresstesta och leta buggar. Detta mot det lilla lilla kravet att om en NDA. Om man tycker NDA'n är skitsamma eller dålig så är det bara att inte acceptera den och vänta på release. De vill inte att alla ska gnälla om buggar och släppa spoilers innan man kan betala för spelet och jag tycker det är helt förståeligt.

Även om det skulle vara på helt tomma grunder eller bara för att hypa så tycker jag att det är bethesda's val att ha en NDA och inte ditt.

Permalänk
Medlem

Jag kommer in i spelet, ser min gubbe, försöker trycka play men får då något error.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem

Failed to sent to server typ, samma här.

Om du får upp en error ruta, tryck på ignore once

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

spelat det i ungefär två timmar, och kan direkt säga att jag är besviken
sett fram emot spelet för mycket, antagligen, men det känns mer som WoW än som något av de andra TES-spelen... fast, vad kan man förvänta sig av ett mmorpg när alla går efter WoW-mallen?